Työkalu-/miljoonalaatikko

Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 420
Tarvetta olisi pienehkölle laatikolle jossa säilyisi sähkötyökalut (kolvi, johdonkuorimet, puristuspihdit jne), liittimet, kutistesukat, ruuvit, prikat yms. Määrät on pieniä mutta olisi kiva jos kaikki olisi samassa laatikossa järjestyksessä. Ei oikein meinaa löytyä kuin noita Clasun muovihökötyksiä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
613
Itse olen kerännyt ruuvit ja kaapelit otelaatikoihin, tämän tyyppisiin, jotka ovat varastohyllyillä

Itse työkalut ovat työkalupakissa, joita on siunaantunut kolme: yksi sähkötyökaluille, yksi käsityökaluille ja yksi hieno-mekaaniseen työhön (pikku meisselit, nippusiteet, viilat, pienet poranterät, yms).

Ei juuri tämä, mutta vastaava, jota voi käyttää istuinalustana ja näitä voi pinota säilytettäväksi päällekäin
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 420
Itse olen kerännyt ruuvit ja kaapelit otelaatikoihin, tämän tyyppisiin, jotka ovat varastohyllyillä

Itse työkalut ovat työkalupakissa, joita on siunaantunut kolme: yksi sähkötyökaluille, yksi käsityökaluille ja yksi hieno-mekaaniseen työhön (pikku meisselit, nippusiteet, viilat, pienet poranterät, yms).

Ei juuri tämä, mutta vastaava, jota voi käyttää istuinalustana ja näitä voi pinota säilytettäväksi päällekäin
Tuo sopii isoille työkaluille, mutta pienemmille kaipaisi myös työkaluille joitakin lokeroita.
 
Liittynyt
29.12.2018
Viestejä
89
Kalastuslaukku voisi olla myös hyvä vaihtoehto, jos on paljon pientä nippeliä. Saa hyvin järjestykseen ja näkyviin. Vieherasioita tarpeen mukaan ja lopputila sitten työkaluille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 521
Ennenhän oli sellaisia, naisten käyttämiä, missä pidettiin kaikenmaailman nappeja/muuta sälää, joissa oli paljon pieniä läpinäkyviä vetolaatikoita. Mikä lie noiden nimitys oli(?).

Sellainen sopisi myös muun pikkusälän lajitteluun/säilytykseen. Kompaktejakin monesti olivat.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 840
Ennenhän oli sellaisia, naisten käyttämiä, missä pidettiin kaikenmaailman nappeja/muuta sälää, joissa oli paljon pieniä läpinäkyviä vetolaatikoita. Mikä lie noiden nimitys oli(?).

Sellainen sopisi myös muun pikkusälän lajitteluun/säilytykseen. Kompaktejakin monesti olivat.
Tarkoititko jotain tällaista:


1683104413193.png


Ruuveille sun muulle pikkusälälle tuo on ok ja itsekin käytän tuollaista sellaiseen, mutta mm. aloituksessa mainittua juotinta sinne ei saa mahtumaan. Lisäksi tuollaista on hankala kuljettaa mukana, jos sille on tarvetta.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 420
Joo pitäisi olla sellainen joka kulkee siellä missä asennukset tehdään. Muuten menee hermot. Miljoonalaatikossa on kyllä hyvä hyötysuhde kun ei ole muotoilulla lisätty muovilirpakkeita jotka vain vievät tilaa.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
830
Ruuveille sun muulle pikkusälälle tuo on ok ja itsekin käytän tuollaista sellaiseen, mutta mm. aloituksessa mainittua juotinta sinne ei saa mahtumaan. Lisäksi tuollaista on hankala kuljettaa mukana, jos sille on tarvetta.
Kyllä tuohon alalootaan TS100 mahtuu nätisti - virtalähteineenkin. :)
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 897
Mulla on duunikäytössä würthin orsy -järjestelmäsalkkuja pientarvikkeille ja pienille työkaluille mutta niitä ostellessa tarvitsee olla pinkka kunnossa. Helvetin käteviä kyllä ja kestää vaikka hyppiä päällä koska kansi on paksua polykarbonaattia ja rakenne vahva. Sortimo tekee laadultaan vastaavia myös, tosin niiden saatavuus on viime vuosina heikentynyt ja hinta noussut etenkin saksan amazonissa.
Milwaukee myy myös omaa sarjaansa mutta sen lokerot hukkaavat jostain syystä ihan käsittämättömän määrän tilaa salkun sisältä joten pientarvikkeiden kanssa kelvottomia jos tarvitsee paljon erillisiä lokeroita.

Omalla rahalla jos olisin salkkua hankkimassa niin ostaisin ehkä Ironsiden k-raudasta. Irtolokerot ja polykarbonaattikansi, mutta tuohon ei taida saada erikokoisia lokeroita mistään toisin kuin würthiin ja sortimoon. Toinen vaihtoehto ehkä Raaco carrylite 55 Kärkkäiseltä. Tuosta löytyy myös 80mm paksu versio.
e. Raacoa saa myös clasulta vähän kalliimmalla mutta sieltä saa ostettua myös irtolokeroita joilla voi muokata salkun lokerikot tarpeensa mukaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 521
Aika kompakti tuo. Pitäisi kyllä ostaa joku ihan kotikäyttöön jossa voisi sälää pitää. Tosin ehkä olisi hyvä olla kuitenkin atk- ja normiruuvi/pultit/mutterit jopa erillisissä miljoonaseteissään.

Ts esim tuo Kärkkäisen tyylinen järeämmille ja sitten se sellainen "muovisempi/kevytrakenteisempi" niille atk-pikkusälälle.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 897
Minulla on Raaco 55X4 Handy Box lokerikkosetti | Karkkainen.com verkkokauppa ei mikään halvin mutta laadukas,muokattava ja kestävä.
Mulla on yksi tuollainen irrallinen handybox, noissa on sellainen ongelma että se lukitus voi helposti liukua itsekseen auki esim. auton peräkontissa jos salkku on irrallaan eikä tuollaisessa telineessä. Tuosta ei myöskään selkeästi näe että onko se auki vai kiinni, kiva huomata kahvasta nostaessa että aukihan se oli ja pari tuhatta erimallista kaapelin pääteholkkia pyörii pitkin asiakkaan lattiaa...
Ja kansi on jotain pehmeämpää muovilaatua mikä oli itselle myös dealbreaker.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 255
Viestejä
4 230 612
Jäsenet
71 185
Uusin jäsen
kyynel

Hinta.fi

Ylös Bottom