Kai te nyt ymmärrätte, että jollain 100 bitin sekuntinopeudella pelkkään kättelyyn ja yhteyden muodostamiseen menisi minuutteja.
Joo-o, hitain modeemi, mitä olen käyttänyt oli 2400 baud ja sekin oli nopeampi. Tämä ei ole lähelläkään oikean elämän soveltamista ja on enemmän tämmöinen sensaatio-otsikko, jolla saadaan rahaa tyhmiltä sijoittajilta.
Itse olen ohjelmoinut Nokialla tukiasemia, niin saatan yhden tai pari asiaa tietää langattomasta tiedonsiirrosta..
Työtehtäviä voi olla monenlaisia, mutta välillä voi tulla boxin ulkopuolelta hyviä ajatuksia.
Harrastaja on uutiseen epäilevä, ja kyseenalaistaa että kyse olisi Wi-Fistä, tosin harrastaja ei tiedä mikä on Wi-Fin minimi vaatimukset.
Harrastaja olettaa että RAM on vain lähetin, mutta jos kuvitellaan että voisi olla vastaanotin , niin tuskin mitään modernia Wi-Fi kättelyitä.
Harrasta eipäilee että kytkös Wi-Fi on lähinnä siinä että vastaanottopäässä on käytetty jotain WLAN sovitinta. Jos ei edes sitä kytköstä Wi-Fiin, niin uutinen haisee petokselta.
300bps modeemaita on aikanaan ollut, aikana jolloin ydellä buodilla useampaa bitti siirretty, joten eiköhnä jonkin lainen kättyly onnistui hitaammallakkin.
Moderniin aikaan on käytetty tiedonsiirtona SMS viestejä, joten on sitä hitaasti vuosituhannen alussakin toimittu. (edit: Hitaus tässä se että data paketti toki jonkinlainen , mutta yhdellä viestillä saatto pärjätä ja päätelaitteesta päätelaitteeseen saatto menennä kymmeniä sekuntteja, jopa minuutteja. , 100b/s nopeudella yhden SMSn hyötydatan lähettää aika nopeasti)
USB, korppujutut, voidaan olettaa että esim USB on käytettävissä, mahdollisesti se asennettava koodi ei ole niin lyhyt että sitä hyökkääjä näppikseltä kirjoittelisi, vaan hyökkäys jotenkin muuten, esim USB tikulta asennettavalla ohjelmalla, välttämättä ei juuri hyökkään tarjoamalla tikulla.
Hyökkää ei välttämättä itse pääse koneelle, ja tai halutaan tietoa asennusvaiheen jälkeen. Tiedoksi voi riittää se että hyökkäys ohjelma on asennutnut ja toimii, sadan bitin sekunttivauhti voi riittää hienosti myös halutun datan keräämiseen yllinkyllin
Uskon että mainitsemassasi firmassa asioita pähkäilevät miettii monenlaisia vaihtoehtoja.
Aikanaan uutisointii monitorien vakoilu, kirjoittimien vakoilua jne.