Uusi koneen rakentamisessa

Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
24
Oon uus näitten koneitten rakentamisessa ja apu olis mukava, tällä hetkellä oon ajattelu tämmöstä ihan sen takii ettei tartteis upgradee vähään aikaan. Tartteisko jotain muuttaa? Ihan pelikone tästä olis tulossa.

CPU: Intel Core i7-6700K

CPU Cooler: Noctua NH-D15

Motherboard: Asus STRIX Z270H

RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB

SSD: Samsung 850 EVO-Series 500GB

HD: Seagate Barracuda 2TB

GPU: GeForce GTX 1080 8GB STRIX

Power Supply: Corsair RMx650W 80+ Gold Certified
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 562
Mistä hankkimassa että vois vähän katsoa onko hinnoissa mitään järkee? Voisit myös kertoa budjetin ja sen kasaatko itse samalla. Koppaa puuttuu myös vielä.

Meinaatko kellottaa prossua? Jos et niin halvempu emo ja jäähy riitttää.
Kannattaa suoraan ottaa 7700k ellei tuo skylake ole huomattavasti halvempi.

Mikä on näytön resoluutio? Jos ei ole 1440p144hz tai 4k sitten niin sanoisin että GTX 1070 riittää.

Kovoksi ehkä ottaisin WD red ja SSD:ksi m.2 malli jos tuo ei ole.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Vallan mainiot osathan siinä on. Ei mitään tarvetta mitään muuttaa.
Hyvä kotelo vaan sitten mikä itseä miellyttää.
Eikä niitä halvempia emoja kannata ostaa. Assrock eli persekivi esim on nimensä vertainen. Älä koske niihin. Säästö väärästä paikasta.

Power ja Emo hyviä laadukkaita hyviltä valmistajilta, niin ei mene metsään.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
24
Mistä hankkimassa että vois vähän katsoa onko hinnoissa mitään järkee? Voisit myös kertoa budjetin ja sen kasaatko itse samalla. Koppaa puuttuu myös vielä.

Meinaatko kellottaa prossua? Jos et niin halvempu emo ja jäähy riitttää.
Kannattaa suoraan ottaa 7700k ellei tuo skylake ole huomattavasti halvempi.
Case: Corsair Obsidian 750D Airflow
Mistä hankkimassa että vois vähän katsoa onko hinnoissa mitään järkee? Voisit myös kertoa budjetin ja sen kasaatko itse samalla. Koppaa puuttuu myös vielä.

Meinaatko kellottaa prossua? Jos et niin halvempu emo ja jäähy riitttää.
Kannattaa suoraan ottaa 7700k ellei tuo skylake ole huomattavasti halvempi.

Mikä on näytön resoluutio? Jos ei ole 1440p144hz tai 4k sitten niin sanoisin että GTX 1070 riittää.

Kovoksi ehkä ottaisin WD red ja SSD:ksi m.2 malli jos tuo ei ole.
Case: Corsair obsidian 750D Airflow jimmsiltä ajattelin ton hommata ja löytyy 1440p 144hz monitori jo valmiiks. Mitä katoin tarkemmin 7700k niissä ei ollu paljoon hintaeroa
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
no 7700k vai 6700k ne ovat 4-core prossuja kuitenkin molemmat eli sikäli tulevaisuuden kannalta tyhmä hankinta
mutta tällä hetkellä toistaiseksi niillä pelailee hienosti varmasti pitkään

itse en 4-core prosessoria hommaisi enää tänä päivänä
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
41
Jimssin 7700k diili erittäin hyvä. Sen itte tilaisin heti jos olis tarvetta.

Prossuksi mielummin 7700k siis.

Jäähytin ihan ok. Scythe Mugen 5 ja noctuan NH-D15S myös hyviä vaihtoehtoja

muistien nopeus? hinnoissa ei ole paljoa eroa niin 3000/3200mhz kannattaa ottaa.


GPU: 1080 Ti myös hyvä vaihtoehto jos ei ole tarkoitusta ja kiinnostusta hetkeen päivittää. fps/euro suhde melko sama 1080 kanssa. Tehot riittäisi varmasti pidemmäksi aikaa. amd vega myös kohta tulossa.


psu: hyvä poweri ja pitäisi riittää ainakin jos ei hurjempia kellottele. 750w ehkä parempi varmuuden vuoksi?

Ja sit jos tahtoo kellotella? Niin deliddaus melkein pakollinen toimenpide.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
771
@trcky Puhtaasti pelikäyttöön tuo Jimmyn prossubundle on tosiaan se fiksuin vaihtoehto tällä hetkellä vaikka siinä ei ihan optimit muistit olekkaan, kuten @SapphireThunder sanoi. 650W poweri riittää aivan heittämällä tolle i7 ja mille tahansa uudelle näyttikselle. Oma Evgan G2 650W käy passiivisena tolla sigun setupilla, tai ainaki niin hiljaisena että sitä ei tosta vieressä olevasta kopasta kuule. 6700K ei kannatta tässä vaiheessa uutena ostaa kun tuo i7 7700K on uudempi ja nopeampi. Hyviä vaihtoehtoja tolle 1080 Strixille on vaikkapa Palitin Jetstream, Gigabyten Aorus tai MSI:n Gaming X. Ihan yhtä hyviä jäähyjä ja yleensä vähän Strixiä halvempia. 1080ti on myös hyvä vaihtoehto jos budjetti kestää. Kovon vaihtaisin tosta Seagatesta WD:n vastaavaan, Seagatella oli ainakin ennen aika paljon ongelmia hajoamisten kanssa ja itse en pidä tuota merkkiä juuri minään.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
852
Jimssin 7700k diili erittäin hyvä. Sen itte tilaisin heti jos olis tarvetta.
psu: hyvä poweri ja pitäisi riittää ainakin jos ei hurjempia kellottele. 750w ehkä parempi varmuuden vuoksi?

Ja sit jos tahtoo kellotella? Niin deliddaus melkein pakollinen toimenpide.
Prossudiilille vahva suositus.

Komponenttien virrantarve mennyt kovasti alaspäin viimeaikoina. Tuon kokoonpanon tehonkulutus pienillä kellotuksilla 1080ti:n kanssa on n. 500W, joten hyvä 650W poweri piisaa ongelmitta. Tietenkin, jos samaan rahaan löytää hyvän 750W powerin, mutta en siihen kyllä ohjeistaisi rahaa laittamaan lisää kiinni.

Deliddausta en myöskään suosittelisi heti alkuun, jos ekaa konetta kasailee ja kellotushommat myös uutta.
Varmasti pääsee ilmankin riittävään alkuun ja sitten tuollaisia toimenpiteitä, kun taidot karttuu ja löytyy rohkeus prossun takuiden mitätöintiin, niin sit delid kehiin.

SSD:n vaihtaisin samsungin evo sarjan m.2 liitännällä olevaan satan sijaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 877
Viestejä
4 207 055
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom