Uusi kone.. korvaamaa 13v

Liittynyt
21.09.2024
Viestejä
3
Olisi varmaa aika uusi kone.. vanha kun saattaa kaatua milloin tahansa.. kun avasin, niin huomasin sen syöneen hieman pölyä..🫠

Noniin uusi konetta rakentamassa.. haastetta on paljon.. tekniikan standardi on muuttunut.. kaikki vanhat ei pysty siirtämään uuteen esim tuulettimen siirto ei onnistu.
Kuitenkin saan onneksi vanhan näytön ohjaimen uuteen koneeseen.. säästyy muutama satanen🙃
Mutta kylläpä tuo uusi win11 aiheuttaa heti harmaita hiuksia, eikä kestänyt kuin 5 minuuttia😅
Keksiikö ketään mikä on syy, miksi ei suostu toimimaan (kuva)
Emolevy on MSI MAG Z790 TOMAHAWK MAX WIFI LGA1700 ATX.
Tuon pitäisi olla riittävä win11 tarpeisiin.

20240921_131349.jpg
 
Ilmeisesti siirsit vanhan winukan sisältävän kovon uuteen koneeseen. Siihen asennettu windows "kovalevy" on mbr-muodossa, joka ei kelpaa Windows 11:lle koska sen boot-osiot on vanhaa mallia.

Kaikista yksinkertaisin keino unohtaa vuosien tauhka ja aloittaa uudella koneella elon ihan uudella puhtaalla win 11 asennuksella.


Tuolta tikulle Win 11 ja jyräät sillä kaiken kovosta kaikki vanhat osiot pois ja asennat osioimattomalle levylle niin käy ja kukkuu sitten.
 
Ja toivottavasti otit uuden NVMe tallennustilan käyttöjärjestelmälle? Nopeuttaa koneen käyttöä huomattavasti. Jos 13v vanha näytönohjain ei ole aikansa huippumalli saattaa uuden prosessorin integroitu näytönohjain olla fiksumpi vaihtoehto työpöytäkäyttöön
 
Kyllä, uusi m2 kovalevy ..
  • 2 Tt M.2 2280 PCIe 4.0 x4 NVMe
  • Lukunopeus 5150 Mb/s
  • Kirjoitusnopeus 4850 Mb/s
Olen odotellut tuulettimia ja nyt on akvaario pimeyteen🙃
Tuo win11 ongelma tuli kun yritin leikkiä vanhalla win 7 asennuksella. Koska win 11 ei suostu löytämään lan kaapelia vaikka kytketty.. alkaa etsimään wlan verkkoja ja jumittui.
Nyt olen yrittäny muistella kuinka forma toida c aseman toimivaksi.

Vikkejä formatointi ratkaisuihin tarvitaan. Olen unohtanut paljon 😅

Screenshot_20241005_193336_Video Player.jpg
 
Kyllä, uusi m2 kovalevy ..
  • 2 Tt M.2 2280 PCIe 4.0 x4 NVMe
  • Lukunopeus 5150 Mb/s
  • Kirjoitusnopeus 4850 Mb/s
Olen odotellut tuulettimia ja nyt on akvaario pimeyteen🙃
Tuo win11 ongelma tuli kun yritin leikkiä vanhalla win 7 asennuksella. Koska win 11 ei suostu löytämään lan kaapelia vaikka kytketty.. alkaa etsimään wlan verkkoja ja jumittui.
Nyt olen yrittäny muistella kuinka forma toida c aseman toimivaksi.

Vikkejä formatointi ratkaisuihin tarvitaan. Olen unohtanut paljon 😅

Screenshot_20241005_193336_Video Player.jpg
Listaahan koneen osat niin on helpompi auttaa. Verkkokortin ajurit asentamatta niin ei siksi löydä nettiyhteyttä vaikka piuhalla onkin kytketty. Nämä tulisi ottaa ennen asennusta muistitikulle talteen ja asentaa tarvittavat ajurit tikulta.
Sulla puhaltaa kaikki tuulettimet kotelon sisään, ei näin.

Tee windows asennustikku ja formatoit siinä samalla kun asennusohjelma kysyy mille levylle asennetaan, siinä kohtaa tyhjennät levyn.
 
Viimeksi muokattu:
8x tuulettimia.. olen vaihtamassa ylä tuulettimet puhaltamaan ulos.. eli on silloin 4 tuuletinta puhaltamassa ulos😉

Olen tekemässä "DISKPART" komennolla levy jakoa cmd teksti kentässä.. muisti on huono ja englannin taito vieläkin huonompi.
Joka olisi 1T/1T..
Onko tietoa tuosta exfat formaatista?? Itselle oli uusi ja piti usb tikku formatoida tähän muotoon, jotta win11 iso saatiin siirtymään.
Win ei näköjään osaa enään alustaa levyjä.. hmm vanhoina hyvinä aikoina osasi🙃 tulee vanha olo.
 
8x tuulettimia.. olen vaihtamassa ylä tuulettimet puhaltamaan ulos.. eli on silloin 4 tuuletinta puhaltamassa ulos😉

Olen tekemässä "DISKPART" komennolla levy jakoa cmd teksti kentässä.. muisti on huono ja englannin taito vieläkin huonompi.
Joka olisi 1T/1T..
Onko tietoa tuosta exfat formaatista?? Itselle oli uusi ja piti usb tikku formatoida tähän muotoon, jotta win11 iso saatiin siirtymään.
Win ei näköjään osaa enään alustaa levyjä.. hmm vanhoina hyvinä aikoina osasi🙃 tulee vanha olo.
Tee windows asennustikku microsoftin omalla työkalulla niin ei tarvitse kikkailla...
Windows kyllä osaa alustaa ja osioida levyt Levyhallinnan kautta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
255 027
Viestejä
4 438 867
Jäsenet
73 440
Uusin jäsen
nappo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom