Työpöydän näyttöjen, johtojen ja oheislaitteiden hallinnasta

Liittynyt
01.11.2017
Viestejä
29
Utelisin suosituksia useampaan asiaan liittyen työpöydän "siistiyteen" ja kahden tietokoneen ja kahden näytön käyttämiseen.

Lähtötilanne:
  • Näytöt: 2x 27" ASUS PG279Q
  • Koneet: pöytäkone ja kannettava
  • Yksi langaton näppäimistö
  • Pöytä 160cm

Otetaan vastaan suosituksia joko yhdestä tai useammasta asiasta. Värimaailmavaatimus mustaa.
  1. Dual-monitorivarsi (Esim. 1 & Esim. 2)
  2. Johtokouru tms. minne saa siististi pöydä alle vähintään kuusi laitetta syövän jatkojohdonkin sujautettua
  3. Tapoja käyttää näppärästi samaa näppäimistöä eri koneiden välillä vaihtamatta usb-kytkentää jatkuvasti. Kenties usb-switch (esimerkki) avulla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 296
Tapoja käyttää näppärästi samaa näppäimistöä eri koneiden välillä vaihtamatta usb-kytkentää jatkuvasti. Kenties usb-switch (esimerkki) avulla?
Mulla on juuri tuon esimerkin mukainen ugreenin usb-switch ollut monta vuotta käytössä ja toimii kyseiseen tarkoitukseen hyvin. Hiiren ja näppäimistön lisäksi mulla on myös mikrofoni ja kuulokkeet yhdistettynä siihen.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 250
  1. Tapoja käyttää näppärästi samaa näppäimistöä eri koneiden välillä vaihtamatta usb-kytkentää jatkuvasti. Kenties usb-switch (esimerkki) avulla?
Mulla on juuri tuon esimerkin mukainen ugreenin usb-switch ollut monta vuotta käytössä ja toimii kyseiseen tarkoitukseen hyvin. Hiiren ja näppäimistön lisäksi mulla on myös mikrofoni ja kuulokkeet yhdistettynä siihen.
Samoin. Itsellä oli myös pari vuotta tuo Ugreen USB-switch käytössä etätöissä, kun piti saada näppis ja hiiri toimimaan mahdollisimman vähällä vaivalla oman PC:n ja työläppärin kesken. Näytön vaihtumisen myötä tuli tarve sellaiselle, missä kulkee myös DB signaali, joten switchi meni vaihtoon.
Mutta Ugreen palveli vielä senkin jälkeen tovin simurigissä USB-hubina :D Kestävä ja monikäyttöinen laite.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
315
Otetaan vastaan suosituksia joko yhdestä tai useammasta asiasta. Värimaailmavaatimus mustaa.
  1. Johtokouru tms. minne saa siististi pöydä alle vähintään kuusi laitetta syövän jatkojohdonkin sujautettua
Ikean kouruun ainakin menee. Ei ole musta, mutta tuskin näkyy sinunkaan pöydän alta
Tapoja käyttää näppärästi samaa näppäimistöä eri koneiden välillä vaihtamatta usb-kytkentää jatkuvasti. Kenties usb-switch (esimerkki) avulla?
Itse hommasin juuri vuodenvaihteessa tämän vähän modernimman version, jossa on USB-C:tä ja erillinen "kaukosäädin". Hubi on näytön takana piilossa ja säädin on teipattu työpöydän vasempaan laitaan.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
126
Vastaavanlainen projekti käynnissä myös itsellä. Etsin myös uutta 4K 27" monitoria 100Hz+ jossa olisi hyvä KVM sisäänrakennettuna näytön vaihtoa varten.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 922
Viestejä
4 213 790
Jäsenet
70 979
Uusin jäsen
Nivustaive

Hinta.fi

Ylös Bottom