UBOAT (PC, Early access)

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Silent Hunter V:n floppauksesta asti olen tässä odotellu Silent Hunter IV:n manttelinperijää ja nyt näyttäisi että sellainen saattaisi olla ihan kulman takana tulossa.. :think:



UBOAT on Steam
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Jaa-a. Taitaa vain olla enemmän miehistömanagerointisimu kuin varsinainen U-boat-simu. Yritin hetken etsiä pelistä lisätietoja, mutta en löytänyt oikein mitään liittyen torpedomekanismeihin tai löytyykö pelistä manuaalinen TDC. Laitetaan joka tapauksessa seurantaan.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Rautavaatimukset:

UBOAT :: New Minimum and Recommended requirements

Minimum:

OS: Windows 7 64 Bit / Windows 8 64 Bit / Windows 10 64 Bit
Processor: Core i3 3.1 GHz or AMD Phenom II X3 2.8 GHz
Memory: 6 GB RAM
Graphics: GeForce GTX 560 1GB (720p Low), GeForce GTX 750 Ti 2GB (1080p Low) or AMD equivalents
DirectX: Version 11
Storage: 20 GB available space
Sound Card: DirectX compatible

Recommended:

OS: Windows 7 64 Bit / Windows 8 64 Bit / Windows 10 64 Bit
Processor: Intel Quad Core i7 3770K or AMD Ryzen 5 1600X
Memory: 8 GB RAM
Graphics: GeForce GTX 1060 6 GB (1080p High), GeForce GTX 1070 8GB (1080p Extreme) or AMD equivalents
DirectX: Version 11
Storage: 20 GB available space
Sound Card: DirectX compatible
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Ei ihan kerinnyt Q1 julkaisuun, julkaisupäivämäärä on 30.4.

UBOAT :: Release Date

Release Date
19 MAR @ 9:35PM - NIHILCAT
Dear Players,

This day has finally come! We just received a green light to release our game at a concrete date.

UBOAT will be released at... 30th April 2019!

Roadmap

While we don't want to make too detailed plans ahead to stay flexible for implementing your feedback, there are some things that we can declare right now.

March : Officer promotion system will be added to the backer version.

3-10 April 2019 : NDA for backers will be lifted.

April : Manual hydrophone mode will be added to the backer version.

30 April 2019 : UBOAT enters Early Access.

Summer : Modding SDK.

Why not Q1

We still need to improve a few areas of the game. Our backer community gives us a stellar feedback and we don't feel confident enough to release the game until we implement the most important suggestions. We don't consider Early Access as a chance to publish a buggy game, but rather a solid foundation that we promise to develop further on the feedback we get.

We did our best to make it in the narrow window we had during March, but it's now clear that we won't make it with some matters like translations, that currently are the most obvious thing that needs some more time.

Now we have a solid date that's rooted very deep and is as sure as one can get.

Thank you for the attention and patience for all these years.

Yours,
Deep Water Studio
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
silent hunteria tullu ykkösestä asti pelattua. kyllä tää iski himottaa vaikka olisikin enemmän miehistön ohjailua
 

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
514
toivoisin että tästä ei tule mitään liian arcade peliä, koska jeesus subsim genre on ollut liian kauan poissa valoheittimen keilasta.
onneksi toistaiseksi mitä olen seurannut (kevyellä silmällä) niin näyttää sisältävän tarpeeksi syventäviä mekaniikoita jotta tämä ei ainakana floppaa täysin (toivottavasti...)
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Mitään supertaktista sukellusvenesimua tästä ei kyllä saa, taitaa painottua koko pelaaminen enemmän tuon miehistön ohjailuun ja mikromanagerointiin mitä noita paria striimiä olen katellu.
HC subsim-harrastajat varmaan kiertänee tämän kaukaa.. :think:

 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
bugeja tullu jonkuverra vastaa. välillä jos yrittää siihe freemodee et kävelis tyypillä itse nii se ei liiku mihinkään. välistä kun yrittää käskyjä jakaa ni se tyyppi vaa jää johonkin looppiin.
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
600
On melko buginen mut päivitystahti ollu toistaseksi hyvä. Eniten harmittaa ku pelin tallentaminen ei onnistu :D
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
ja ku koittaa loadista starttaa ni kaikki tyypit on jumahtanu paikoilleen eivätkä tottele käskyjä :D jos koittais kuukauden päästä uudestaan
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 124
Ei pysty enää tukemaan näitä ea pelejä. Suurin osa jää vaiheeseen kun rahahanat ja pelaajamäärät hiipuu alkuinnostuksen jälkeen.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Ei pysty enää tukemaan näitä ea pelejä. Suurin osa jää vaiheeseen kun rahahanat ja pelaajamäärät hiipuu alkuinnostuksen jälkeen.
Eipä ole omassa ea-pelihistoriassa tullu vielä ainuttakaan "vaiheeseen" jäänyttä peliä. Enkä nyt tiedä mikä tässä pelissä viittaa sitten siihen vaiheeseen jäämiseen..
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 067
Pätsiä pukkaa:

Achtung! Patch B118 has arrived!

As we promised, we're committed to making UBOAT better. Again, thanks to your feedback, we were able to prepare a new patch as quickly as it was possible.

Important notice: Game saves from previous versions will not work with B118 version. If you want to continue your game from old save, change the game version to B117 after the patch is downloaded. And do not worry - it won't be like this after every major update. We will do what we can to make sure new patches can read saves from previous builds.

Fixes:
  • Research is now fully restored from the saved game states.
  • Reputation purchases were impossible after the game state was loaded.
  • Reverse engine gears work correctly again.
  • Blowing ballast was sometimes impossible when control room was flooded.
  • Character that was stopping to use UZO could rotate during the animation.
  • Periscope's engine was making noise when the periscope was stationary instead of when it was rotated.
  • Launched torpedoes were stopped after the game state was loaded.
  • Torpedo icons on a map from now on have a direction arrow attached to them just like the ships and aircraft.
  • Cursor is becoming visible when ALT is pressed during the use of a gun in manual mode.
  • Certain sound effects could become muted after loading a game state.
  • Gun was randomly becoming locked after firing in a manual mode.
  • Fuel is now always correctly restocked at ports.
  • Sailor could take place of an officer during execution of a task in certain cases.
  • Reputation points label wasn't refreshed after loading a game state.
  • Sandbox could launch in the middle of the Atlantic if certain steps were taken before starting the game.
  • Characters playing certain animations could appear in a wrong place after loading a game state.
  • Food was sometimes not consumed anymore after loading a game state.
  • Becoming lost directly after loading a game state.
  • AA gun ammunition storage now has specified capacity.
  • Unspecified characters were appearing on nearby units and ports after loading a game state.
  • Scratch sound played when a song was interrupted is now much quieter.
  • Staying at periscope depth doesn't apply any depth-related discipline penalties from now on.
  • Minor optimizations to memory usage during loading.
  • Main menu improvements.
  • UI fixes for widescreen resolutions.
  • General UI fixes.
  • Translation fixes.
We are really thankful for your support and an overwhelming need to help us make UBOAT better. We are reading every single discussion here on Steam - and of course every review. It's great to have such an amazing community!


We're going back to work! Thanks again and stay tuned.

Yours,
Deep Water Studio
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 124
Eipä ole omassa ea-pelihistoriassa tullu vielä ainuttakaan "vaiheeseen" jäänyttä peliä. Enkä nyt tiedä mikä tässä pelissä viittaa sitten siihen vaiheeseen jäämiseen..
Mä tiedän vähän liiankin monta peliä joka on jäänyt alpha tai beeta vaiheeseen leijumaan. Dayz vietiin bugeineen loputa monen vuoden jälkeen maaliin ja taitaa siihen jäädäkkin. En nyt toki väitä, että tämä olisi sellainen, mutta varovaiseksi on tullut. Scum hypeen tuli itsekkin hairahdettua ja nyt se on täysin kuollut.
Enempää ei jaksa aiheesta jankata.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
Pitkästäaikaa aattelin tätä testata. Tämähän alkaa ollajo pelattavassa kunnossa. Sotalaivan kapteenit saisvaa olla hieman fiksumpia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
341
Olen pelannut jo useamman kuukauden,ja olen vasta Ranskan rannikolla atlantille menossa ekaa tehtävää. Kun en pelaa nopeutettuna niin voi katsella maisemia :lol:
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 867
Tämän kehitys on vissiin ihan hyvällä mallilla?

Mitä katsoin niin päivityksiä tulee parin kuukauden välein ja devit päivittävät joka toinen viikko mitä ovat työstäneet. En löytänyt oikeastaan yhtään itkua että tätä kehitetään liian hitaasti tai että devit ovat perseestä mikä tuntuu olevan standardi suurimmalle osalle early access peleistä.
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
saas nähdä onko noi vihut vähä viisaampia ku voi valita ton vaikeustason. Vieläku tulis sekin et sonarin kantavuus nousee 30-40metrin syvyydes

Ois hyvä jos vois radioviestin laittaa, et tarviis täydennystä ja alus ilmestyisi jonnekkin .

edit: Vielä ei ihan toimi kunnolla ainenkaan hardi taso. Esim oot syvyyksis saattue lähestyy, et ole näyttäytynyt, tai käyttäny periskooppiakaan pinnalla. Laivat ei käytä kaikuluotainta . Silti osaavat monenkilsan päästä tulla puottaa pommit niskaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 824
Täältä löytyy useampia asiallisia UBOAT-videoita joita on tullut katsottua jos ei ole ehtinyt pelata.


Wolfpack345'lla myös erittäin asiallisia "Silent Hunter" ja "IL-2" -sarjan uudempia videoita, suosittelen!
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
itse hommasin tämän jostain alesta. ja on aina siirtynyt aloitus tai kerran sen harjotus tehtävän otin ja se jäi syystä tai toisesta kesken. nyt siten joulupyhinä otinpa asiakseni tehdä sen läpi. no sehän oli vaihtunut kokonaan että piti valita se sukellusvene no siitä eteenpäin pääsin. kunnes sitten olikohan kolmas harjoitus jossa piti mennä upottamaan laivaa atlantille. eka laiva upotettu toinen tulossa kohti, senkin upotin. sitten jäi siihen tilaan syy selvisi lopulta, se ensimmäinen laivan tilalla oli romua ja kolme kumivenettä ukkoineen eikä selvinnyt mitä niille pitää tehdä. meinasin että kokeillaan tulittaa, oli äijä kiikareissa ja merkkasin pois siitä ja aseelle. vaan jäi kiikarinäkymä siihen eikä mistään päässyt pois. eli jonkin sortin bugi. ei auttanut kuin alt f4 eli tappaa koko peli... meni siitä sitten mielenkiinto kokeila enempiä.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 867
Tallennus ennenkuin poistuu satamasta, tallennus ennenkuin menee area of operationiin ja tallennus kun taistelu on ohi.

Kerran on vain kaatunut, muttta opin siitä että tässä kannattaa tallentaa aina kun on mahdollista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 824
itse hommasin tämän jostain alesta. ja on aina siirtynyt aloitus tai kerran sen harjotus tehtävän otin ja se jäi syystä tai toisesta kesken. nyt siten joulupyhinä otinpa asiakseni tehdä sen läpi. no sehän oli vaihtunut kokonaan että piti valita se sukellusvene no siitä eteenpäin pääsin. kunnes sitten olikohan kolmas harjoitus jossa piti mennä upottamaan laivaa atlantille. eka laiva upotettu toinen tulossa kohti, senkin upotin. sitten jäi siihen tilaan syy selvisi lopulta, se ensimmäinen laivan tilalla oli romua ja kolme kumivenettä ukkoineen eikä selvinnyt mitä niille pitää tehdä. meinasin että kokeillaan tulittaa, oli äijä kiikareissa ja merkkasin pois siitä ja aseelle. vaan jäi kiikarinäkymä siihen eikä mistään päässyt pois. eli jonkin sortin bugi. ei auttanut kuin alt f4 eli tappaa koko peli... meni siitä sitten mielenkiinto kokeila enempiä.
GOG-alesta itsekin hankin vaikka olin katsellut jo heti kun oli aikanaan julkistettu. Onneksi odotin koska oli ilmeisesti Hyvin buginen alkuun, nyt jo toimii enimmäkseen mutta eivät vieläkään väitäkään jotta olisi valmis! Virallisesti edelleen "Early access". Pelissähän olisi ainesta vaikka mihin mutta muutaman hengen kehitystiimi rajoittanee pahasti.
Jos laivasta jää romua niin sieltä voi onnistua poimimaan kyytiin jotain käyttökelpoista, lähinnä ruokaa jota kuluu pitkillä reissuilla väistämättä. Saavat pojat vähän vaihtelua ainaiseen purkitettuun leipäänsä. Kumiveneessä olevia merimiehiä EI ole tarkoitus ampua :mad: :mad: :mad:
Heittäisin kavereille syötävää ja kompassin jos onnistuisi, meilläpäin kun ei kippariksi kelpaisi Trump :coffee:
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Se ampuminen oli lähinnä läppä. Pitää tuota koittaa joku ilta uudestaan savetellen.
 

Sampsa Kopteeni

Team R&T
Köyhä
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
261
Täältä löytyy useampia asiallisia UBOAT-videoita joita on tullut katsottua jos ei ole ehtinyt pelata.


Wolfpack345'lla myös erittäin asiallisia "Silent Hunter" ja "IL-2" -sarjan uudempia videoita, suosittelen!
Lämpimiä Silent Hunter -muistoja tuli mieleen tästä klipistä. Saako tuota yhtään simumaisempaan moodiin? Olis hienoa, jos pääsis taas tunnistamaan aluksia, ja laskemaan niiden kurssia ja nopeutta ja syöttelemään sitten torpedolaskimelle arvoja.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 616
Täältä löytyy useampia asiallisia UBOAT-videoita joita on tullut katsottua jos ei ole ehtinyt pelata.


Wolfpack345'lla myös erittäin asiallisia "Silent Hunter" ja "IL-2" -sarjan uudempia videoita, suosittelen!
Tuli katsottua video ihan mielenkiinnosta ja näytti että voisi olla kokeilemisen arvoinen peli. Kuinka vaikea täysin noviisin opetella pelaamaan tuota?
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 867
Lämpimiä Silent Hunter -muistoja tuli mieleen tästä klipistä. Saako tuota yhtään simumaisempaan moodiin? Olis hienoa, jos pääsis taas tunnistamaan aluksia, ja laskemaan niiden kurssia ja nopeutta ja syöttelemään sitten torpedolaskimelle arvoja.
En kyseistä Wolfpackin videota ole katsonut, mutta muissa hän on kyllä laskenut kursseja ja tunnistanut aluksia profiileista. On myös olemassa modi jolla tähän saa alkuperäisen torpedo laskurin. Steam Workshop::TDC MOD (T. Vh. Re. S3) Mielestäni Wolfpack on ainankin jossain vaiheessa käyttänyt tätä tai ainankin puhunut että rupee käyttämään kunhan se taas toimii.
 

Sampsa Kopteeni

Team R&T
Köyhä
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
261
En kyseistä Wolfpackin videota ole katsonut, mutta muissa hän on kyllä laskenut kursseja ja tunnistanut aluksia profiileista. On myös olemassa modi jolla tähän saa alkuperäisen torpedo laskurin. Steam Workshop::TDC MOD (T. Vh. Re. S3) Mielestäni Wolfpack on ainankin jossain vaiheessa käyttänyt tätä tai ainankin puhunut että rupee käyttämään kunhan se taas toimii.
Pitää kyllä tutustua enemmän. Hienoa, että alukseen on mallinnettu miehistön toiminta vielä mukaan ja näkee mitä siellä veneessä tapahtuu. Noi infojen piilotukset luulis olevan helppo tehdä viimeistään modeilla, jos peli ei niistä ole jotenkin riippuvainen ja mekaniikat menisi rikki sen takia, jos kerran laskuriakin jo löytyy.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Itse oma sukelluskipparin ura alkoi ihan Amigalta ekan Silent Servicen parissa jatkuen sitten viimeisiin Silent Huntereihin. Jotenkin tämä peli ei vaan innosta tuon jatkuvan miehistön säätämisen kanssa.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 309
Tuli katsottua video ihan mielenkiinnosta ja näytti että voisi olla kokeilemisen arvoinen peli. Kuinka vaikea täysin noviisin opetella pelaamaan tuota?
siinä on tutoriaaleja eri hommille. itekin alotin niistä tai no on vielä kesken :rolleyes:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 384
Onkos tässä pelissä mallinnettu vesisadetta ja sumua? Vai onko pelissä kokoajan kirkas ilma.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 824
Itse oma sukelluskipparin ura alkoi ihan Amigalta ekan Silent Servicen parissa jatkuen sitten viimeisiin Silent Huntereihin. Jotenkin tämä peli ei vaan innosta tuon jatkuvan miehistön säätämisen kanssa.
Mikromanagerointi haittaa kiistatta pelattavuutta tässäkin :mad: Jo Silent Service ja Wolfpack -aikana 30v sitten jotenkin odotti jottei miehistöä nyt sentään liki tarvitsisi käskyttää käymään vessassa? Vähän sama ongelma kuin uudemmissa Civilization-moisissa, Civ4 oli vielä suoraviivaisen pelattava mutta Civ5/6 menivät mikromanagerointi-säätöhelvettiin oikein vauhdilla :confused2:
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 168
Näissä saadaan aina suklari sodan jännitys pilattua älyttömällä paapomisella. Haluan olla kapteeni, en zombien opastaja. Tää itsellä kans odottaa kehittymistä. Jouluna pelasin vähän ja pistin taas jäähylle.
 
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
448
Itse pelailin eilen useamman tunnin, hyvä peli tuosta tulee.
Aloituskynnys oli default -realismiasetuksilla ainakin silent hunter -konkarille matala,
läksin suoraan vesille ilman tutoriaaleja ja opettelin mekanismit matkan aikana.
Aika huikeeta kun pääsee kävelemään vapaasti, katselin maisemia kapteenina veneen keulassa ym... ensimmäiseltä reissulta pari kauppa-alusta pohjaan ja sitten kotiin kun löpö alkoi olemaan lopussa.
Yöllä satamaan saapuessa ei ollut hajuakaan miten missioni päätetään, ja koska yöllä saavuin satamaan niin ajelin paatin searchlight päällä lähtöpisteeseen... johon se kiinnittyikin nätisti. Ja hienoa ettei tehtävä sinänsä päättynyt, vaan lastasin laivaan lisää safkaa, löpöä ja torpedoita, käytiin lomilla ja takaisin atlantille kun olin ottanut uuden toimeksiannon vastaan.

Peli on mielestäni siis ihan pelattavassa kunnossa, satunnaista kaatuilua esintyy joten ahkerasti täytyy tallennella.
Kunhan kehittyy... toivottavasti tunnistuskirjaan saavat eroteltua kauppa- ja sota-alukset,
ja jotenkin en torpedojen lataamista ymmärrä, on suuria vaikeuksia vaihtaa putkiin experimental T3 torpedot nykyisten tilalle jne.
 
Viimeksi muokattu:

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
hardilla mun mielestä vielä typerästi ollu toi, et vihut rupee tulee suakohti , vaikka ei kaikuluotausta vielä niillä pitäis olla. Vaikka on ollu paikoillaan 150m syvyydessä 5+km päässä. eikä ole ampunu torpeedoja
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
600
Tämähän alkaa vaikuttamaan hyvältä. Hetkeen ei ookkaan tullu pelattua
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 888
ei taija tarkempaa tietoo vielä olla, milloin tulee päivitys ulos
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 824
Toinen Youtube-moinen joka on pidempään pelannut UBOAT'ia;




Pelaa nimenomaan viihdemielessä jonka huomaa siitä jotta hyödyntää pelin käyttöliittymää maalien määrittelyssä tmv joka ei ole "realistista" mutta ihan mukavaa ja viihteelliistä seurattavaa :coffee:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 640
Viestejä
4 186 869
Jäsenet
70 774
Uusin jäsen
Berch

Hinta.fi

Ylös Bottom