Työkalut ja muut vehkeet

Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
960
Jep, vaikka Bilteman kiristimet ovat jäähdytysjärjestelmä-luokassa, niin en laittaisi sinkittyjä kiristimiä yhteenkään jäähdytysletkuun.
Ruostuvat ajan kuluessa ja katkeavat. Sitten on nesteet pitkin tietä ja moottoriremppaa pukkaa - kantapään kautta opittuna.
Autohan ei varoita nesteiden häviämisestä, ellei lämpötila-anturi mittaa lämpöä muualta kuin nesteestä.
Sinkittyjä ovat alkuperäisetkin. En laittaisi RST- tai HST klemmareita autoon, jos niitä ei liiaksi nurkissa pyöri. Enemmän olisin huolissani ruuvikiristeisen klemmarin käytöstä jäähdytysletkuissa. Alkuperäisen sorttiset jousikuormitteiset ovat varmempia ja säästävät letkua. Puristavat kaikissa olosuhteissa sopivalla voimalla.
 
Liittynyt
18.03.2020
Viestejä
235
Sinkittyjä ovat alkuperäisetkin. En laittaisi RST- tai HST klemmareita autoon, jos niitä ei liiaksi nurkissa pyöri. Enemmän olisin huolissani ruuvikiristeisen klemmarin käytöstä jäähdytysletkuissa. Alkuperäisen sorttiset jousikuormitteiset ovat varmempia ja säästävät letkua. Puristavat kaikissa olosuhteissa sopivalla voimalla.
Jousimallit ovat hyviä mutta klemmareidein, letkukarojen ja letkujen pitää olla just oikean kokoisia. Harrasteautossa missä yksikään osa ei ole orkinaalia noiden kanssa on ollut useammasti ongelmia.
Vieterimalleissa kiristysalue on myös tosi pieni, niitä pitäisi olla hitonmoinen valikoima että löytyy sopiva.

Jousitettu ruuviklemmari on ollut varma ratkaisu esimerkiksi ahtoletkuissa GBS-letkunsiteet, W2, jousiside
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
650
Jousimallit ovat hyviä mutta klemmareidein, letkukarojen ja letkujen pitää olla just oikean kokoisia. Harrasteautossa missä yksikään osa ei ole orkinaalia noiden kanssa on ollut useammasti ongelmia.
Vieterimalleissa kiristysalue on myös tosi pieni, niitä pitäisi olla hitonmoinen valikoima että löytyy sopiva.

Jousitettu ruuviklemmari on ollut varma ratkaisu esimerkiksi ahtoletkuissa GBS-letkunsiteet, W2, jousiside
Tuosta sainkin idean moottoripyörän kaasareitten imukaulankumeihin kun nykyiset on vähän niin ja näin.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
873
Sinkittyjä ovat alkuperäisetkin. En laittaisi RST- tai HST klemmareita autoon, jos niitä ei liiaksi nurkissa pyöri. Enemmän olisin huolissani ruuvikiristeisen klemmarin käytöstä jäähdytysletkuissa. Alkuperäisen sorttiset jousikuormitteiset ovat varmempia ja säästävät letkua. Puristavat kaikissa olosuhteissa sopivalla voimalla.
Niin nykyään ovatkin, koska autoteollisuus osaa säästää ja nuo jousimallit ovat halvimpia kertakäyttöisiä. Jos sinkitty kiristin ruostuu 5-10v kuluttua poikki, niin se on jo käyttäjän ongelmaksi siirtynyt. Jäähdyttimen alavesiputket ovat pahimpia paikkoja, kun puolet vuodesta kuraloska lentää ja moottorin lämpökään ei kuivata alaosassa. Alaputken irrotessa pääsee ajossa huomaamatta nesteet ulos, ilman höyrypilveä tai muuta signaalia.
Oikein käytettynä ruuvikiristin ei hajota letkua. Käytetty jousikiristin taas täytyy korvata uudella ja juuri oikealla koolla, että puristusvoima säilyy.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 122
Jousitettu ruuviklemmari on ollut varma ratkaisu esimerkiksi ahtoletkuissa GBS-letkunsiteet, W2, jousiside
Saa olla aika miedot ahdot, että jousimalli jaksaa pitää...:rolleyes: Itsellä oli tuon tyyppiset Letkunkiristin vedettynä raivomomenttiin, ja aina vain poksui auki sitten laatuklemmarit missä on kiristysruuvi molemmilla puolilla, niin jo alkoi pysymään...

Sama noissa perus klemmareissakin, se aba on vähän vittumainen käyttää, kun on niin jäykkä, mutta kyllä se kestää ja pitää auton käyttöiän...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 003
Jousitettu ruuviklemmari on ollut varma ratkaisu esimerkiksi ahtoletkuissa GBS-letkunsiteet, W2, jousiside
Vahvistan. Ei mitään ongelmaa, muuta kuin että ahtaissa paikoissa ei välttämättä sovi olemaan.

Saa olla aika miedot ahdot, että jousimalli jaksaa pitää...:rolleyes: Itsellä oli tuon tyyppiset Letkunkiristin vedettynä raivomomenttiin, ja aina vain poksui auki sitten laatuklemmarit missä on kiristysruuvi molemmilla puolilla, niin jo alkoi pysymään...

Sama noissa perus klemmareissakin, se aba on vähän vittumainen käyttää, kun on niin jäykkä, mutta kyllä se kestää ja pitää auton käyttöiän...
Sama juttu, nuo ei pitäny 0.5 bar ahdoilla olevassa vehkeessä, kun löystyivät.. ,rupes toimimaan vain laittamalla loctitee kierteisiin kiristyksen jälkeen. Aika säätämistä.

Tällä hetkellä nykyautossa on noita jousimalleja ja sitten ahtaissa paikoissa oetiker (näitä moni kiroaa kertakäyttöisyyden takia mutta itse tykästynyt...todella varmoja, ei petä, ja näyttää oem-lookilta, siistiltä. Toimii ahtoputkissa, vesiletkuissa, missä vaan.)
1723748008741.png
 

10R

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
158
Vahvistan. Ei mitään ongelmaa, muuta kuin että ahtaissa paikoissa ei välttämättä sovi olemaan.



Sama juttu, nuo ei pitäny 0.5 bar ahdoilla olevassa vehkeessä, kun löystyivät.. ,rupes toimimaan vain laittamalla loctitee kierteisiin kiristyksen jälkeen. Aika säätämistä.

Tällä hetkellä nykyautossa on noita jousimalleja ja sitten ahtaissa paikoissa oetiker (näitä moni kiroaa kertakäyttöisyyden takia mutta itse tykästynyt...todella varmoja, ei petä, ja näyttää oem-lookilta, siistiltä. Toimii ahtoputkissa, vesiletkuissa, missä vaan.)
Vetarin suojakumeille nuo on ihan jees, mutta eikös nuo ole vähän kaposia muihin paikkoihin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 122
Vahvistan. Ei mitään ongelmaa, muuta kuin että ahtaissa paikoissa ei välttämättä sovi olemaan.



Sama juttu, nuo ei pitäny 0.5 bar ahdoilla olevassa vehkeessä, kun löystyivät.. ,rupes toimimaan vain laittamalla loctitee kierteisiin kiristyksen jälkeen. Aika säätämistä.
No, mulla on ajossa maksimipaineet 2bar... Sillä jo löytyy heikot paikat. dieseleissä on vielä reilusti kovempia paineita käytössä.
 
Liittynyt
09.06.2020
Viestejä
70
Tämä etenee sen verran verkkaisesti sen mukaan miten on aikaa niin tulisi vuokraamisellekin hintaa nopeasti.
Kannattaisiko projekti suunnitella siten (mikäli mahdollista?), että tekee valmiiksi asti kiinni ammuttavaa tarpeeksi / kaiken tarvittavan ennen kuin alkaa ampumaan kiinni mitään? Ellei siis ole mitään pakottavaa syytä tehdä projektia pala kerrallaan?

Näin tuo vuokraaminen olisi varmasti järkevin vaihtoehto?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 944
Viestejä
4 356 749
Jäsenet
72 518
Uusin jäsen
eerikki

Hinta.fi

Ylös Bottom