Uusi into pelaukseen.

Elikkäs kiinnostelisi alkaa taas pelailemaan hyvin pitkän tauon jälkeen. Varmaan 2014 viimeksi pelannut kunnolla.
Olen pudonnut aivan täysin kelkasta kaiken tietokoneasioiden, osien ja yleisesen tietotekniikan kanssa ja hermot meni monta kertaa kun asensin uutta nettiä ja modeemia. Kävi isoksi ongelmaksi että siinä on windows 7 ja monet pelit ei edes käynnisty ja netissäkin surffaus riskialtista. Monen päivän säädön jälkeen sain vanhan kunnon skyrimin pyörimään ja se hoituu vielä. Battlefield 4 pyöri alimilla grafiikoilla jotenkin, kehnosti kyllä. Joten veikkaisin että jos haluaisin pelata esim hell let loosea tai uusimpia battlefieldejä. Windowsin tai muutaman osan päivittäminen tuskin on sen arvoista.
Jotenka osaisko joku auttaa uusavutonta pääsemään takas pelipaikoille?
Haluaisin päästä pelaamaan suht stressittömästi joten joku valmiiksi kasattu kone olisi tavoite.
Toiveena olisi että kun uusi elder scrols tai uusi gta pyörisi kun ne tulisi. Ja battlefieldit ja hell let loose tai vastaavat avoin maailma pelit.
En varmaan pelaisi 10 tuntia putkeen tai tarvitsisi 400fps suoritustasoa.
Minkähintaista lootaa näillä seteillä tarvitsisin? Tottakai halusin pärjää jollain tonnilla. Ehkä joku 1200 viel ois ok.

Tässä vanhan koneen specsit

IMG20250110151419.jpg

Jotain ton suuntaista

Jos olet valmis kasaamaan itse, voisi saada parempaa vastinetta rahalle.
Kiitos vastauksesta. Vaikuttaa hyvältä paketilta, vaikka en mistään noista mitään tiedäkkään :D
Mitä käytännössä se tarkottaisi? Että etsisin samat osat eri kaupoista halvimmilla hinnoilla ja säästäisin 100e? Ja 50e kasausmaksu?
Voin kyllä maksaa ainakin sen 100-200e ihan vaan siitä että ei tarvitsisi säätää itse niin paljoa.
Siitä huolimatta olen myös harkinnut itse kasausta mutta epäilyttää jaksaisinko ryhtyä siihen.

Voisit seurata kauppapaikan käytettyjä koneita. Kenties sieltä joskus löytyy hyvä paketti edullisesti.

Niistä kannattaa spekseistä selvittää miten vanhoja ne grafiikkakortit ja suorittimet onkaan. Uudet pelit on hyvin vaativia.

Voisit seurata kauppapaikan käytettyjä koneita. Kenties sieltä joskus löytyy hyvä paketti edullisesti.

Niistä kannattaa spekseistä selvittää miten vanhoja ne grafiikkakortit ja suorittimet onkaan. Uudet pelit on hyvin vaativia.
Käytettykkin olisi vaihtoehto. Mutta ärsyttäisi huolella jos joku komponentti olisinkn aivan loppuunajettu. En myöskään varmaan osaisi tarkastella sen ominaisuuksista olisiko se tarpeeksi mulle.

Kasaaminen ei ole vaikeaa. Netti on täynnä ohjaita.

joku ton auuntainen jos itse kasaa

Tosta gpu
Tossa olisi samaan rahaan nopeampi ssd:

Käytetty virtalähde tuolta ja säästää rahaa:
Toki emolevyn liitännöissä voi karsia ja säästää 40 €

Jolloin voi ottaa myös tän vähän pienemmän kopan

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 237
Jäsenet
75 399