tv koneen monitoriksi + manjaro

Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
16
Heti maanantaina suosiolla suuntaan mietteet uuden näytön ja windowsin ostoon, jos on liian vaikeeta minulle ja ei siihen mennessä etene :D. Täältä sain edellisessäkin keskustelussa apua niin koitetaan. Olen tähän asti vähän tutkaillut ja löytänyt väitteet, että tvn pitäisi sopia tietokoneen ainoaksi monitoriksi (teknisesti siis, vaikka kuvanlaatu ei päätä huimaisi) ja että linuxin pitäisi voida asentaa ilman mitään edellistä käyttöjärjestelmää. Kai tää on hyvä alku?

Tv on LG M2380DF ja siinä on kiinni HDMI, näytönohjaimessa kiinni DVI-D dual link. Näytössä näkyy "LG Ei ohjelmoitu" näkyi aiemmin "Ei signaalia" (laitoin tehdasasetukset, ei mitään syytä miksi tein näin :D). Latasin manjaron tikulle. Yritin testata ja ladata läppärille (vähän vaiheessa sekin). Mitä minun pitäisi tehdä? Vähän avuton olo, ois kiva jos kone pääsisi pyörittämään tuulettimiaan niinkin ettei se vain näytä kivalta.
 

dome

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
587
Linuxin, kuten minkä tahansa käyttöjärjestelmän voi toki asentaa ilman, että pohjalla on mitään muuta.

Tekstistä ei käy ilmi, niin kysytään se olennaisin. Kai televisiosta on oikea HDMI source valittuna?
 
Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
16
Linuxin, kuten minkä tahansa käyttöjärjestelmän voi toki asentaa ilman, että pohjalla on mitään muuta.

Tekstistä ei käy ilmi, niin kysytään se olennaisin. Kai televisiosta on oikea HDMI source valittuna?
ei ollu.. sori vaivasta ja kiitos sulle :´´)
 
Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
16
Linuxin, kuten minkä tahansa käyttöjärjestelmän voi toki asentaa ilman, että pohjalla on mitään muuta.

Tekstistä ei käy ilmi, niin kysytään se olennaisin. Kai televisiosta on oikea HDMI source valittuna?
Osaisitko sä vielä auttaa? Videossa mitä katon painetaan täs kohtaa "save changes and reboot". kuvassa miltä minulla näyttää exit osiolla.
 

Liitteet

dome

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
587
Osaisitko sä vielä auttaa? Videossa mitä katon painetaan täs kohtaa "save changes and reboot". kuvassa miltä minulla näyttää exit osiolla.
Save changes & reset on sama asia. Reset tarkoittaa tässä yhteydessä uudelleenkäynnistystä, kuten reboot videolla.
 
Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
16
Save changes & reset on sama asia. Reset tarkoittaa tässä yhteydessä uudelleenkäynnistystä, kuten reboot videolla.
jotain olen sitten tehnyt väärin tai jättänyt tekemättä, kun asennusohjelma ei käynnistä vaan tulee disk error näyttöön (kuumotukset puol tonnia SER jätteeseen). Oisko sillä jotain tekemistä, kun resetoin biossin koneen rakentelun yhteydessä (valoja ei siis syttyny ja jostain foorumilta tuon bongasin ja se näytti toimivan)?
 

dome

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
587
en oo nyt ihan varma mitä tarkotat.. ai miten oon ladannu käyttöjärjestelmän tikulle?
Se asennusmedia pitää valmistella oikein, että kone osaa siltä bootata. Pelkkä tiedoston kopiointi paikalleen ei ole oikea tapa. Tähän löytyy useampi erilainen ohjelma helpottamaan operaatiota. Katso vaikka oheisesta linkistä ohje miten tehdään käyttäen rufus ohjelmaa:

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 760
Viestejä
4 202 790
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
AkameRimuru

Hinta.fi

Ylös Bottom