Tupakat (sätkä- ja hylsytupakat sekä niiden tarvikkeet)

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
540
Onko Marlboro Iqosia näkynyt vielä Suomessa? Ihan mielenkiintoinen konsepti toi vaporisoitava spaddu.
 

snu

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
41
Onko Marlboro Iqosia näkynyt vielä Suomessa? Ihan mielenkiintoinen konsepti toi vaporisoitava spaddu.
Ei ole vielä Suomeen tullut myyntiin. Netistäkään en ole onnistunut löytämään mitään luotettavaa kauppaa joka toimittaisi, jos joku tietää mistä saisi tilattua niin saa vinkata.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
540
Ei ole vielä Suomeen tullut myyntiin. Netistäkään en ole onnistunut löytämään mitään luotettavaa kauppaa joka toimittaisi, jos joku tietää mistä saisi tilattua niin saa vinkata.
Onkohan näitä edes odotettavissa Suomeen, tietäen kuinka idioottimaiset lainsäädännöt ja käytännöt täällä voi joskus olla?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Täytyy laittaa taas huomenna mentholhylsyt tilaukseen (yksi laatikko enää jäljellä).

Näyttäisi saavan samalta myyjältä kuin viimeksi 5x120 laatikot 12,97€ hintaan.
 
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
4
Mitenhän tota puhdasta mentholia pysyy käyttää ton tupakan kanssa.
En nimittäin senverta stydiä kamaa että varmaan riittää että pitää niitä mentholkiteitä samassa paikassa kun noita puruja.
Itelle jäi sellanen 50g purkki jemmaan kun tein ite sähkötupakan liemet.
Ei ole edes pahan hintasta kamaa....
Lot Mentha Arvensis Crystal Menthol Crystals 100% Organic Food Grade | eBay
Kokeilin tuota sumuttamalla; suositeltiin jotta liuota alkoholiin..... ei toimi...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 700
Luulisi silloin olevan tärkeää pitää auki nimenomaan se kassa, jolta tupakkaa myydään. Minä ainakin jättäisin ostokseni ja kävelisin kaupasta ulos, jos tupakkaa ei minulle myytäisi.
Tuo ja monet muut lait ovat niin älyttömiä etten sen takia edes viitsi yrittää ostaa kaupasta tupakkaa. Kun käy eri ketjujen kaupoissa niin numerot vaihtuu niissä perkeleen automaateissa, ja kuvaakaan ei ole. Myyjä luonnollisesti ei tiedä yhtään mitään jos kysyy numeroa.
Ratkaisu ongelmaan on helppo, kioski on kuitenkin kotimatkan varrella, niin äkkiä siinä käväisee askin pari ostamassa. Tutut myyjät tietää kyllä millä asioilla liikun, mutta vilautan sitä askia ja pari näitä kiitos... Kun noilla vaihtuneilla askeilla ei ole mitään varsinaista nimeäkään. No punainen malboro nyt taitaa olla aika selvä. Itse taas käryän vihreää pall mallia, tai siis aski on valkoinen/vihreä. Siitä vihreämmästä en sitten tiedä mikä ero siinä on, kun ei noissa ole enää sitä niksan määrää tai muutakaan ilmoitettu:smoke:

Sähkötupakallahan pääsin vuodeksi eroon analogisesta. Sitten sattui hazardi ja sorruin perinteiseen. Pakkohan sitä on itsensä jollain tappaa:think:

Eikä sitä ryssän lämäriäkään saa enää mistään, prkl.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Tietääkö kukaan myydäänkö niitä halpoja pikkusikariröökejä muualla kuin R-kioskeilla?
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Selittäkääs tiivistettynä mitä noi hylsyt ovat. Kääriskelen käsin huvikseni Manitouta.
 

voffer

huru-hara
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 049
Selittäkääs tiivistettynä mitä noi hylsyt ovat. Kääriskelen käsin huvikseni Manitouta.
Ne on semmosia tehdassavukkeen näköisiä tyhjiä "putkiloita" joihin tungetaan jonkun hylsykoneen avulla tupakanpurut sisään. Eli siis tyhjiä savukkeota.
En ymmärrä itse oikein noiden päälle, kun käsin rullaa sätkän muutamassa sekunnissa ja voi helposti säätää halutunlaisen tiiviyden. Toki se käsin kääriminen vaatii vähän opettelua aluksi.
En kyllä myöskään tavallisella sätkäkoneella ole koskaan saanut kuin liian tiukkoja sätkiä aikaiseksi, ja siinäkin tuntuu että menee hirveästi aikaa säätämiseen ja asettelemiseen - toki varmaan noihin koneisiinkin harjaantuu.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Kerrothan sitten käyttökokemuksia kun kone joskus perille saapuu?
Laatikon pohjalta löytyy. Tein arviolta noin 10 kessua ja jokaisesta tuli niin tiukkoja ettei niitä voinut polttaa.

Pitää vielä joskus kokeilla ylikuivilla puruilla josko sitten toimisi odotetusti. Ei toimi ainakaan juuri avatun kessupussin puruista.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
22
Piti sitten itsekkin tilata noita hylsyjä Puolasta. Kaksi eri tilausta eBayn kautta, toisessa mukana slim hylsyille oma kone ja toinen ihan normikokoisia menthol hylsyjä.

Joskus oli muuten Suomessakin myynnissä Bonus merkkinen hylsykone, jossa oli mukana erillinen "suutin". Olisikohan tuo "suutin" ollut sitten slim hylsyille, kun eihän tuo osa ole kovin kuluvaa tavaraa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Itse olen polttanut jo useamman kuukauden pelkästään menthol slimmejä.

Aluksi tuntui oudolta tupakan koko (lyhyempi ja ohuempi), mutta nyt olen huomannut, etten enää edes kaipaa normikokoisia tupakoita.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
22
Ei ole mentholia vaan ihan tavallisia hylsyjä. Ei vaan taida saada tilattua Suomeen vaan pitää itse hakea: SuPerAlko spirits and tobacco shop at Viinarannasta.ee - Spirits, alcohol, vodka, liquor, cognac, brandy, whiskey, beer, wines, liqueurs, cigarettes, drinks Ei ainakaan ole hinnalla pilattu.

Ensimmäinen kosketus itselläni noihin hylsyihin oli 80-luvulla. Setä poltteli hylsyröökiä. Silloin sekä kone, hylsyt että purut olivat merkiltään VSOP. Ruskea myyntipakkaus kaikissa. Kone oli täysin sama mikä tässäkin langassa ensimmäisellä sivulla olevassa kuvassa oleva GIZEH. Jopa saman värinen, musta kansi ja punainen pohja.

Puruissa on eroja. Sätkän käärimiseen tarvitaan puruja jotka ovat pitkiä soiroja, jotta pysyvät nipussa käärimisen aikana. Hylsyihin taasen tarvitsisi lyhyemmäksi leikattua tavaraa. Eli saman tyyppistä tavaraa mitä löytyy sätkätopasta siinä vaiheessa kun toppa alkaa olla lopuillaan.

Olen huomannut maailmalla tupakkatopissa kahta erilaista merkintää; roll your own ja make your own. Ja noiden ero on juurikin tuo leikkaus. Make your own puruista on astetta haastavampaa saada pyöriteltyä sätkiä. Eli valistunut arvaus on, että ovat tarkoitettu enemmänkin holkkipuruiksi.

Eli johtuisiko tuo liian tiukka sähkökoneella juurikin noista purujen erilaisuudesta?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ennen vanhaan valmistupakat olivat niin kalliita, että suurin osa polttajista kääri itse omat sätkänsä. Nykyinen hinnoittelu on mennyt samaan suuntaan ja ei ole mitään järkeä maksaa tupakka-askista yli kuutta euroa, kun itse tekemällä saa halvemmalla ja jopa paremman makuisia.

Itse olen tilannut juurikin Puolasta mentholhylsyjä ja saapuvat yleensä noin viikossa perille ilman erillisiä postimaksuja :)

MENTHOL GOLDEN CROWN KORONA Cigarette Filter Tubes 3 Boxes of 200 (600ct.) | eBay
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
22
Juuri tuon paketin tilasin vaimolleni, sekä paketin jossa 2x120 slim hylsyä plus kone. Itse vetelen pääasiassa sähkösätkää. No kunhan nuo saapuu, niin pitäähän sitä tietty itsekin maistaa. Sätkähän on vain oikean savukkeen korvike, ja sen huomaa maussa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Nämä mentholholkit (slimmit) joita itse olen tilannut, on kyllä paremman makuisia kuin esim. vihreä L&M valmistupakka.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
22
Tänään tupsahti paketti perille. Todella hyvin pakattu, saisi moni kotimainenkin kauppias ottaa mallia kuinka tavara pakataan niin että se saapuu ehjänä perille. Nyt vähän opettelua kuinka paljon noita puruja noihin slimmeihin tarvitaan...
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Tänään tupsahti paketti perille. Todella hyvin pakattu, saisi moni kotimainenkin kauppias ottaa mallia kuinka tavara pakataan niin että se saapuu ehjänä perille. Nyt vähän opettelua kuinka paljon noita puruja noihin slimmeihin tarvitaan...
Älä laita liikaa ettei kone mene jumiin ja käytä purujen laittamisen jälkeen sitä mustaa muoviosaa jolla saat tampattua purut nätisti koneen uraan ja vasta sitten liipaset röökin valmiiksi.
 

vagMeister

öijä
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Tuli tilattua tuolta rollingexpressistä muutaman tuhat Mascotten menthol tupakkahylsyjä ja joku saman merkin laitos millä täyttää. Ainoa postitusvaihtoehto oli UPS Express 1-2 päivän kuljetuksella. Noh, pitäisi ainakin tulla nopeasti jos ei muuta. :cigar2:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
271
Manitoun vihreää kessua tarttisin. Suomessa hintataso törkeä (12,50 eur pussilta). Onks tätä Tallinnassa parempaan hintaan myynnissä?

Saksasta toin kerran, maksoi alle neljä euroa pussilta.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
579
Vielläkö sätkäpapereiden tilaaminen on laillista?
Kysyin asiasta tullilta ja kyllä on.
"Sätkäpapereita ei lasketa tupakkatuotteiksi, vaan tupakointituotteiksi, kuten piiput ja sätkäkoneet, joten uusi laki ei vaikuta asiaan"
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
tilaan edelleen kaiken RPEstä, mainittu tässä ketjussa. ei korttiongelmia koska paypal. :smoke:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
@ovastu02 no sittenhän asia on selvä kumpaa kannattaa ostaa jos tykkää sätkäpaperien mausta. Itse en yhtään tykkää.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
123
Niin mikäs nyt olisi se helpoin tapa saada se mentholin maku takas, mitään seoksia en jaksa ruveta tekemään mutta ymmärsinkö oikein että ihan perusfilsu saa maistua ja menttoolilta ja mistä niitä sitten tilaisi ? Käsin aion jatkossakin kääriä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 204
Viestejä
4 194 554
Jäsenet
70 871
Uusin jäsen
Hedelma

Hinta.fi

Ylös Bottom