USB-tikku lakkasi toimimasta?

Liittynyt
18.04.2020
Viestejä
7
USB-tikku, joka on ollut koneessa kiinni useita kuukausia, lakkasi yhtäkkiä toimimasta. En ole varmuuskopioinut sen tietoja, joten olen pulassa.

Windows tunnistaa, että olen tunkenut "siirrettävän aseman" tms. laitteen koneeseen, mutta en näe asemaa muualla kuin Computer Managementissä:
usb-tikku.jpg


USB näkyy kahtena tummennettuna kohtana (EFI osio + Primary osio). Device manager näyttää käsittääkseni myös, että asema on tyhjä?

Laite ei toimi Windows 7:ssa eikä Windows 10:ssä.

Mitä voin tehdä?
 
Liittynyt
18.04.2020
Viestejä
7
Kokeiltu samalla vai eri koneella kun olet kahdella eri käyttöjärjestelmällä kokeillut?

Eri liittimiäkin kannattaa kokeilla jos et ole jo testannut.
Eri koneita, eri liittimiä. Uudelleenkäynnistelyä niin, että tikku on sisällä käynnistysvaiheessa tai että laitan tikun koneeseen vasta, kun se on käynnistetty jne. Olen mielestäni käyttänyt yleisimmät poppakonstit.

Yksi juttu, mitä en maininnut on, että tikku on 5-10 vuotta vanha.... En tiedä onko sillä merkitystä, koska se ei ole ollut kovassa jatkuvassa käytössä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 183
Eiköhän tuo ole rikki. Voit kokeilla jollain tiedonpalautussoftalla toivoen, että kyseessä on vain tiedostojärjestelmän aiheuttama virhe eikä fyysinen.

Jos tikulla on oikeasti tärkeätä tavaraa ilman varmuuskopioita niin sitten kannattanee suoraan kääntyä jonkun tiedonpalautusfirman puoleen ilman, että yrittää itse palauttaa niitä.
 
Liittynyt
18.04.2020
Viestejä
7
Onko USB-tikuilla jonkinlaista "elinaikaodotetta"? Kannattaako suosiolla heittää roskiin kaikki yli 10 vuotta vanhat tikut?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Jos tikulla office-dokumentteja niin niistä voisi löytyä kiintolevyltä väliaikaistallennustiedostoja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 689
Viestejä
4 189 085
Jäsenet
70 781
Uusin jäsen
JohannesP.P.

Hinta.fi

Ylös Bottom