TV:n HD-kanavat ei näy koneelta

Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
HD-TV-ohjelmat ei näy. Missä pullonkaula?

Kyselin taannoin, että miksi Hauppauge WinTV Dusl HD:llä ja Raspberry Pi 3b+;llä näkyy hyvin tavis telkkarikanavat, mutta HD-kanavat näkyy pikselipuurona. Löysinkin vastauksen itse: Raspi kolmosessa ei riiitä tehot. Nyt tökkäsin samaisen virittimen tavan tietokoneeseen ja silti sama juttu.

Vähän mietityttää että mikä tässä on pullonkaula.
-Kaapeli TV => ainakin TV:ssä toistuu HD-kanavat.
-Kuten sanottu, Hauppauge WinTV Dual HD -usb-tikku
-emo: Msi B450M-a Pro Max
-Prossu AMD Ryzen 3 3200G
-Muistia 16Gb DDR4 2666
-Näyttö on Samsungin 28" 4k-näyttö 28
Olettaisin itse että joko tuo viritintikku ei nimestään huolimatta selviä HD-kanavista, tai sitten prosessorin näyttis ei pysy perässä.
Olisiko tähän joku helppo päivitys?
Onko kaapeleilla väliä? Antennikaapeli on uudehko. Näyttö on kiinni HDMI-piuhalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 195
Jos ne hd kanavat pätkimällä näkyy, niin pakkohan itse kortin on silloin jo hdta tukea. Ilman tukea ei näkyisi yhtään mitään ko kanavilta?
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 783
Onko ko. tikku kaapeliyhteenaopiva? Monihan noista ainakin ennen oli vain ns. T-yhteensopivia, eli maanpäällisten lähetysten vastaanottoon.

Edit: näköjään pitäisi tukea T ja C lähetyksiä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
727
Linux vai Windows? Ohjelmisto?

3200G:n Vega 8:n pitäisi tukea H.264 ja H.265 dekoodausta. Ajurituki Linuxilla saattaa olla surkeampi. Tuo prosessori itsessään pitäisi kyllä riittää softadekoodaukseen.

HD-lähetykset taitaa olla Suomessa H.264?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
727
Pikagoogle vihjaisi että tarvitset proprietary amdgpu-pro ajurit VCN:ää (Video Core Next) varten.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 201
Viestejä
4 215 887
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Murtz

Hinta.fi

Ylös Bottom