Uudelle koneelle olisi tarvetta, nykyinen saa jäädä kakkoskoneeksi kun ei pelitehot enää riitä. Aion rakentaa itse, olen lueskellut muita ketjuja mutta ensikertalaisena haluan varmistaa että menee sujuvasti. Pelaan kahdella 1440p näytöllä, kunhan uusi kone kasassa niin katselen sitten toisen tilalle vähintään 144Hz näyttöä. Osia valitessa toivon että huomioidaan hiljaisuus ja elinkaari. Kone saisi kestää seuraavat 7+ vuotta, päivitysaikeita ei ole. Budjettia ei varsinaisesti ole mutta mitä olen hintoja katsellut niin voisi tähdätä n. 2100-2350€.
Osiksi olen jo valinnut:
Kotelo Fractal Design Meshify 3 Ambience Pro RGB Black - Kallis mutta tykkään ulkonäöstä. Tarvitseeko tähän lisätuulettimia, esim. taakse?
Suoritin AMD Ryzen 7 9800X3D
Näytönohjain Asus Radeon RX 9070 XT Prime OC
CPU-tuuletin Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB - Pieni päivitys PA:sta? Niillä vain muutaman euron ero.
Tähän mennessä osat 1563,24 € (vähensin 50€ Steam pelikupongin näyttiksen hinnasta koska ostan sieltä jokatapauksessa pelejä)
Sitten olenkin aika pihalla emolevyistä, muisteista ja virtalähteistä.
Osiksi olen jo valinnut:
Kotelo Fractal Design Meshify 3 Ambience Pro RGB Black - Kallis mutta tykkään ulkonäöstä. Tarvitseeko tähän lisätuulettimia, esim. taakse?
Suoritin AMD Ryzen 7 9800X3D
Näytönohjain Asus Radeon RX 9070 XT Prime OC
CPU-tuuletin Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB - Pieni päivitys PA:sta? Niillä vain muutaman euron ero.
Tähän mennessä osat 1563,24 € (vähensin 50€ Steam pelikupongin näyttiksen hinnasta koska ostan sieltä jokatapauksessa pelejä)
Sitten olenkin aika pihalla emolevyistä, muisteista ja virtalähteistä.