• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Uusi konepaketti pelaamiseen 1080p resoluutiolla

Terve vaan kaikille!

Myönnettäköön heti alkuun, että olen aivan ulapalla nykyisistä komponenteista ja valmistajista. Paluu pelien pariin on kuitenkin jälleen vuosien jälkeen ajankohtainen ja tarkoituksena on kasata kone, jolla pelailen 1080p-resoluutiolla, lähinnä Counter Strikea, Valorantia, jotain seikkailupelejä (Assassins Creedit sun muut) ja ehkä myöhemmin ajopelejä.

Tämä tulee olemaan koneen ainoa käyttötarkoitus. Tavoitteena saada mahdollisimman hyvä hintalaatusuhde, kuitenkin niin, että pelit pyörivät pääsääntöisesti parhailla grafiikka-asetuksilla yli 60fps muissa kuin FPS-peleissä, joiden tulisi pyöriä mahdollisimman korkealla FPS:llä.

Mitään rajoituksia valmistajille tai kauppapaikoille ei ole (mutta mielellään esim. Verkkokauppa.com tai Jimms).

Suurimmat kysymykset ovat:

Intelin vai AMD:n prosessori - pärjääkö noin 250 euron hintaluokan prosessorilla (esim. 14600k, Ryzen 9600X) vai jokin toinen?
DDR4 vai DDR5 -RAM-muistit - onko pelisuorituskyvyssä oleellista eroa?
NVIDIAn, AMD:n vaiko kenties Intelin näytönohjain?

Muut komponentit todennäköisesti osaan itse etsiä ja löytää sopivimmat, toki otan mielelläni suosituksia ja apua vastaan.

Mikäli kanssalukijalla on ylimääräistä aikaa, voit toki laittaa kuvakaappauksen vaikkapa ostoskorista, josta löytyy tarpeisiini sopivat komponentit.

Kiitos avusta etukäteen kaikille ja mukavaa uuden vuoden alkua!

Pelit saattaisi pyöriä riittävästi halpisnäyttikselläkin, mutta itse laittaisin suosiolla 7800xt tai vastaavaa alle. Osapaketti toki melkein 200€ halvempi jollain 4060:lla, mutta 7800xt on yli 50% nopeampi.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 819
Jäsenet
75 282
Uusin jäsen
Tero T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom