- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 85
Itsellä työmatka muuttuu nyt vajaa 40km/suunta ja olen harkinnut penarin vaihtoa jossain vaiheessa. Tuossa ei sinänsä ole mitään vikaa, suht pienet kilsat ja täysi huoltokirja, ei kiertopalkinto, mutta sen verran olen kauhutarinoita kuullut kyseisestä moottorista (N46B18) että tekisi mieli vaihtaa johonkin, jonka kanssa säilyisi mielenrauha
Olen ajatellut Astra J:tä, niitä saa nykyään alle 100tkm ajettuna 10k€ tuntumaan. Olen katsellut 1.4T ja 1.6T -koneella olevia, manuaalilaatikolla. Nykyinen auto on arvoltaan ehkä 4-5k€. Saisin ostettua tuollaisen Astran käteisellä, mutta toisaalta olisi mukava pitää tilillä myös jonkinlaista puskuria.
Olen siis harkinnut, että uutta autoa ostaessa 1/3 tulisi vaihtoautosta, 1/3 käteistä ja 1/3 rahoitus, jonka maksaisi vuodessa pois. Onko tässä yhtälössä järkeä Kuinka paljon voisi olettaa, että tuollaisen 10-12k€ kotteron arvo laskisi parissa vuodessa, jos vuosittaiset kilometrit on 30tkm luokkaa? Noilla kilsoilla diesel saattaisi tulla muutaman kympin halvemmaksi vuositasolla, mutta huollot ja mahdolliset leviämiset sitten taas tulee kalliimmaksi.
Olen ajatellut Astra J:tä, niitä saa nykyään alle 100tkm ajettuna 10k€ tuntumaan. Olen katsellut 1.4T ja 1.6T -koneella olevia, manuaalilaatikolla. Nykyinen auto on arvoltaan ehkä 4-5k€. Saisin ostettua tuollaisen Astran käteisellä, mutta toisaalta olisi mukava pitää tilillä myös jonkinlaista puskuria.
Olen siis harkinnut, että uutta autoa ostaessa 1/3 tulisi vaihtoautosta, 1/3 käteistä ja 1/3 rahoitus, jonka maksaisi vuodessa pois. Onko tässä yhtälössä järkeä Kuinka paljon voisi olettaa, että tuollaisen 10-12k€ kotteron arvo laskisi parissa vuodessa, jos vuosittaiset kilometrit on 30tkm luokkaa? Noilla kilsoilla diesel saattaisi tulla muutaman kympin halvemmaksi vuositasolla, mutta huollot ja mahdolliset leviämiset sitten taas tulee kalliimmaksi.