Tyhmät ihmiset

Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
43
Sama homma kuin yllä. Tuntemattomiin numeroihin vastaan vain silloin, kun tiedän jonkun soittavan. Esim. lääkäri, jolle olen jättänyt soittopyynnön.
Pakko vastata vähän vanhaan mutta sopivasti ajankohtainen; tuttava oli eilen mennyt yöjunaan lastaamaan autoaan; juna oli peruttu. Kuulemma siitä oli ilmoiteltu aiemmin kesällä, jopa soiteltu.
VR sovelluksessa näkyi kaikki normaalisti, viikkoa aiemmin hän oli itse soittanut myös VRlle ja kysynyt kyseisen junan lastausaikaa monelta auton kanssa pitää olla paikalla, ei puhettakaan että juna ei mene.

Tarinan opetus; joskus odottamatonkin puhelu voi olla tärkeä. Sai tärkeää ajokokemusta tuhannen kilometrin verran :(

Lisäksi en ymmärrä miten vaikeaa on tehdä markkinoinninkielto + myyjän mahdollisesti soittaessa sanoa ”ei kiitos” ja laittaa luuri kiinni jos ei puhe tehoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
12 005
Pakko vastata vähän vanhaan mutta sopivasti ajankohtainen; tuttava oli eilen mennyt yöjunaan lastaamaan autoaan; juna oli peruttu. Kuulemma siitä oli ilmoiteltu aiemmin kesällä, jopa soiteltu.
VR sovelluksessa näkyi kaikki normaalisti, viikkoa aiemmin hän oli itse soittanut myös VRlle ja kysynyt kyseisen junan lastausaikaa monelta auton kanssa pitää olla paikalla, ei puhettakaan että juna ei mene.
Jos ymmärsin aikajanan oikein, niin eiköhän tuossa olisi helposti käynyt samoin vaikka olisi vastannut puheluun. Olisi voinut jäädä silti käsitykseen, että kyseessä oli pilasoitto tai huijaus.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 807
Kummallinen ennakkoluulo. Kyllä vahingoista ja vahinkovankkureista puhuvat myös tai etenkin ihan tavallisesti omasta tahdostaan perheelliset ihmiset. Huumori tuntuu olevan nykyään jotenkin vanhanaikaista ja paheksuttavaa.
Huumori tuntuu tosiaan olevan jopa jo katoava luonnonvara, jota yhä vähemmille on siunautunu ja aiheutta pahennusta turhan monissa.
En ollut minäkään ennen tuota kuullut, mutta tajusin kyllä heti, että kyseessä oli vain vitsikäs sana, eikä sillä viitattu vahinkolapseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 920
Huumori tuntuu tosiaan olevan jopa jo katoava luonnonvara, jota yhä vähemmille on siunautunu ja aiheutta pahennusta turhan monissa.
En ollut minäkään ennen tuota kuullut, mutta tajusin kyllä heti, että kyseessä oli vain vitsikäs sana, eikä sillä viitattu vahinkolapseen.
Juu, huumori on kyllä katoava luonnonvara kun jotkut tyhmät ihmiset tuntuvat kieltävän sen kohta kokonaan. Koko ajan on tullut lisää asioita mistä ei saa julkisesti tehdä huumoria ja sama trendi tuntuu jatkuvan. Nykyään jopa sensuroidaan vanhoja TV-sarjoja, leffoja sun muita (Kummeli, Kyllä isä osaa, ...) ettei kukaan pahoittaisi mieltään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 208
Huumori tuntuu tosiaan olevan jopa jo katoava luonnonvara, jota yhä vähemmille on siunautunu ja aiheutta pahennusta turhan monissa.
En ollut minäkään ennen tuota kuullut, mutta tajusin kyllä heti, että kyseessä oli vain vitsikäs sana, eikä sillä viitattu vahinkolapseen.
Ei siinä mitään huumoria edes ollut.

Mielestäni tuollaisten mukahauskojen kiertoilmausten käyttäminen lähinnä laskee varsinaisen asian vakavastiotettavuutta ja kirjoittajan uskottavuutta.

Esim. jos vaikkapa lasten käytöstä kritisoidaan niin mielestäni parempi käyttää ihan vaan sanaa ”lapsi” kuin väkisin vääntää se kuluneeksi ”äidin pikku Pirkko-Adalmiinaksi” tai muuksi vastaavaksi. Ehkä joidenkin mielestä tällainen on huumoria.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.06.2023
Viestejä
1 022
Ei siinä mitään huumoria edes ollut.

Mielestäni tuollaisten mukahauskojen kieroilmausten käyttäminen lähinnä laskee varsinaisen asian vakavastiotettavuutta ja kirjoittajan uskottavuutta.

Esim. jos vaikkapa lasten käytöstä kritisoidaan niin mielestäni parempi käyttää ihan vaan sanaa ”lapsi” kuin väkisin vääntää se kuluneeksi ”äidin pikku Pirkko-Adalmiinaksi” tai muuksi vastaavaksi. Ehkä joidenkin mielestä tällainen on huumoria.
Ei se nyt niin vakavaa ole. Totuus nyt vaan on se että aika moni lapsi on just joku vahinkolaukaus. Jos siitä vetää herneen nenään, niin voi voi.

Kaiken maailman mukahauskoja kiertoilmaisuja on käytetty varmaan satoja vuosia, mutta nyt ne tuntuu olevan kovinkin vakava asia. Vois melkein sanoa että first world problems. Kun ei ole oikeita ongelmia, niin pitää ruveta keksimään niitä ja kieltämään sanoja ja ilmaisuja. Oikeassa ketjussa ollaan kyllä. :facepalm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 589
Kaiken maailman mukahauskoja kiertoilmaisuja on käytetty varmaan satoja vuosia, mutta nyt ne tuntuu olevan kovinkin vakava asia. Vois melkein sanoa että first world problems. Kun ei ole oikeita ongelmia, niin pitää ruveta keksimään niitä ja kieltämään sanoja ja ilmaisuja. Oikeassa ketjussa ollaan kyllä. :facepalm:
Molemmissa ketjun esimerkeissä tuo vahinkovankkuri yhdistettiin tilanteeseen mikä ei ole turvallista kyseiselle vahingolle. Ehkä nämä sitten eivät ole oikeassa ketjussa, jos tarkoitus on yhdistää ajatus vahingosta poishankkiutumiseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
679
Luulen, että suurin osa (ainakin lähipiirini lapsista) on ollut vähintään toiselle osapuolelle toivottu ja odotettu lapsi. Hyvin harvoin se molemmille tulee yllätyksenä. Se on sitten toinen asia, että kaduttaako. Aika useinkin.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 770
Pakko vastata vähän vanhaan mutta sopivasti ajankohtainen; tuttava oli eilen mennyt yöjunaan lastaamaan autoaan; juna oli peruttu. Kuulemma siitä oli ilmoiteltu aiemmin kesällä, jopa soiteltu.
VR sovelluksessa näkyi kaikki normaalisti, viikkoa aiemmin hän oli itse soittanut myös VRlle ja kysynyt kyseisen junan lastausaikaa monelta auton kanssa pitää olla paikalla, ei puhettakaan että juna ei mene.

Tarinan opetus; joskus odottamatonkin puhelu voi olla tärkeä. Sai tärkeää ajokokemusta tuhannen kilometrin verran :(

Lisäksi en ymmärrä miten vaikeaa on tehdä markkinoinninkielto + myyjän mahdollisesti soittaessa sanoa ”ei kiitos” ja laittaa luuri kiinni jos ei puhe tehoa.
Itse joudun töissä jonkin verran hoitamaan kuluttaja-asiakkaiden reklamaatioita.. ihan tyypillistä että 0300 alkuinen numero aiheuttaa sen että ihmiset eivät vastaa.. aina ei ole asiakkalla edes sähköpostia mihin laittaa viestiä. Lisäksi asioita usein helpompi selvittää puhelimitse kuin sähköpostilla. Noh, asiakkaat saavat itse ottaa yhteyttä kun ehtivät jos eivät puhelimeen vastaile. Kymmeniä tapauksia jäänyt hyvittämättä koska asiakasta ei saa kiinni eikä koskaan ole kysynyt asiansa perään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 001
Viestejä
4 355 386
Jäsenet
72 548
Uusin jäsen
gfhuus

Hinta.fi

Ylös Bottom