Tyotilanne Suomessa?

Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
3
Morjensta,

Tyoskentelen talla hetkella Isossa-Britanniassa koodarina tittelilla "Senior Full-Stack Developer".
Kokemusta on kertynyt React.js/Node.js stackista enimmakseen mutta jonkin verran Pythonia ja .NET:ia sinne sekaan on kertynyt.

Jonkinverran on ruennut koti-ikava painamaan ja olen ruvennut leikittelemaan ajatuksella etta pitaisiko rueta katselemaan Suomesta toita. Mikahan siella mahtaa olla tyotilanne talla alalla?
Mitenkahan koulutustausta mahtaa vaikuttaa asiaan nimittain olen ihan peruskoulupohjalla liikenteessa? Taalla ei ole kukaan kysellut koulupaperien peraan sen jalkeen kun on tyokokemusta kertynyt mutta mahtaakohan asia olla nain siella kotopuolessa?

Mites on. Takaisin Suomeen vai olisiko parempi pysya taalla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 562
Työtilanne on käsittääkseni se, että töitä riittää ja paljon. Koulutustaustan merkitys on käsittääkseni melko pieni, jos on jotain, millä muuten voi osoittaa osaamisensa. Esimerksi runsas työkokemus käy varmaan tuohon tarkoitukseen. Minulla ei toki ole hirveästi näistä kokemusta, mutta tällaiset mielikuvat minulle on kaiken perusteella syntynyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 198
Käsitänkö nyt niin, että sulla on ihan vakaa ja vakituinen työ siellä saarivaltakunnassa? Jos kyllä, niin mikset laita hakemuksia menemään kiinnostaviin paikkoihin/työnantajille ja katso miten käy? Sillähän se selviää kuka arvostaa jotain koulututkintoa ja kuka painottaa enempi työkokemusta ja/tai referenssejä millä osaaminen osoitettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 957
Koodareille työtilanne täällä päin on tyyliä: Valitse minkä haluat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
100
Olikohan talented.fi:ssä mainittu, jotta tutkijat arvioineet Suomessa olevan semmoisen 10 000 koodarin pula. Ei tarvitse pelätä tällä hetkellä, etteikö mieluisaa työpaikkaa saisi :) Hyvin monessa paikassa nykyään ketterät menetelmät, hyvät työsuhde-edut, etätyömahdollisuus jne.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
77
Kokemusta on kertynyt React.js/Node.js stackista enimmakseen mutta jonkin verran Pythonia ja .NET:ia sinne sekaan on kertynyt.
Etenkin PK-seudulla .NET-tekijöistä on varsin reilusti pulaa ja siihen päälle Reactin osaaminen ei ainakaan heikennä työnsaantimahdollisuuksia.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 469
Tällä hetkellä melkein kaikki ns. hyvämaineisemmat ja keskikokoiset konsulttifirmat (esim. Solita, Futurice, Reaktor, Fraktio, Nitor ja monta muuta) suorastaan tappelevat tekijöistä ja työntekijöiden liikkuvuus firmojen välilläkin on aika suurta. Jos yhdessäkään sattuu olemaan tuttuja, niin he keräilevät todennäköisesti kaikkea 1000-3000€ väliltä bonuksina jos vinkkaavat sinut eteenpäin ja sinut palkataan. Viimeksi eilen (vai toissapäivänä) Futulla oli Helsingin Sanomien etusivulla iso rekrytointimainos. Minä ja yli puolet koodaavista tutuistani ovat juuri näissä mainitsemissani firmoissa. Dotnetti taitaa olla vähemmän suosittua, mutta React.js/Node.js on varmasti eduksi.

...mutta tekeminen keskittyy oman ymmärrykseni mukaan pääosin Helsinkiin ja Tampereelle. Mikäli tarkoitus on muuttaa johonkin muualle kuin näihin kahteen, kannattaa tutkia mahdollisuuksia hieman tarkemmin.

Jos osaaminen ja persoonallisuus kohtaa, niin töitä uskoisi löytyvän nopeasti. Ainakin tästä firman sisältä kuulin viimeksi olevan ns. akuutti pula ~30 työntekijästä, josta pääosa softakehittäjiä.

Ottaisin vaan tyynesti yhteyttä yhteen tai useampaan kertoen mikä on tilanne, veikkaan että useampikin on kiinnostunut tekemään ainakin alkuhaastattelun netin yli ja mahdollisesti jopa avustamaan takaisinmuutossa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 296
Viestejä
4 190 984
Jäsenet
70 721
Uusin jäsen
juukaliz

Hinta.fi

Ylös Bottom