Uuden koneen rakentaminen GTX 970 näyttikselle

Liittynyt
18.04.2018
Viestejä
6
Moi!

Sain tuossa tutulta hankittua halvalla käytetyn 970 näyttiksen ja olen hankkimassa uutta konetta, johon sen laittaisi kiinni. Tarkoituksena on pelata 1080p resolla ja mahdollisesti tulevaisuudessa hankkia Vive VR pelaamiseen. Kyseessä on siis mid range kone, johon päivittelen tulevaisuudessa ehkä paremman näyttiksen.

Budjettia koko paketille ilman näytönohjainta olen ajatellut ~600e.

Prosessori: Olen alustavasti ajatellut prossuksi intelin i5-8400, joka antaa pelikäytössä ilmeisesti hyvin rahalle vastinetta.
Emolevy: Ottaisin mielelläni vastaan suosituksia noista viime aikoina julkistetuista halvemmista coffee lake emolevyistä (ATX, mATX). Liitän koneen nettiin wifin kautta, joten olisi plussaa jos koneesta löytyisi integroitu wifi kortti.


En ole myöskään vielä täysin päättänyt intelin ja AMD:n välillä. Hinnassa ei suorituskyvyn suhteen kuitenkaan ole ilmesesti suurta eroa? Voi ehdottaa myös vastaavaa AMD kokoonpanoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
AMD systeemin osalta odottele pari päivää uusien mallien julkaisua.
Ei kannata tuolla budjetilla. Kun loppuu rahat juuri ennen 6-ydintä..

Nyt heti vaan tämmöiset jos AMD-puolelta:
AMD Ryzen 5 1600X prosessori (box) - Tietokonekomponentit
Asus Prime B350-Plus emolevy - Emolevyt

Jos Intel-puolelta:
Asus Prime Z370-P emolevy - Emolevyt
..ja prosessoria ei tuolta, katse Jimm's ->

Muistitkin pitää metsästää jostain.. SSD käy mikä vaan, ja niistä voi etsiä semmoisen alle satasen 240GB:n.
 
Liittynyt
18.04.2018
Viestejä
6
Kiitos hyvistä vinkeistä!

Nyt kun nuo uudet AMD mallit tuli kauppoihin niin taidan kääntyä niiden puoleen. Itse asiassa prosessorina 2600X on samassa hintaluokassa i5-8400 kanssa, kun ottaa huomioon, että sen mukana tulee asiansa hoitava jäähdytin. Intelin prossulla se pitäisi ostaa erikseen.

Emoksi ajattelin nyt sitten valita tuon Asuksen B350-Plussan, kun sen hyvällä tarjouksella gigantista saa. Hieman askarruttaa tosin tämä lause, jonka pcpartpicker antaa tuon emon ja prossun kanssa:
"Some AMD B350 chipset motherboards may need a BIOS update prior to using Pinnacle Ridge CPUs. Upgrading the BIOS may require a different CPU that is supported by older BIOS revisions."
Yritin hieman googlailla asiaa, mutta luonnollisesti vastausta ei oikein netistä löytynyt kun kyseinen tuotesarja on vasta tullut markkinoille. Tietääköhän kukaan täällä sivustolla, miten on asian laita?

Onkohan tällä setupilla järkevää satsata nopeampaan muistiin vai pärjääkö hyvin esimerkiksi tällä: Kingston HyperX Fury Black, DIMM, DDR4, 8GB, 2133MHz
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Jos emossa on liian vanha BIOS, Ryzen 2-sarjan prosessori ei toimi. Parhaat vaihtoehdot ostaa BIOS päivitys erikseen tai pyytää AMD:lta boot kit jolla päivittää BIOS.

Nopeampi muisti olisi hyvä olla mutta nykyhinnoilla vaikea sanoa kannattako maksaa ylihinnan sijaan isompaa ylihintaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 369
Viestejä
4 158 814
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom