Usb portit ei toimi ja kone ei Postaa

Liittynyt
20.09.2023
Viestejä
14
Vaihoin näyttistä 6600xt:stä -> 3080. Poistin amd driverit DDUlla ja aloin siirtämään osia toiseen koppaan. Ostin samalla isomman virtalähteen. Noh nyt ku yrittää konettä käynnistellä nii ongelmia tulee. Mikään Usb portti ei toimi, niin en voi liikuttaa hiirtä tai näppäimistöä niin en saa signaalia näyttöön. Kaikki näyttää toimivan (ei tuu mitään error valoja tai ääniä), mutta toisen rami tikun ledi ei paukaha päälle. Toisessa välkkyy punanen ledi ja toisessa ei mitään. Kumma juttu on, että pystyin päivittämään BIOSin usb portin kautta ja pystyn ladata puhelinta, mutta mikään muu ei näytä toimivan. Oon yrittäny käynnistellä ilman näyttistä, ilman ram tikkuja ja yks tikku kerrallaa. Oon yrittäny myös clearata CMOsin ueasti. Oon myös kasannu koko koneen kahesti ja yrittäny eri virtalähettä.
Osat:
I9-10900K 1.28V 5.1GHz pretested
Kraken x63
Asus rog strix Z490-F gaming
RTX 3080 Suprim x 10G
16GB DDR4 hyperx fury 3200mhz
Seasonix focus gx-850W
Corsair 4000D airflow
Jos on vinkkejä nii kertokaa ihmeessä!
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 069
Tarista ettet asennus vaiheessa vahingossa osunu emossa oleviin usb headereihin ja vääntäny ne oikariin. Jos ei ole vääntyny, niin poista kaikki aio:n ja tuulettimien purkkien ohjaavat usb:t ja kato että herääkö
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.09.2023
Viestejä
14
Tsrista ettet asennus vaiheessa vahingossa osunu emossa oleviin usb headereihin ja vääntäny ne oikariin. Jos ei ole vääntyny, niin poista kaikki aio:n ja tuulettimien purkkien ohjaavat usb:t ja kato että herääkö
ei heränny
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 953
Mitäs Q-LED:it sanoo käynnistäessä?
1695210516032.png

1695210537000.png


Kerta virtalähdekin vaihtui, niin onhan käytössä sen mukana tulleet kaapelit? Noissa kun ei ole mitään standardia eri virtalähteiden kesken, niin on ehdottoman tärkeää käyttää mukana tulleita kaapeleita tai varmasti yhteensopivaksi tiedettyjä.

Ja kun testaat muisteja yksitellen, niin tarkista vielä, että se on oikeassa slotissa:
1695210735880.png


Olihan emossa myös kiinni 8 ja 24 pinninen virtaliitin? Sekä emon alla korokepaloja oikea määrä ja nuo oikeissa kohdissa?
 
Liittynyt
20.09.2023
Viestejä
14
Mitäs Q-LED:it sanoo käynnistäessä?



Kerta virtalähdekin vaihtui, niin onhan käytössä sen mukana tulleet kaapelit? Noissa kun ei ole mitään standardia eri virtalähteiden kesken, niin on ehdottoman tärkeää käyttää mukana tulleita kaapeleita tai varmasti yhteensopivaksi tiedettyjä.

Ja kun testaat muisteja yksitellen, niin tarkista vielä, että se on oikeassa slotissa:


Olihan emossa myös kiinni 8 ja 24 pinninen virtaliitin? Sekä emon alla korokepaloja oikea määrä ja nuo oikeissa kohdissa?
Qledit ei sano mitään. Käytän virtalähteen omia kaapeleita ja ramit on oikeissa sloteissa. On myös kiinni 8 sekä 24 pinniset. Oon myös testannu laittaa 4pinnisen.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 953
Jos ei Q-LEDit sano mitään, niin pitäisihän tuon sitten periaatteessa postata. Oletko kokeillut ottaa erillistä näytönohjainta irti ja käyttää prossuun integroitua näyttistä emon liitännöistä? Näytöstä kannattaa myös tarkistaa, että siellä on varmasti oikea lähde valittuna. 3080:lla on ollut myös ongelmia saada kuvaa DP-portin kautta bootatessa. Eli tuotakin voit testata HDMI-johdolla jos nyt käytössä on DP-johto.

Mitä muuten meinaat tuolla muistien punaisella ledillä?
 
Liittynyt
20.09.2023
Viestejä
14
Jos ei Q-LEDit sano mitään, niin pitäisihän tuon sitten periaatteessa postata. Oletko kokeillut ottaa erillistä näytönohjainta irti ja käyttää prossuun integroitua näyttistä emon liitännöistä? Näytöstä kannattaa myös tarkistaa, että siellä on varmasti oikea lähde valittuna. 3080:lla on ollut myös ongelmia saada kuvaa DP-portin kautta bootatessa. Eli tuotakin voit testata HDMI-johdolla jos nyt käytössä on DP-johto.

Mitä muuten meinaat tuolla muistien punaisella ledillä?
Oon yrittäny integroitua näyttistä
Toisen ramin ledi välkkyy päälle jaa pois
 

Liitteet

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 953
Otitko muuten prossua irti kun siirsit kotelosta toiseen? Mietin vain, että olisiko kannan pinnejä vääntynyt samalla. Prossun blokin tarkistaisin kanssa, ettei ole liian tiukalla.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 069
Kotelo siirrtoissa kans pitää huomioida ne korokepalat ja ettei takalevyn maadotus kynnet mee usb liittimien sisään.
 
Liittynyt
20.09.2023
Viestejä
14
Otitko muuten prossua irti kun siirsit kotelosta toiseen? Mietin vain, että olisiko kannan pinnejä vääntynyt samalla. Prossun blokin tarkistaisin kanssa, ettei ole liian tiukalla.
En ottanut, mutta otin jälkeen päin pois ja tarkistin että ei ollu vääntynyt. Ei oo liian tiukalla
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 069
Sit melkeempä purkaa kaikki ja kattoo ettei emo matkalla uuteen koppaan osunu mihinkään niin että olis joku smd komponentti tippunu tai tullu syvempää naarmua. Jos aikasemmin toiminu, niin vian pakko olla sellanen mikä tuli sun tekemisistä.
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
481
Mulla oli ihan sama ongelma viime näyttiksen vaihdon yhteydessä. Ajurit pois ddu:lla, uusi näykkäri koneeseen ja boottiin, niin meni toista tuntia, että sain kuvan ulos koneesta. Olin jo hetken aikaa miettinyt, jotta lyön pillit pussiin ja ei mennyt kauaa, niin pääsi asentaan uudet ajurit.

En tosiaan tiedä mikä se ongelma oli, kun niin näyttiksestä kuin integroidusta ei saanut mitään ulos. Ja lopulta sitten koneen ruksutettua, niin toimi näyttiksen HDMI:n kautta.

Toki ei ne ongelmat loppuneet siihen, kun uusien grafiikka-ajureiden jälkeen katosi nettiajurit o_O
 
Liittynyt
20.09.2023
Viestejä
14
Mulla oli ihan sama ongelma viime näyttiksen vaihdon yhteydessä. Ajurit pois ddu:lla, uusi näykkäri koneeseen ja boottiin, niin meni toista tuntia, että sain kuvan ulos koneesta. Olin jo hetken aikaa miettinyt, jotta lyön pillit pussiin ja ei mennyt kauaa, niin pääsi asentaan uudet ajurit.

En tosiaan tiedä mikä se ongelma oli, kun niin näyttiksestä kuin integroidusta ei saanut mitään ulos. Ja lopulta sitten koneen ruksutettua, niin toimi näyttiksen HDMI:n kautta.

Toki ei ne ongelmat loppuneet siihen, kun uusien grafiikka-ajureiden jälkeen katosi nettiajurit o_O
Pidin 7 tuntia päällä hdmi pihualla. Ei mitään elonmerkkejä.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 114
Kokeile näyttiksen toista vbiossia siitä kytkimestä mikä on virtajohtojen vieressä.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 114
Voisi olla hyvä kasata kone kotelon ulkopuolelle ja ihan minimikokoonpanolla lähtee testaamaan osa kerrallaan missä vika on.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 285
Viestejä
4 213 513
Jäsenet
71 030
Uusin jäsen
Juho I

Hinta.fi

Ylös Bottom