Ultrawide-näytöt (21:9, 2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160)

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
LG:ltä tuli vastaus, ota myyjäliikkeeseen yhteys. Perinteinen vastuunsiirto joka tuli jo Samsungiltakin ilmi kun G9 ongelmista valitin aikanaan, Samsung käski myyjäliikkeen kanssa asioimaan ja Gigantti käski Samsungin kanssa asioimaan. Nopeesti meni hermo siinäkin hommassa mut sitten julkasivat sopivasti firmispäivityksen näyttöön joka sit ratkaskin ongelmat.

Noh, juttelin hetken amazonin chatissa aspan kanssa. Kerroin homman jujun ja ennenkun ehdin oikeastaan muuta sanoa niin uus tilaus uudesta näytöstä oltiinkin jo tehty ja vanhalle luotu palautuslaput. Ehdottomana miinuspuolena se, että palautuksessa täytyy ite maksaa palautus alkuunsa, mutta kun amazon vastaanottaa paketin voi kuitin kera pyytää rahat palautuksena takaisin. Sinänsä ihan kiva juttu koska tää toisaalta antaa vapauden valita et minkä lafkan kautta lähettää niin voipahan sit "maksaa" siitä et joku hakee suoraan kotoa pois, chatissa tosiaan puhuivat "full refundista" niin oletan et asia on sit kanssa niin, postinkin kautta lähettäminen näyttäis maksavan jo 50€.

Näytöstäis kanssa et lähettämiseen on annettu runsaasti aikaa, tarkalleen 10.9 asti. Eli mikäli nyt ymmärsin oikein niin tässä on mahdollista odotella että uus näyttö saapuu, tsekata se läpi ja laittaa huonompi sitten takas. Jos sattuu siis käymään niin ikävästi et sieltä tulee sekundaa toisellakin rundilla. Noh sormet ristissä, jos tää vaihtoprosessi on toisaalta tosiaan näin vaivaton niin mikäs tässä lähetellessä takasin.
Amazonilla pelaa tosiaan hyvin tuo palvelu, paitsi jos on vaihtunut pankki ostamisen jälkeen. Itselläkin lähti 34GK950F takaisin heille lupauksella täydestä refundista, mutta sen jälkeen on ollut reilun kuukauden vääntö siitä, että miten he palauttavat rahat kun korttia jolla ostos on tehty ei ole enää olemassa. Välissä on myös saanut opetella italialaiset numerot, että pääsee heidän robottipuheluistaan läpi. En ole vieläkään tainnut saada edes postikuluja takaisin, vaikka viikko sitten lähetin pankin tilitiedot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Amazonilla pelaa tosiaan hyvin tuo palvelu, paitsi jos on vaihtunut pankki ostamisen jälkeen. Itselläkin lähti 34GK950F takaisin heille lupauksella täydestä refundista, mutta sen jälkeen on ollut reilun kuukauden vääntö siitä, että miten he palauttavat rahat kun korttia jolla ostos on tehty ei ole enää olemassa. Välissä on myös saanut opetella italialaiset numerot, että pääsee heidän robottipuheluistaan läpi. En ole vieläkään tainnut saada edes postikuluja takaisin, vaikka viikko sitten lähetin pankin tilitiedot.
No toi kyllä luo automaattisesti ongelmatilanteen jos maksukorttia tai siihen liitettyä tiliä ei oo olemassakaan, mutta kaiken reiluuden nimissä pitää vähän ihmetellä myös et miten oletit tuossa käyvän? Säätämiseks menee jokatapauksessa jos eivät voi vaan nappia painamalla palauttaa sitä maksua alkuperäiselle maksutavalle. Toki ei ton ylitsepääsemätöntä kuitenkaan täytyis olla, tilinumero ja BIC pitäis riittää et saavat palautuksen tehtyä.

Joo, no mulla on noi chatlogit tallessa missä luvataan täys palautus niin en usko et tuosta kovinkaan suurta ongelmaa koituu, sulla ne postikulut ei oo varmaan palautunu koska luonnollisesti ne palauttaa sen maksun sille samalle alkuperäselle maksutavalle jolla sen tilauksen alunperin maksoitkin. Mut näytöstäs et itellä maksaa lähettäminen takas nyt sen 50€ + 11€ noutopalvelu. En tosin vielä kovin tarkkaan ihmetelly mut toi nyt on nopeesti katottuna postin kautta. 11€ maksan mielellään omasta pussista ettei tarvi lähteä tän paketin kanssa ähertämään postiin.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
No toi kyllä luo automaattisesti ongelmatilanteen jos maksukorttia tai siihen liitettyä tiliä ei oo olemassakaan, mutta kaiken reiluuden nimissä pitää vähän ihmetellä myös et miten oletit tuossa käyvän? Säätämiseks menee jokatapauksessa jos eivät voi vaan nappia painamalla palauttaa sitä maksua alkuperäiselle maksutavalle. Toki ei ton ylitsepääsemätöntä kuitenkaan täytyis olla, tilinumero ja BIC pitäis riittää et saavat palautuksen tehtyä.
Tiesin kyllä etukäteen, että asia pitää erikseen selvittää heidän kanssaan. Omasta mielestä on silti vähän erikoista, että yksinkertaisen tilisiirron järjestämisessä kestää useita viikkoja. Ei luulisi, että tämä on ensimmäinen tilisiirto jonka tuon kokoinen laitos käsittelee.
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Itselle tulossa Gigabyte G34WQC.
Olen jo sen peripäätöksen tehnyt että yhtään viallista pikseliä en siedä, olipa kyse vaikka satasen näytöstä.
Näytön hankkiminen nykyään erittäin hankalaa laatuongelmien vuoksi. On toki kauppoja jotka rahastavat pikselitakuulla, mutta periaatteesta en sellaista palvelua halua maksaa. Toki aina joku hyötyy kuten posti, kun saa kuskata paketteja edes takaisin.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
49
Mielenkiinnosta otin oman näytön (38gn950) jumipikselistä kuvaa ja se onkin vielä pienempi piste:) Pikseli onkin sitten toimiva, jossain näytön kalvossa on vain reikä josta valo pääsee läpi. Ilmankos tuo näytti niin pieneltä kun se on sitä. EDIT: Jacob.de vastasi huoltopyyntööni ja näyttö lähtee takaisin Saksaan. Mukana tuli linkki mistä saan tulostettua lähetysdokumentit ja luki että ilmainen palautus.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Mielenkiinnosta otin oman näytön (38gn950) jumipikselistä kuvaa ja se onkin vielä pienempi piste:) Pikseli onkin sitten toimiva, jossain näytön kalvossa on vain reikä josta valo pääsee läpi. Ilmankos tuo näytti niin pieneltä kun se on sitä. EDIT: Jacob.de vastasi huoltopyyntööni ja näyttö lähtee takaisin Saksaan. Mukana tuli linkki mistä saan tulostettua lähetysdokumentit ja luki että ilmainen palautus.
Hyvä homma et ratkes noinkin helpolla. Itelle just tänäaamuna tuli sähköpostia amazonilta et uus näyttö on matkalla, luojan kiitos tällä kertaa lähettivät UPS:llä joten se ehkä jopa hyvällä tuurilla saattaa tullakkin sillä kotiinkuljetuksella. Torstaita sanovat arvioksi, mut mikäli UPS ei oo huomattavasti hidastunut niin kyl sen pitäs melkeen alkuviikosta jo olla perillä, sillä oletuksella et se nyt viikonloppunakin liikkuu.
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Itselle tulossa Gigabyte G34WQC.
Olen jo sen peripäätöksen tehnyt että yhtään viallista pikseliä en siedä, olipa kyse vaikka satasen näytöstä.
Näytön hankkiminen nykyään erittäin hankalaa laatuongelmien vuoksi. On toki kauppoja jotka rahastavat pikselitakuulla, mutta periaatteesta en sellaista palvelua halua maksaa. Toki aina joku hyötyy kuten posti, kun saa kuskata paketteja edes takaisin.
Ja ei käynyt tuuri paneelilotossa tälläkään kertaa. Jimmsille vaan rahoja kiikuttamaan, jos ottaisi pikselitakuulla sieltä näytön, kunhan sattuu sopiva tarjous kohdalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Pitkän lauantai-aamun ja vapaapäivän fiilistelyt. Tämä on kyllä yksi upeimpia pelikokemuksia. Ikinä.
Samat fiilikset oli itelläkin sillon kun ekaa kertaa 2018 nosti sen 34" ultrawiden pöydälle. Eka ihmetys oli jo työpöydällä mut lopullinen kolahtaminen sitten kun jotain peliä käynnisteli. Aika nopeasti kävi selväks mitä leveämpi kuvasuhde tekee ylipäätään immersiolle ja pelikokemukselle, eikä sen jälkeen oo tullu funtsittuakkaan et palais takas perinteiseen 16:9 monitoriin. Mitä tota 27" 1440p näyttöä käytti hetken kun tätä venas niin tuntuhan se auttamattomasti postimerkiltä ja liian pieneltä.

Mieleenpainuvin kokemus tais olla Metro 2033 + Last Light noilta ekoilta kuukausilta. Lauantai-iltana hämärässä huoneessa pienellä taustavalaistuksella kun luikauttaa tollasen väkevällä tunnelmalla varustetun yksinpelin tulille niin olihan siinä suupielet korvissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Ja korvaava näyttö tuli. Kuollu pikseli tässäkin, eri paikassa vaan. Häiritsevämmässä kun alkuperänen, joten tää uus lähtee ekana takasin. Vittu mitä touhua.

Amazonin aspassa taas sormet ristissä, katotaan laittavatko kolmatta perään vaikka mulla on toi toinenkin vielä tuossa pyörimässä. Aspassa sanoi tartteevansa ylemmältä taholta luvan mutta väitti et laittaa liikkeelle, aikamoista luottamusta asiakasta kohtaan kun mulla on nyt 1,2k€ edestä maksamatonta näyttöä pyörimässä kämpässä.

Mut ehkä tää tästä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 969
Ja korvaava näyttö tuli. Kuollu pikseli tässäkin, eri paikassa vaan. Häiritsevämmässä kun alkuperänen, joten tää uus lähtee ekana takasin. Vittu mitä touhua.

Amazonin aspassa taas sormet ristissä, katotaan laittavatko kolmatta perään vaikka mulla on toi toinenkin vielä tuossa pyörimässä. Aspassa sanoi tartteevansa ylemmältä taholta luvan mutta väitti et laittaa liikkeelle, aikamoista luottamusta asiakasta kohtaan kun mulla on nyt 1,2k€ edestä maksamatonta näyttöä pyörimässä kämpässä.

Mut ehkä tää tästä.
Itse silloin Asus PG29 aikaan joku 7-8 näyttöä kävin läpi. Kaikki olivat kuraa. Lopulta otin sen TN paneeliversion, priimaa ykkösellä ja myöhemmin ostin LG:n 27" IPS, se oli myös ykkösellä priimaa.
Nyt kokeilin onneani LG 34" ja kuraa tuli. Pitää taas odotella koska joku tekisi priimaa. Kokeilin myös yhtä Asuksen TN 27" mallia mutta sen otin Gigantista, niin sai kätevästi myös vietyä takaisin kun oli kuolleita pikseleitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Itse silloin Asus PG29 aikaan joku 7-8 näyttöä kävin läpi. Kaikki olivat kuraa. Lopulta otin sen TN paneeliversion, priimaa ykkösellä ja myöhemmin ostin LG:n 27" IPS, se oli myös ykkösellä priimaa.
Nyt kokeilin onneani LG 34" ja kuraa tuli. Pitää taas odotella koska joku tekisi priimaa. Kokeilin myös yhtä Asuksen TN 27" mallia mutta sen otin Gigantista, niin sai kätevästi myös vietyä takaisin kun oli kuolleita pikseleitä.
Tätähän tää on, minkäs teet toisaalta. En kyl osaa sanoa et mitä teen jos kolmaskin näyttö tulee vielä viallisena perille, toisaalta ei mulla oo intressejä mennä alaspäin enää, se on joko tää 38" tai sit ei oikeastaan mitään. Eli vissiin tätä rullaa pyöritetään sit maailmantappiin asti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 969
Tätähän tää on, minkäs teet toisaalta. En kyl osaa sanoa et mitä teen jos kolmaskin näyttö tulee vielä viallisena perille, toisaalta ei mulla oo intressejä mennä alaspäin enää, se on joko tää 38" tai sit ei oikeastaan mitään. Eli vissiin tätä rullaa pyöritetään sit maailmantappiin asti.
Pyörittää niin pitkään, että saa ehjän. Muu ei auta kun ei toistaiseksi ole vaihtoehtoja. Itsekin haikailen isomman perään mutta paskaa tuli, niin parempi odotella kun nykyinen vielä ehjä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Pyörittää niin pitkään, että saa ehjän. Muu ei auta kun ei toistaiseksi ole vaihtoehtoja. Itsekin haikailen isomman perään mutta paskaa tuli, niin parempi odotella kun nykyinen vielä ehjä.
Noh, plussaa siitä et Amazonin kautta tää on tosiaan sen verran vaivatonta et ei nyt ihan kauheasti edes ärsytä. Toki toi et pitää ite hommata kuljetus takaspäin ja maksaakkin se vielä alkuunsa voi käydä tylsäks nopeesti. Suurempi kysymys on vaan se et missä vaiheessa ne alkaa lyömään jarruja ja ihmettelemään et miten voi noin monta monitoria tulla viallisena. Toisaalta on mulla näistä kyllä kuvat olemassa.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
633
LG 34GN850-B näyttöjä on ollut kolme ja lisäksi Dell AW3821DW. Näistä Dellin näytön Nano IPS paneeli ylivoimaisesti paras, hyvin vähän edes IPS Glowta. LG 34" näytöistä yksi priimaa, yhdessä IPS Glowta vasemmassa alanurkassa ja yhdessä viallinen pikseli. IPS-Glow korjaantui takuun kautta kun vaihtoivat huollossa paneelin.
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Ja korvaava näyttö tuli. Kuollu pikseli tässäkin, eri paikassa vaan. Häiritsevämmässä kun alkuperänen, joten tää uus lähtee ekana takasin. Vittu mitä touhua.

Amazonin aspassa taas sormet ristissä, katotaan laittavatko kolmatta perään vaikka mulla on toi toinenkin vielä tuossa pyörimässä. Aspassa sanoi tartteevansa ylemmältä taholta luvan mutta väitti et laittaa liikkeelle, aikamoista luottamusta asiakasta kohtaan kun mulla on nyt 1,2k€ edestä maksamatonta näyttöä pyörimässä kämpässä.

Mut ehkä tää tästä.
Oma veikkaus, että laittavat asiakaspalautukset suoraan hyllyyn ja tarjoavat seuraavalle. Niin monesti tullut itselle Amazonista selvästi käytettyä tuotetta, jos on ollut pitempään tuote myynnissä. Näin on mahdollista saada monta viallista tuotetta peräkkäin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Oma veikkaus, että laittavat asiakaspalautukset suoraan hyllyyn ja tarjoavat seuraavalle. Niin monesti tullut itselle Amazonista selvästi käytettyä tuotetta, jos on ollut pitempään tuote myynnissä. Näin on mahdollista saada monta viallista tuotetta peräkkäin.
Warehouse dealeihin ehkä, muuten ei. Sen nimittäin huomaa heti siitä päälläolevasta teipistä onko avattu vaiko ei, viimeistään sit miten noi rojut on pakattu tonne laatikkoon. Molemmat kipaleet mitä ite tullu on kyllä ollu täysin uusia.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Warehouse dealeihin ehkä, muuten ei. Sen nimittäin huomaa heti siitä päälläolevasta teipistä onko avattu vaiko ei, viimeistään sit miten noi rojut on pakattu tonne laatikkoon.
Kyllä mulle on tullut pari kertaa Amazonista avattuja tavaroita ilman warehouse dealiakin. Esim. lämpökamerani jouduin palauttamaan, kun uutena ostettu tuote olikin jo avattu. Ei sillä, Amazon otti kyllä sen nätisti takaisin ja selitti "virhettä varastolla"..
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 240
Semisti OT mutta kertokaas miten tuo Amazon.de palautus toimii, pitäisi palauttaa Ergotronin HD pivot (avamaaton pakkaus), riittääkö jos printtaan ja teippaan kylkeen ne pari lappua jotka tuli emailissa ja kiikutan postiin? Vai onko fiksumpia tapoja?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 969
Semisti OT mutta kertokaas miten tuo Amazon.de palautus toimii, pitäisi palauttaa Ergotronin HD pivot (avamaaton pakkaus), riittääkö jos printtaan ja teippaan kylkeen ne pari lappua jotka tuli emailissa ja kiikutan postiin? Vai onko fiksumpia tapoja?
Näin juuri. Sitten kuitti mukaan että saat haettua korvauksen palautuksesta.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
49
Ja korvaava näyttö tuli. Kuollu pikseli tässäkin, eri paikassa vaan. Häiritsevämmässä kun alkuperänen, joten tää uus lähtee ekana takasin. Vittu mitä touhua.

Amazonin aspassa taas sormet ristissä, katotaan laittavatko kolmatta perään vaikka mulla on toi toinenkin vielä tuossa pyörimässä. Aspassa sanoi tartteevansa ylemmältä taholta luvan mutta väitti et laittaa liikkeelle, aikamoista luottamusta asiakasta kohtaan kun mulla on nyt 1,2k€ edestä maksamatonta näyttöä pyörimässä kämpässä.

Mut ehkä tää tästä.
Miten tämä kuvio etenee? Lähettävätkö uuden kun saavat nyt yhden näytön takaisin vai pitääkö molemmat lähettää ensin? Sain nyt Jacob.de:stä kaikki rahat takaisin ja ajattelin kokeilla arpaonnea ja tilata Amazonista tällä kertaa. :) Olen aika skeptinen mutta kokeillaan. Ei oikein maistu enää muut kuin ultrawidet ja lg 34" tuli jo kokeiltua mutta se oli liian "pieni" ;) Se oli virheetön yksilö..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Miten tämä kuvio etenee? Lähettävätkö uuden kun saavat nyt yhden näytön takaisin vai pitääkö molemmat lähettää ensin? Sain nyt Jacob.de:stä kaikki rahat takaisin ja ajattelin kokeilla arpaonnea ja tilata Amazonista tällä kertaa. :) Olen aika skeptinen mutta kokeillaan. Ei oikein maistu enää muut kuin ultrawidet ja lg 34" tuli jo kokeiltua mutta se oli liian "pieni" ;) Se oli virheetön yksilö..
No tuota etenee silleen et mulla on kaks näitä näyttöjä nyt himassa ja kolmas matkalla :rofl:

Huonomman näistä kahdesta lähetän takasin ens viikolla. Parempi yksilö jää vielä käyttöön ja odottelemaan et kolmas saapuu, sitten taas jännätään että miten käy. Toivottavasti nyt osuis kohdalleen, ei tätä oikeen kauheen kauaa jaksais vispata edestakas ennenkun ite luovuttaa kanssa. Yks kuollut punanen alapikseli vasemmassa alanurkassa nyt ei kuitenkaan maailmanloppu ole, varsinkin kun tarjosivat 30% hyvitystä. Mut ihmetellään sitä sit kun kolmas tulee.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
No niin, mulla sitten viime viikolla ilmestyi tuohon LG 38GN950 näyttöön yksi punaiseksi vaalealla pinnalla jäävä pikseli, ei näy esim tässä IO-techin tummassa teemassa, mutta kerman värisessä se on jo kirkas punainen. en tiedä mistä tuli kun näyttö on vain ollut tuossa käytössä eikä sille ole mitään tehty. Toki sammutettu ja laitettu päälle joka päivä. En tiedä on laajeneva vika vai vaan paskaa mäihää, että on tuo. Onneksi se on yhden kolmanneksen vasemmalta ja alle puolessa välin korkeussuunnassa, eli kohdassa, jossa sitä ei huomaa, jos ei oikein etsi, kun ei ole täydessä fokuskentässä.

Tarvitsee kysyä LGn mielipidettä asiaan.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
625
Mikäs tällä hetkellä olisi "paras" UW IPS alle tonnin hintaluokassa Suomesta ostettuna? AW3821DW kiinnostaa, mutta on vielä liian kallis. Mun nykyinen on laadukas "normi" 27" IPS, jolla teen niin työt kun pelaankin.

Wishlist:
- IPS
- Ultrawide (tietenkin)
- USB Hub
- 1440p/2k
- 100hz+
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
49
Mikäs tällä hetkellä olisi "paras" UW IPS alle tonnin hintaluokassa Suomesta ostettuna? AW3821DW kiinnostaa, mutta on vielä liian kallis. Mun nykyinen on laadukas "normi" 27" IPS, jolla teen niin työt kun pelaankin.

Wishlist:
- IPS
- Ultrawide (tietenkin)
- USB Hub
- 1440p/2k
- 100hz+
Eilen tämän huomasin joten voisin suositella tätä: LG UltraGear 34GN850-B 34" -pelinäyttö 898,90

On vielä 3 kpl varastossa ja 898,90 e tarjous voimassa vielä huomisen päivän. :thumbsup:
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 240
Mikäs tällä hetkellä olisi "paras" UW IPS alle tonnin hintaluokassa Suomesta ostettuna? AW3821DW kiinnostaa, mutta on vielä liian kallis. Mun nykyinen on laadukas "normi" 27" IPS, jolla teen niin työt kun pelaankin.

Wishlist:
- IPS
- Ultrawide (tietenkin)
- USB Hub
- 1440p/2k
- 100hz+
Heitän tähän nyt ehdotuksena sampan G9 Odyssey 1000RR, saa käytettynä alle tonnin ja on pirun kova. Ei toki ole IPS mutta paneeli on todella laadukas.

Itsellä ollut kolme eri 34 UWta ja tykkäsin kovasti kaikista mutta tämä 49 on kyllä aivan jumalainen, ei voi enää mennä takaisin 34iin.
 

Hapatsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.10.2017
Viestejä
584
Täällä ruutu vaikuttaa hyvältä ja kalibroinnin jälkeen paremmalta.
Mukava kuulla. Jos sattuu ehjä yksilö kohdalle voisin itsekin harkita kalibrointilaitteen hankkimista. Jonkun päivän päästä sen näkee sitten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
481
Olen harkinnut 48" LG CX/C1 OLED:ia ultrawiden tilalle.
Linus jauhaa asiasta täällä: My New Gaming Monitor - YouTube. Eli pääsisi peleissä samaan immersioon kun mustaa palkkia pukkaisi ylä- ja alareunaan. Työ(pöytä) käytössä sitten koko ruutu hyötykäytössä. Kiinnipalamisesta en usko tulevan ongelmaa: One Year Update - OLED Burn-in Test – RTINGS.com - YouTube.

Onko tuossa suuria ongelmia tiedossa, jos ei oteta huomioon kiinnipalamista tai katseluetäisyyttä (~1m minulla)? CX/C1 pitäisi ilmeisesti hanskata 120Hz HDMI 2.1:n kautta, mikä on riittävästi minulle.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Linus vaihtaa monitoria joka sponsorin kohdalla. Moneskohan new gaming monitor toi on jo tälle vuodelle.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
240
Olen harkinnut 48" LG CX/C1 OLED:ia ultrawiden tilalle.
Linus jauhaa asiasta täällä: My New Gaming Monitor - YouTube. Eli pääsisi peleissä samaan immersioon kun mustaa palkkia pukkaisi ylä- ja alareunaan. Työ(pöytä) käytössä sitten koko ruutu hyötykäytössä. Kiinnipalamisesta en usko tulevan ongelmaa: One Year Update - OLED Burn-in Test – RTINGS.com - YouTube.

Onko tuossa suuria ongelmia tiedossa, jos ei oteta huomioon kiinnipalamista tai katseluetäisyyttä (~1m minulla)? CX/C1 pitäisi ilmeisesti hanskata 120Hz HDMI 2.1:n kautta, mikä on riittävästi minulle.
Täältä löytyy tuo CX malli noin metrin katseluetäisyydeltä. 3840X1600 resoa olen käyttänyt jonka tein CRU:lla natiiviksi. Missään kokeilemassani pelissä ei ole ollut ongelmaa.
Pari viikkoa vertailin vuoron perään pöydällä LG 38GN950:n kanssa. En tykännyt ollenkaan 38GN950 harmaasta mustasta ja HDR:stä. Se lähti lopulta palautukseen, vaikka olikin virheettömällä paneelilla.
Videotykkien kanssa on tullut reilut 15 vuotta puuhasteltua niin varmaan sieltä on jäänyt päälle tuo täydellisen mustan metsästys. Varmaan monelle on tuon 38GN950:n musta ihan riittävää.
Edellinen näyttö oli Predator X34P ja sen kaarevuudesta kyllä tykkäsin. Ehkä vielä joskus saisi kaarevan OLED:n.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
No niin, mulla sitten viime viikolla ilmestyi tuohon LG 38GN950 näyttöön yksi punaiseksi vaalealla pinnalla jäävä pikseli, ei näy esim tässä IO-techin tummassa teemassa, mutta kerman värisessä se on jo kirkas punainen. en tiedä mistä tuli kun näyttö on vain ollut tuossa käytössä eikä sille ole mitään tehty. Toki sammutettu ja laitettu päälle joka päivä. En tiedä on laajeneva vika vai vaan paskaa mäihää, että on tuo. Onneksi se on yhden kolmanneksen vasemmalta ja alle puolessa välin korkeussuunnassa, eli kohdassa, jossa sitä ei huomaa, jos ei oikein etsi, kun ei ole täydessä fokuskentässä.

Tarvitsee kysyä LGn mielipidettä asiaan.
Kysyitkö? Mulla on nyt kolmas 38GN950 saapunut, yhdellä vihreällä kirkkaalla pikselillä sekin. Vittu että vituttaa.

En oo vielä kehdannu kysyä Amazonilta et mites, laitetaanko neljättä vai mitä tehdään. Tässä vaiheessa olisin melkeen valmis taipumaan siihenkin et tän ekan vehkeen kuollut punanen alipikseli vasemmassa alalaidassa on sen 30% hinnanalennuksen arvonen, mutta tavallaan tekis vielä mieli kattoa se neljäskin. Pitää tosin sen verran amazonillekkin sanoa et lähettävät uutta erää, eikä tota samaa missä tuntuu vaihtelevan vaan se et missä se kuollut pikseli on, ei niinkään se et onko niitä vai ei. Vaihteleva väri ja vaihteleva paikka, muuten samaa paskaa ollut kaikki.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
633
Yksi vaihtoehto on, että pidät näytön ja viet Vantaalle LG huoltoon. Ainakin 34" versio samasta näytöstä meni LG takuuseen kun vasemmassa alakulmassa hohkas valo hieman liikaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Yksi vaihtoehto on, että pidät näytön ja viet Vantaalle LG huoltoon. Ainakin 34" versio samasta näytöstä meni LG takuuseen kun vasemmassa alakulmassa hohkas valo hieman liikaa.
Laitoin jo LG:lle aiemmin viestiä, sanoivat et ota jälleenmyyjään yhteyttä. Nyt kävi mielessä et jos pistäis vähän vaativampaan sävyyn et vittu tässä on rumbattu jo kolme näyttöä ja kaikissa sanomista, mitä jos hoitaisitte kerralla kuntoon niin säästyis mun ja amazonin mielenterveys tässä touhussa. Pitänee kokeilla.

Veitkö sä siis näytön ihan vaan paikanpäälle ja sanoit et korjatkaa, vai otitko yhteyttä jonnekkin eka?
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Kysyitkö? Mulla on nyt kolmas 38GN950 saapunut, yhdellä vihreällä kirkkaalla pikselillä sekin. Vittu että vituttaa.

En oo vielä kehdannu kysyä Amazonilta et mites, laitetaanko neljättä vai mitä tehdään. Tässä vaiheessa olisin melkeen valmis taipumaan siihenkin et tän ekan vehkeen kuollut punanen alipikseli vasemmassa alalaidassa on sen 30% hinnanalennuksen arvonen, mutta tavallaan tekis vielä mieli kattoa se neljäskin. Pitää tosin sen verran amazonillekkin sanoa et lähettävät uutta erää, eikä tota samaa missä tuntuu vaihtelevan vaan se et missä se kuollut pikseli on, ei niinkään se et onko niitä vai ei. Vaihteleva väri ja vaihteleva paikka, muuten samaa paskaa ollut kaikki.
Eipä ole ollut aikaa tämän kanssa taistella, itselläni tuo haittaa melko vähän, kun joka kerta joudun tuon kohdan etsimään, missä pikseli on. Laitoin kyselyä LG:lle. ottavatko mitään kantaa näihin. Jos ei, niin sitten kyselyä Amazonille.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
633
Laitoin jo LG:lle aiemmin viestiä, sanoivat et ota jälleenmyyjään yhteyttä. Nyt kävi mielessä et jos pistäis vähän vaativampaan sävyyn et vittu tässä on rumbattu jo kolme näyttöä ja kaikissa sanomista, mitä jos hoitaisitte kerralla kuntoon niin säästyis mun ja amazonin mielenterveys tässä touhussa. Pitänee kokeilla.

Veitkö sä siis näytön ihan vaan paikanpäälle ja sanoit et korjatkaa, vai otitko yhteyttä jonnekkin eka?
Soitin ensin jälleenmyyjälle ja pyysivät olemaan yhteydessä suoraan valmistajaan. LG:lta pyysivät lähettämään tai viemään näytön Vantaalle LG valtuutetulle korjaamolle. Vaihtoivat kokonaan uuden paneelin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Soitin ensin jälleenmyyjälle ja pyysivät olemaan yhteydessä suoraan valmistajaan. LG:lta pyysivät lähettämään tai viemään näytön Vantaalle LG valtuutetulle korjaamolle. Vaihtoivat kokonaan uuden paneelin.
Okei. No kokeillaan heittää taas arpaa siihen suuntaan, toi olis siinä mielessä kätevämpi et kun tietäisivät siellä huollossa et se toleranssi kuolleille pikseleille on tosiaan se tasan 0 niin sieltä sais sitten todennäkösemmin virheetöntä paneelia.

Laitoitko ihan ton Suomen LG:n sivujen kautta huoltopyyntöä vai erikseen sähköpostilla lähdit tiedustelemaan?
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
371
Olen harkinnut 48" LG CX/C1 OLED:ia ultrawiden tilalle.
Linus jauhaa asiasta täällä: My New Gaming Monitor - YouTube. Eli pääsisi peleissä samaan immersioon kun mustaa palkkia pukkaisi ylä- ja alareunaan. Työ(pöytä) käytössä sitten koko ruutu hyötykäytössä. Kiinnipalamisesta en usko tulevan ongelmaa: One Year Update - OLED Burn-in Test – RTINGS.com - YouTube.

Onko tuossa suuria ongelmia tiedossa, jos ei oteta huomioon kiinnipalamista tai katseluetäisyyttä (~1m minulla)? CX/C1 pitäisi ilmeisesti hanskata 120Hz HDMI 2.1:n kautta, mikä on riittävästi minulle.
Vaikka tuntuu, että Linus kyllä shillaa tuolla videolla ankarasti. Tuo on periaatteessa ihan mielenkiintoinen idea ajaa suurta 4K 16:9 ruutua 21:9 kuvasuhteella. Jättää mustat palkit vaan ylös ja alas. Kuvan kokokin muuttuu inhimillisemmäksi lähietäisyydeltä mitä olen aiemmin pitänyt aavistuksen ongelmaisena tuossa ratkaisussa. Eipä ole itsellä tullut mieleenkään, että näin saa käytännössä toteutettua UW Oledin jo tänään (edullisemmin kuin tällaisen 38" IPS version). En toisaalta tiedä nyppisikö omaa OCD:ta jollain tavoin jatkuvasti kun ei käytä hyväksi paneelin kaikkia pikseleitä. Ja tietysti kun paneelissa ei mitään kaarevuutta alkaa ne ylänurkat olla aika paljon kauempana kuin keskipiste. Silti. Vähintään kiehtova ajatus.

Olen huomannut ainakin tässä UW:ta käyttäessä, että jotenkin häiritsee ihan tolkuttomasti jos joku peli ei tue täyttä 21:9 kuvasuhdetta. Valoranttia tuossa pelailin ja tuntuu aivan myrkyltä kun se on pakotettu 16:9 ja mustat palkit sivuilla. Ja toisaalta sitten joku Valorantin ajelu tuollaisella 48" oledilla tarkoittaisi joko koko ruudun täyttämistä joka on nopeasti melko iso eikä pelissä kumminkaan ole tarpeeksi laajaa fov-asetusta, tai vaihtoehtoisesti pienentää ruutua joka puolelta mustin palkein. Mikä kieltämättä 4K oledilla on jopa vaihtoehto kun pikseleitä on riittävästi ja sammuvat kokonaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 240
En kyllä tajua yhtään miten jotain 48" 16:9 näyttöä voi käyttää suorapaneelisena, ehkä näihin kaareviin on tottunut vaan liikaa mutta kuulostaa oudolta noin suuri suora paneeli.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
49
Yksi vaihtoehto on, että pidät näytön ja viet Vantaalle LG huoltoon. Ainakin 34" versio samasta näytöstä meni LG takuuseen kun vasemmassa alakulmassa hohkas valo hieman liikaa.
Tällainen hohtava nurkka ymmärrettävää että menee takuuseen mutta pikseliviallisissa ei taida mennä ennenkuin pikseleitä on riittävän monta samassa panelissa pielessä.. @Raxama :n 3 näyttöä pikseliviallisia, itsellä ollut myös jo yksi ja toinen uusi LG 38GN950-B tulossa nyt Amazonista ti-ke. Italian varastosta lähti vaikka tilattu Saksasta (saa myös jännittää onko laatikko kestänyt matkaa). Tietää jo varautua pettymykseen.. Jos saan huonon yksilön niin palautan ja perun kaupat. En jaksa tämän enempää vaihtorumbaa:) Pidän vanhan näytön kunnes Jimssiltä saa jotain hyvää näyttöä järkevällä hinnalla ja mukaan tulee 100% varmasti pikselitarkistuspalvelu.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
633
Tällainen hohtava nurkka ymmärrettävää että menee takuuseen mutta pikseliviallisissa ei taida mennä ennenkuin pikseleitä on riittävän monta samassa panelissa pielessä.. @Raxama :n 3 näyttöä pikseliviallisia, itsellä ollut myös jo yksi ja toinen uusi LG 38GN950-B tulossa nyt Amazonista ti-ke. Italian varastosta lähti vaikka tilattu Saksasta (saa myös jännittää onko laatikko kestänyt matkaa). Tietää jo varautua pettymykseen.. Jos saan huonon yksilön niin palautan ja perun kaupat. En jaksa tämän enempää vaihtorumbaa:) Pidän vanhan näytön kunnes Jimssiltä saa jotain hyvää näyttöä järkevällä hinnalla ja mukaan tulee 100% varmasti pikselitarkistuspalvelu.
Joo voi olla että pikseliviat eivät tosiaan mene takuuseen, mikäli vaan yksi jumittunut pikseli. Aikamoista sekundaa 38" versiot. Pöydällä ollut kolme 34" tuuman versioita, eikä yhdessäkään ole ollut pikselien kanssa ongelmia. Vastaavalla 38" paneelilla oli Dell, joka laadullisesti paras IPS-näyttö.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
49
Sama, aiempi 34" oli virheetön mutta halusin vain isomman :D Ja tämä olikin näköjään hieman haasteellista.. Dellissä on ainakin premium panel warranty. Kuolleita sai valitettavasti siinäkin olla mutta ei yhtään kirkasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Tällainen hohtava nurkka ymmärrettävää että menee takuuseen mutta pikseliviallisissa ei taida mennä ennenkuin pikseleitä on riittävän monta samassa panelissa pielessä.. @Raxama :n 3 näyttöä pikseliviallisia, itsellä ollut myös jo yksi ja toinen uusi LG 38GN950-B tulossa nyt Amazonista ti-ke. Italian varastosta lähti vaikka tilattu Saksasta (saa myös jännittää onko laatikko kestänyt matkaa). Tietää jo varautua pettymykseen.. Jos saan huonon yksilön niin palautan ja perun kaupat. En jaksa tämän enempää vaihtorumbaa:) Pidän vanhan näytön kunnes Jimssiltä saa jotain hyvää näyttöä järkevällä hinnalla ja mukaan tulee 100% varmasti pikselitarkistuspalvelu.
Joo onhan se kyllä näinkin, ei ne välttämättä yhdestä pikselistä oikeen kiinnostu. Paitsi et noissa kahdessa näytössä se pikseli on vihreä joka palaa kokoajan, eli on 100% ajasta näkyvissä. Se on useimmalla valmistajalla täysin eri asia kuin sammunu pikseli. Mut toisaalta eipä siinä menetä mitään kysymällä, aikaa oikeastaan. Aikaahan tässä on menny jo noh, kuukaus siitä kun ekaa näyttöä tilasin :dead:

Mut mulla on tullu kaikki kolme näyttöä ihan ok kondiksessa paketin suhteen. Ekassa oli reikä, mut ne on kyllä pakattu kestämään huomattavasti kovempaakin runnutusta, kunhan eivät nyt varastolla aja trukilla piikit läpi laatikosta.

Rupes kanssa kiinnostamaan toi Dellin Alienware-brändätty 38", siinä on kuulemma huomattavasti vähemmän paneelilottoa ja parempi pikselitakuu. Vaikka sylettäähän se ottaa "heikompaa" näyttöä kalliimmalla, tai no, marginaalisesti huonommasta, 144hz vs 160hz eli ero nyt ei oo ainakaan omin silmin huomattava. Mut on toi Alienware myös rumempikin.
Vaikka tuntuu, että Linus kyllä shillaa tuolla videolla ankarasti. Tuo on periaatteessa ihan mielenkiintoinen idea ajaa suurta 4K 16:9 ruutua 21:9 kuvasuhteella. Jättää mustat palkit vaan ylös ja alas. Kuvan kokokin muuttuu inhimillisemmäksi lähietäisyydeltä mitä olen aiemmin pitänyt aavistuksen ongelmaisena tuossa ratkaisussa. Eipä ole itsellä tullut mieleenkään, että näin saa käytännössä toteutettua UW Oledin jo tänään (edullisemmin kuin tällaisen 38" IPS version). En toisaalta tiedä nyppisikö omaa OCD:ta jollain tavoin jatkuvasti kun ei käytä hyväksi paneelin kaikkia pikseleitä. Ja tietysti kun paneelissa ei mitään kaarevuutta alkaa ne ylänurkat olla aika paljon kauempana kuin keskipiste. Silti. Vähintään kiehtova ajatus.

Olen huomannut ainakin tässä UW:ta käyttäessä, että jotenkin häiritsee ihan tolkuttomasti jos joku peli ei tue täyttä 21:9 kuvasuhdetta. Valoranttia tuossa pelailin ja tuntuu aivan myrkyltä kun se on pakotettu 16:9 ja mustat palkit sivuilla. Ja toisaalta sitten joku Valorantin ajelu tuollaisella 48" oledilla tarkoittaisi joko koko ruudun täyttämistä joka on nopeasti melko iso eikä pelissä kumminkaan ole tarpeeksi laajaa fov-asetusta, tai vaihtoehtoisesti pienentää ruutua joka puolelta mustin palkein. Mikä kieltämättä 4K oledilla on jopa vaihtoehto kun pikseleitä on riittävästi ja sammuvat kokonaan.
OLEDin kanssa noi mustat palkit ei oo läheskään niin häiritseviä kun IPS paneelilla, johtuen siitä et OLED on tosiaan täysin musta, eli sammunut siltä alueelta. IPS taas tuppaa hohtamaan täysin harmaana ja taustavalo on päällä, minkä takia itelläkin menee hermot samontein jos pitäs ultrawidellä pelata mustien palkkien kera.

Kieltämättä ihan kiinnostava ajatus, mutta itellä ei OLED kyllä koneella menis oikeen mitenkään. Liian paljon staattista kamaa ruudulla suurimman osan päivästä että se olis mitenkään pidemmällä aikajänteellä fiksu ajatus kun lähtis väkisinkin parin vuoden jälkeen paneeli vaihtoon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 756
Viestejä
4 205 638
Jäsenet
70 959
Uusin jäsen
Sallys

Hinta.fi

Ylös Bottom