Ultrawide-näytöt (21:9, 2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160)

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Ainoa mikä X34:ssa taitaa vilkkua on ne näytön alla olevat valot kun G-Sync käynnistyy (jos on näin asetuksista valinnut).

En ole itse huomannut mitään muuta vilkkumista viimeisen reilun vuoden aikana, kun olen käyttänyt näyttöä.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
Olet kyllä ensimmäinen vastaantullut joka sanoo että X34 tai ylipäänsä G-Sync vilkkuisi. o_O
Siis kun gsync menee päälle ei itse pelatessa.

Ainoa mikä X34:ssa taitaa vilkkua on ne näytön alla olevat valot kun G-Sync käynnistyy (jos on näin asetuksista valinnut).

En ole itse huomannut mitään muuta vilkkumista viimeisen reilun vuoden aikana, kun olen käyttänyt näyttöä.
Juuri näin. Epäselvästi kun kirjotin.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
390
...Ihan rahastusta tuo Gsync. Eikä muutenkaan ongelmatonta ole sen käyttökään vaikka kuva ei vilkkuisi. Suorituskyky saattaa heitellä.
Toivottavasti kukaan ei tätä totuutena ota vaan lukee oikeat arviot ja tekee tarvittaessa omat johtopäätökset. Todella mielelläni maksoin 200e extraa G-syncistä, kun pelaaminen on nyt mukavaa ja sulavaa, ei repeilyä eikä nylkytystä.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
Toivottavasti kukaan ei tätä totuutena ota vaan lukee oikeat arviot ja tekee tarvittaessa omat johtopäätökset. Todella mielelläni maksoin 200e extraa G-syncistä, kun pelaaminen on nyt mukavaa ja sulavaa, ei repeilyä eikä nylkytystä.
Ai että mun ihan oikea kokemus asiasta onkin virheellinen. Tais joku Nvidia fani ottaa itseensä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Itse en juurikaan "fanita" Nvidiaa tai G-Synciä mutta AMD:llä ei valitettavasti ole mitään varteenotettavia näyttisvaihtoehtoja high end luokassa mikä houkuttelisi vaihtamaan leiriä. Eli Geforce/G-Sync combolla mennään.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
390
Ai että mun ihan oikea kokemus asiasta onkin virheellinen. Tais joku Nvidia fani ottaa itseensä.
Ota ihan iististi vaan. On sulla oikeus mielipiteesees. Sä kuitenkin pääsit vaan "hieman katsomaan" ihan omien sanojesi mukaan joten sen perusteella ei nyt oikein vakuuta.
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Millaiset asetukset käytössä? Kannattaa kokeilla noita mitä tuossa vähän ylempänä postasin.
Kontrasti 50
Kirkkaus 30
Gamma3
R 53
G 50
B 56

Nuo siis säädetty DisplayCal ohjelmalla ja kalibrointilaitteella kuntoon jonka jälkeen itse kalibrointi josta Displaycal loi minun näytölleni sopivan .icc profiilin. Tuo profiili tekee kuvasta paljon paremman, mutta ei poista katselukulmien häiritsevyyttä. Kuva on reunoilta kirkkaampi/haaleamman näköinen ja pään ja silmien liike korostaa tuota gamma-shiftia.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Kontrasti 50
Kirkkaus 30
Gamma3
R 53
G 50
B 56

Nuo siis säädetty DisplayCal ohjelmalla ja kalibrointilaitteella kuntoon jonka jälkeen itse kalibrointi josta Displaycal loi minun näytölleni sopivan .icc profiilin. Tuo profiili tekee kuvasta paljon paremman, mutta ei poista katselukulmien häiritsevyyttä. Kuva on reunoilta kirkkaampi/haaleamman näköinen ja pään ja silmien liike korostaa tuota gamma-shiftia.
RGB asetukset on pielessä, et saa näytöstä irti täyttä kontrastia noilla. Oletusasetus kaikille kolmelle värille on 65, siitä huolimatta että "User" mode antaa lähtöarvoiksi 50 (älä kysy miksi). Suosittelen tekemään kalibroinnin uusiksi niin että laitat gamma3 ja RGB user lähtöarvoiksi 65. Takaan että saat paremman kuvan siihen, koska itsekin räpelsin saman asian kanssa. Pelikäyttöön kannattaa myös laittaa hieman enemmän kirkkautta niin kuva ei näytä niin "valjulta".
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
RGB asetukset on pielessä, et saa näytöstä irti täyttä kontrastia noilla. Oletusasetus kaikille kolmelle värille on 65, siitä huolimatta että "User" mode antaa lähtöarvoiksi 50 (älä kysy miksi). Suosittelen tekemään kalibroinnin uusiksi niin että laitat gamma3 ja RGB user lähtöarvoiksi 65. Takaan että saat paremman kuvan siihen, koska itsekin räpelsin saman asian kanssa. Pelikäyttöön kannattaa myös laittaa hieman enemmän kirkkautta niin kuva ei näytä niin "valjulta".
Pitää kokeilla vielä tuota.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
528
Ihme markkinointitermejä ku ovat keksineet laittaa 4k uw:n nimeks 5k.... kuitenki apölil ollu "5k" 5120x2880 jo aika pitkään...
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
272
Onkos teillä AOCin näytön käyttäjillä tää color banding tosiaan näin paha. Itsellä siis HP Omen X35 ja pahimmallaan banding näyttää tältä. Ongelma on siis nimenomaana mustan/harmaan sävyissä. Tummat kohdat näyttävät todella rajuilta. Jos joku voisi verrata omaan näyttöönsä niin sais vähän osviittaa että onko vika vaan tässä näytössä vai onko tämä paneelin ominaisuus. Tämä testi kuva löytyy täältä: :: Online Monitor test - Your free online TV and monitor test tool - By vanity.dk and flatpanels.dk

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
863
Onkos teillä AOCin näytön käyttäjillä tää color banding tosiaan näin paha. Itsellä siis HP Omen X35 ja pahimmallaan banding näyttää tältä. Ongelma on siis nimenomaana mustan/harmaan sävyissä. Tummat kohdat näyttävät todella rajuilta. Jos joku voisi verrata omaan näyttöönsä niin sais vähän osviittaa että onko vika vaan tässä näytössä vai onko tämä paneelin ominaisuus. Tämä testi kuva löytyy täältä: :: Online Monitor test - Your free online TV and monitor test tool - By vanity.dk and flatpanels.dk

Minulla Acer Z35P joka käsittääkseni samalla paneelilla? Anyway, ei lähimainkaan tuolta näytä tällä monitorilla.
 

uce

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
228
Mulla ainakin tulee jonkin verran gammassa eroa aka. musta näyttää erilaiselta eri kohdassa näyttöä. Ilmiö pahenee läheltä katsoessa, ja esim tässä foorumilla tummalla teemalla ongelman huomaa selvästi. Toisaalta, jos maltaa katsella kuvaa käsivarrenmitan päästä, niin vaiva käytännössä katoaaa.

Näyttö samsung c34h890

Freesync muuten toimii oikeen mukavasti ja flickeriä olen huomannut erittäin vähän ja sekin tilanteissä, joissa ei ole haitaksi. Yleisesti tämä tuntuu paremmalta pelimonitorilta kuin vanha AOCn 60hz/IPS/1440p-näyttö. Luultavasti täytyy keväällä ostaa vega refresh ja isompi pöytä, jotta saa 2 näyttöä pöydälle ja nupit kaakkoon tämän kanssa pelaillessa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 127
Kiitos, tämä ratkaisi pitkä aikaisen valinnan vaikeuden näytön suhteen simurigiä varten, ei varmastikaan täydellinen mutta ajaa varmasti asiansa riftin kaverina.
Jahas pistäppäs sitten kokemuksia ja kuvaa systeemistä kun olet näytön saanut.
Voisin omaankin rigiin laittaa riftin kaveriksi.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
272
Herää kysymys että jos on VR-vehkeet simu käytössä niin miten näyttö voisi enää pystyä parempaan. :confused:
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 466
jarski, pitääpi laitella, menee kylläkin reippaasti ensi kuun puolelle kun saan tuolloin vasta tarvittavan monitoritelineen.

hulkki, ei toki pystykään mitä immersioon tulee mutta näytön tarvitsen joka tapauksessa ja välillä järjestelen kavereilleni peli-iltamia ja kaikki eivät pysty käyttämään riftejä pahoinvoinnin takia.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
315
Onkohan tulossa ihan lähiaikoina muita varteenotettavia näyttöjä kuin Acer Predator X34P? Pitäisi olla kaupoissa 1-2 viikon sisällä.

3440x1440 IPS
100 hz natiivi ja ylikellotettuna 120hz

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 458
Onko tuossa X34P muita eroja vs X34A kuin hertsit? Ja näemmä 120Hz toimivuus ei ole edes varmaa markkinointitekstin mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 458
Ainakin 3800r (x34p) vs 1900r (x34a).
Aivan juu, meni ohitse. Eli selkeästi hillitympi kurvi. Eikös tuo 3800r voisi melkein samantien olla suorakin, mahtaako tuollaista edes suuremmin huomata? Toki liika kurvi aiheuttaa ilmeisesti ongelmiakin kuvanlaadussa niin kaipa tuo on hyvä uudistus. Tietysti kahden näytön setille tuo voisi olla näppärä (jos on 34" 3800R ja vaikka 22-24" suora 16:9). Onko tuo X34A:n 1900r muuten "häiritsevä" tuollaiselle, kun periaatteessa näyttöä ei voi asettaa rinnalle samoin kuin suoran kanssa (tai jää ainakin hieman taaemmaksi).

E: Ilmeisesti siis päinvastoin. Uudessa P:ssä rajumpi kurvi. Eli vanha malli voi siltä osin olla jopa parempi, jos ei halua niin voimakasta kaarevuutta esim. sivumonitorin takia. Taitaa muutenkin olla matalampi kaarevuus hieman parempi yleiskäyttöön, kun taas voimakkaampi sopii ehkä pelaamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 127
jarski, pitääpi laitella, menee kylläkin reippaasti ensi kuun puolelle kun saan tuolloin vasta tarvittavan monitoritelineen.

hulkki, ei toki pystykään mitä immersioon tulee mutta näytön tarvitsen joka tapauksessa ja välillä järjestelen kavereilleni peli-iltamia ja kaikki eivät pysty käyttämään riftejä pahoinvoinnin takia.
Mulla ei oo enää kaverit valittanu pahoinvoinnista kun päivitin rautapuolen koneessa.
Jotkut ajopekit ei vaan tue vr moodia ja joskus voi tosiaan olla mukava ajella kaverien kanssa pelkällä näytöllä.
Mikään ei tosiaan voita kyllä vr laseja siinä hommassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
119
Nappasin acersales.comista käytetyn x34 594.10€. Vähän meinaa sanattomaks vetää kun on niin julmetun iso näyttö omalle pöydälle. Näin puolentunnin testailun jälkeen vaikuttaa ihan hyvältä näytöltä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
Aivan juu, meni ohitse. Eli selkeästi hillitympi kurvi. Eikös tuo 3800r voisi melkein samantien olla suorakin, mahtaako tuollaista edes suuremmin huomata? Toki liika kurvi aiheuttaa ilmeisesti ongelmiakin kuvanlaadussa niin kaipa tuo on hyvä uudistus. Tietysti kahden näytön setille tuo voisi olla näppärä (jos on 34" 3800R ja vaikka 22-24" suora 16:9). Onko tuo X34A:n 1900r muuten "häiritsevä" tuollaiselle, kun periaatteessa näyttöä ei voi asettaa rinnalle samoin kuin suoran kanssa (tai jää ainakin hieman taaemmaksi).
X34P on 1900r kurvilla.
Jep. Meni väärin päin nuo.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
272
Onkohan tulossa ihan lähiaikoina muita varteenotettavia näyttöjä kuin Acer Predator X34P? Pitäisi olla kaupoissa 1-2 viikon sisällä.

3440x1440 IPS
100 hz natiivi ja ylikellotettuna 120hz

Jäätävä kyl toi esittelijä.. "Favorite gaming position" "More functions as you like" :rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 458
Eli siis X34P vs X34A:
- 100Hz natiivi vs 75Hz natiivi (tosin tuo A taitaa kellottua aika varmasti tuohon 100Hz kun taas P:n varmasta kellottumisesta 120Hz ei ole tietoa vielä?)
- Jyrkempi kaarevuus eli 1900R vs 3800R
- Uusittu menusysteemi, P:ssä alanappien sijaan Asuksen tyylinen tattiratkaisu
- Takapaneeli ilmeisesti alumiinia mutta kuinka monelle sillä on väliä

Vihdoin pääsin katsomaan tuon videon ja oli kieltämättä vähän turhake. Videon esittelijän mukaan uusi standi muttei kyllä tuo esittelyssä/puheessa yhtään mielestäni uusia ominaisuuksia esille vs. X34A. Valaistuskin taitaa olla sama kuin aiemmin. Periaatteessa tuo menu+takapaneeli on ihan kivoja juttuja mutta melko vähän vaikuttavat mihinkään (menussa käydään kerran vuoteen ja takapaneeli ei näy ollessa seinää vasten..). Kaarevuus on henk. koht. mielipide, yleiskäytössä tuo vanha 1900R saattaisi olla jopa parempi. Tuo hertsipäivitys toki ihan kiva mutta huomaako G-syncin kanssa 100Hz vs. 120Hz eroja jos oletetaan molempien pääsevän maksimikelloihin? Etenkin jos peleissä saa 60-90fps.. Hyvä, että kehittyvät mutta ei tuosta X34P:stä varmaan hirveitä kannata ekstraa maksaa. Varmaan A:n ja P:n hintaero kuitenkin 300€ siinä vaiheessa kun noita myydään päällekäin.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 986
Olet kyllä ensimmäinen vastaantullut joka sanoo että G-Sync vilkkuisi.
G-Sync voi vilkkua, KF2:ssa vilkkui ***tumaisesti beta asteella muutamissa kentissä mutta korjasivat jollain päivityksellä ja loppui vilkkuminen. Eli pelienginen bugisuudesta johtuen voi olla mahdollista.

Yleinen G-Sync tietohan on myös että käytettäessä FXAA "antialiasointia" voi pelistä riippuen G-Sync aiheuttaa tekstuurien ylisuurta kirkkautta eri tekstuurien rajoilla, aivan kuin näytön pikseli olisi täysin auki eli täydellä kirkkaudella, vaikka olisi näytöllä mustaa avaruutta, sellaista kipinöinnin tapaista juttua. Noin oli ainakin vielä G-Sync v1 näytöissä.

aoc-ag352ucg ollut nyt viikon ajan käytössä ja lähtee takaisin. Syynä inhottava huonosta katselukulmasta johtuva gamma-shift näytön molemmissa reunoissa. Keskeltä näyttöä kuva näyttää ihan hyvältä sen jälkeen kun kalibroin näytön DisplayCal-ohjelmalla ja i1 Display LT-laitteella (ennen kalibrointia kuva oli todella haalea ja harmaa kalvo yllä).
Katseletko näyttöä melkein nokka ruudussa kiinni? Pidempi katselu etäisyys eliminoi näytön kaarevuudesta johtuvia oireita, siis jos niitä näkee.

Itse tuijotan about metrin päästä enkä näe mitään "reuna" ongelmaa. Aika puusilmä voin olla tosin. Muiden käyttäjien kalibroiduilla arvoilla tekee yhtä paljon kuin sokea aurinkolaseilla.

Näytöt ovat yhtä lailla yksilöitä kuin ovat CPU/GPU/RAM ylikellottumaan, näissä heittää vaan kalibrointi arvot että saa nätiksi ruudun vrt. kulkua CPU/GPU/RAM.

Itselläkin oli edelliset 6 viikkoa (ostin black-fridaystä tämän AOC AG352UCG) jotkut "kalibroidut" arvot tftcentralista, siis heidän yksilönsä arvot. Joihin olin hiljaisesti tyytyväinen.

Olin viikon offline koneelta ja äsken laitoin viime viikolla saamani SPYDER5Express kalibrointi laitteeni kiinni.
Tein vain sen omalla ohjelmistolla kalibroinnin (eli teki *.icc profiilin) ja Jumat'Tsuka kun pomppasi taustakuva ilmoille! :joy:


Onkos teillä AOCin näytön käyttäjillä tää color banding tosiaan näin paha. Itsellä siis HP Omen X35 ja pahimmallaan banding näyttää tältä. Ongelma on siis nimenomaana mustan/harmaan sävyissä. Tummat kohdat näyttävät todella rajuilta. Jos joku voisi verrata omaan näyttöönsä niin sais vähän osviittaa että onko vika vaan tässä näytössä vai onko tämä paneelin ominaisuus. Tämä testi kuva löytyy täältä: :: Online Monitor test - Your free online TV and monitor test tool - By vanity.dk and flatpanels.dk

Ei todellakaan mun AOC:n ruutu näytä tuolta. Tässä kuva reilun satkun kännykälläni (musta on aivan jäätävän mustaa RIL).
20180110_235236.jpg
Alareunasta näkyy ettei todellakaan ole mun AOC:ssä tollaista scheisseä B/W vieritys. Tumman pään pikselöityminen ko. kuvassa johtuu vain kamerakännystä eli menee tumman pään toisto tukkoon JPG pakkauksesta johtuen.

Näyttää että onneksi en laittanut extra-satoja euroja HP Omen näyttöön vaan otin edullisen AOC:n.

Tässä kummiskin pimeässä huoneessani tehty *.ICC kalibroitu profiilini jos joku haluaa kokeilla.
GPU: nVidia 1080TI, Driver: 390.65 WHQL, Win10 64 (Fall Update, 1709).
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 048
Katseletko näyttöä melkein nokka ruudussa kiinni? Pidempi katselu etäisyys eliminoi näytön kaarevuudesta johtuvia oireita, siis jos niitä näkee.

Itse tuijotan about metrin päästä enkä näe mitään "reuna" ongelmaa. Aika puusilmä voin olla tosin. Muiden käyttäjien kalibroiduilla arvoilla tekee yhtä paljon kuin sokea aurinkolaseilla.
Katselen n. metrin pituudelta normaalisti (n. käden mitta ojennettuna). Joskus tulee nojattua lähemmäksi ja ongelma vahvistuu. Jos menen työpisteeltä taaksepäin niin kuva näyttää tasaiselta n. 1,5-2m päässä. Jos luit viestini niin ihan omalla laitteella olen kalibroinut kuten aiemmat televisioni ja näyttöni. En ole vielä laittanut näyttöä palautukseen ja yritän totutella näihin ongelmiin toistaiseksi.

Ei todellakaan mun AOC:n ruutu näytä tuolta. Tässä kuva reilun satkun kännykälläni (musta on aivan jäätävän mustaa RIL).
Mulla musta ei ole erityisen mustaa jos katsoo kuvaa missä suurin osa mustaa. Sellainen taustavalon sinertävä kajastus näkyy. Ei kuitenkaan häiritsevä vaan ihan normaalia kaikissa tavallisissa LCD-näytöissä. Musta näyttää mustalta ANSI-kontrasti tyyppisissä tilanteissa kun vaaleat pinnat auttavat havaittuun mustaan.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
272
Ei todellakaan mun AOC:n ruutu näytä tuolta. Tässä kuva reilun satkun kännykälläni (musta on aivan jäätävän mustaa RIL).

Alareunasta näkyy ettei todellakaan ole mun AOC:ssä tollaista scheisseä B/W vieritys. Tumman pään pikselöityminen ko. kuvassa johtuu vain kamerakännystä eli menee tumman pään toisto tukkoon JPG pakkauksesta johtuen.

Näyttää että onneksi en laittanut extra-satoja euroja HP Omen näyttöön vaan otin edullisen AOC:n.

Tässä kummiskin pimeässä huoneessani tehty *.ICC kalibroitu profiilini jos joku haluaa kokeilla.
GPU: nVidia 1080TI, Driver: 390.65 WHQL, Win10 64 (Fall Update, 1709).
Kokeilin tuota ICC profiilia ja kieltämättä kuva muuttui paljon paremmaksi. Vertailin myös enemmän Omenin kuvaa muihin IPS-näyttöihini (iMac ja Samsungin TV). Omeni toistaa järkyttävästi enemmän mustan/harmaan sävyjä kuin nuo IPS-näytöt. Siinä missä ne näyttävät aivan mustaa väriliun tummassa päässä Omenista erottaa eri tummuudet aivan viimeiseen asti. Tuo color banding on kyllä havaittavissa selvemmin mutta olisiko syy siinä että muissa näytöissä se peittyy huonoon mustanpään toistoon. Tuon profiilin myötä väriliuku muuttui paljon tasaisemmaksi.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
Mulla ainakin tulee jonkin verran gammassa eroa aka. musta näyttää erilaiselta eri kohdassa näyttöä. Ilmiö pahenee läheltä katsoessa, ja esim tässä foorumilla tummalla teemalla ongelman huomaa selvästi. Toisaalta, jos maltaa katsella kuvaa käsivarrenmitan päästä, niin vaiva käytännössä katoaaa.

Näyttö samsung c34h890

Freesync muuten toimii oikeen mukavasti ja flickeriä olen huomannut erittäin vähän ja sekin tilanteissä, joissa ei ole haitaksi. Yleisesti tämä tuntuu paremmalta pelimonitorilta kuin vanha AOCn 60hz/IPS/1440p-näyttö. Luultavasti täytyy keväällä ostaa vega refresh ja isompi pöytä, jotta saa 2 näyttöä pöydälle ja nupit kaakkoon tämän kanssa pelaillessa.
Joo, hieman kirkkaus eroja tulee mullakin. Kannattaa kalibroida niin värit menee paremmin kohdilleen. Jos ei kalibrointi laitetta niin sano mille arvoille haluut että kalibroin sulle asetukset :) Paras toki on kalibroida valaistuksen mukaan mutta sitä en kyl nyt pysty tekemään. Mun silmään kuvanlaatu on parempi kuin vanhalla Asuksen PA246Q:lla. Onko tuo nyt jotain 6+ vuotta vanha.

Kokeilin tuota ICC profiilia ja kieltämättä kuva muuttui paljon paremmaksi. Vertailin myös enemmän Omenin kuvaa muihin IPS-näyttöihini (iMac ja Samsungin TV). Omeni toistaa järkyttävästi enemmän mustan/harmaan sävyjä kuin nuo IPS-näytöt. Siinä missä ne näyttävät aivan mustaa väriliun tummassa päässä Omenista erottaa eri tummuudet aivan viimeiseen asti. Tuo color banding on kyllä havaittavissa selvemmin mutta olisiko syy siinä että muissa näytöissä se peittyy huonoon mustanpään toistoon. Tuon profiilin myötä väriliuku muuttui paljon tasaisemmaksi.
Nuo artifaktit erottaa herkemmin VA paneelisilla näytöllä mutta ei pitäis olla eroja liukuväreissä jos ei nyt näyttö ole rikki? Omissa näytöissä liukuvärit näyttää ihan tasaselta oli sitten IPS 10 bit tai VA 8 bit. Ainut että sitten huonommin pakatuissa videoissa ja kuvissa tulee ihmeellisiä blokkeja esille mitä ei huono kontrasti näytöillä huomaa kun tummat kohdat näyttää kaikki samalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
272
Nuo artifaktit erottaa herkemmin VA paneelisilla näytöllä mutta ei pitäis olla eroja liukuväreissä jos ei nyt näyttö ole rikki? Omissa näytöissä liukuvärit näyttää ihan tasaselta oli sitten IPS 10 bit tai VA 8 bit. Ainut että sitten huonommin pakatuissa videoissa ja kuvissa tulee ihmeellisiä blokkeja esille mitä ei huono kontrasti näytöillä huomaa kun tummat kohdat näyttää kaikki samalta.
Kyllä sen tuon ICC profiilin jälkeen on suht tasainen. En tiedä mikä aiheutti nuo suuremmat erot aiemmin. Huonot Youtube videot tosiaan erottuvat kyllä aika selvästi.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
767
G-Sync voi vilkkua, KF2:ssa vilkkui ***tumaisesti beta asteella muutamissa kentissä mutta korjasivat jollain päivityksellä ja loppui vilkkuminen. Eli pelienginen bugisuudesta johtuen voi olla mahdollista.

Yleinen G-Sync tietohan on myös että käytettäessä FXAA "antialiasointia" voi pelistä riippuen G-Sync aiheuttaa tekstuurien ylisuurta kirkkautta eri tekstuurien rajoilla, aivan kuin näytön pikseli olisi täysin auki eli täydellä kirkkaudella, vaikka olisi näytöllä mustaa avaruutta, sellaista kipinöinnin tapaista juttua. Noin oli ainakin vielä G-Sync v1 näytöissä.
Ei noi mainitsemasi skenaariot asian tiimoilta vaikuta kovinkaan laajamittaisilta, mutta mielenkiintoista tietää että tällaisia tapauksia on olemassa. :)
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Täälläkin yksi AOC:n omistaja ja todella tyytyväinen ollut ko. näyttöön. :) Harmittaa, ettei tullut ostettua toistakin tuohon 699 hintaan...
 
Liittynyt
26.11.2017
Viestejä
222
Eli siis X34P vs X34A:
- 100Hz natiivi vs 75Hz natiivi (tosin tuo A taitaa kellottua aika varmasti tuohon 100Hz kun taas P:n varmasta kellottumisesta 120Hz ei ole tietoa vielä?)
- Jyrkempi kaarevuus eli 1900R vs 3800R
- Uusittu menusysteemi, P:ssä alanappien sijaan Asuksen tyylinen tattiratkaisu
- Takapaneeli ilmeisesti alumiinia mutta kuinka monelle sillä on väliä

Vihdoin pääsin katsomaan tuon videon ja oli kieltämättä vähän turhake. Videon esittelijän mukaan uusi standi muttei kyllä tuo esittelyssä/puheessa yhtään mielestäni uusia ominaisuuksia esille vs. X34A. Valaistuskin taitaa olla sama kuin aiemmin. Periaatteessa tuo menu+takapaneeli on ihan kivoja juttuja mutta melko vähän vaikuttavat mihinkään (menussa käydään kerran vuoteen ja takapaneeli ei näy ollessa seinää vasten..). Kaarevuus on henk. koht. mielipide, yleiskäytössä tuo vanha 1900R saattaisi olla jopa parempi. Tuo hertsipäivitys toki ihan kiva mutta huomaako G-syncin kanssa 100Hz vs. 120Hz eroja jos oletetaan molempien pääsevän maksimikelloihin? Etenkin jos peleissä saa 60-90fps.. Hyvä, että kehittyvät mutta ei tuosta X34P:stä varmaan hirveitä kannata ekstraa maksaa. Varmaan A:n ja P:n hintaero kuitenkin 300€ siinä vaiheessa kun noita myydään päällekäin.
Kyllä tämän arvostelun mukaan huomaa ero 100 ja 120hz välillä. Toi X34P Acerihan on käytännössä ihan sama kuin tämä AlienwareAW3418DW, Alienware on vaan paremman näkönen.

Ja toi kaarevuus, 3800R oli ainakin omasta mielestä aivan liian loiva näin leveelle näytölle.

Harmi kun tätä Alienwarea ei myydä suomessa.




ROG SWIFT PG35VQ | Monitors | ASUS Global

Näitä ei taida tulla vielä hetkeen koska ilmeisesti ollut esillä edes CES2018 messuilla. Harmi, Spekseiltään olis täydellinen ruutu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
272
ROG SWIFT PG35VQ | Monitors | ASUS Global

Näitä ei taida tulla vielä hetkeen koska ilmeisesti ollut esillä edes CES2018 messuilla. Harmi, Spekseiltään olis täydellinen ruutu.
Mielenkiintoinen tuo Asuksen julkaisu taktiikka. Tuokin näyttö esiteltiin aikoja sitten mutta vieläkään sitä ei saa ostettua. Ketähän tällänen palvelee, luulisi ettei firmaa itseäkään.

Speksit kieltämättä vaikuttavat lupaavalta ja aikanaan pohdin että ostanko näytön nyt vai jäänkö odottamaa tuota. Onneks en jääny odottaa.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 311
Kyllä tämän arvostelun mukaan huomaa ero 100 ja 120hz välillä.
Kyllä tuo erotus kannattaa maksaa ellei ihan älyttömästi tarvi latoa rahaa pöytään lisää, 120hz ylöspäin alkaakin sitten dimishing returns iskemään jonkinmoisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 134
"dimishing returns" mitäs tämä tarkoittaa?
Enemmän löytyy oikealla kirjoitusasulla: Diminishing returns eli vähenevän tuoton laki.

1fps - 10fps - 100fps - 1000fps - 10000fps.
  • 1fps ja 10fps välillä ero ilmiselvin.
  • 10fps ja 100fps on kuitenkin vielä selkeä.
  • 100fps ja 1000fps... nojaa kyllä se on sulavampi.
  • 1000fps - 10000fps... mitä eroa?
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
272
LG 34GK950G

- 3440x1440
- Nano IPS
- 100 hz (overclock 120 hz)
- G-sync



HDR vaan puuttuu...
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
15
Tulipa itsekin tilattua hetken mielijohteesta tommonen AOC 35 tuumainen 3440x1440 näyttö. Tähän asti kaikki littunäytöt olleet 60Hz ja TN-paneelilla varustettuja. Myös G-sync on uusi tuttavuus. Vanha AOC, 28" UHD-näyttö todennäköisesti siirtyy kakkoskoneelle tai jää tämän koneen kakkosnäytöksi, aika näyttää.

Edellisellä sivulla näyttikin olevan asetukset kalibrointia varten, kirjoittelen omista kokemuksista tuon näytön kanssa kunhan se saapuu perille.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 988
Viestejä
4 208 986
Jäsenet
70 999
Uusin jäsen
f1-fani1983

Hinta.fi

Ylös Bottom