Ulkomaanpuheluille esto

Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
218
Onko mitenkään mahdollista pistää esto ulkomaanpuheluille? Joka päivä tulee +386 suunnasta puheluita. Puhelinnumeron estäminen ei auta, kun soittaa eri numerosta.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 894
Minkä operaattorin liittymä.
Kysäises sieltä,niin varmaankin onnistuu.
+386 = Slovenia
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
218
Saunalahdelta kysyin, ei pysty estää ulkomaan saapuvia puheluita. Pystyy estää ainoastaa ulkomaille soittamisen.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 167
Entä miten saa pois ilmoituksen että numero saattaa olla häirintäpuhelu? Ikävä soittaa vaimolle kun tuollain luokittelevat numeron. Nokia 6 hänellä puhelimena
 
Liittynyt
18.10.2018
Viestejä
1
Luulin,että oon ainoa. Pari viikkoa jo kestänyt. Joka kerta uusi numero.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
218
Ohjelma ladattu ja nyt täytyy odottaa että joku innokas Slovenialainen yrittää soittaa. Pari viikkoa ovat yrittäneet soittaa minulle. Onkohan tämä sama henkilö, jolla on monta eri numeroa, vai onko Sloveniassa noin paljon huijareita? :eek:
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Huawein puhelimissa voi vakiona estää viestejä/puheluita.
Ja niin voi monessa muussakin. :tup: Kyse oli kuitenkin siitä, että voisi estää tietyn alkuiset numerot, eikä vain tiettyjä numeroita.

Olen minäkin Samsungin Galaxy S7:ssä käyttänyt estossa *-jokeria, ja ei ole enää tullut englannista (mistä siis minulle tuolloin puheluja tuli) puheluita. Tosin tein suuren työn, ja näpyttelin estoon tietyn alkuisia numeroita, sellaisia josta oli jo soitettu, ja sitten sellaisia joista ei oltu, mutta lisäsin kuitenkin. En tiedä kumpi tehosi, se että *-jokerilla estin tietyn alkuiset numerot, vai sattuiko tekemääni listaan estoja kaikki häirikön numerot.:geek:

Niin tai näin, kysymys ei ollut ihan perusestosta, tiettyjen numeroiden estosta. Hienoa jos Huawein kännyissä voi estää tietyn alkuiset numerot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 872
Luulisi että tällainen jokerimerkillä tehtävä numeroiden esto olisi ihan vakio ominaisuus kun se nyt ei ole mikään vaikea ohjelmoitava selvästikkään. Hassua ettei tosiaan androidin puhelinohjelmassa vakiona ole tätä ominaisuutta.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
en ole Applestoresta etsinyt, mutta onko iphoneille jotain toimivia ja helppoja automaattisia blokkausäppejä? Samat katto/ikkuna/tietojenpäivitys gimmeyourmoneyfirmat soittelee, ja ei jaksaisi kuunnella turhia myyntipuheita, kun pitäisi keskittyä pisneksiin ja niihin tärkeisiin juttuihin.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1
Ainakin omalla Huaweilla (p9) pystyy musta listaamaan numeron jokerilla eli +3861*. Vois luulla, että tämä ois vakiona kaikissa anteroissa..

Itsellekkin on nuo slovenialaiset ahkerasti yrittäneet viimeisen pari viikkoa soitella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 398
Ja niin voi monessa muussakin. :tup: Kyse oli kuitenkin siitä, että voisi estää tietyn alkuiset numerot, eikä vain tiettyjä numeroita.

Olen minäkin Samsungin Galaxy S7:ssä käyttänyt estossa *-jokeria, ja ei ole enää tullut englannista (mistä siis minulle tuolloin puheluja tuli) puheluita. Tosin tein suuren työn, ja näpyttelin estoon tietyn alkuisia numeroita, sellaisia josta oli jo soitettu, ja sitten sellaisia joista ei oltu, mutta lisäsin kuitenkin. En tiedä kumpi tehosi, se että *-jokerilla estin tietyn alkuiset numerot, vai sattuiko tekemääni listaan estoja kaikki häirikön numerot.:geek:

Niin tai näin, kysymys ei ollut ihan perusestosta, tiettyjen numeroiden estosta. Hienoa jos Huawein kännyissä voi estää tietyn alkuiset numerot.
Tietyn alkuiset alkuiset numerot voi estää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
619
Ainakin tolla blacklistillä saa androidiin heitettyy alku numerot ja blokkaa siitä kaiken tyyliin: +386?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 436
Ainakin tolla blacklistillä saa androidiin heitettyy alku numerot ja blokkaa siitä kaiken tyyliin: +386?
Niin mutta blokkaatko +358 alkuiset, ja samalla suomesta kännykällä soitetut...
Kumma miten nuo häiriköt on saaneet Suomen suuntanumeron numeroidensa eteen.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Niin mutta blokkaatko +358 alkuiset, ja samalla suomesta kännykällä soitetut...
Kumma miten nuo häiriköt on saaneet Suomen suuntanumeron numeroidensa eteen.
Numeron pystyy feikata.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
Eilen ja tänään yhteensä 5 kertaa soitettu +44 alkuisista numeroista.
Päivällä latasin Call Controlin, kun yksi numero kerralla estoon laittamisesta ei ole mitään hyötyä. Joka puhelu on tullut eri numerosta. Eilenkin kaksi muuten identtistä puhelinnumeroa, mutta toisessa viimeinen numero 8 ja toisessa 9.
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
onko applen systeemeille ilmasta estoa? Kaikenmaaliman abuläppiä toki löytyy, mutta oikeesti hyvää ja ei tarvia olla halpa?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
528
Jos näin tosiaan on, miksi operaattorit sallivat moisen? Niille ei varmaan olisi kummoinenkaan temppu tarkastaa, mistä numerosta puhelu oikeasti tulee.
Syyte menee VoiP palveluihin jotka sallii sen CallerID spooffauksen eli voi laittaa vaikka sun äitisi numeron ja luulet että äiti soittaa. Hyvä kysymys itse laittaisin laittomaksi moisen palvelun.



Mutta olen joutunut itse huijatuksi kun laitoin yrityksen pystyyn omalla numerolla niin. Joten ei Suomi numeroihin voi luottaa ees.. Esim. Suomi118 ja kumppanit yritysrekisterit joista joku vanha mummo soittaa ja alkaa kyselemään suoraan yritysten tiedoista ja lopulta iskee laskun tulemaan.. Hyvin suoraan ja kierosti ettei tule sanotuksi kieltäytymisestä. Yrityksillä kun ei ole kuluttajan suojia.

Myös kun ne ei saa sinuun yhteyttä niin ne tekee sen taktiikan että joku välikäsi (minulle joku 30-20 vuotias suomalainen tytteli soitti arvokkaasti) soittaa ja huijaa että "Olemme *Tampere?* firma joka soittelee teille nyt kun olemme saaneet tietoa että olisitte saaneet soittoja mahdollisesti firmoilta x y z (edellisiä huijareita) ja blaablaa* tarjoamme yrityksille SUOJAUSTA jolloin lähetätte meille yrityksien x y y z kirjeet jos niitä tulee tulevaisuudessa ja me hoidamme ne koska OSTATTE meiltä kiellon (maksoi satasia).



Erittäin epäselvästi mutten mennyt lankaan tuossa enään. JA kummallisesti heti kun kieltäydyin niin 24h sisään yritti suomi118 ja parista muusta huijari firmasta soitella (huomasin Samsunging Blacklist logista soitto yritykset) vaikka oli pari kuukautta rauhallista ollut.

Kaikki löytyy nauhoitettuina puhelutallenteina jos joskus huvittais käydä tekemässä koosteen miten nuo soittelee.

Enkuista/Euroopasta myös tulee ja viimeks tuli tuntemattomasta soitto kun unohin blockata tuntemattomat kun päivitin samsungin (S5) Androidin uuteen custom romiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Syyte menee VoiP palveluihin jotka sallii sen CallerID spooffauksen eli voi laittaa vaikka sun äitisi numeron ja luulet että äiti soittaa. Hyvä kysymys itse laittaisin laittomaksi moisen palvelun.
Mutta kai operaattori voisi tarkistaa, tuleeko puhelu oikeasti sieltä äidin numerosta vai jostain muualta? Jos äidin numerosta ei yritetä oikeasti soittaa, estetään puhelu.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
528
Mutta kai operaattori voisi tarkistaa, tuleeko puhelu oikeasti sieltä äidin numerosta vai jostain muualta? Jos äidin numerosta ei yritetä oikeasti soittaa, estetään puhelu.
Tämä kysymys täytyy ohjata operaattorille koska minulle ei ole tietoa tuohon rehellisesti sanoen mitä valtuuksia ja mihin esim. elisa kykenee ja mitä rautaa heillä on ja miten kaikki on toteutettu. Eli suoraan niille insinööreille.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Operaattorien taholta on kyllä tässä asiassa melkoista vastuunpakoilua tai sitten esteenä ovat jotkin kansainväliset sopimukset. Henkilökohtaiseen puhelimeeni ei ole tullut tätä paskaa, mutta työpuhelimeen tuli "EU-kysely" +44-alkuisesta numerosta. Valitettavasti työpuhelimessa en olisi edes periaatteessa voinut laittaa jotain maata blokattavien listalle, sillä sain ihan töihin liittyviä puheluita vaikka mistä. Seuraavan kerran kun tulee tällainen yritys, pitää pistää pystyyn jokin show tyyliin: "I eat human flesh, are you also cannibals?". Suomalaista Alexandriaa varten minulla onkin jo valmis käsikirjoitus, teeskentelen olevani joku hihhuli, joka alkaa käännyttää syntistä sijoitusneuvojaa...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
528
iOS 10 on jo Applella oma blockkaus kun jos menet Puhelin -> Logi listalta painat sitä info eli i kirjainta numeron oikealta puolelta niin avautuu uusi ikkuna -> skrollaat alas niin viimeisenä paljastuu "Estä tämä numero"


Huom. Englannista vapaa tyylinen suomennos. Tekstit ei saata pitää paikkansa.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 746
Jos tulee soitto ulkomailta ja vastaa siihen onko vaarana hirveä lasku, onhan noilla puhelinoperaattoreilla ihan järkevät hinant jos vastaanottaa puhelun ulkomailta, muttam ietin sellaisia maksullisia palvelupuheluita jos niihin vastaa.
Miten meinasit, että lasku tulee vastaamalla ulkomailta tulevaan puheluun Suomessa, suomalaisella liittymällä? Vastaaminen ei siis maksa mitään vaikka soittaisi mistä palvelunumerosta.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 746
Ehkä noiden operaattoreiden toimitna on vaihtunut tai riippuu ihan operaattorista, mutt ainakin vielä 7 vuotta sitten ulkomaanpuhelun vastaanottamine maksoi 10 senttiä minuutilta.
Olen vastaanottanut ulkomaanpuheluita viimeiset reilut 20 vuotta, ei ole maksanut vielä kertaakaan mitään.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 746
Koita nyt ymmärtää, että Suomessa, suomalaisella liittymällä varustettu käyttäjä ei vastaamalla saa mitään lisämaksua, ei ole ikinä saanut.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
En kyllä muista, että ulkomaanpuheluun vastaaminen olisi ollut koskaan Suomessa maksullista, mutta saattaahan joku koijari yrittää laskun lähettää väittäen vastaajan tehneen sopimuksen.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Ehkä noiden operaattoreiden toimitna on vaihtunut tai riippuu ihan operaattorista, mutt ainakin vielä 7 vuotta sitten ulkomaanpuhelun vastaanottamine maksoi 10 senttiä minuutilta.
Puhelun vastaanottaminen ulkomailla (voi) maksaa. Ulkomaanpuhelun vastaanottaminen Suomessa ei.
 

Hiikeri

Team Intel
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 963
Call Blocker meni Androidiini. Helppoa lisätä numerot joista puhelu tullut, klikkaa vaan numeroa ko. ohjelmassa ja on sitten estetty puhelun tulo.

Katellaan miten käy seuraavan parin viikon aikana, ei kummiskaan ole paljoa noita soittoja tullut, pari-3 kpl viikossa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 133
Viestejä
4 196 725
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom