Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En, puhdas asennus käytettynä hommattuihin osiin.Asennatko nyt ubuntua johonkin virtuaalikoneeseen?
En, puhdas asennus käytettynä hommattuihin osiin.
ato@ato-To-be-filled-by-O-E-M:~$ lsusbIOMMU on virtualisointia, minun piti sitä toissaviikonloppuna tehdä itse, mutta käytin aikani turhuuksiin.
Koeta kirjoittaa terminaaliin "lsusb" ja pistä siitä tulokset tänne.
Ei sen enempää ymmärrystä ongelman varsinaisesta korjauksesta, mutta tässä oma tulkintani:Tuollaisen löysin netistä mutta ei aivan aukea, jos joku voisi "suomentaa":
Laita iommu päälle UEFIssa, käynnistä kone uudelleen ja paina delete, jotta pääset UEFIin.
Kytke USB-hiiret, -näppäimistöt yms. USB2-portteihin.
Tallenna ja poistu UEFIsta.
Sitten Ubuntussa:
Paina Ctrl+Alt+T niin pääset komentoriviin.
Suorita seuraava komento:sudo gedit /etc/default/grub
Tällä rivillä muokkaa tyhjien lainausmerkkien sisään niin, että rivillä lukee
GRUB_CMDLINE_LINUX="iommu=soft"
Tallenna muutokset ja poistugedit
istä.
Suorita seuraava komento:sudo update-grub
Poistu komentorivistä ja käynnistä kone uudelleen. Paina taas delete, että pääset UEFIin. Ota iommu pois päältä BIOSissa ja lataa optimoidut oletusasetukset. Käynnistä uudelleen.
USB2.0, USB3.0 ja verkkolaitteet toimivat nyt Ubuntussa. iommun pois laittaminen voi myös nopeuttaa boottausta.
sudo: gedit: komentoa ei löytynyt
Taidan kohta kokeilla jos portit toimii winukassa, alkaa hermo mennä
sudo nano
on myös toinen tekstieditori, jota ainakin itse käytänTai sitten asennat sen geditin, jos Ubuntun foorumilta noita juttuja copy-pastailet (sudo apt install gedit).sudo: gedit: komentoa ei löytynyt
Taidan kohta kokeilla jos portit toimii winukassa, alkaa hermo mennä