Useampi USB-kytkin vai USB-kytkin + USB-hubi?

Moro! Olen hankkimassa uuden tietokoneen, ja vanha jää myös käyttöön. Tämä siksi, että molempia voi tarvittaessa käyttää samaan aikaan: toista tietokonepöydällä ja toista TV:n kanssa. En kuitenkaan halua tietokonepöydälle kaksia näppäimistöjä, äänilaitteita yms, joten tarvitsen tavan siirtää kätevästi laitteet yhdestä koneesta toiseen. Ymmärtääkseni USB-kytkimellä tämä hoituu napin painalluksella.

Ongelmana on kuitenkin se, että yli neljän portin USB-kytkimiä ei tunnu löytyvän, ja laitteita varten tarvitsisin ainakin viisi, mutta mielellään enemmän. Löytyykö täältä asiantuntemusta siitä, toimisiko USB-kytkin + USB-hubi -kombo, vai tulisiko ketjuttamisesta yhteyshäiriötä yms toimimattomuutta? Redditissä monet myös vannoivat KVM-laitteiden nimeen, mutta kun näytöille en vaihtajaa tarvitse, niin tuntuu turhalta tuhlaukselta maksaa näistä usein huomattavasti kalliimmista laitteista.

Esimerkkeinä laitteista olen katsellut oheisia laitteita: pienempää kytkintä, isompaa kytkintä ja hubia.

Viimeksi muokattu:
Mulla oli aikanaan työläppärin ja pöytäkoneen kanssa 4-porttinen usb 3.0 kvm kytkin ja ainakin hiiri, näppis ja kaksi ulkoista kovalevyä toimi settinä hyvin. Napin painalluksella tosiaan pystyi lennosta vaihtamaan koneesta toiseen. Vaatii tosin ulkoisen virtalähteen, jos haluaa käyttää paljon virtaa vaativia vehkeitä, kuten kovalevyjä. Veikkaan että hubin kanssa toimii myös ja rajoitteena on siinäkin ennemmin virransyöttö kuin ketjuttaminen muuten. Mulla on muuten tuo laite kaapissa pölyä keräämässä, jos haluat niin voin sen sulle myydä reilusti amazonia halvemmalla, laita YV jos kiinnostaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
297 571
Jäsenet
81 333
Uusin jäsen
Jollikolli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom