Uuden koneen mietintää

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
143
Kun tuossa eilen virallisesti siirtyi täppä työsopimuksessa pois määräaikaisesta alkaisi olla kiusaus päivittää 2012-2013 kasattua pääkonetta (Sabertooth Z77/3570K@4,7Ghz@1,368V & Custom H2O/Ghost/8Gb-RAM/R9-290X/120Gb ssd/2x500Gb/P-660 (XP²)/Win10).

Ja oma hahmoitelma olisi tuollainen:
O
konetta.PNG


Vanhasta koneesta jäisi näyttis, virtalähde, kovot ja vesijäähdytys komponentit käyttöön.

Sitä vain mietin onko tässä nyt mitään järkeä edes haaveilla päivittämistä. Saako tällä kahvijärvellä mitään merkittävää parannusta 1440p-4k 60fps pelailuun ja kevyeen streamailuun & videotuottamiseen?
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Aika iso parannus tulee jo pelkästään tuossa kun vaihtaa i5:sta i7:aan streamailussa ja videoeditoinnissa. Peleissäkin on huomattavaa parannusta tuossa päivityksessä noilla resoluutioilla.
Sanoisin että anna mennä vaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
R9-290X, eli kyllähän se jää pullonkaulaamaan tuolla 4K:ssa, mutta ei se ihan obsolite vielä ole :)
Sori poistin ton kohdan viestistäni, kun huomasin et lukihan se sulla tuolla ylhäällä jo :D Tosiaan joo näyttis olis sit seuraavana päivyityksen tarpeessa jos haluat vähänkään isommilla grafiikka-asetuksilla pelailla.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
eikö tuolla 3570k@4,7 jo toimi ihan pontevasti isommatkin resot? miten olisi pelkkä näyttiksen vaihto gtx1080:aan
Aika nihkeetä striimailla tolla 3570k:lla ja samalla pelata tollasella resolla pelejä paremmilla ku minimiasetuksilla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
143
eikö tuolla 3570k@4,7 jo toimi ihan pontevasti isommatkin resot? miten olisi pelkkä näyttiksen vaihto gtx1080:aan
Mietin sitä myös kyllä, mutta esimerkiksi Overwatchia en saa streamattua/tallennettua kunnolla prossun vetäessä 100% käytöt, vaikka itse pelaaminen kyllä onnistuukin hyvin 4k. Tällä mietin, että olisiko platform päivityksen mukanaan tuomista parista extra CPU-coresta enemmän hyötyä mulle, kuin pelkästä näyttiksestä? Ja kun tuolla geforce 10-sarjalla alkaa kuitenkin olla sen verta ikää, että eikö sieltä ens vuoden alkupuoliskolla pitäisi tulla uusi sarja?
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
469
Mietin sitä myös kyllä, mutta esimerkiksi Overwatchia en saa streamattua/tallennettua kunnolla prossun vetäessä 100% käytöt, vaikka itse pelaaminen kyllä onnistuukin hyvin 4k. Tällä mietin, että olisiko platform päivityksen mukanaan tuomista parista extra CPU-coresta enemmän hyötyä mulle, kuin pelkästä näyttiksestä? Ja kun tuolla geforce 10-sarjalla alkaa kuitenkin olla sen verta ikää, että eikö sieltä ens vuoden alkupuoliskolla pitäisi tulla uusi sarja?
Tosiaan hyödyt noista extra coreista tuota striimaamista ajatellen enemmän, kuin näyttiksen vaihdosta. Unelmatilannehan olisi tuo et nytten päivität noi mitä sulla tossa listassa on, ja sit se uus näyttis ens vuonna. Ollaan ennustettu että Volta tulee ens vuoden ensimmäisellä tai toisella neljänneksellä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 817
Viestejä
4 208 814
Jäsenet
70 965
Uusin jäsen
Hillox

Hinta.fi

Ylös Bottom