Tulevat elokuvat

Barbie kiinnostaa. On tod.näk. parempi, kuin nämä teidän hehkuttamat muut tulevar leffat.
 

Hyväntahtoinen, elämäänsä muutosta kaipaava Kamal päättää lähteä Belgiasta auttamaan sodan uhreja Syyriassa. Siellä hän ajautuu liittymään ISISiin, jää jumiin Raqqaan ja leimataan länsimaissa terroristiksi. Kotona hänen pikkuveljestään Nassimista tulee helppo kohde radikaaleille värvääjille, jotka lupaavat viedä hänet veljensä luo. Heidän yksinhuoltajaäitinsä Leila taistelee suojellakseen ainoaa asiaa, joka hänellä vielä on: nuorin poikansa.

 
Itseäni Oppenheimerissa kiinnostaa eritoten se että miten kaikki lavastukset sekä efektit ovat toteutettu kun elokuvassa ei ole käytetty laisinkaan CGI:tä. Monta elokuvaa on pilattu liiallisella sekä luonnottomalla CGI: käytöllä joten oikein virkistävää välillä näinkin.
 
Itseäni Oppenheimerissa kiinnostaa eritoten se että miten kaikki lavastukset sekä efektit ovat toteutettu kun elokuvassa ei ole käytetty laisinkaan CGI:tä. Monta elokuvaa on pilattu liiallisella sekä luonnottomalla CGI: käytöllä joten oikein virkistävää välillä näinkin.
Eihän tuo mikään tehosteleffa ole, vaan lähinnä hidastempoinen historiallinen draama/henkilökuvaus, joten siinä mielessä se ei ole kovin ihmeellistä. Ensimmäisen atomipommin (Trinity) räjäytys leffassa käsittääkseni kuitenkin on ja sen kuvaamisessa on pitänyt käyttää kekseliäisyyttä ja varmasti jonkin verran myös CGI-tekniikkaa.

Melkoisen hypen ovat onnistuneet tämän ympärille luomaan.
 
Melkoisen hypen ovat onnistuneet tämän ympärille luomaan.
1689705934965.png
 
Eihän tuo mikään tehosteleffa ole, vaan lähinnä hidastempoinen historiallinen draama/henkilökuvaus, joten siinä mielessä se ei ole kovin ihmeellistä. Ensimmäisen atomipommin (Trinity) räjäytys leffassa käsittääkseni kuitenkin on ja sen kuvaamisessa on pitänyt käyttää kekseliäisyyttä ja varmasti jonkin verran myös CGI-tekniikkaa.

Melkoisen hypen ovat onnistuneet tämän ympärille luomaan.
Käsittääkseni nimenomaan ei ole käytetty CGI:tä mikä teki siitä kohtauksesta haastavan. Räjähdys ilmeisesti luotu useissa osissa, jotka sitten yhdistetty, mutta mitään ei tosiaan ole luotu tietokoneella. Tuossa ylempänä videolla selitettiinkin miksi Nolan pyrkii välttämään CGI:tä.
 

Ärsyttääkö ketään muita että esimerkiksi tässä trailerissa näytettin käytännössä koko elokuva?
Noh oma vika tietysti että sen katsoo, mutta luottaisipa studiot teoksiinsa sen verran, että jättäisivat jotain mielikuvituksen varaan:
AI ottaa vallan, ihmiskunta lähellä tuhoutua. Sotilas joka tasapainoilee hyvän ja huonon rajalla, lähetetään etsimään AI-asetta. AI-ase onkin tekoäly-poika.
Poika sekoittaa sotilaan päätä pohtimalla koneen ja ihmisyyden kysymyksiä. Sotilas kiintyy poikaan, poika todennäköisesti pelastaa kaikki?

Ei jäänyt arvattavaksi kuin loppuratkaisu :comp2:
 
Viimeksi muokattu:
Käsittääkseni nimenomaan ei ole käytetty CGI:tä mikä teki siitä kohtauksesta haastavan. Räjähdys ilmeisesti luotu useissa osissa, jotka sitten yhdistetty, mutta mitään ei tosiaan ole luotu tietokoneella. Tuossa ylempänä videolla selitettiinkin miksi Nolan pyrkii välttämään CGI:tä.
Markkinahöpinää, mutta hyvin tuntuu uppoavan. Leffassa ei siis ole kohtauksia, jotka olisi luotu pelkästään CGI:tä käyttäen, mutta se ei tarkoita, etteikö sitä olisi käytetty jälkikäteen.


When Christopher Nolan says Oppenheimer has “zero" CGI shots, this doesn't mean that nothing in the movie’s production process was achieved via computer effects. He means everything was filmed practically, at least at first. According to Nolan, there is no shot in Oppenheimer that was originally created on a computer. There will be VFX and CGI involved, which are technically different but are both achieved almost entirely via computer technology nowadays.

However, Nolan’s no-CGI vision for Oppenheimer means that these instances of VFX and CGI will be supplemental. VFX and CGI were added to existing footage that Nolan filmed instead of VFX artists creating new shots entirely via computer technology.
 
Ärsyttääkö ketään muita että esimerkiksi tässä trailerissa näytettin käytännössä koko elokuva?
Noh oma vika tietysti että sen katsoo, mutta luottaisipa studiot teoksiinsa sen verran, että jättäisivat jotain mielikuvituksen varaan:
AI ottaa vallan, ihmiskunta lähellä tuhoutua. Sotilas joka tasapainoilee hyvän ja huonon rajalla, lähetetään etsimään AI-asetta. AI-ase onkin tekoäly-poika.
Poika sekoittaa sotilaan päätä pohtimalla koneen ja ihmisyyden kysymyksiä. Sotilas kiintyy poikaan, poika todennäköisesti pelastaa kaikki?

Ei jäänyt arvattavaksi kuin loppuratkaisu :comp2:

Ärsyttää. Siksi en katso nykyään trailereita. Jos kyseessä on elokuva, jonka aion katsoakin, katson korkeintaan teaserit, koska ne ovat nykyään enemmän sitä, mitä trailerit olivat aikoinaan.
 
Markkinahöpinää, mutta hyvin tuntuu uppoavan. Leffassa ei siis ole kohtauksia, jotka olisi luotu pelkästään CGI:tä käyttäen, mutta se ei tarkoita, etteikö sitä olisi käytetty jälkikäteen.

Niin, VFX vs CGI termeistä kyse. Tässä vain tarkoitetaan että mitään ei ole luotu pelkästään tietokoneella, vaan ainoastaan muokattu kuvattua materiaalia. Markkinointipuhetta, mutta sinällään totta.
 
Ei taida suomessa olla sellaisia teattereita. Finnkinon "imax" sali pääsee varmaan elämyksessä lähimmäksi mutta sekin on digitaalinen ja näitä digitaalisia imax teattereita kutsutaankin ilmeisesti "liemax" nimellä.

Hesarikin teki tuoreen jutun feikki-imaxista
 
Hesarikin teki tuoreen jutun feikki-imaxista

Hesarin jutun innoittamana googletin asiaa ja jos oikein ymmärrän niin alkuperäinen digitaalinen imax koostetaan kahdesta 2K kuvasta eli resoluutio jää selvästi alle 4K resoluutionkin. Eli vanhempi digitaalinen IMAX ei tosiaan ole kovin tarkka. Mutta Helsingissä on sentään käytössä Laser IMAX joka on 4K:ta tarkempi kun koostetaan kahdesta 4K projektorin kuvasta. Ei vastaa lähellekään sitä mitä filmiltä saisi ulos mutta tarkempi kuin muut teatterit Suomessa.
 
Hetkonen, mennyt kommentti väärään ketjuun :redface:
 
Viimeksi muokattu:
Eihän tuo mikään tehosteleffa ole, vaan lähinnä hidastempoinen historiallinen draama/henkilökuvaus, joten siinä mielessä se ei ole kovin ihmeellistä. Ensimmäisen atomipommin (Trinity) räjäytys leffassa käsittääkseni kuitenkin on ja sen kuvaamisessa on pitänyt käyttää kekseliäisyyttä ja varmasti jonkin verran myös CGI-tekniikkaa.

Melkoisen hypen ovat onnistuneet tämän ympärille luomaan.
Nähtyäni en kyllä hidastempoiseksi sanoisi. :) Vaikka leffa on pitkä, niin se on myös tiivis. Dialogia tykitetään kuin rap-biisissä lyriikoita.

Henkilökuvaus toki se on.
 

After a painful journey through Europe, Aleksei arrives in Paris to join the Foreign Legion. In the Niger Delta, Jomo struggles against the oil companies threatening his village and the lives of his family. One day, at the head of an armed group, he kidnaps French nationals. A commando of the Foreign Legion intervenes, led by Aleksei. The destinies of Aleksei and Jomo will merge and continue across borders, bodies, life and death.





Two mismatched entrepreneurs – egghead innovator Mike Lazaridis and cut-throat businessman Jim Balsillie – joined forces in an endeavour that was to become a worldwide hit in little more than a decade. The story of the meteoric rise and catastrophic demise of the world's first smartphone.

 

Kun 25-vuotias yhdysvaltain Georgiassa asuva Reality Winner palaa kesäkuisena lauantai-iltapäivänä vuonna 2017 ruokaostoksilta kotiinsa, on FBI häntä vastassa. Intensiivinen keskustelu alkaa ja Realityn uskomaton tarina hahmottuu pala palalta. Intensiivinen draama entisestä tiedusteluasiantuntijasta perustuu FBI:n todelliseen kuulustelupöytäkirjaan.

 

Argylle on Matthew Vaughnin (Kingsman -franchise, Kick-Ass) kieroutuneesta mielestä kumpuava terävä-älyinen, todellisuuden rajoja koetteleva ja ympäri maapalloa risteilevä vakoojatrilleri. Bryce Dallas Howard (Jurassic World -franchise) on Elly Conway, menestynyt, mutta erakkoluonteinen vakoojaromaanien kirjoittaja, jonka idea täydellisestä illasta on olla kotona tietokoneen ääressä Alfie-kissan kanssa. Kun Ellyn kirjojen maailma, jossa salaisen agentti Argyllen tehtävänä on paljastaa maailmanlaajuisen vakoojasyndikaatin olemassaolo, alkaa peilata todellisen vakoojaorganisaation toimia, hiljaiset koti-illat jäävät kuitenkin historiaan.

Kissaansa repussa mukana kuljettavan Ellyn mukaan lyöttäytyy kissoille allerginen vakooja Aiden (Oscar-voittaja Sam Rockwell). Yhdessä he kiirehtivät ympäri maapalloa pysyäkseen askeleen edellä tappajista. Samalla raja Ellyn kirjojen ja todellisuuden välillä hämärtyy entisestään.

 

Amerikkalainen Nordheimien perhe toteuttaa unelmansa rauhallisesta elämästä lähellä luontoa ja muuttaa juurilleen perittyään syrjäisen mökin Norjan vuoristoseudulta. He eivät kuitenkaan tiedä, että saman unelman jakaa eräs pohjoismaisen kansanperinteen kummallisin olento – tallitonttu. Huonosti kohdeltuna tämä eräänlainen menninkäisen ja minikokoisen joulupukin yhdistelmä voi käyttäytyä erittäinkin uhkaavasti ja piinallisesti vastustajaansa kohtaan. Säännöt ovat selkeät. Ei kirkkaita valoja tai kovia ääniä. Ja mikä tärkeintä, muista aina tarjota tontulle lautasellinen puuroa jouluaattoiltana…

 
Warner deletoi mun leffan :eek:


Mitänyt hittoa, screeningeissa oli tykätty, leffa viimeistelyä vaille valmis ja Warner veti töpselin seinästä.

Kyse siis Kelju K Kojootti vs. Acme -rainasta jossa olisi Roger Rabbit- tyyppisesti yhdistelty animaatiota ja livenäyttelyä.
 
Warner deletoi mun leffan :eek:


Mitänyt hittoa, screeningeissa oli tykätty, leffa viimeistelyä vaille valmis ja Warner veti töpselin seinästä.

Kyse siis Kelju K Kojootti vs. Acme -rainasta jossa olisi Roger Rabbit- tyyppisesti yhdistelty animaatiota ja livenäyttelyä.
Hirveän kuuloinen leffa näin paperilla. Toivottavasti ei ikinä julkaista.
 
Warner deletoi mun leffan :eek:


Mitänyt hittoa, screeningeissa oli tykätty, leffa viimeistelyä vaille valmis ja Warner veti töpselin seinästä.

Kyse siis Kelju K Kojootti vs. Acme -rainasta jossa olisi Roger Rabbit- tyyppisesti yhdistelty animaatiota ja livenäyttelyä.
Ei hätää, näet ehkä elokuvasi paremmassa palvelussa
 
MTV3 esittää sunnuntaina uuden tulkinnan Agatha Christien romaanista Kuolema Niilillä. Minun mielestäni Kenneth Branagh ei oikein sovi Poirotiksi - eikä varsinkaan sen jälkeen, kun kaikki romaanit ja novellit on nähnyt David Suchetin esittämänä monta kertaa.

 
MTV3 esittää sunnuntaina uuden tulkinnan Agatha Christien romaanista Kuolema Niilillä. Minun mielestäni Kenneth Branagh ei oikein sovi Poirotiksi - eikä varsinkaan sen jälkeen, kun kaikki romaanit ja novellit on nähnyt David Suchetin esittämänä monta kertaa.


Tämäpä onkin jännä juttu.
Suchetin tulkinta on 25 vuoden aikana muuttunut de factoksi, vaikka sekään ei liene Christien näkemystä täysin vastaava.
Tosin kirjailija itse tympääntyi pompöösiin hahmoonsa aika aikaisessa vaiheessa, mutta jatkoi silti tarinoiden tekemistä suosion takia.

Branagh itse totesi, että ei olisi ollut mitään järkeä tehdä uudestaan Suchetin tulkintaa, vaan piti koittaa tehdä jotain muuta.
Tämä Kuolema Niilillä on kuitenkin jo aavistuksen maltillisempi veto kuin Branaghin aiempi Orient Express.
 
MTV3 esittää sunnuntaina uuden tulkinnan Agatha Christien romaanista Kuolema Niilillä. Minun mielestäni Kenneth Branagh ei oikein sovi Poirotiksi - eikä varsinkaan sen jälkeen, kun kaikki romaanit ja novellit on nähnyt David Suchetin esittämänä monta kertaa.


Disney plussaan on juuri ilmestynyt kolmas osa näistä uusista Agatha Cristien romaanien tulkinnoista. Omasta mielestä ovat olleet ihan kelpo elokuvia. Kolmas kyllä vaikuttaa hyvin erilaiselta kummitteluineen.

 
Godzilla Minus One tulee täällä teattereihin. Vain yhtenä iltana...
Tulee useampana päivänä kuin tuona julkaisupäivänä 1.12.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 035
Viestejä
4 543 806
Jäsenet
74 915
Uusin jäsen
Diapolo10

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom