Usasta ostettu kannettava?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aikku
  • Aloitettu Aloitettu
Kaverini on ostamassa käytettyä kannettavaa, joka ostettu ja tuotu Usa:sta, Lenovo Yoga 7 2_in_1 malli 16AHP9, reilun vuoden vanha, Windows11 asennettuna.
Kieliasetuksista Suomi kielenä ja näppäimistössä kai jo tarrat, latauksesta sanottu, että onnistuu Suomen verkkovirralla.
Mitä ongelmia voi käytössä ilmetä täällä Suomessa, voiko ohjelmistojen käytössä olla jotain rajauksia, kuten AI varoittelee?
Itse en uskaltaisi, vai oisko kone käytössä ok?
Kiitos neuvoista.

Kaverini on ostamassa käytettyä kannettavaa, joka ostettu ja tuotu Usa:sta, Lenovo Yoga 7 2_in_1 malli 16AHP9, reilun vuoden vanha, Windows11 asennettuna.
Kieliasetuksista Suomi kielenä ja näppäimistössä kai jo tarrat, latauksesta sanottu, että onnistuu Suomen verkkovirralla.
Mitä ongelmia voi käytössä ilmetä täällä Suomessa, voiko ohjelmistojen käytössä olla jotain rajauksia, kuten AI varoittelee?
Itse en uskaltaisi, vai oisko kone käytössä ok?
Kiitos neuvoista.
Nykyiset kannettavien virtalähteet toimivat sekä 50 että 60 Hz taajuisella 100 - 240 voltin jännitteellä, joten amerikkalainen laite toimii täällä, kunhan hankkii pistokkeeltaan sopivan virtajohdon.
Näppäintarrat tuskin ovat käytössä pitkäikäisiä.
Eri alueilla myytävissä Lenovon malleissa on eroja ja muutenkaan pelkällä mallimerkinnällä ei voi päätellä mitään kyseisen laitteen kokoonpanosta. Tuskin USA-mallin käytöstä Suomessa kuitenkaan mitään ongelmaa seuraa, paitsi siis tuo erilainen näppäimistöasettelu. Tosin mahdolliset sisäiset mobiililaajakaistamodeemit 4G/5G tuskin täällä toimivat.

Onko ongelma, jos mökin wifi on mobiililaajakaistan kautta? Anteeksi, kun nää kysymykset tulee tipoittain, mut oon tässä vaan välikätenä:)
Ei se mitään ongelmaa tuo. Siellä on ilmeisesti käytössä joku "matkamokkula", joka muodostaa mobiiliyhteyden omalla SIM-kortillaan ja jakaa nettiyhteyden WiFillä.

Statistiikka

Viestiketjuista
282 136
Jäsenet
78 367
Uusin jäsen
tiudix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom