Työläppäri, Cadin käyttöön.

Moro,

Itse olen hieman pudonnut noista läppäri scenestä. Nyt edessä työpaikan vaihto ja tarve olisi uudelle työläppärille, työnantaja siis ostaa mutta saa itse valita.

Työantaja kysyi paikalliselta yritykseltä joka myy käytettyjä koneita, joista voisin valita mutta myös mahdollista katsoa joku muukin näiden kahden vaihtoehdon lisäksi. --> Tämä käytetyn ostaminen mielestäni hieman niin ja näin kun eikös tekniikkakin ole tässä kehittynyt suht paljon viimevuosina.

Tässä alla linkit käytettyjen koneiden osalta mitä ehdottivat:
Nopeimmalle -72%: ThinkPad P1 Gen2 - 3D CAD-kannettava Quadro T2000 32Gt 1Tb - ThinkPad P1 i9-9880 64Gt 4K/UHD OLED Touch T2000 1024Gt W11P, 1400€
Nopeimmalle -54% - Thinkpad P15 I7-10850H 32Gt RTX 3000 W11Pro - Thinkpad P15 I7-10850H 32Gt RTX 3000 W11Pro, 830€

Onko kyseisistä koneista mihinkään? Vai olisiko syytä ostaa täysin uusikone.
Oletuksena on että koneella on mentävä mahdollisesti se 4-5 vuotta.

Mitä uutta konetta kannattaisi näiden kahden jo ehdotetun koneen sijasta harkita? Hintataso samaa luokkaa näiden kanssa.

Kiitos jo etukäteen.

Riippuu aivan suunnittelun vaativuudesta, millainen kone kannattaa laittaa. Jos tehdään pelkästään yksittäisiä kappaleita muutamalla kymmenellä piirteellä, riittää melkein kone kuin kone jossa erillinen näytönohjain.

Jos taas tehdään monimutkaisia kappaleita, laajoja (yli 30 osaa) kokoonpanoja tai FE analyysejä, niin kannattaa miettiä pöytäkonetta. Läppäri on aina vähän kompromissi oikeisiin töihin. Lisäksi tuo alituinen tuulettimen ulina syö hermoja

Katsoisin vain i9 sarjan suorittimilla olevia. Cad ohjelmat osaavat aika huonosti käyttää useampaa ydintä, niin tarvitaan maksimikellot mitä käytettävissä. Ram muistia saisi löytyä vähintään 32 mutta suositeltavaa 64.

No en kyllä edes harkitsisi käytettyä, kuulostaa jo ajatuksena melko ihmeelliseltä ratkaisulta.

Nuo on jo nyt melko vanhahtavia koneita, ja jos niiltä toivoo vielä pitkää käyttöikää niin..

En tiedä mitä softaa teillä on ajossa, mutta kannattaa katsella että mahdollisimman yhteensopivaa rautaa, ongelmien välttämiseksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
269 130
Jäsenet
76 374
Uusin jäsen
splattis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom