Työkalut ja muut vehkeet

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Vetarin napapultit B5 4wd Passatteissa sekä edessä että takana H17 / H14 kuusiokolokannalla. Nyt käytössä Motonetin kuusiokolokonehylsysarja. Muut hylsyt myös samaa MTX kuraa ja niihin voisi kyllä seuraavaksi panostaa. Vetarin tapauksessa en usko, että olisi auttanut, vaikka olisi ollut laadukkaampi hylsysarja. Tämän päiväisestä purkuauton taka-apurungosta sai vääntää 2m jatkovarren kanssa auki, ennen kuin aukesi paukahtaen. Nykyisestä Dewaltista taitaa vain loppua tehot kesken.

Voi toki olla ettei mopossa vaan riitä teho. Hylsyillä kuitenkin iso merkitys ihan omien kokemuksien perusteella. Esim. rengasliikkeen jälkeen ei auennut aluvannehylsyllä vaikka paukutti pitkään, paksuseinämäinen voimahylsy ja aukesi heti. Tuo toki vähän ääri esimerkki kun nuo aluvannehylsyt on niin ohuita kun niissä on se muovi suojaamassa vannetta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 017
Tuli haettua tuommonen Kärkkäisen kympin tunkki. Renkaita tuolla ei kyllä pysty vaihtamaan, paitsi ehkä tuohon toiseen tunkkiin :think: Eiköhän sille tuohon hintaan tule jotain käyttöä improvisoitua.
Heh, itsekkin tuli joskus aikanaan joku halpistunkki ostettua. Ei mennyt vakiokorkusen s80 alle kuin kaaresta nostamalla, mutta ei myöskään nostanut niin korkealle, että olisi rengas irronnut maasta.

Sen verran tuo kuitenkin painoi, että ei siitä oikein vesilinnun metsästykseenkään ollut. Ei mahtunut perseeseenkään tai surissut joten laitoin romuun.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
487
Oon vaihtanu tuollasella kympin tunkilla renkaat jo 15v tms. kun en ole jaksanut enempää sijoittaa. Onhan siinä toki ongelmansa, eli matalamman auton alle ei mahdu, jossei kaiva kuoppaa pihaan tunkille tai aja autoa palikoiden päälle. Korkeampaa autoa ei saa maasta ylös ilman 5-10cm koroketta alla :D

Noh renkaat on aina saanu vaihdettua tuolla kuitenkin. Ehkä joskus vois sijoittaa vähän enemmän ja ostaa matalamman tunkin, joka nostaa korkeammalle.. tai näin oon aatellu viimeisen 10 vuotta ainakin..
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Tuollaisella kympin tai kahden tunkilla on tullut teluttua kenttäolosuhteissa auton, mönkijän, peräkärryn, kompressorin yms. hinattavan laitteen hajonneen pyörän kanssa ja onhan se huono, mutta aina on sopivien puupalikoiden kanssa saanut hommat hoidettua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
Tuollaisella kympin tai kahden tunkilla on tullut teluttua kenttäolosuhteissa auton, mönkijän, peräkärryn, kompressorin yms. hinattavan laitteen hajonneen pyörän kanssa ja onhan se huono, mutta aina on sopivien puupalikoiden kanssa saanut hommat hoidettua.
Kysytään nyt ihan ääneen, että onko kukaan löytänyt hyvää ratkaisua tähän ikuiseen ongelmaan. Mikä on se yleistunkki, jonka saa helposti tarvittaessa mukaan (paino ja koko), mahtuu auton alle (vaikka kumi olisi tyhjä), Lisäksi sen pitäisi nostaa riittävän korkealle ja tavallista auton saksitunkkia tukevammin. Ei ole pakko saada kympillä.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
144
Kysytään nyt ihan ääneen, että onko kukaan löytänyt hyvää ratkaisua tähän ikuiseen ongelmaan. Mikä on se yleistunkki, jonka saa helposti tarvittaessa mukaan (paino ja koko), mahtuu auton alle (vaikka kumi olisi tyhjä), Lisäksi sen pitäisi nostaa riittävän korkealle ja tavallista auton saksitunkkia tukevammin. Ei ole pakko saada kympillä.
Juuri tuollaiseen käyttöön on mulla ollut käytössä tuo yllämainitsemani motonetin halppistunkki. Toki tuo ei matalan auton alle mene, mutta mulla tämänhetkiset kehonliikuttimet on senverran korkeita että menee alle vaikka kumi oisi tyhjäkin, kolme rengasta olen kamelinpaskalla paikannut tuon kanssa. (kaikissa ruuvi pystyssä..)
Kulkee pakissa peräkontissa tarvittaessa, ei ahista nostella eri paikkoihin (painaa n. 12kg pakissa) ja on riittävän tukeva että voi tunkata koko kylen kerralla ylös renkaanvaihossa.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
276
Tuli haettua tuommonen Kärkkäisen kympin tunkki. Renkaita tuolla ei kyllä pysty vaihtamaan, paitsi ehkä tuohon toiseen tunkkiin :think: Eiköhän sille tuohon hintaan tule jotain käyttöä improvisoitua.
Vastaavan halpiksen hankin itsekin joskus auton mukana tulleen saksitunkin tilalle. Autoa vaihtaessa loppui nostokorkeus kesken, nyt on tuollainen:


Korokepalan avulla saa mukavasti nostokorkeutta, ja hintakin oli kohtuullinen.
 

RieskaMies

Mr. Pelican
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
411
Juuri tuollaiseen käyttöön on mulla ollut käytössä tuo yllämainitsemani motonetin halppistunkki. Toki tuo ei matalan auton alle mene, mutta mulla tämänhetkiset kehonliikuttimet on senverran korkeita että menee alle vaikka kumi oisi tyhjäkin, kolme rengasta olen kamelinpaskalla paikannut tuon kanssa. (kaikissa ruuvi pystyssä..)
Kulkee pakissa peräkontissa tarvittaessa, ei ahista nostella eri paikkoihin (painaa n. 12kg pakissa) ja on riittävän tukeva että voi tunkata koko kylen kerralla ylös renkaanvaihossa.
130mm minimikorkeus rajoittaa aikalailla tuon tunkin käytettävyyttä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
Siirrettävyyttä kaivatessa noissa hallitunkeissa on vain välttävän makua ihan perusrakenteensa vuoksi. Hyvin suunnitellulla saksitunkilla pääsisi vähintään samaan, jos ei laajempaankin liikevaraan kolmasosalla painosta. Hallitunkin vaatimaan tilaan taas mahtunee kaksi saksitunkkia, joiden luovalla käytöllä saa jo paljon aikaan. Johonkin 2-3t painoon speksattuna olisi kenties sopivasti ylimitoitusta.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Tunkkikeskutelu jatkoa itsellä lähti lapasesta touhu heinäkuussa tuli tilattua siirrettävä saksinostin


Helpottanu ton oman auton remontteja todella paljon. Hinta oli silloin kun tilasin niin 1900€
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Tunkkikeskutelu jatkoa itsellä lähti lapasesta touhu heinäkuussa tuli tilattua siirrettävä saksinostin


Helpottanu ton oman auton remontteja todella paljon. Hinta oli silloin kun tilasin niin 1900€
Minulle tuli huhtikuussa tuollainen Trommelbergin siirrettävä saksinostin, on järeää tekoa ja olen ollut tyytyväinen.
Ainut ongelma tuossa oli kiinalainen pääkatkaisija, joka kiukutteli heti uutena ja jonka korvasin kunnollisella Katkon turvakytkimellä.

Vito ja Transportteri nousevat hienosti, mutta Sprintteriä en tuolla uskalla nostaa, kun ei ole pultattu lattiaan kiinni.

Ainoastaan tuo 115 mm korkeus aiheuttaa tiettyjen autojen kanssa ongelmia, omat kikottimet ovat menneet tuon päälle hienosti, mutta esim. F11 ja E91 bemarit vaativat palikat pyörien alle, että sai kumitallat nostopisteiden alle.
Tämä korjaantuu onneksi sillä, että hitsaan kasaan 4 kappaletta 50-60 mm korkeita ja noin metrin pitkiä alumiiniramppeja, joiden avulla matalatkin autot saa helposti nostimen päälle.

Samalla lähetyksellä Trommelbergiltä tuli tilattua myös rengaskone ja tasuri.

Toki en maksanut noista koneista netissä esitettyjä hintoja, vaan sain ihan kilpailukykyisen tarjouksen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Minulle tuli huhtikuussa tuollainen Trommelbergin siirrettävä saksinostin, on järeää tekoa ja olen ollut tyytyväinen.
Ainut ongelma tuossa oli kiinalainen pääkatkaisija, joka kiukutteli heti uutena ja jonka korvasin kunnollisella Katkon turvakytkimellä.

Vito ja Transportteri nousevat hienosti, mutta Sprintteriä en tuolla uskalla nostaa, kun ei ole pultattu lattiaan kiinni.

Ainoastaan tuo 115 mm korkeus aiheuttaa tiettyjen autojen kanssa ongelmia, omat kikottimet ovat menneet tuon päälle hienosti, mutta esim. F11 ja E91 bemarit vaativat palikat pyörien alle, että sai kumitallat nostopisteiden alle.
Tämä korjaantuu onneksi sillä, että hitsaan kasaan 4 kappaletta 50-60 mm korkeita ja noin metrin pitkiä alumiiniramppeja, joiden avulla matalatkin autot saa helposti nostimen päälle.

Samalla lähetyksellä Trommelbergiltä tuli tilattua myös rengaskone ja tasuri.

Toki en maksanut noista koneista netissä esitettyjä hintoja, vaan sain ihan kilpailukykyisen tarjouksen.
Itsellä on tuo päälle ajokorkeus ongelma myös joutuu pelailemaan lankkujen kanssa ja ekan kerran kun nostaa täytyy laskea auto 20cm pukkien päälle jotta saa tarpeeksi kumilätkiä helman alle. Toyota Caldina missä on maavara n.9.5-11cm riippuu mistä mittailee. Keskeltä pohjaa matalin. Kunnollinen ruuvikompressori täytyisi ensi vuonna ostaa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Itsellä on tuo päälle ajokorkeus ongelma myös joutuu pelailemaan lankkujen kanssa ja ekan kerran kun nostaa täytyy laskea auto 20cm pukkien päälle jotta saa tarpeeksi kumilätkiä helman alle. Toyota Caldina missä on maavara n.9.5-11cm riippuu mistä mittailee. Keskeltä pohjaa matalin. Kunnollinen ruuvikompressori täytyisi ensi vuonna ostaa.
Itse meinasin rakentaa hallin paineilmalinjaston alkuunsa 5,5 kW tehoisen 200 litran säiliöllä olevan mäntäkompressorin perään, kun sellainen jo hallilta löytyy, eikä ilman kulutus ole mitenkään älytöntä.
Sitten jos kompura tuntuu hakkaavan liikaa, niin täytyy ostaa joku tämän tyyppinen pikku nätti ruuvi ja pieni säiliö sille taikka sitten koko paketti säiliön kanssa.

Välillä noita lähes käyttämättömiä ja huollettuja ruuveja on saatavilla ihan inhimilliseen hintaan.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Itse meinasin rakentaa hallin paineilmalinjaston alkuunsa 5,5 kW tehoisen 200 litran säiliöllä olevan mäntäkompressorin perään, kun sellainen jo hallilta löytyy, eikä ilman kulutus ole mitenkään älytöntä.
Sitten jos kompura tuntuu hakkaavan liikaa, niin täytyy ostaa joku tämän tyyppinen pikku nätti ruuvi ja pieni säiliö sille taikka sitten koko paketti säiliön kanssa.

Välillä noita lähes käyttämättömiä ja huollettuja ruuveja on saatavilla ihan inhimilliseen hintaan.

Joo samaa katsonut että niitä on edukkaasti välillä tarjolla. Nosturi oli itsellä se ykkönen nyt. Seuraavaksi kompura ja muita pieniä työkaluja.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
747
Itse meinasin rakentaa hallin paineilmalinjaston alkuunsa 5,5 kW tehoisen 200 litran säiliöllä olevan mäntäkompressorin perään, kun sellainen jo hallilta löytyy, eikä ilman kulutus ole mitenkään älytöntä.
Sitten jos kompura tuntuu hakkaavan liikaa, niin täytyy ostaa joku tämän tyyppinen pikku nätti ruuvi ja pieni säiliö sille taikka sitten koko paketti säiliön kanssa.

Välillä noita lähes käyttämättömiä ja huollettuja ruuveja on saatavilla ihan inhimilliseen hintaan.
Onko sattunut korvaan näitä Silent malleja. Nämä on aivan käsittämättömän hiljaisia ja mun mielestä ne huutavat normaali kompurat pitäisi kieltää lailla. Naulaimelle hommasin jo kannettavan ja alan noita jytkyttimiä kyllä vaihtamaan muitakin pois. Livenä ei näitä kyllä pysty vastustamaan enää.

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Millaiset starttivirrat noilla ruuvikompuroilla on tuossa kokoluokassa?
Omien kokemusteni mukaan ainakin noilla uudemmilla laatu ruuvikompuroilla on melko rauhallinen startti, jolloin virratkaan eivät nouse kovin isoiksi.
Joku 80-90-luvun vanha Tamrock tai vastaava sitten ottaakin startatessa aivan pirusti virtaa ja sitten kun ruuvi kytkeytyy kiinni, niin koko mökki pimenee hetkeksi.

Yhdellä kaverilla on tuollainen Tamrock teollisuushallin nurkassa ja koko hallin valot välähtävät, kun ruuvi kytkeytyy päälle, vaikka syöttö on suoraan keskukselta ja mallia riittävä.

Onko sattunut korvaan näitä Silent malleja. Nämä on aivan käsittämättömän hiljaisia ja mun mielestä ne huutavat normaali kompurat pitäisi kieltää lailla. Naulaimelle hommasin jo kannettavan ja alan noita jytkyttimiä kyllä vaihtamaan muitakin pois. Livenä ei näitä kyllä pysty vastustamaan enää.

Enpä ole nähnyt tuollaista isompaa "silent" mäntäkompuraa, pieniä kylläkin.
Tuohan olisi hinnaltaa kilpailukykyinen käytettyyn ruuvin verrattuna, toki ruuvin tuotto on aivan omassa luokassaan, mutta maltillisella ilmankulutuksella 200 litran säiliö riittää pitkälle.

Olisihan minulla kontissa säilössä 7,2 m3 / min @ 8 bar työntävä diesel ruuvi vuodelta -80 eli helvetinkone, mutta eipä tuota ole tullut käytettyä kuin hiekkapuhalluksessa pari kertaa.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
747
Hiekkapuhallus panee kyllä kompuran polvilleen noilla pienemmillä mäntävehkeillä, mutta kun mainitsit, että maltillista ilmamäärää, niin nuo isommat silentit tuli mieleen heti. Tuo 50-60 dB on jotain käsittämättömän hienoa, kun vertaa näihin + 100 dB ujeltajiin. Saastetta se melukin on. Ja jos se nyt pieneen linjastoon tulee, niin kai tuollainen olisi melko passeli siihen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Hiekkapuhallus panee kyllä kompuran polvilleen noilla pienemmillä mäntävehkeillä, mutta kun mainitsit, että maltillista ilmamäärää, niin nuo isommat silentit tuli mieleen heti. Tuo 50-60 dB on jotain käsittämättömän hienoa, kun vertaa näihin + 100 dB ujeltajiin. Saastetta se melukin on. Ja jos se nyt pieneen linjastoon tulee, niin kai tuollainen olisi melko passeli siihen.
Tuollainen silent vehje 200 litran säiliöllä riittäisi taatusti omaan käyttööni, jos en hanki hallille pientä puhalluskaappia.

Nyt oikeastaan ainoat ilman kuluttajat ovat rengaskone ja yksi kela, jossa on yleensä kiinni puhalluspilli tai renkaantäyttölaite, niin kulutus ei ole kovin kummoinen.
Kuitenkin pulttipyssyt ja muut ovat akkuvehkeinä ja pienelle plasmaleikkurille riittää hienosti tuollaisen tuotto.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683

kokemusta tommosesta?
Ei ole juuri tuosta kokemusta, mutta vastaavat kotipesureihin liitettävät sarjat ovat olleet joko toimimattomia ( hiekka ei kulje kunnolla ) tai tehottomia.
Harmaaseen Kärcheriin liitettävällä ammattivehkeellä teki jo jotakin ja Torbo on näiden märkäpuhalluslaitteiden kuningas.

Toki Kärcherissä hinta 10-15 kertaistuu ja Torbo maksaa minimissään sen 15 k€.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
Onko (ylä)jyrsimen terissä merkittäviä eroja? Teenkö massiivisen virheen, jos haen tällaisen 35-osaisen setin 50 eurolla?
Nuo yleissarjat sopivat satunnaiseen käyttöön, on terä joka lähtöön ja jos ajettavaa on esim alle metri, niin mikäs siinä. Mutta itse olen todennut tarvivani vain kahta tai kolmea eri terää ikinä, joten olen ostanut ne tarvitsemani yksittäisinä laatuterinä. Vähemmän repii, pysyvät paremmin terävinä, eivät lohkea. Esim täältä.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 387
Nuo yleissarjat sopivat satunnaiseen käyttöön, on terä joka lähtöön ja jos ajettavaa on esim alle metri, niin mikäs siinä. Mutta itse olen todennut tarvivani vain kahta tai kolmea eri terää ikinä, joten olen ostanut ne tarvitsemani yksittäisinä laatuterinä. Vähemmän repii, pysyvät paremmin terävinä, eivät lohkea. Esim täältä.
Itsellä nyt tarvis parille terälle, mutta en viitsi paria kymppiä maksaa per terä. Sen verran satunnaista käyttöä.

Löytyy tuo sama sarja on on ollut hyvä ainakin tähän mennessä mitä olen käyttänyt.
Ehkä tuon uskaltaa hakea, kiitos!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 138
Onkos jollain tuota Ryobin renkaantäyttäjää?
Minkälaiset fiilikset?

 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Minulle tuli huhtikuussa tuollainen Trommelbergin siirrettävä saksinostin
...
Samalla lähetyksellä Trommelbergiltä tuli tilattua myös rengaskone ja tasuri.
Hankkiiko ihmiset tällaisia laitteita oikeasti harrastekäyttöön (millaiseen?) vai onko tässä taustalla jonkinlainen kaupallinen käyttö?

Onhan toki niin, että jos vaihtaa kaksion pk-seudulla ok-taloon muuttotappioalueella, niin rahaa voi jäädä myös autotallin varusteluun kaikella kivalla. :)
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Itsellä on ihan elämän helpottamiseen paljon kivempi touhuta auton kimpussa kun saa metrin ylös. Ei tarvitse viedä pajalle aina perus hommissa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Hankkiiko ihmiset tällaisia laitteita oikeasti harrastekäyttöön (millaiseen?) vai onko tässä taustalla jonkinlainen kaupallinen käyttö?

Onhan toki niin, että jos vaihtaa kaksion pk-seudulla ok-taloon muuttotappioalueella, niin rahaa voi jäädä myös autotallin varusteluun kaikella kivalla. :)
Kyllä nuo tuli hankittua pääasiassa harrastuskäyttöön, toki tilasin ne omalle firmalleni ( firman pakettiauton huolto menee samoilla vehkeillä ) ja onhan noilla vehkeillä hoidettu myös samassa kiinteistössä toimivan toisen yrityksen pakettiautokaluston ( 4 autoa ) rengastöitä pientä maksua vastaan.

Nostin on ihan auton ropaamisen helpottamiseksi ja rengaskoneet ovat siitä mukavat, ettei tarvitse lähteä raijaamaan vanteita ja tilattuja renkaita mihinkään, vaan voi hoitaa rengashommat silloin kun jaksaa ja haluaa.

Lisäksi kaverini aloitti noiden Trommelbergien maahantuonnin omalla firmallaan, joten maksoin tuosta satsista ( nostin, rengaskone ja tasuri ) + kaksilamppuisesta infrapunakuivaimesta rahteineen ja veroineen vähän enemmän, kuin tuon pelkän nostimen hinta on nettisivuilla.

Ihan pk-seudun kehyskunnassa tässä toimitaan ja onhan tähän ropaamiseen ja muuhun harrastetoimintaan hankittuun hallitilaankin toki joku euro uponnut.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Rahaa kun ois niin hankkisin heti. Vielä on kuitenkin kitkuteltu harrastajatoverien laitteilla.

Toki saa noita käytettyinä aina välillä ihan inhimillisiinkin hintoihin jos on tarpeeksi nopea.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
No jos se halvinkin autoropaamo veloittaa työstä jo 95 EUR tunti niin hyviä työkaluja hankkii jo muutaman perushuollon hinnalla. Renkaat alle yhteen autoon 45 eur kerta, kolme autoa on jo 270 EUR vuodessa.

En muutenkaan ymmärrä mitä näppärää siinä on että pujottelee ensin renkaat takakonttiin, menee tunniksi juomaan paskaa kahvia liikkeeseen, maksaa siitä 45 eur ja siirtää taas renkaat takakontista varastoon. Rengashotellin kanssa on sitten saman liikkeen orja josta saa ajan renkaanvaihtoon silloin kun jumala suo, kun jokainen liisaritonttu on ovea repimässä samaan aikaan.
En itsekkään näe miten se renkaiden vaihdattaminen liikkeessä olisi kätevää ellei sitten tosiaan ole hotellissa renkaat. Nopeammin vaihtaa itse renkaat kun ajaa sinne rengasliikkeeseen ja odottaa siellä..
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 283
Mitenkä kauan tuollaisen akkukuumailmapuhaltimen akku kestää? Tuohan toimisi köyhän miehen tuulilasin lämmittäjänä autossa, jos ei malta odottaa että lasit lämpeää. Hypoteettisesti?
Siis että joku ryobin kuumailmapuhallin olis hanskalokerossa pakkasaamujen varalle.
Tai kärsisköhän lämmittää sisätilat moisella. Tulipalon riski lienee toki suuri, mutta mielenkiintoista olisi testata mihin tehot akkupuhaltimessa riittäisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Mitenkä kauan tuollaisen akkukuumailmapuhaltimen akku kestää? Tuohan toimisi köyhän miehen tuulilasin lämmittäjänä autossa, jos ei malta odottaa että lasit lämpeää. Hypoteettisesti?
Siis että joku ryobin kuumailmapuhallin olis hanskalokerossa pakkasaamujen varalle.
Mikäs siinä jos haluaa varmasti paskoa tuulilasin. Ei kestä mikään lasi tuollaista lämpötilaeroa niin lyhyessä ajassa ja niin pienelle pinta-alalle.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 295
Mitenkä kauan tuollaisen akkukuumailmapuhaltimen akku kestää? Tuohan toimisi köyhän miehen tuulilasin lämmittäjänä autossa, jos ei malta odottaa että lasit lämpeää. Hypoteettisesti?
Siis että joku ryobin kuumailmapuhallin olis hanskalokerossa pakkasaamujen varalle.
Tai kärsisköhän lämmittää sisätilat moisella. Tulipalon riski lienee toki suuri, mutta mielenkiintoista olisi testata mihin tehot akkupuhaltimessa riittäisi.
Ryobi ei kertonut tehoa, (en heti löytänyt), niin suoraan ei voi arpoa.

5Ah 18v akulla, jos vartin kestää, niin mitä se tekee reilu 300 wattia, reilun kympin Philips hiustenkuivaaja teholtaan 1200W, hiustenkuivaajilla on aika rauhallista tuulilaisia sulatella, jos se oli idea.

230v kuumailmapuhaltimillakin aika rauhallista jäiden sulettelu, toki niissä voi olla hiustenkuivaajaa enemmän tehoa (Ryobin 230v kuumailma puhallin on pari kilowattinen.),

Nyt ihan hatusta, niin lämmitetttävä tuulilasit teholtaan lähemmäs kilowatti (mutu, varmaan riippuu koostakin) edit jokin random googletuksen mukaan jossain mainittu 2Kw.

tai lähinnä kerrosten välille.
Ihan mutuillen, ehkä jotekin noin voisi, jos siis lähtee vartavasten yrittään
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Ryobi ei kertonut tehoa, (en heti löytänyt), niin suoraan ei voi arpoa.

5Ah 18v akulla, jos vartin kestää, niin mitä se tekee reilu 300 wattia, reilun kympin Philips hiustenkuivaaja teholtaan 1200W, hiustenkuivaajilla on aika rauhallista tuulilaisia sulatella, jos se oli idea.

230v kuumailmapuhaltimillakin aika rauhallista jäiden sulettelu, toki niissä voi olla hiustenkuivaajaa enemmän tehoa (Ryobin 230v kuumailma puhallin on pari kilowattinen.),

Nyt ihan hatusta, niin lämmitetttävä tuulilasit teholtaan lähemmäs kilowatti (mutu, varmaan riippuu koostakin) edit jokin random googletuksen mukaan jossain mainittu 2Kw.


Ihan mutuillen, ehkä jotekin noin voisi, jos siis lähtee vartavasten yrittään
Ja lisäksi kylmän litiumakun käyttö syö sekä akkua ja rajaa tehoa alaspäin. Aika pian hukkalämpö lämmittää akun, mutta tuo murhaa akun varsin nopeasti.
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
80
Minulla ei ole mutterinvääntimelle oikeastaan käyttöä. iskevälle ruuvinvääntimelle sen sijaan huomattavasti enemmän. Kun tuossa Makitan nakuttajassa (Makita DTD153) kuitenkin on ihan kohtalaisesti tehoja satunnaiseen nikkarointiin, ajattelin että voisiko tätä hyödyntää renkaiden vaihdossa.
Hankin kesällä 3/8 hex -> 1/2" neliö adapterin (https://www.amazon.de/-/en/HIKOKI-751970-Adapter-hexagon-square/dp/B003LY3Q8U) ja kaupan päälle tuli pari muutakin. Eilen tuli testattua tuota renkaiden vaihdossa, ja toimi kyllä erittäin hyvin! 1-2 sekunnissa oli pultti irti ja kiristäminenkin kävi sukkelaan. Lopulliseen kireyteen laitoin sitten momenttiavaimella, ettei vahingossa mene liian tiukkaan koneella.
Tänään satuin vasta huomaamaan koneen spekseistä että siellä luki:
  • Standard Bolt: M5-M16
  • High Tensile Bolt: M5-M14
  • Max Fastening Torque: 170 Nm
ja renkaissahan oli M17. Tuskin tuosta koneelle mitään haittaa on, kun kerran ihan kevyesti avasi, käyttöönhän nuo on tehty?
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
806
ja renkaissahan oli M17. Tuskin tuosta koneelle mitään haittaa on, kun kerran ihan kevyesti avasi, käyttöönhän nuo on tehty?
Ei ole mitään haittaa.

Uteliaisuuttaan pakko kysyä, mikä auto kyseessä kun M17? Jos siis M17;lla tarkoitit kierrettä..
 
Liittynyt
05.12.2019
Viestejä
125
Lidlin pulttipyssy (kompura työntää 8bar)ei jaksa aukaista renkaista pultteja (kireys n.110nm), "nakuttaa tyhjää". Onko muilla toiminut paremmin?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Lidlin pulttipyssy (kompura työntää 8bar)ei jaksa aukaista renkaista pultteja (kireys n.110nm), "nakuttaa tyhjää". Onko muilla toiminut paremmin?
Tuleeko ilma kompuran oman paineensäätimen kautta? Pienissä kompuroissa noista paineensäätimistä ei tule riittävästi ilmaa läpi, joten mopo ei toimi kunnolla. Minkäkokoinen letku? Pienellä sisähalkaisijalla oleva letku vie myös tehot moposta. Saisi olla 1/2" tai isompi sisähalkaisija letkussa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Lidlin pulttipyssy (kompura työntää 8bar)ei jaksa aukaista renkaista pultteja (kireys n.110nm), "nakuttaa tyhjää". Onko muilla toiminut paremmin?
Oletko laittanut öljyä koneeseen?
Kuivat lamellit päästävät ilmat läpi ja koneessa ei ole voimaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 442
Viestejä
4 199 556
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom