TV signaali Cat kaapelia pitkin

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
326
Onko kokemuksia millä laitteilla saisi TV antennin signaalin jaettua rakennuksessa, jossa on Cat6A verkko, mutta ei antennirasioita.

Tommonen löytyisi verkkokaupasta:

Käyttökokemuksia ei tuosta kuitenkaan oikein tahdo löytyä ja valmistajasta hankala saada tietoa.

Löytyykö täältä joltain käyttökokemuksia tai tietoa laitteista?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 159
Mä olen laittanut cat6 välijohdon poikki ja laittanut vaan päähän iec antenniliittimet jotka kiristetään ruuvilla. Mustaakseni laitoin ruskean keskinastaan ja loput maaksi. Syöttöpäässä oli jokin bilteman tms halpis linjavahvistin.

Tuossa on tietysti impedanssi metsässä, enkä tiedä toimisiko tuo oikeasti pitkissä vedoissa, mutta kotikäytössä sellaiselöa n. 20m kaapelilla toimi ihan hyvin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
733
Oikea paketti tuohon RF-balun 75ohm-300ohm cat kaapeliin.

Tässä noin eka googlen osuma, eli on siis puhtaasti mallina mitä tarvitaan:
MUXLAB 500302-2PK CATV BALUN II 75-ohm coaxial to Cat5, pack of 2

Balunit tulee cat kaapelin molempiin päihin ja lopputulos näyttää suoralle 75ohm antennikaapelille. Jos lähtöpäässä on signaalitaso kunnossa niin edes lisävahvistinta ei tarvita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 997
Oikea paketti tuohon RF-balun 75ohm-300ohm cat kaapeliin.

Tässä noin eka googlen osuma, eli on siis puhtaasti mallina mitä tarvitaan:
MUXLAB 500302-2PK CATV BALUN II 75-ohm coaxial to Cat5, pack of 2

Balunit tulee cat kaapelin molempiin päihin ja lopputulos näyttää suoralle 75ohm antennikaapelille. Jos lähtöpäässä on signaalitaso kunnossa niin edes lisävahvistinta ei tarvita.
Näitä olen itse käyttänyt, jää vielä 100M ethernetkin käyttöön: Übertragungs Set TV / LAN Signal per Netzwerk, 29,99 €
(monesti se TV:n ethernet-portti on muutenkin vain 100M kykenevä)
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 601
Näitä olen itse käyttänyt, jää vielä 100M ethernetkin käyttöön
Mitenhän tuolainen yhteiskäyttö on toiminut?
Mun mielestä vaarana on että ethernetin harmoniset menevät tv:n virittimelle tai pahimmillaan moduloivat toimintapitettä.
Toki parien välinen vaimennus on suuri mutta lähtökin taitaa olla 2.5Vpp?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 997
Mitenhän tuolainen yhteiskäyttö on toiminut?
Mun mielestä vaarana on että ethernetin harmoniset menevät tv:n virittimelle tai pahimmillaan moduloivat toimintapitettä.
Toki parien välinen vaimennus on suuri mutta lähtökin taitaa olla 2.5Vpp?
En ole ongelmia käytössä huomannut, mutta lähtökohtaisesti ethernetissä ei liikennettä juurikaan silloin kulje, kun TV-kanavaa katsoo. Striimatessahan ei väliä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 975
Viestejä
4 208 220
Jäsenet
70 998
Uusin jäsen
TuomasP99

Hinta.fi

Ylös Bottom