Unelmien pelisi?

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
2 197
Nyt saa pistää mielikuvituksen liikkeelle ja vaikka yhdistää useamman pelistudion voimat. Eli millainen olisi peli, joka täyttäisi kaikki odotukset ja toiveet?

Itse aloitan vähän tylsästi, mutta oma haave olisi GTA 6, joka sijoittuisi 80-luvulle. Iso kartta kuvitteellisesta kaupungista, johon kuuluisi Manhattanin tyylisiä pilvenpiirtäjäalueita, erittäin tiheää asutusta, toimistoja ja paljon NPC-hahmoja ja liikennettä kadulle. Vastapainoksi kartalla voisi olla perinteisiä esikaupunkialueita, köyhempiä kaupunginosia, joissa rikollisuus rehottaa ja hienoja kartanoalueita muureilla ja porteilla ympäröitynä. Maaseutua toki ei saa unohtaa, eli iso osa kartasta olisi taajaman ulkopuolista aluetta. Sieltäkin löytyisi paljon tutkittavaa ja tekemistä ja junttimaisia pikkukyliä. Eli vähän kuin yhdistäisi GTA IV:n ja San Andreaksen pelimaailman ominaisuuksia ja alueita.

Soundtrack parasta 80-luvulta, radiokanavat soittaisivat eri genrejen musiikkia ja autoihin ja ajamiseen voisi olla myös panostettu. Peli olisi vain "Next-gen" konsoleille ja PC:lle, eli nykyraudasta olisi otettu kaikki irti. Tämän myötä pelialue olisi yksityiskohtaisempi ja laajempi kuin koskaan, tekoäly ja NPC-hahmojen määrä korkealla tasolla ja grafiikat tajunnanräjäyttävät Ray Tracingin myötä. Luonnollisesti peli olisi omaan makuun parhaimmillaan silloin, kun se keskittyisi vahvasti yksinpeliin tarinan muodossa ja moninpeli jätettäisiin takasivulle.

Toinen mikä tulisi mieleen olisi uusi Elder Scrolls, jossa CD Projekt Red olisi Bethesdan kaverina tarinan ja tehtävien käsikirjoituksen luomisessa. Kartta olisi Skyrimin tyylinen, eli paljon erilaista luontoa, vuoristoa, pieniä kyliä, kaupunkeja ja kylmiä alueita. Koko olisi toki hieman isompi ja yksityiskohtia valtavasti enemmän. Kaupungit olisivat oikeasti eloisia ja isoja ja jokainen paikka olisi käsin tehty pelkän kopioinnin sijaan. Tuossakin voisi yhdistellä Witcherin ja Skyrimin parhaita puolia kokonaan uudessa pelissä. Grafiikat myös olisi kiva saada oikeasti Next Gen -tasolle. Tuo uusi Elder Scrolls tuli oikeastaan seuraavasta videosta mieleen, mikä näyttää, miltä peli voisi näyttää Unreal Engine 4:llä:


Periaatteessa kahden eri studion yhteistyötä lukuun ottamatta nuo voisivat olla ihan mahdollisia skenaarioita. Molemmat pelit ovat tulossa jossain vaiheessa ja nähtäväksi jää, millaisia ne todella ovat. GTA 6:sta ollut paljon huhua, että sijoittuisi 70- tai 80-luvulle. Toki monet huhut voi jättää omaan arvoonsa. Sitten on Witcher 4, jonka toivon vielä joskus tulevan :asif:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 262
Civilization aidolla tekoälyllä bugisen excel-taulukon sijaan.
Myös joku RPG, mielellään ehkä Fallout kunnnon tekoälyllä ja maailmalla/tarinalla joka ei pyöri sinun itsesi tekemän jumalhahmon navan ympärillä. Ärsyttäää kaikissa peleissä, että koko maailma pysähtyy odottamaan sitä, että SINÄ teet jotain.

Myös sotapeli, jossa kolmen eri puolen myllyt yhdellä mapilla (ja vähintään joku 120 pelaajaa servulla tai enemmänkin). Kolmen joukkueen pelejä ei pahemmin ole, varmaan koska vaikea tasapainottaa.
"Battlefield Bad Company 3" jossa vähän vielä kakkosesta laajennettu ympäristön tuhoutuminen, isommat servut ja kunnon MASSIIVISTA SOTAA. Ja HC-pelimuoto vakiomodeksi. Tämmöinen peli tulee joskus tapahtumaan, se on ihan varma. Haluaisin nyt, enkä joskus 20 vuoden päästä. Tuhoutuvan ympäristön kanssa säästellään aivan liikaa. "Ei ole tasapainoista, ei ole hauskaa". Kyllä on, se on ihan varma. Varsinkin hauskaa.
 

Jill Valentine

Mestari
Tukijäsen
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 454
Toistaiseksi ei oikeastaan tule muuta mieleen kuin avoimen maailman Resident Evil, vastaavia pelejä varmasti on mutta nimenomaan kun olisi Resident Evil ja RE-hahmoilla. Sarjassa olleita pomovastuksia voisi sitten tuossa tulla pomoina ja hahmot eri pelisarjan osista olisivat mukana menossa vaikka ei täydellisesti välttämättä sopisikaan sarjan aikajanaan. Jotain pieniä RPG-elementtejä voisi myös olla mukana, eli expiä/rahaa/aseiden kustomointia/päivittelyä etenemisen myötä. Muutaman RE:n tyylistä co-op:ia en välttämättä kaipaisi, tai ainakaan ei tarvitsisi olla integroituna peliin kuten RE5/RE6:ssa on.

Jotain uudemman Falloutin tyylistä avointa maailmaa meinaan oikeastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 594
Joku sellainen Crysiksen ja Far Cry 3 pelien hybridi. Far Cry pelien avoin maasto ja pelimekaniikka ja Crysiksen tuhoutuva maasto ja fysiikat (nykypäivään päivitettynä).
Yleensäkkin tuhoutuva maasto ja fysiikka tuo niin paljon immersiota peliin että unelmien pelissä pitää sellainen ehdottomasti olla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 729
Realistinen autopeli, joka sijoittuisi esim aavikolle. Sisänäkymä tietysti. Lisäksi peli olisi siinä mielessä realistinen, että jos ajaisi pihalle niin kuski voisi menehtyä ja pitäisi tehdä uusi kuljettaja tilalle. Tietysti myös vahingonmallinnus pitäisi olla. Jos moninpeli niin sitten vain co-up tyyppisesti. Yhdistelmä olisi varmaankin Mad-Max, Driver pelejä. Autokin voisi mennä rikki, niin sitten olisit jalkapatikassa ja pelkäisit milloin joku ajaa päälle. Ehdottomasti kolmannen persoonan peli. Sellainen oikea survival-autopeli siis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 594
Realistinen autopeli, joka sijoittuisi esim aavikolle. Sisänäkymä tietysti. Lisäksi peli olisi siinä mielessä realistinen, että jos ajaisi pihalle niin kuski voisi menehtyä ja pitäisi tehdä uusi kuljettaja tilalle. Tietysti myös vahingonmallinnus pitäisi olla. Jos moninpeli niin sitten vain co-up tyyppisesti. Yhdistelmä olisi varmaankin Mad-Max, Driver pelejä. Autokin voisi mennä rikki, niin sitten olisit jalkapatikassa ja pelkäisit milloin joku ajaa päälle. Ehdottomasti kolmannen persoonan peli. Sellainen oikea survival-autopeli siis.
Tommonenhan melkein jo on :D
 
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
522
Mechwarrior-tyylinen peli, jossa isoilla roboteilla ammuskellaan ja suoritetaan tehtäviä, joista saa rahaa jolla voi ostaa uusia mechejä ja avata techtreetä ja paranella omaa mothershippiä, jolla seilataan avaruutta ympäriinä sen suuren tarinan perässä. Mechit toimii kauko-ohjauksella, joten kuskia ei ole, jolloin tehtäviä voi suorittaa sitenkin, että tehtävä on success, vaikka mechi tuhoutuu.

Erikoisuus olisi se, että ammuskelu olisi enemmän world of tanks ja war thunder tyylistä, eli laukauksia olisi paljon vähemmän, taistelu olisi hidastempoisempaa ja varsinkin laukaukset pitäisi tähdätä tarkasti. Myös mechien ulkomuoto olisi aika kulmikas ja pragmaattinen - ulkomuodosta voisi jo päätellä mihin pitää tähdätä. Laukauksia pitää pystyä torjumaan joko panssarin paksuudella, panssarin kulmalla tai käyttämälllä jotain erikoisarmoreita tai jotain anti-ohjuslasereita jne.. Voi myös erikoistua räiskimään ns. hulldown, jolloin yläosa on paksusti panssaroitu, tai sitten voi jättää panssarit pois ja luottaa nopeuteen ja yllätysmomenttiin.

Ei siis ollenkaan sellaista mechwarrior-tyylistä mättöä missä nappipohjassa juostaan avoimella naamatusten ja katotaan kenellä armorit loppuu ekana. Myös maaston ja esteiden hyödyntäminen olisi tärkeää, samoin kuin oman sijainnin salaaminen. Eli taistelussa olisi myös sellainen sukellusvenemäinen jännitysaspekti, missä valmistellaan hyökkäystä ja vältellään sitä että vihu näkee sut. Ei riitä että löytää vihun vaan pitää myös skannailla vähän aikaa, että näkee onko siellä toinenkin jossain puskassa. Välillä myös näkymättömät vihut pingailee sua. Mechien rakentelu voisi toimia aika hyvin jollain eve onlinen ja mechwarriorin yhdistelmällä + tietenkin itse voisi asennella lisäpanssarilevyjä haluamiin paikkoihin.

Eli taistelu voisi olla äärimmillään sitä, että nopealla mechillä juostaan ympyrää isomman ympärillä ja ammutaan selkään ja heikkoihin kohtiin, tai sitten pelataan häivemechillä, joka ampuu kaukaa ja on vaikea paikallistaa. Myös sniperit ja erilaiset ohjus- ja lähitaistelumörssärit pitää olla. Ja tietenkin jonkunlainen e-war eli vaikka häiritään tai tunkeudutaan vihun systeemeihin tms. Ehkä jopa melee-aseet. Kaksi- ja nelijalkaiset. Ei kuitenkaan lentäviä laitteita. Vettenalaiset kamppeet olisi hyvä boonus mutta ehkä vaikea sisällyttää. Karttoja olisi aina tyhjyyden nolla-gee avaruusaluksista ja asteroidien mainauslautoista aina aavikko-, jäätikkö- ja metsäplaneettoihin. Tehtäviä olis pimeydessä, hiekkamyrskyssä ja erilaisissa painovoimissa ja lämpötiloissa, jolloin erikoistuminen kannattaa, mutta joka tehtäviin ei tarvis uutta mechiä konffata.

Tehtävät vois olla itsemurhatehtäviä, kiristys-luonteisia maksa-tai-rikon-tämän-jalostamosi, tuhoamistehtäviä, scouttaus-tehtäviä, tavaran varastusta tai tavaran kätkemistä. Hommia vois tehdä aluksi vaikka armeijalle tutoriaalin verran, sitten yksityisille firmoille, erilaisille militaristi-factioneille ja end-gamena sitten itsenäisenä palkkasoturina. Hommia vois tehdä myös vaikka häivemechillä liikkuen aktiivisella sotatantereella keräten vain arvokamaa kyytiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
168
Enemy Territory Gameservers02.net porukat yhteen jonkun yhtä hyvin soljuvan nettipelin kera. Oikeastaan liikaa nostalgiaa. Se nyt vain oli parasta mitä oli. Vastapeluri osasi lukea sinua ja sinun ajatuksia ja vetää vastapalloon tuhatta ja sataa. Sen siitä saa kun vuosia saman porukan kans vetää. Oli tiukkaa ja tasasta ja hyvää kuittailua.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
913
Avoimen maailman toimintaroolipeli, jossa pelaajalle annetaan vapaat kädet rakentaa juuri sellainen hahmo kuin haluaa ja tehtäviin on paljon erilaisia ratkaisua. Runsaasti dialogia, hyvin kirjoitetut hahmot ja hyvä tarina. Uudelleenpelattavuus niin korkea, että pelin jaksaa pelata monta kertaa läpi erilaisilla hahmoilla - ehkä osa pelin elementeistä voisi olla satunnaisia? Teemaksi jotain muuta kuin fantasiaa.

Peli muistuttaisi paljon Fallout New Vegasia, mutta laajempana ja hiotumpana. Disco Elysiumista voisi myös ottaa oppia.
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
210
Dragon age vr peli jossa hyvin kehittynyt ai ja hahmoille voi puhua luonnollisesti ja vastaavat kuten rooliinsa kuuluu.

Olen Replika: My AI Friend – Google Play ‑sovellukset kokeillut ja yllättävän hyvin tulee tunne että oikeasti ymmärtää mitä sanotaan. Tälläiset voivat yllättävänkin nopeasti olla hyvin ihmismäisiä, ihan meidän elinaikana.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 554
Pelin pohja olisi tälläinen:
Witcher 3, skyrim, Assasins Creed uudemmat, Dark Souls/vastaava ja Unchardetit.

Pelikertoisi:
Fantasia maailmasta missä on viisi isoa maakuntaan, riippujen pelaajan aloituksesta Ritari, salamurhaahja tai Varas.

Pelityypit:
Ritari olisi n.s tankki, isolla armorilla ja voimalla varustettu pelaaja, joka käy sitten dark soulsista tuttuja polkuja ja maassa oleva kaveri jolla ei soveltuisi kiipeilyt tai muut vastaavat. Bonuksena juuri voima, tahto ja puolustus.

Salamurhaaja olisi hiipivä kaveri joka omaa hyvän stealthin mutta ei niin hyvää soluttautmis taitoa kuin rosvo(assasin creed tyyppi)

Salamurhaahan kykyyn kuuluisi kevyet aseet ja hiippailu, sitten savuke pommit ja tämän pelaana tyylin ympärillä olisi vain tuo kyky hyökätä piilosta ja tappavasti, odottaen sitä että jokainen vihollinen on erillään ja iskeä silloin, ison hälytyksen johdosta häipyä kartalta mutta jääden vihollisten muistiin.

Rosvo taas omaisi parhaimman kamelointi taidon mutta kaikista heikoimman taistelu taidon, hän ei taistelisi mutta usuttaisi muut taistelemaan hänen puolestaan, hän on se joka palkkaa muut tekee fyysisest hommat/tehtävät hänen puolestaan, hän olisi tässä kohtaa vain sellainen koordinaattori taustalla, pelimuuttuisi siihen moodiin kun se hallitsee käskyläisiä. (Tämä taas olisi pelattavudeltaan lähellä salamurhaajaa mutta ilman taistelutaitoja, kiipeily ja muut onnistuu mitkä eivät onnistu ritarilta)

Ritarilla salamurhaalalla ja rosvolla olilisi omat aloituspisteensä noin 2-30% pelin alusta laskien mutta sitten alkaisi päätarina muistuttaa samaa mutta kuitenkin niin että jokaista tehtävää sä et voi suorittaa jokaisella hahmoluokalla yhtähyvin tai luoda ystävyys suhteita.

Sitten peli maailma:

Pohjoisesta aloittaisi (viiking teeman/skyrim) tyylisesti ritari pelaaja) joka joutuis sitten alun jälkeen sopimaan suhteita muihin maihin "isomman" pahan edessä joka kohtaa näitä viittä maata.

Etelästä aloittaisi sitten salamurhaaja tyyppi jossa taas on lämmintä ja kevyet varusteet ja kevyt ruumin rakenne ettei isot armorit sopisi päälle tai ne voisi laittaa päälle mutta ne olisivat tälle ruumisrakenteelle niin hitaat ja äänekkäät ettei hommasta tulisi vain yhtään mitään.

Idästä tai lännestä tulisi sitten "tummempi" väestö joka ei ole löytänyt omaa paikkaansa tässä maailmassa johtuen niiden "syrjinnän" takia mutta pelin lopussa selväiäisi että "valkoiset" ovat yhtä kuin syylisiä kuin nekin toteuttamaan tätä sterotyyppiiää ja pelaaja voisi tuohon vaikuttaa Witcher 3 pelin tapaa.

Pelattavuus olisi tosiaan sellaista 3rd person kamaa missä olisi eri hahmon luokilla oikeastikin merkitystä ja saadakseen erilaisen lopputuloksen tai tietää erilasiten ihmisten kohtaloista pitäisi pelata kaikki kolme kertaa läpi.

Mutta että pelaaja pelaa ritarina/salamurhaajana/rosvona niin hänen pitäisi rekrytä Dragon Agen tapaa itsellensä mukana olevat seuraajat jotka osaisi taistella niitä vastaan ja mitä kovempi taso niin pitää rekrytä parempi seuraaja jne jne.

Pelin loputtaessa kun tulee se viimeinen kohtaaminen ja vihollinen on melkein lyöty niin pelaaja voisi liittoutua pahiksen kanssa tai ei niin tulevat DLC kertoisivat niiden tarinat.

Pelin musiikkina:


Kulkupeleinä olisi pelin alussa vankkurit, kuten skyrmissä mutta toisin kuin skyrmissä niin niiden välissä voiskin tulla taisteluita jos haluat pikamatkustaa jonnekin ja totta kai jos otat halvemimmat vankkurit ja paska suojaus niin pelaajan matka keskytettään ja sitten pelin jossain välissä kun palkkaat paremmat suojelijiat ja muut niin voitkin fast travelaa ilman ongelmaia muttta sitten on se etä ostat tason 20 vankuurit ja haluat mennä tason 50 talueelle niin tason 50 rosvot pysäyttää sinut.

Eli alussa pienellä alueella voit pyöriä halvalla ja sitten kun saat rahaa enemmmän->rekryyt paremmat suojelijat siihen ja matka jatkuu ettei sun tarvitse puuttua.

Pelin lopussa sitten kun pelaaja on saaunut parhaimmat liittolaiset ja oman hahmon koville tasoille niin voidaan mennä minne tahansa mutta lopussa olisi sitten moraaliset päätökset. Petät omat vaiko haluatko liittoutua kovimpiin, pysyt samoissa kavereissa niin se teettää enemmän grindausta mutta jos petätä omat niin pääset päätarinassa nopeampaa tahtiin. Tähän lukeutuu omat naikkoset lapset ja muut.

Pelin pohjana siis olisi fantasia maailma ja sitten ripaus W3 sivutehtäviä ja näitä pelityyppejä mitä sanoinkin.

En varmaan osanut taaskaan selittää kovin hyvin mutta toivon että jos luette ajatuksella niin saisitte sen mielikuvan mitä hain.

Kiitos ja anteeksi kun tuli näin pitkä mutta mulla on vain liikaa ideoita ja sitten yrittäisin tunkea ne yhteen peliin.
Jos voitan joskus 90m niin laitan siitä sen 50m tähän peliin.

Edit: Pelin juoni on siis se että pelaaja joka ei saa kaikkia rotuja liittoutumaan örkkejä vastaan pelin lopussa niin häviää taistelun.

Pelaajan pitää kaikki kerätä yhteen tai sitten liittoutua örkkien kanssa ja vallata kaikki maat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
222
Vitsi toi GTA on tosi hyvä, joskus kaverilla pelannut. Se hahmo huutaa "Allahu Akbar!" -Jostain napista. Äänimaailma tehty ihan aidoksi, jos pistät autossa radion päälle. Millainenhan tuo peli on PS5, tarvii varmaan uuden töllön ostaa?
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 845
Lähinnä haaveissa olisi oikeasti realistisesti käyttäytyvät NPC hahmot ja mahdollisimman realistisesti tuhoutuva ja käyttäytyvä ympäristö.

NPC hahmoihin pitäisi pystyä vaikuttamaan huomattavasti nykyistä monimutkaisemmilla tavoilla. Niitä viisi pelotella, uhkailla ja painostaa tekemään asioita ja ne reagoisivat sinun tekoihin ja ulkonäköön realistisesti. WD legionissa on hyvä pohja, koska siinä kaikilla NPC hahmoilla on jo oma Back story, jonka pohjalta käyttäytymismalleja voisi tehdä.
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
222
Lähinnä haaveissa olisi oikeasti realistisesti käyttäytyvät NPC hahmot ja mahdollisimman realistisesti tuhoutuva ja käyttäytyvä ympäristö.

NPC hahmoihin pitäisi pystyä vaikuttamaan huomattavasti nykyistä monimutkaisemmilla tavoilla. Niitä viisi pelotella, uhkailla ja painostaa tekemään asioita ja ne reagoisivat sinun tekoihin ja ulkonäköön realistisesti. WD legionissa on hyvä pohja, koska siinä kaikilla NPC hahmoilla on jo oma Back story, jonka pohjalta käyttäytymismalleja voisi tehdä.
Jeps ihan hiton hieno peli. Mun mielestä se on hauska, kun huuttaa "Allahu akbar" , kun painaa nappia tai röyhtäilee ja piereskelee. Olisipa itselläkin PS5 ja uusi töllö. Turha haaveilla näillä tuloilla jos 1e/h saa "palkkaa" "työstä". Ei taida minullakaan jäädä mitään muuta, kun "luu" käteen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 377
Kaiken simulaatio tietenkin.

Mutta realistisesti joku GTA tyylinen aikamatkustuspeli, missä on stereotyyppisesti kuvattuna eri vuosikymmenet.
Menneiden vuosikymmenten tehtävät vaikuttaa nykyaikaan. Vaikka niin, että 80-luvulla on tehtävä minkä lopussa voi päättä millanen rakennus tai kaupunkialue rakennetaan paikkaan x ja sit nykyajassa se rakennus tai alue on valmis.
Dinosaurusaikaan olis rinosaurustehtäviä ja selviytymistä, 1600-luvulla olis jotain merirosvoustehtäviä, 30-luvulla alkoholijuttuja, 70-luvulla huumejuttuja jne.
Osakkeilla vois tehä rahaa, kun tietää miten hommat etenee.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja pyritään kuitenkin pitämään realismi siinä pelissä.

Ja tietenkin pelissä pitää olla coop.
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
222
Kaiken simulaatio tietenkin.

Mutta realistisesti joku GTA tyylinen aikamatkustuspeli, missä on stereotyyppisesti kuvattuna eri vuosikymmenet.
Menneiden vuosikymmenten tehtävät vaikuttaa nykyaikaan. Vaikka niin, että 80-luvulla on tehtävä minkä lopussa voi päättä millanen rakennus tai kaupunkialue rakennetaan paikkaan x ja sit nykyajassa se rakennus tai alue on valmis.
Dinosaurusaikaan olis rinosaurustehtäviä ja selviytymistä, 1600-luvulla olis jotain merirosvoustehtäviä, 30-luvulla alkoholijuttuja, 70-luvulla huumejuttuja jne.
Osakkeilla vois tehä rahaa, kun tietää miten hommat etenee.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja pyritään kuitenkin pitämään realismi siinä pelissä.

Ja tietenkin pelissä pitää olla coop.
Hieno simulaatio! Voin sanoa, että on tosi hyvä peli. Joskus muksuna ostin sen ensimmäisen peliversion 20 Markalla, kun ei ollut itsellä polttavaa cd asemaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
59
Nyt saa pistää mielikuvituksen liikkeelle ja vaikka yhdistää useamman pelistudion voimat. Eli millainen olisi peli, joka täyttäisi kaikki odotukset ja toiveet?

Itse aloitan vähän tylsästi, mutta oma haave olisi GTA 6, joka sijoittuisi 80-luvulle. Iso kartta kuvitteellisesta kaupungista, johon kuuluisi Manhattanin tyylisiä pilvenpiirtäjäalueita, erittäin tiheää asutusta, toimistoja ja paljon NPC-hahmoja ja liikennettä kadulle. Vastapainoksi kartalla voisi olla perinteisiä esikaupunkialueita, köyhempiä kaupunginosia, joissa rikollisuus rehottaa ja hienoja kartanoalueita muureilla ja porteilla ympäröitynä. Maaseutua toki ei saa unohtaa, eli iso osa kartasta olisi taajaman ulkopuolista aluetta. Sieltäkin löytyisi paljon tutkittavaa ja tekemistä ja junttimaisia pikkukyliä. Eli vähän kuin yhdistäisi GTA IV:n ja San Andreaksen pelimaailman ominaisuuksia ja alueita.

Soundtrack parasta 80-luvulta, radiokanavat soittaisivat eri genrejen musiikkia ja autoihin ja ajamiseen voisi olla myös panostettu. Peli olisi vain "Next-gen" konsoleille ja PC:lle, eli nykyraudasta olisi otettu kaikki irti. Tämän myötä pelialue olisi yksityiskohtaisempi ja laajempi kuin koskaan, tekoäly ja NPC-hahmojen määrä korkealla tasolla ja grafiikat tajunnanräjäyttävät Ray Tracingin myötä. Luonnollisesti peli olisi omaan makuun parhaimmillaan silloin, kun se keskittyisi vahvasti yksinpeliin tarinan muodossa ja moninpeli jätettäisiin takasivulle.
Täähän se olisi aikalailla itselläkin. Itse tosin toivoisin paluuta Vice City/Miami alueelle, voi olla joko 80-luvulla tai jossain muussa aikakaudessa. Omaa mielenkiintoa nostaisi nimenomaan kaikki mahdolliset yksityiskohdat, vahva yksinpelin tarina ja mahdollisimman paljon rakennuksia joihin pääsee sisälle (+niissä on oikeasti jotain sisältöä, minipelejä, sivutehtäviä, random eventtejä yms.). Lisäksi omasta mielestä se on pääsääntöisesti hyvä asia jos tarina on ihan helvetin pitkä, jotta oikeasti tuntuu ettei tätä saa ikinä pelattua läpi mutta toisaalta motivaatio pelaamiseen säilyy :lol:
 

Good

Premium-jäsen
Team Intel
Team NVIDIA
Team Apple
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
771
Nyt saa pistää mielikuvituksen liikkeelle ja vaikka yhdistää useamman pelistudion voimat. Eli millainen olisi peli, joka täyttäisi kaikki odotukset ja toiveet?
GTA 6 ja Red Dead Online jotenkin yhdistettynä. En tosin haluaisi sun tyyliin 80-luvulle, vaan nykyaikaan sijoittuvan pelin. Tykkään kaupunkialueista eniten GTA 5, mutta jos olis jotain syytä käydä välillä erämaassa, niin varmaan mentäisiin.

Useempi kaupunki kans. Los Santos on hieno, mut tartteis useempia.

Parhaat grafiikat, paras combat systeemi, paras soundtrack, urheiluautoja, aseita, naisia, kaikkee mahdollista.
 
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
222
GTA 6 ja Red Dead Online jotenkin yhdistettynä. En tosin haluaisi sun tyyliin 80-luvulle, vaan nykyaikaan sijoittuvan pelin. Tykkään kaupunkialueista eniten GTA 5, mutta jos olis jotain syytä käydä välillä erämaassa, niin varmaan mentäisiin.

Useempi kaupunki kans. Los Santos on hieno, mut tartteis useempia.

Parhaat grafiikat, paras combat systeemi, paras soundtrack, urheiluautoja, aseita, naisia, kaikkee mahdollista.
On joo hieno peli
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 594
RDR2 tyyppinen peli FPS tyyliin. Kunnon länkkäreitä ja varsinkaan eeppisiä ei ole FPS versioina kovin montaa.
 

Jill Valentine

Mestari
Tukijäsen
Team Apple
Team iPhone
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 454
Threadiin yleisesti kaikkia nykypelejäkin koskien, sellainen valinta kun olisi "I've played this before" jolla saisi kaiken tutoriaalipaskan ohitettua, olisi aivan loistava.
 
Liittynyt
27.03.2018
Viestejä
119
Threadiin yleisesti kaikkia nykypelejäkin koskien, sellainen valinta kun olisi "I've played this before" jolla saisi kaiken tutoriaalipaskan ohitettua, olisi aivan loistava.
Tämä. Kauhulla odottelen milloin menujen käyttöön tulee pakolliset tutorialit, koska kädestä pitämisen kulttuuri on kasvanut koko ajan peleissä. ja pelaajalle ei enää anneta mahdollisuutta oivaltaa itse pelin mekaniikkoja tai miten peliä voi pelata. Toki pelit ovat monipuolistuneet mutta silti suunnittelussa on jotain pielessä hyvin useasti. Monet pelit muistuttavat enemmän interaktiivisia videoita kuin peliä.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
525
Ei välttämättä unelmien peli, mutta Dead Spacesta olisi kiva saada Resident Evil:n tapainen remake tai vastaava reboot mikä on uskollinen sille ensimäisen Dead Spacen idealle ja pelimekaaniikalle.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
37
Pentti - The Private Dick olisi pelin nimi. Avoimen maailman jännittävä film noir, giallo ja slasher -tyylilajeista vaikutteita ottanut eroottinen yksityisetsiväseikkailu, joka sijoittuu vuoden 1987 kesään. Peli tapahtuu kuvitteellisessa keskisuuressa suomalaisessa kaupungissa, jossa voit liikkua esim. polkupyörällä, autolla, bussilla tai jalan. Voit käydä erilaisessa paikoissa, kuten Alkossa, baarissa, diskossa, kioskilla selailemassa lehtiä tai mennä peliluolaan pelaamaan erilaisia kolikkopelejä Shenmue -tyylisesti. Voit myös ostaa tietokoneen kotiin ja pelata siellä.

Seuraavaksi kerron hieman tarkemmin kaupungista, mihin peli sijoittuu. Sen laitamilla virtaa joki, jossa on keskisuuri vesivoimalaitos. Lisäksi siellä on hylätty kaivosalue, jossa on suuri avolouhos, joka on täyttynyt vedellä. Löytyy myös järvi, jonka rannalta on suosittu uimaranta. Eli pelissä liikutaan osittain myös kaupunkia ympäröivällä maaseudulla.

Päähenkilömme Pentti on keski-ikäinen juuri naisystävästään eronnut mieshenkilö, koska hän ei pystynyt tyydyttämään hänen tarpeitaan. Ammatiltaan hän on tilintarkastaja, mutta rankan ryypiskelyillan aikana hän katsoi televisiosta Columboa ja päättää sekavassa mielentilassa ryhtyä yksityisetsiväksi. Hän laittaakin seuraavana päivänä lehteen krapulapäissään ilmoituksen ja yhteystiedot: Pentti - The Private Dick tarjoaa yksityisetsiväpalveluja sopuhinnoin ja yhteystiedot.

Samana iltana Pentti viettää aikaa läheisessä kuppilassa siemaillen baaritiskillä olutta. Hänen viereensä istahtaa nuorehko nainen, joka sanoo Pentille:
"Rankka päivä takana vai?"
Pentti kääntää katseensa kohti puhujaa ja vastaa:
"No niinkin voisi sanoa, vaimo jätti ja perustin kännipäissäni etsivätoimiston."
"Ikävä kuulla, tai siis se, että vaimo jätti. Mutta tuo etsivätoimistohomma kuulostaa ihan jännältä! Ai niin, nimeni on muuten Sirpa." sanoo nainen.
Pentti silmäilee Sirpaa tarkemmin. Brunette, jolla on ihan kauniit naapurintyttömäiset kasvot ja huomiota herättävän suuret rinnat. Muistuttaa vähän siskoani Pirjoa, Pentti miettii ja alkaa virnuilla ääliömäisesti.
"Pentti on muuten nimeni ja voinko tarjota neidolle drinkin?" Pentti kysyy.
"En juo kauheasti, mutta biljardipöytä on vapaa, mitä jos pelaisimme?" Sirpa vastaa.

He siirtyvät biljardipöydän ääreen. Tämä sopii Pentille hyvin, sillä näkymä biljardipöydän ääreen kumartuneesta Sirpasta on hänelle hyvin mieluisa. Hyvin istuvat siniset farkut tuovat kauniisti esiin Sirpan leveän lantion ja näkymä edestä on vähintään yhtä kiihottava, kun Sirpan hyvin suuret rinnat vaikuttavat roikkuvan jossain navan kohdalla, kun hän on kumartuneena lyömään palloa. Toki Sirpan hyvin peittävä villapaita jättää mielikuvitukselle tilaa, mutta tämä kaunis neitonen, joka on muuten ammatiltaan kirjastonhoitaja vaikuttaa tehneen Penttiin lähtemättömän vaikutuksen! He vaihtavat puhelinnumeroita ja ehkäpä tapaavat myöhemmin viikonloppuna.

Pentti palaa asunnolleen, joka on kaksio kerrostalossa keskustan laitamilla. Suihkussa käytyään hän menee sänkyyn ja pohtii. Tämä päivä oli ihan hyvä päivä, vielä kun tuo yksityisetsivätouhu lähtisi käyntiin. Hän sulkee silmänsä ja mielessään maalailee kuvaa Sirpan muodokkaasta vartalosta, jossa riittää laaksoa ja kukkulaa. Sitten Pentti nukahtaa.

Joskus harvoin voivat unet olla varsin todentuntuisia, mutta tämänkertainen on sitä Pentille. Unessa liikkuu hahmon silmien kautta kuvattu henkilö, josta näkyy vain kädet ja niissä olevat mustat hanskat. Hahmo liikkuu hämärässä metsässä kuin seuraten vaivihkaa jotain henkilöä. Hahmon askeleet tihentyvät ja näkökenttään tarkentuu nuorehko nainen, jolla on yllään vain valkoiset rintaliivit ja pikkuhousut. Kuuluu oksan rasahdus. Tämä nuorehko nainen, joka on vartaloltaan hyvin muodokas sopivista feminiinisistä kohdista lähtee juoksuun. Myös mustahanskainen hahmo lähtee juoksemaan kuin saaliseläimen havainnut peto! Metsässä on vaikea kulkea, kun yllä on vain pikkuhousut ja rintaliivit, mutta ei minkäänlaisia jalkineita. Neidon suuri rintavarustus ei myöskään tee pakenemisesta yöllisessä kuunvalossa loistavassa metsässä liian helppoa. Salaperäinen hahmo saavuttaa rintavan neidon ja taklaa hänet maahan. Kuunvalo heijastuu veitsestä, jonka hän kohottaa ja painaa naisen kurkulle. Toisen kätensä hän painaa tiukasti uhkean uhrin suulle estääksen avunhuudot ja toteaa: "Hyvästi, kaunokainen." Verivana valuu uhrin kaulalta sotkien aiemmin niin puhtaat rintaliivit punaisiksi. Pöllö huhuilee jossain kauempana. Sitten on vain hiljaista.

Pentti herää puhelimen pärinään. Hieman hikinen Pentti nostaa luurin ja ennen kuin hän ehtii vastata, puhelimen toisesta päästä kysytään:
"Onko Pentti the Private Dick? Minulla olisi teille tapaus."
"Kyllä on, mistä on kyse?" Pentti kysyy jännittyneenä.
"Joku tappaa kaupungissa isorintaisia nuoria neitoja eikä poliisista ole apua. Niinpä otin yhteyden teihin! Voit kutsua minua Kyöstiksi. Kun katsot ikkunasta ulos kadulle, siellä odottaa sinua auto. Astu siihen sisään, niin lähdetään ajelulle. En voi puhua puhelimessa enempää!" Puhelu päättyy ja Pentti päättää toimia ohjeen mukaan.

Pentin astuessa kadulle auton ovi aukeaa. Kuskin paikalla on viiksekäs päälaelta kaljuuntunut eläkeikää lähestyvä keski-ikäinen silmälasipäinen mies.
"Lähdetään ajelulle, näytän sinulle vähän paikkoja ja kerron tapauksesta. Olen entinen poliisi ja nykyisin toimin juorulehden toimittajana. Tämä tapaus muistuttaa vuosien takaista rikosjuttua, jonka tekijää ei koskaan saatu kiinni. Mutta uhrit olivat silloinkin isorintaisia nuoria naisia." Kyösti suuntaa autonsa kohti kaupungin laitamia ja pysähtyy lopulta lähelle hylättyä kaivosaluetta.
"Tuosta läheisestä metsästä uhri löytyi. Tappaja tappaa jälleen." sanoo Kyösti ja ottaa esille valokuvia, joissa näkyy vähäpukeinen hyvin rintava neito keikistelemässä melko paljastavassa uimapuvussa.
"Neidon nimi on Marjukka, oli yksi juorulehtemme malleista. Otin itse nämä kuvat viime talvena. Oli muuttanut juuri kaupunkiimme ja opiskelujen ohessa halusi ansaita vähän ylimääräistä naisellisten avujensa avulla." Kyösti toteaa.
"Olenkin ollut lehtenne ahkera lukija ja muistan Marjukan hyvin." Pentti vastaa.
"Ja tässä viimeisimmät kuvat Marjukasta" sanoo Kyösti dramaattisesti ja ottaa esille nipun valokuvia rintavasta neidosta, joka makaa mättäällä metsässä valkoisissa veren tahrimissa rintaliiveissä ja pikkuhousuissa kurkku auki viillettynä.
"Voi Marjukka, olit niin kaunis ja rintava, mutta nyt muistona sinusta on vain nämä kuvat. Tämän viestin tekijä jätti rikospaikalle." sanoo Kyösti ääni särkyen ja ottaa esille valkoisen kirjekuoren, jossa on punaisen ruusun lehtiä ja käsialalla kirjoitettu teksti: Olit kedon kaunein kukkanen.

Tämä oli pelin alkuintroa ja pelaaja eli Pentti saa aina välillä tietoa tapauksista Kyöstin avulla, nimittäin tämä Marjukka ei jääne ainoaksi uhriksi. Pentti näkee aina välillä unia, jotka muistuttavat tapahtuvia murhia suuresti ja tämä saa Pentin epäilemään omaa mielenterveyttään. Pelissä Pentti yrittää selvittää mysteeriä esim. seuraamalla rintavia neitoja pelialueella ja monille pelin hahmoille voi jutella monivalintadialogisysteemillä. Kaupunkia ja murhapaikkoja tutkimalla peli etenee ja Pentti voi jatkaa kauniin Sirpan kanssa heilastelua ja ehkä hänestä voisi saada sopivan houkutuslinnun murhaajalle, ainakin hän on tarpeeksi muodokas siihen hommaan.

Muuta ylimääräistä puuhaa löytyy myös. Pentti voi toimia juorulehden kuvaajana ottaen kuvia kauniista uhkeista vähäpukeisista neidoista. Hän voi yrittää iskeä myös näitä ja muita pelin hahmoja kaupungilla liikkuessaan, mutta jos Sirpa saa tietää, niin ehkä ei kannata kertoa hänelle. Uimarannalla voi pelata lentopalloa tai vain tarkkailla isorintaisia neitoja. Urheilukentällä voi pelata futista ja jos onnistuu pelissä saamaan jengin kasaan sen mahdollinen nousu alasarjoista vähän ylemmäksi on oma tarinansa pelissä. Autolla voi ajaa kilpaa korttelirallia tai hiekkateillä, kalastaa voi erilaisissa paikoissa ja ehkä onkeen voi tarttua jotain muutakin kuin vain kalaa murhamysteerin selvittämiseksi.

Selviääkö tapaus kesän loppuun mennessä, entä tapaammeko Pentin mainitsemaa rintavaa siskoa Pirjoa pelissä lainkaan, kuinka monta uhkeaa kaunokaista oikein kuolee tämän kuuman kesän 1987 aikana? Yllättäen pelin edetessä Pentti alkaa saamaan puhelinsoittoja tuntemattomalta henkilöltä, joka tuntuu tietävän Pentin murhaenneunista ja kysyy:
"No, oliko märkä uni. Kannattaa pitää huolta lähimmäisistäsi!"
Todella kuumottavaa ja tämän hikisen kesän 1987 tunnelman kruunaa ääniraidalla kuultava italodisko ja todella uhkaava synteettinen äänimaisema. Tartu siis Pentti - The Private Dick -peliin, niin ehkä voit estää nämä kammottavat tapahtumat! Peliä ei suositella alle 18 -vuotiaille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
1 619



(Kaikki kuvat tehnyt Jakub Rozalski)

Viime syksynä innostuin DCS-taistelulentosimulaattorista ja siitä lähtien on ollut mielessä realistinen mech-simulaattori. Peli sijoittuisi jonnekin kylmän sodan 1950-1980 aikoihin, eikä mecheissä olisi uusimpia nykypäivän vempaimia, mutta jonkinlaisia tietokoneita kumminkin. Pelaajan olisi pikku hiljaa tarkoitus oppia tutoriaalien ja pelaamisen avulla hallitsemaan kaikkia mechinsä vempaimia juuri kuten DCS:ssäkin. Jos esim. vihun laser kuumentaisi oman mechin "moottoreita" kuvaruudulla ei lukisi OVERHEATING!, vaan "moottorin" lämpötilamittari näyttäisi punaista ja kuuluisi varoitusääni, sitten ohjaamosta pitäisi vääntää oikeat vivut jotta kaikki jäähdytys menisi oikeaan paikkaan.

Myös aseiden hallinnan tulisi olla realistista. Mechin käsissä olevilla tykeillä/konekivääreillä voisi ampua manuaalisesti liipasinta painamalla kunhan varmistin on pois, mutta olkapäillä olevia ohjuslavetteja joutuisi säätämään samaan tapaan kuin F-14:ssa (1 minute tutorial). Taistelu ei olisi räiskimistä vaan harkittuja laukauksia ja mech kestäisi 1-3 ohjusta.

Ohjaamon nappeja voisi painaa hiirellä ja fyysesti ohjattaisiin lentosimuista tutulla kaasu & tikku yhdistelmällä. VR toimisi tietty myös yhtä hyvin kuin DCS:ssä. Venäläisissä mecheissä olisi tuttu turkoosiväritys ja Amerikkalaisissa harmaa.



 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
535
Uusi Fallout Obsidianin ja Inxilen tekemänä. Tai miksei kokonaan uusi IP. Oikeestaan ihan sama mitä kyseiset studiot tekee, niin aina kiinnostaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
125 980
Viestejä
2 457 799
Jäsenet
49 319
Uusin jäsen
Marino

Hinta.fi

Ylös Bottom