Ratkaistu Uudet sisuskalut, ei kuvaa, ei edes bios:iin

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
167
Hommasin Jimms:n päivitysbundlen:

Asus Prime X570-P emolevy
Ryzen 5 3600 cpu
32Gt muistia
Artic freezer 2 240 vesijäähy.
ennestään oli
PSU corsair HX-1200i
Pari SSD:tä ja HDD:tä
Laitoin osat koneeseen,
Kone alkaa hyrrätä,mutta minkäänlaista signaalia ei tule.

Olen irrottanut kaikki kovalevyt, äänikortin, näytönohjaimenkin.
kaikki IO:t pois,
Käytän emolevyn HDMI:tä

tuulettimet pyörii, emolevyn ledit palaa.
Näppäimistön valot ei syty

ohjekirjassa on juttua piipauksista. Kotelossa ei ole buzzeria, niin ei tiedä ilmoittaako se jotain.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Tossa prossussa ei sitten ole integroitua näytönohjainta että ilman näytönohjainta et kuvaa saa.... edit ja näytön johto sitten suoraan näytönohjaimeen suoraan kiinni jos joku vanha näyttis löytyy....
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
167
Tossa prossussa ei sitten ole integroitua näytönohjainta että ilman näytönohjainta et kuvaa saa....
Juu, sellaista tietoa löysin tässä googletellessa. Alunperin siinä oli kyllä kiinni karvalakkimalli GT710 mutta kun silläkään ei kuvaa tullut, ei VGA:lla HDMI:llä ja DVI:llä, yksitellen koitin kaikkia.

Pitää koittaa sitä vielä toisessa slotissa. Se oli PCIe 4.0 x16 slotissa. Toinen on 4.0/3.0 x 16.

PSU:sta ei löydy 4-pin virtaliitintä, mutta ohjeen mukaan ei ole pakollinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
PSU:sta ei löydy 4-pin virtaliitintä, mutta ohjeen mukaan ei ole pakollinen.
On se. Laita 8-pinnisistä CPU-liittimestä puolikas.

edit: siis ei ole pakollinen, jos sinulla on jo 8-pinninen kiinni.Tuo pitäisi olla kytkettynä:
upload_2020-1-28_22-55-11.png


Jos se on ok, ei 4-pinnisellä liittimellä ole väliä. Mutta prosessori tarvitsee lisävirtansa.

Tarkista vielä, että on CPU-johto kiinni, eikä PCI-express.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
167
8-pin lisävirta on kytkettynä, tarkistetaan mistä tulee PSU:ta.
Niin olen ymmärtänyt että tuo piirisarja tukee 3.gen Ryzeneitä eikä bios päivitystä tarvittaisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
8-pin lisävirta on kytkettynä, tarkistetaan mistä tulee PSU:ta.
Niin olen ymmärtänyt että tuo piirisarja tukee 3.gen Ryzeneitä eikä bios päivitystä tarvittaisi.
Käytä sitä moponäytönohjainta ja ota seuraavaksi muistit irti. Laita vaan toinen kiinni ja varmista, että se on kunnolla kiinni.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
167
Ei auttanut nämäkään kokeillut.

Seuraavaksi kokeillaan emolevyä kotelon ulkopuolella. Koppa on Cooler Master cosmos 2, jossa ei ole aukkoa prosessorin alla. Eli varmistetaan ettei tuulettimen kiinnikkeet ota pohjaan kiinni.

Voidaan myös kokeilla toista poweria ja GTX560ti GPU:ta.

Ihan ensin voisi koittaa laittaa Prossun tuulettimen CPU Fan -liittimeen, nyt se on AIO-pump fan-liittimessä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Jos virrat tulevat (tuulettimet pyörivät), mutta kone ei postaa, eikä tule edes vikapiippauksia emolta, niin minun sormi osoittaisi prosessorin suuntaan. Ota prossu irti ja tarkista että se on ok ja kunnolla paikoillaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
167
Jos virrat tulevat (tuulettimet pyörivät), mutta kone ei postaa, eikä tule edes vikapiippauksia emolta, niin minun sormi osoittaisi prosessorin suuntaan. Ota prossu irti ja tarkista että se on ok ja kunnolla paikoillaan.
Kiitos neuvoista, kokeillaan. Ihan normaalisti CPU paikalleen tipahti. Kotelossa ei ole piipparia, joten ei tietoa tuleeko piippauksia. Testiä varten löytynee summeri jostain.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
167
Tuuletin prosessoria, niin pääsin biosiin ja siellä asetukset että löysi win10:n ssd:ltä. Tällä koneeella nyt tätä viestiä kirjoittelen. Kiitokset kaikille avusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 418
Viestejä
4 160 576
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom