Tien väärällä (vasemmalla) puolella vastaantulijat jolloin jomman kumman väistettävä. Ovat muuten 99,9 % koiran ulkoiluttajia, mikähän siinä oikein on.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos tuo on toistuva ongelma niin olet itse se joka on "väärällä puolella".Tien väärällä (vasemmalla) puolella vastaantulijat jolloin jomman kumman väistettävä. Ovat muuten 99,9 % koiran ulkoiluttajia, mikähän siinä oikein on.
Kun kulkee yksin tai koiran kanssa niin aina "vastavirtaan" eli vasenta puolta. Näkee autot paremmin eikä koira säikähdä takaa tulevia autoja tai pyöräilijöitä.Tien väärällä (vasemmalla) puolella vastaantulijat jolloin jomman kumman väistettävä. Ovat muuten 99,9 % koiran ulkoiluttajia, mikähän siinä oikein on.
Kyllä ne tien oikealla laidalla kävelijät ovat väärässä ja velvollisia väistämään, tai tarkemmin siirtymään tien toiselle puolelle.Jos tuo on toistuva ongelma niin olet itse se joka on "väärällä puolella".
Tien väärällä (vasemmalla) puolella vastaantulijat jolloin jomman kumman väistettävä. Ovat muuten 99,9 % koiran ulkoiluttajia, mikähän siinä oikein on.
Tarkennetaan sen verran että kävelin keskuspuistossa, en missään ajoradalla. Suurin osa kävelijöistä kulkee tien oikeanpuoleista laitaa. Välillä joku eläkeläinen tulee vasemmalla puolella vastaan mutta suurin osa tosiaan koiran ulkoiluttajia. Tuossa helposti tulee tilanteita joissa rekku innostuu, voi yrittää hypätä päälle tms kun ollaan ohitusvaiheessa. Mutta kai tämä on niitä "minulla on oikeus" -juttuja vähän kuten ne täydet ostoskärryt ip-kassalla.![]()
Tarkennetaan sen verran että kävelin keskuspuistossa, en missään ajoradalla. Suurin osa kävelijöistä kulkee tien oikeanpuoleista laitaa. Välillä joku eläkeläinen tulee vasemmalla puolella vastaan.
Niin kuin sanoin, tapaus sarjassamme "minulla oikeus". No rakin ulkoiluttaja väistäköön sitten kun näkee kerran vastaantulevat pyöräilijät, en ala kuikuilemaan taakseni aina kun näitä ulkoiluttajia tulee vastaan että onko spandexi juuri nyt selän takana.pihakadulla ja kävelykadulla jalankulkija saa kulkea kadun kaikilla osilla.
Olisi pitänyt arvata että tästä saadaan autistinen vääntö aikaiseksi, stupid meVäittäisin siis että tuolla keskuspuistossa ihmiset kävelevät väärin,
Useimmilla ihmisillä ei ole tämän kanssa ongelmia ja hyvää niin.Kyllä ne tien oikealla laidalla kävelijät ovat väärässä ja velvollisia väistämään, tai tarkemmin siirtymään tien toiselle puolelle.
Tieliikennelaki 729/2018 13 §
...
Ajoradalla jalankulkijan on käytettävä sen vasenta reunaa, jollei oikean reunan käyttäminen ole kulkureitin tai muun syyn vuoksi turvallisempaa. Polkupyörää tai mopoa taluttava saa kuitenkin käyttää ajoradan oikeaa reunaa.
...
Kerran (ihan oikeasti) kysyin yhdeltä koirankasvattajalta, miksi hän kävelee tien väärää laitaa: 'no kun koirat haluavat kävellä tällä puolella'.
Hyvin ovat koirat määräysvallan hankkineet.
Jos sillä puolella pissa haisee koirista paremmalta, niin voisi sen kävelylenkin tehdä päinvastaisessa suunnassa.
Mutta samalla lenkillä olen myös huomannut, että ne toiseenkin suuntaan kulkevat koirankasvattajat myös kulkevat oikealla reunalla...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.