Uusi kone

ufo

Uudelle koneelle olisi tarvetta, nykyinen saa jäädä kakkoskoneeksi kun ei pelitehot enää riitä. Aion rakentaa itse, olen lueskellut muita ketjuja mutta ensikertalaisena haluan varmistaa että menee sujuvasti. Pelaan kahdella 1440p näytöllä, kunhan uusi kone kasassa niin katselen sitten toisen tilalle vähintään 144Hz näyttöä. Osia valitessa toivon että huomioidaan hiljaisuus ja elinkaari. Kone saisi kestää seuraavat 7+ vuotta, päivitysaikeita ei ole. Budjettia ei varsinaisesti ole mutta mitä olen hintoja katsellut niin voisi tähdätä n. 2100-2350€.

Osiksi olen jo valinnut:
Kotelo Fractal Design Meshify 3 Ambience Pro RGB Black - Kallis mutta tykkään ulkonäöstä. Tarvitseeko tähän lisätuulettimia, esim. taakse?
Suoritin AMD Ryzen 7 9800X3D
Näytönohjain Asus Radeon RX 9070 XT Prime OC
CPU-tuuletin Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB - Pieni päivitys PA:sta? Niillä vain muutaman euron ero.
Tähän mennessä osat 1563,24 € (vähensin 50€ Steam pelikupongin näyttiksen hinnasta koska ostan sieltä jokatapauksessa pelejä)
Sitten olenkin aika pihalla emolevyistä, muisteista ja virtalähteistä.

Minä ottaisin silti tämän: 37,90 € | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Suoritin Jäähdytysl...

Ihan sen takia, että muuten ei ole tuulettimien värimaailma yhtenäinen. Tässä ei ole RGB, niin se ei sotke Meshify 3:n estetiikkaa. Ihan ulkonäkösyistä.

..tai sitten kattoon AIO.

--

Tuulettimia tarvii änkeä kaikkiin paikkoihin. Tärkeintä on , että kotelossa on enemmän tuulettimia sisään kuin ulos. Tuossa on.
Tuuletin takana on tärkeämpi, jos on päältä suljettu ja heikko ilmanvaihto muutenkin, mutta ei välttämätön muuten.

--

Emolevyä jäin miettimään, mutta lähdin töihin.. Tässä on taas esteettiset vaihtoehdot tuohon koteloon, johon Steel Legend ei kyllä sovi:

Nämä ei nyt tunnu tarpeeksi mustilta, niin saatan jatkaa etsimistä työpäivän jälkeen. Tämä olisi jees, halpakin, mutta vanhaa B650-sarjaa.. Ainoa , jonka takia ostaisin, on ulkonäkö:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
277 885
Jäsenet
77 685
Uusin jäsen
TaneliH

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom