Uusi ominaisuus Hinta.fi-hintavertailuun: Käyttäjien tuotearvostelut

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
13 058
hintafi-03042017.jpg



Mielipiteesi on arvokas ja saattaa olla hinnan ohella ratkaiseva tekijä, kun joku muu miettii saman tuotteen ostoa.

Käyttäjien tuotearvostelut ja mahdollisuus arvostella tuote löytyvät jokaisen tuotteen omalta sivulta kuvan ja ominaisuuksien oikealta puolelta. Kaikki tuotearvostelut löytyvät myös kätevästi koottuna yhdeltä sivulta, johon löytyy linkki Hinta.fi:n ylänavigaatiosta.

Tuotteen voi arvostella arvosanalla ja lyhyellä tekstillä ja vapaaehtoisesti myös pitkällä tekstiarvostelulla. Muut käyttäjät voivat tykätä arvostelustasi, jos se koettiin hyödylliseksi.

Käyttäjien tekemistä arvosteluista lasketaan jokaiselle tuotteelle arvosanojen keskiarvo ja esitetään muiden käyttäjien eniten tykkäämä hyödyllisin arvostelu.

Tuotteiden arvostelemiseksi tai arvostelun tykkäämiseksi ei tarvitse olla rekisteröitynyt palveluun.



Kilpailu



Uuden ominaisuuden julkaisun yhteydessä Hinta.fi ja io-tech järjestävät kilpailun, jossa arvotaan io-techin paitakaupan himoittu punainen Make ATK Great Again -t-paita.

Kilpailuun osallistumiseksi käy arvioimassa Hinta.fi-hintavertailussa joku hiljattain ostamasi tuote ja lähetä linkki arvostelemaasi tuotteeseen TechBBS-keskustelufoorumille perustettuun kilpailuketjuun.

Arvonta suoritetaan 17. huhtikuuta klo 12 ja voittajaan otetaan yhteyttä henkilökohtaisesti. Voittaja saa valita paidan koon itse. Parantaaksesi voittomahdollisuuksia voit arvostella useamman tuotteen. Asiattomat arvostelut tullaan poistamaan ja hylkäämään kisasta.

Onnea arvontaan!

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Viimeksi muokattu:
Tuotteen voi arvostella arvosanalla ja lyhyellä tekstillä ja vapaaehtoisesti myös pitkällä tekstiarvostelulla. Muut käyttäjät voivat tykätä arvostelustasi, jos se koettiin hyödylliseksi.

Käyttäjien tekemistä arvosteluista lasketaan jokaiselle tuotteelle arvosanojen keskiarvo ja esitetään muiden käyttäjien eniten tykkäämä hyödyllisin arvostelu.

Tuotteiden arvostelemiseksi tai arvostelun tykkäämiseksi ei tarvitse olla rekisteröitynyt palveluun.

Erittäin positiivinen uutinen, sillä monesti jotain elektroniikkaa tai ylipäätäänkin jotain tavaraa ostaessani lukisin mielelläni tuotteen jo ostaneiden kuluttajien kokemuksia siitä. Myöskin tuo, että muille käyttäjille on annettu mahdollisuus tykätä arvosteluista ja eniten tykätty(/tykätyt) arvostelut näytetään ensimmäisenä on loistava juttu, jottei käyttäjien välttämättä tarvitse selata läpi niitä muutaman sanan "ihan p*" tai "paras koskaan" postauksia etsiessään asiallisia arvioita tuotteesta.

Muutamia kysymyksiä kuitenkin tuosta ehkä vielä heräsi itselleni. Kuten esimerkiksi se, että jos arvostelua varten ei tarvitse rekisteröityä saadaanko se estettyä, etten esim. minä voi kirjoittaa arviota jostain tuotteesta, josta itselläni on vaikka negatiivisia kokemuksia, ja sitten spämmiä omalle arvostelulleni tykkäyksiä mielin määrin nostaen sen näin kärkeen? Toinen kysymys olisi puolestaan se, että onko nykyään ylipäätään mahdollista rekisteröity tuohon hinta.fi palveluun ja jos ei niin voisiko esim. laadukkaista rekisteröityneistä tuotearvostelijoista olla imagollista hyötyä palvelulle? Ja ylipäätäänkin voitaisiinko rekisteröityneille käyttäjille räätälöidä esim. jotain sähköpostihälytyksiä tai vastaavia kun jotakin heitä kiinnostavaa tuotetta myydään jossain erityisen edullisesti? Ja ehkä vielä viimeisenä pelipuolellahan esim. Metacritic kerää kuluttaja-arvioiden lisäksi ammattiarvioita peleistä, joten olisiko hinta.fi palvelun kanssa mahdollista (ilman kohtuutonta lisävaivaa tai kustannuksia) liittää tuotteiden yhteyteen myös ammattiarvioijien saatavilla olevia arvioita kyseisistä tuotteista?
 
Erittäin positiivinen uutinen, sillä monesti jotain elektroniikkaa tai ylipäätäänkin jotain tavaraa ostaessani lukisin mielelläni tuotteen jo ostaneiden kuluttajien kokemuksia siitä. Myöskin tuo, että muille käyttäjille on annettu mahdollisuus tykätä arvosteluista ja eniten tykätty(/tykätyt) arvostelut näytetään ensimmäisenä on loistava juttu, jottei käyttäjien välttämättä tarvitse selata läpi niitä muutaman sanan "ihan p*" tai "paras koskaan" postauksia etsiessään asiallisia arvioita tuotteesta.

Muutamia kysymyksiä kuitenkin tuosta ehkä vielä heräsi itselleni. Kuten esimerkiksi se, että jos arvostelua varten ei tarvitse rekisteröityä saadaanko se estettyä, etten esim. minä voi kirjoittaa arviota jostain tuotteesta, josta itselläni on vaikka negatiivisia kokemuksia, ja sitten spämmiä omalle arvostelulleni tykkäyksiä mielin määrin nostaen sen näin kärkeen? Toinen kysymys olisi puolestaan se, että onko nykyään ylipäätään mahdollista rekisteröity tuohon hinta.fi palveluun ja jos ei niin voisiko esim. laadukkaista rekisteröityneistä tuotearvostelijoista olla imagollista hyötyä palvelulle? Ja ylipäätäänkin voitaisiinko rekisteröityneille käyttäjille räätälöidä esim. jotain sähköpostihälytyksiä tai vastaavia kun jotakin heitä kiinnostavaa tuotetta myydään jossain erityisen edullisesti? Ja ehkä vielä viimeisenä pelipuolellahan esim. Metacritic kerää kuluttaja-arvioiden lisäksi ammattiarvioita peleistä, joten olisiko hinta.fi palvelun kanssa mahdollista (ilman kohtuutonta lisävaivaa tai kustannuksia) liittää tuotteiden yhteyteen myös ammattiarvioijien saatavilla olevia arvioita kyseisistä tuotteista?

Kiitos palautteesta ja hyvistä ehdotuksista. Meillä on tosiaan valmius rekisteröitymiseen ja se varmaan tuleekin käyttöön jossain vaiheessa. Tässä alkuun haluttiin lähteä liikkeelle ihan vieraslinjalla, jotta arvosteluiden tekeminen olisi mahdollisimman vaivatonta ja kynnys tekemiseen matala, että ominaisuus tulisi tutuksi.
 
Kiitos palautteesta ja hyvistä ehdotuksista. Meillä on tosiaan valmius rekisteröitymiseen ja se varmaan tuleekin käyttöön jossain vaiheessa. Tässä alkuun haluttiin lähteä liikkeelle ihan vieraslinjalla, jotta arvosteluiden tekeminen olisi mahdollisimman vaivatonta ja kynnys tekemiseen matala, että ominaisuus tulisi tutuksi.

Mahdollisuus arvostelujen kirjoittamiseen rekisteröitymättä on kyllä varmasti se nopein tapa lisäliikenteen ja -sisällön saamiseen sivustolle, joten sinänsä vaikka tuo rekisteröityminen jossain vaiheessa tulisikin ei tuota mahdollisuutta välttämättä siltikään kannata poistaa. Itse kuitenkin voin ainakin myöntää internet-elämäni aikana syyllistyneeni joskus ainakin kahdenlaiseen spämmäykseen sellaisilla sivustoilla joihin ei rekisteröitymistä tarvita. Toinen on tuo jo yllä mainittu like:jen spämmäys ja toinen puolestaan eri nimimerkeillä ketjuun kirjoittelu ja siten sen pumppaaminen (arvostelujen tapauksessa siis ehkä kyseeseen voisi tulla esimerkiksi useiden "ihan p*" arvostelujen kirjoittaminen eri nimimerkeillä samasta tuotteesta). Mietin siis, että olisiko nuo molemmat spämmäys-tavat mahdollista laittaa hallintaan jo alkuunsa esim. niin että yhdestä IP-osoitteesta voisi kirjoittaa vain yhden arvostelun per tuote ja antaa vain yhden like:n per arvostelu tai jotain vastaavaa?
 
Mielestäni yksi hintavertailusivustojen kätevä ominaisuus olisi hintahistoria. Siinä pääsee kärryille niihin tuotteisiin, joilla on paljon heiluntaa hinnassa, ja tiedon onko nyt paras aika koskaan ostaa, vai pitäisikö yrittää taktikoida lisää ostohetken kanssa, jos ei kova kiire ole. Hintavertailun ominta aluetta siis.

Hintaopas.fi näyttää yhden muuttujan graafin alimmasta hinnasta. Hintaseuranta.fi taas kolmen arvon mukaisesti, eli ylin, keski, sekä alin hinta.

Olisiko tuollainen ominaisuus mahdollista joskus lisätä hinta.fi palveluun? Varmaan kasvattaa merkittävästi kuormitusta, mutta koen sen todella hyödylliseksi itselleni.
 
Mielestäni yksi hintavertailusivustojen kätevä ominaisuus olisi hintahistoria. Siinä pääsee kärryille niihin tuotteisiin, joilla on paljon heiluntaa hinnassa, ja tiedon onko nyt paras aika koskaan ostaa, vai pitäisikö yrittää taktikoida lisää ostohetken kanssa, jos ei kova kiire ole. Hintavertailun ominta aluetta siis.

Hintaopas.fi näyttää yhden muuttujan graafin alimmasta hinnasta. Hintaseuranta.fi taas kolmen arvon mukaisesti, eli ylin, keski, sekä alin hinta.

Olisiko tuollainen ominaisuus mahdollista joskus lisätä hinta.fi palveluun? Varmaan kasvattaa merkittävästi kuormitusta, mutta koen sen todella hyödylliseksi itselleni.

Kyseinen ominaisuus on (ja on ollut jo pitkään) kehitysputkessa ja melkein uskaltaisin luvata, että tulee tämän kevään aikana :kippis:

Olisikos tekninen toteutus siten paras, että pystyisi plottaamaan hintaa esim. päivätasolla? (tätä en uskalla kättelyssä luvata) :comp:
 
Kyseinen ominaisuus on (ja on ollut jo pitkään) kehitysputkessa ja melkein uskaltaisin luvata, että tulee tämän kevään aikana :kippis:

Olisikos tekninen toteutus siten paras, että pystyisi plottaamaan hintaa esim. päivätasolla? (tätä en uskalla kättelyssä luvata) :comp:
Hienoa jos tulossa. :kippis:

En osaa kommentoida tarkasta toteutuksesta, pääasia lähinnä, että näkee onko tuotteella tapana olla hyvissä tarjouksissa.

Itse esimerkiksi ostin loppukesästä bluetooth kaiuttimen, ja noillakin oli tapana olla puoleen hintaan tarjouksissa ohjehinnasta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 822
Viestejä
4 548 358
Jäsenet
74 850
Uusin jäsen
Max-fix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom