Ultra HD 4K Blu-ray pyörittäjät ja levyjulkaisut

Liittynyt
18.02.2024
Viestejä
3
Ei täällä kenelläkään satu olemaan Magnetar UB800 soitinta? Olen tilaillut hiljattain aika paljon 4k-levyjä ulkomailta (taitaa olla tälläkin hetkellä n. 25kpl matkalla :) ) ja tuossa kun olisi tuki tekstityksille usb-medialta, niin mahtaako toimia skandit? Esittelyvideoista käy ilmi, että merkistökoodauksena on valittavana Western Europe, mutta mitä tuo käytännössä tarkoittaa skandien osalta, en osaa sanoa. Tietääkseni Panasonicin modatulla firmiksellä ei ainakaan skandit näy oikein.
Vastaan itse itselleni. Päivitys toi skandit mukanaan ja tekstitykset toimivat tikulta hienosti. Ei se ihan ilmainenkaan ollut, mutta säästää nyt ainakin parin ulkoisen levyn hinnan kun ei niillä tarvitse pelata.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 699
Mitäs soitinta suosittelisitte hintaluokassa alle 300€? tulisi LG E8:n ja Samsungin soundbarin kaveriksi. Tähän asti on vanhan uskollinen Philipsin BDP7300 riittänyt, mutta nyt kun ei ole vahvaria välissä niin telkkari valittaa vaan Invalid formatista. Kaikki kuva-asetukset kävin läpi ja soittimen pitäisi 1080-kuvaa työntää ulos. Muutenkin ollut suunnitelmissa 4K-soitin hankkia niin tässä olisi sopiva tekosyy.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
981
Mitäs soitinta suosittelisitte hintaluokassa alle 300€? tulisi LG E8:n ja Samsungin soundbarin kaveriksi. Tähän asti on vanhan uskollinen Philipsin BDP7300 riittänyt, mutta nyt kun ei ole vahvaria välissä niin telkkari valittaa vaan Invalid formatista. Kaikki kuva-asetukset kävin läpi ja soittimen pitäisi 1080-kuvaa työntää ulos. Muutenkin ollut suunnitelmissa 4K-soitin hankkia niin tässä olisi sopiva tekosyy.
Panasonic 450
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
981
CDONista löytyy jo kaikki nuo neljä TV-sarjaa UHD:nä (Obi-Wan, Andor, Moon Knight ja The Falcon and the Winter Soldier)
Ja niissä on suomitekstit! Olisiko pieni oljenkorsi, että ensimmäiset neljä julkaisua (Loki, Mandalorian 1 ja 2, Wanda Vision) tulisivat myöhemmin myös suomitekstillisinä versioina?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
542
Tuolla varmaan oikeampi paikka keskustella julkaisuista. Tämä välineitä varten.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
981
Tuolla varmaan oikeampi paikka keskustella julkaisuista. Tämä välineitä varten.
Sen verran vanha ketju ilman julkaisuja, että varmaan parempi jatkaa nykyisellä linjalla.
Voit toki ignoraata ketjun, jos se mielestäsi menee liian paljon ihon alle.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
542
Vaihdoin otsikon koskemaan myös levyjulkaisuja. Modet varmaan korjaa jos ei käy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 585
Vaihdoin otsikon koskemaan myös levyjulkaisuja. Modet varmaan korjaa jos ei käy.
Monesti on valitettu, että keskustelun aloituksessa ei ole tarkoitettu keskusteltavaksi kuin tietyistä asioista ja muu keskustelu olisi off-topic-jorinaa.

Eli pitäisikö sinne aloitus viestiin vielä lisätä maininta myös julkaisuista niin ylläpitokin olisi tyytyväinen. Itse kannatan ehdottomasti tätä uutta suuntaa.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
542
Monesti on valitettu, että keskustelun aloituksessa ei ole tarkoitettu keskusteltavaksi kuin tietyistä asioista ja muu keskustelu olisi off-topic-jorinaa.
Eli pitäisikö sinne aloitus viestiin vielä lisätä maininta myös julkaisuista niin ylläpitokin olisi tyytyväinen. Itse kannatan ehdottomasti tätä uutta suuntaa.
Joo tosiaan tuo toinen ketjuhan ei ole vuoteen päivittynyt ja siinäkin lienee oleellisin tarjouksista keskusteleminen.
Uusia soittimia tulee niin vähän ja harvoin, että olen samaa mieltä tuon julkaisukeskustelun liittämisen tähän. Lisätty myös aloitukseen.
 
Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
107
Alustavasti katselin noita Panasonicin 450 ja 820 pyörittimiä
Omassa käytössä olisi varmaan eniten DVD ja BD-levyjen skaalausta 4k telkulle, niin jossain väitettiin että 820 hoitaisi tuon paremmalla kuvanlaadulla.
Ilmeisesti tuttuja malleja täälläkin, niin osaattekohan sanoa onko tuossa mitään perää? Tai jos vaikka joku muukin oli pohtinut nimenomaan noiden mallien välillä, niin muitakin pointteja otetaan toki vastaan.
 

j7u

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
309
Alustavasti katselin noita Panasonicin 450 ja 820 pyörittimiä
Omassa käytössä olisi varmaan eniten DVD ja BD-levyjen skaalausta 4k telkulle, niin jossain väitettiin että 820 hoitaisi tuon paremmalla kuvanlaadulla.
Ilmeisesti tuttuja malleja täälläkin, niin osaattekohan sanoa onko tuossa mitään perää? Tai jos vaikka joku muukin oli pohtinut nimenomaan noiden mallien välillä, niin muitakin pointteja otetaan toki vastaan.
Itsellä ei kokemusta 450 koneesta, 820 pelannut hienosti.

Redditistä:
On top of the HDR optimizer, the 820 also upscales older Blu Rays and DVD's MUCH better, it makes non-4k Blu Rays look soooo good.
If you only have 4k UHDs, wont see a huge difference, if you have older Blu Rays and DVD's, you will.
Note some Panasonic TV's have this built in, so if you happen to have a Panasonic OLED TV you might not need it.
 
Liittynyt
08.01.2021
Viestejä
73
Itsellä ei kokemusta 450 koneesta, 820 pelannut hienosti.

Redditistä:
On top of the HDR optimizer, the 820 also upscales older Blu Rays and DVD's MUCH better, it makes non-4k Blu Rays look soooo good.
If you only have 4k UHDs, wont see a huge difference, if you have older Blu Rays and DVD's, you will.
Note some Panasonic TV's have this built in, so if you happen to have a Panasonic OLED TV you might not need it.
820:sta kysymys: laitteen kuvauksessa puhutaan TWIN HDMI-liitännästä. Mitä tämä käytännössä meinaa? Tarvitsenko töllöstäni kaksi hdmi-paikkaa tälle, jos haluan kunnon äänet soundbarilleni? Terveisin tekniikan ihmelapsi o_O
 

j7u

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
309
820:sta kysymys: laitteen kuvauksessa puhutaan TWIN HDMI-liitännästä. Mitä tämä käytännössä meinaa? Tarvitsenko töllöstäni kaksi hdmi-paikkaa tälle, jos haluan kunnon äänet soundbarilleni? Terveisin tekniikan ihmelapsi o_O
Connections:


  • 2 HDMI outputs for separating audio and video signals
  • "VIDEO" HDMI output is HDMI 2.0a (connected 4K TV and/or receiver must have an HDCP 2.2-compatible HDMI input, and must have HDMI 2.0a to support HDR)
  • "AUDIO" HDMI output is HDMI 1.4a and does not output video signal
  • Toslink optical digital audio output
  • 7.1-channel analog RCA audio output
  • Two USB ports: front-panel 2.0 and rear-panel 3.0, to play music, movies, and images from a thumb drive or external hard drive
  • Ethernet port for internet connectivity
Eikös tuon VIDEO OUT kautta mene TVlle ja siitä edelleen soundbarille?
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 302
Jos aiheeseen sisältyy niin tällaista musiikkitaltiointia olis myös tulossa, mitä ainakin itse olen kaivannut jos kotiteatteri kamat taittuu musiikkiin yhtälailla:

Queen : Queen Rock Montreal - Levykauppa Äx

4K ja Atmos äänillä.

Iron Maidenia odotellessa :p
Mulla on toi Queen BD:nä ja siinä on sekä (alkuperäinen?) stereo ja joku surround ääni. Stereo raita kuulostaa mielestäni paljon paremmalta, jotenkin luonnollisempi.
 
Liittynyt
08.01.2021
Viestejä
73
Connections:


  • 2 HDMI outputs for separating audio and video signals
  • "VIDEO" HDMI output is HDMI 2.0a (connected 4K TV and/or receiver must have an HDCP 2.2-compatible HDMI input, and must have HDMI 2.0a to support HDR)
  • "AUDIO" HDMI output is HDMI 1.4a and does not output video signal
  • Toslink optical digital audio output
  • 7.1-channel analog RCA audio output
  • Two USB ports: front-panel 2.0 and rear-panel 3.0, to play music, movies, and images from a thumb drive or external hard drive
  • Ethernet port for internet connectivity
Eikös tuon VIDEO OUT kautta mene TVlle ja siitä edelleen soundbarille?
Sitä mä tässä pähkäilen, et eikö toi varsinainen kuva-hdmi nyt riittäisi. Mihin tilanteisiin toi audio-hdmi on käyttökelpoinen?
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 764
Sitä mä tässä pähkäilen, et eikö toi varsinainen kuva-hdmi nyt riittäisi. Mihin tilanteisiin toi audio-hdmi on käyttökelpoinen?
Ei varmaan TV:n kanssa mitenkään. Ehkä siinä hypoteettisessa tilanteessa, että TV:ssä ei olisi ARC:ia.

Luultavasti oikea käyttötilanne olisi se, että videotykki on video-HDMI:ssa kiinni ja audiojärjestelmä siinä audio-HDMI:ssa.
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
839
Sitä mä tässä pähkäilen, et eikö toi varsinainen kuva-hdmi nyt riittäisi. Mihin tilanteisiin toi audio-hdmi on käyttökelpoinen?
Jos on vaikkapa vanhahko vahvistin, jossa on HDMI, mutta esim. 1.4 versiota eli ei 4K tukea. Tällöin saa soittimen audio-HDMI:sta äänet edelleen käyttökelpoiselle vahvarille ja 4K telkkarille tai tykille suoraan video_HDMI:stä täyttä laatua. Jos on tosiaan TV ja soundbar, niin pelkkä video-HMDI toki riittää.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 141
Jos on vaikkapa vanhahko vahvistin, jossa on HDMI, mutta esim. 1.4 versiota eli ei 4K tukea. Tällöin saa soittimen audio-HDMI:sta äänet edelleen käyttökelpoiselle vahvarille ja 4K telkkarille tai tykille suoraan video_HDMI:stä täyttä laatua. Jos on tosiaan TV ja soundbar, niin pelkkä video-HMDI toki riittää.
Jep, näin toimin vanhan vahvarin ja 820 kanssa. Nykyään riittää se pelkkä "video out" vahvarin kautta telkkariin.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Mulla on toi Queen BD:nä ja siinä on sekä (alkuperäinen?) stereo ja joku surround ääni. Stereo raita kuulostaa mielestäni paljon paremmalta, jotenkin luonnollisempi.
Stereo varmaan saletti aina toimimaan, mutta varmaan miksaajasta kiinni paljon miten tuossakin tuo Atmos toteutettu. Ja tietty ylipäätään surround kaiuttimista.
 
Liittynyt
18.03.2018
Viestejä
28
Täällä myös reilun vuoden päivät käytössä ollut 820 ja ei voi muuta kuin kehua. Jos jotain negatiivista pitää hakea, niin kaukosäädin on vähän rimpula. Itellä käytössä Logitechin Harmony Elite, niin tuokaan ei aiheuta harmia.

Käsittääkseni 820 on sisuskaluiltaan identtinen ub9000 kanssa pl. XLR liitännät. "ysitonnisessa" lisäksi parempi kake, tukevampi runko ja kaksinkertainen hinta.

Tuosta hdmi audio ulostulosta olen omaan käyttöön keksinyt ainakin yhden mahdollisen hyödyn, jota en kyllä ole vielä jaksanut kokeilla.

Oma laitteisto seuraava:
Samsung s90c tv
Samsung q990b soundbar
Pana ub820

Kyseinen telkkari ei tue Dts:n läpivientiä, mikä taitaa olla aika yleistä nyky telkkareissa. Ongelman ratkaisu on liittää soitin suoraan soundbariin.

Tässä on sellainen pieni ongelma, että näin kytkettynä Samsungin Q-sympohy ei toimi, koska soitinta ei kytketty suoraan telkkariin.

Olen miettinyt, että jos soittimen kytkisi hdmi videosta telkkariin ja hdmi audion vetäisi soundbariin, niin voisi olla mahdollista että molemmat Q-symphony ja DTS toimisivat.

Toi Q-symphonyn hyöty on aika marginaalinen ja vaarana on kuvan ja äänen epäsynkka, niin en ole tuohon johto rumbaan vielä lähtenyt.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 764
Käsittääkseni 820 on sisuskaluiltaan identtinen ub9000 kanssa pl. XLR liitännät. "ysitonnisessa" lisäksi parempi kake, tukevampi runko ja kaksinkertainen hinta.
820:n kaukosäädin on kyllä aika hirveä. Itse tilasin jonkun kympin kiinakopion ub9000:n kaukosäätimestä, joka ajaa asiansa paljon paremmin.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
117
Kellään hajua oliko tämä Futurefilmin Apocalypse now! Final cut kuinka hyvä tai huono versio?
Apocalypse Now (1979) Final Cut Blu-ray

Ilmeisesti tuo Studio Canalin 4k versio on ainakin tasokas, mutta niin on toki hintakin ja suomitekstitkin olisi ihan nice to have
Minulla on tuo blu-ray versio ja voin sanoa että on viimeisen päälle hyvin restauroitu. Voin suositella kaikille jotka elokuvia harrastaa hankkimaan tuon.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
117
Lisää täytettä hyllyihin julkaisu: 29.4. Aliens (1986) (4K UHD + 2 Blu-ray)

Juu tuli vähän etuajassa meikäläiselle :cool:
20240417_163130.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 447
Viestejä
4 199 779
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom