Uusi mATX-kone sekalaiseen käyttöön.

Hei.

Vuonna 2011 kasattu tietokone on alkanut oireilemaan joten on aika päivittää uutta rautaa.

Datatronicissa ois tuommonen valmiiksi kasattu paketti, mutta kaiken järjen mukaan tuon koneen sisuskalujen pitäis mahtua Fractal design define miniin joka minulla entuudestaan on.

Näytönohjain näyttäis puuttuvan tuosta paketista. En nykyään pelaile paljoa, mutta polttelisi päästä kokeilemaan red dead redemption 2:sta 4K-näytöllä. Ei tarvitse pyöriä ultra high asetuksilla, mutta ei haittaa vaikka tehoa löytyisikin. Muutenkin minulla on aina paljon selainikkunoita ja välilehtiä ja videoita päällä samanaikaisesti. Myöskin jonkin verran kuvankäsittelyä GIMPillä. Mimmosta näytönohjainta suosittelette?

Itse tuplaan tuohon ramin ja toisen 2TB ssd:n kaveriksi, niin alkaa pärjäämään.

Onko tuon paketin virtalähde mistään kotoisin? Super flower 300W kesti kunnialla tosiaan sen 13 vuotta ennen kuin alkoi oireilemaan. Hintaluokaksi olen miettinyt vaikkapa 800€ - 1200€

Saa ehdottaa erilaisia kokoonpanojakin. Tämä nyt oli ainoa mAtx-kokoinen paketti, jonka löysin datatronicin sivuilta.

Lisätäänpä se linkkikin:

Viimeksi muokattu:
Tossa, jos tulee vanhaan koppaan:

Jos rm750x shift ei sovi koppaan (koska johdot lähtee sivulta), niin osta vaikka sitten tää:

tossa laatuvirtalähde käytettynä edullisemmmin:

Jos tossa olisi matc kotelo

Onko nuo näytönohjaimet nykyään mimmosia halvemmassa hintaluokassa? Tuo 500€ on melko paljon, kun en kuitenkaan ihan hirveästi enää pelaile.

Onko nuo näytönohjaimet nykyään mimmosia halvemmassa hintaluokassa? Tuo 500€ on melko paljon, kun en kuitenkaan ihan hirveästi enää pelaile.
Toi 500 on keskitasoa. 300 € luokasta löytyy rtx 4060, radeon 6650 ja 7600. Sekä inteliltä tää

Intel on 35 % hitaampi ja muut on 40 % hitaampia.

4k pelaamiseen tarvitaan nopeampaa näytönohjanta ja 8 gb muistia on nafti.
Tossa ton rdr2 tulos eri korteilla ja nopeammalla prossulla.

Tämähän meni vahvasti, kun nyt hoksasin, että unohdin linkittää sen koneen jonka komponentteja katselin.

Tuosta siis mitä mieltä olette?
Edit:
Äh tuo cooleri on liian korkea. Samoin tuo thermalrightin 155mm korkea on siinä ja siinä, että mahtuuko sisään.

Viimeksi muokattu:
Tämähän meni vahvasti, kun nyt hoksasin, että unohdin linkittää sen koneen jonka komponentteja katselin.

Tuosta siis mitä mieltä olette?
Edit:
Äh tuo cooleri on liian korkea. Samoin tuo thermalrightin 155mm korkea on siinä ja siinä, että mahtuuko sisään.
Kasaa itse esimerkkini mukaisesti. Tolla koneeella ei 4k pelailla, juuri ja juuri ehkä fullhd:llä.

Rx7600 ja rtx 4060 on 4 kertaa nopeampia ja toi rx 7800xt melkein 7x nopeampi, eikä tosta täten ole oikein pelaamiseen

Datatronicilta

Proshopista

proshop.PNG

Datatronicilta

Proshopista

proshop.PNG
Näyttää ihan muuten hyvältä, mutta mä tein mokan. Emossa ei olekkaan wifiä jolloin ennemmin tää 20 € halvemmalla ja siihen saa pcie key e wifikortin

Ja tolla 4060 hinnalla kovasti harkitsisin intelin b580 näytönohjainta.

1736532822777.jpeg

Taitaa tuo wifi olla kuitenki itelle turha pöytäkoneessa.

Elikkäs nyt ois datatronicilta:

ja proshopista

proshop.PNG
Jos me puhutaan tästä kotelosta:

Niin:
CPU cooler max height
170 mm
Jolloin tää mahtuu ja kannattaa ottaa:

Overall Dimension: 120×140×154mm (L×W×H)

Tossa assrokin emossa on 3 kpl m.2 paikkoja, eli 1 enemän kuin gigabytessä.

No joo, vaihdan tuon emolevyn ja tuon jäähyn vielä.

Edit. Vaihdoin valottomaan versioon tuosta coolerista.

proshop.PNG

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
264 277
Jäsenet
75 402
Uusin jäsen
Anajude

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom