UL Benchmarks on päivittänyt 3DMark-ohjelmistoaan tuomalla mukaan uuden Sampler Feedback -ominaisuustestin. Testi näyttää minkä verran kehittäjät kykenevät parantamaan peliensä ruudunpäivitysnopeutta käyttämällä Sampler Feedback -ominaisuutta, joka DirectX 12 -rajanpinnassa on tuettuna.
Testin lisäyksen myötä 3DMark on UL Benchmarksin mukaan markkinoiden ensimmäinen julkisesti saatavilla oleva ohjelmisto, joka hyödyntää kaikkia neljää merkittävintä DirectX 12 Ultimate -rajapinnan ominaisuutta.
Piti ihan kaivaa, että mitä tuo ominaisuus tekee… Se tiputtaa vram muistin käyttötarvetta parantamalla tekstuurien käyttötarpeen ennustusta. Eli käyttömuistin tarve testuureille voi tipahtaa jopa kymmenesosaan, jos simpler feedbackiä tuetaan.
Heh eli 2gb muistilla varustettu huippiohjain olisi jopa ylisuurilla muistilla varustettu
Tosin siis vain silloin, kun tuo samplerikokoelmia toimii. Niissä missä sitä ei tueta, näyttömuistin tarve edelleen on iso, kun muistiin ladataan varmuuden vuoksi kaikkea turhaa, kun ei tiedetä mitä seuraavaksi tarvitaan. Mutta hauska ajatuksena silti. Uusi nvidia 4090 titanium huikealla 2gb muistilla
Ominaisuus mahdollistaa ei tarvittavien tarkempien/epätarkempien textuurien osien pudottamisen näytönohjaimen muistista "sampler feedback". Konsoli hommia PC puolelle, kun vihdoin päästään hyödyttämään nopeampia asemia windows 11 mukana.