Tukilinja-lehti

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 722
Sain hiukan narisevalla naisäänellä puhelun että pitäisi tilata tuen merkeissä lehti missä tarkoituksena hankkia vammaisille oppimiseen tukevia sähköisiä välineistöjä mitä yhteiskunta ei hanki.

Vanhan foorumin puolella oli tällainen:

"Tukia jaetaan 700.000€ vuodessa ja liikevaihto VÄHINTÄÄN 2,000.000€ vuodessa...!!!
Mihin kuluihin uppoaa VÄHINTÄÄN 1,3 M€ / vuosi???
Tukilinja voisi tähän vastata..

Vammaisten koulutuksen ja työllistymisen tuki ry - Taloustiedot | Yritystele.fi"

Kun sanoin jo puhelun aikana näistä asioista ja että samalla tutkin asiaa netistä kun nykyään on kaikenlaista niin ei tullut mitään epäilyksiä lopettavaa asiaa soittajalta. Soittaja kuullosti jotenkin välillä vaikealta kuin olisi itselläänkin ollut jotain ongelmia ja välillä taas oli ihan ok.
Jos itse olisin noin hyvällä asialla niin olen aika varma että osaisin asiani niin esittää ettei vastapuolelle jäisi epäilyksiä tarkoitusperistä. Helposti lopetti kun totesin että mun pitää tutkia tätä lisää.

Periaatteessa olisin voinut sen 36€ tai 80€ lahjoittaa, tästä ei jäänyt sellainen fiilis.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
177
Alkaneet ilmeisesti soittelemaan taas urakalla.
Työpuhelinta ei ikävä kyllä saa Robinsoniin...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 072
Suomen kokonaisveroaste on 42%, jos tämä ei jonkun mielestä riitä, niin henk. koht. mun mielestä oikea ratkaisu ei ole kerjääminen vaan käytettävän rahan kohdentaminen tarkemmin. Koska rahan määrästä se ei todellakaan ole kiinni, kts. mainittu veroaste.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 450
Onko kukaan perehtynyt tähän paremmin, että paljon rahaa menee kampaviinereihin ja omiin liiveihin? Itse tullut tuettua tätä jo useamman vuoden, mutta en kuitenkaan halua tukea jonkun pyylevän possun hyvinvointia joka lappaa rahaa omaan taskuun tämän varjolla.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 369
Mitenkään tätä ko. asiaa tuntematta niin pari pointtia selvittelyyn:
  • Normaalisti jos tällaiseen liittyy joku epämääräinen kuvio niin se on viritetty niin että itse varainhankinta on toteutettu ihan jees tavalla RY:n kautta, sen pyörittämiseen ei sinänsä liity mitään kummallista. RY kuitenkin hankkii kaiken lahjoittamansa materiaalin yhdeltä toimittajalta, jonka omistaja pistää katteet omaan liiviin. Matsku itse voi ollakin ihan ok, ja katteet sitten riippuen toimijan härskiydestä enemmän tai vähemmän yläkanttiin.
  • 2M liikevaihto ja 700k ulos vaikuttaa ihan OK tulokselta hyväntekeväisyystoiminnassa. Loppujen lopuksi tuollainen hyväntekeväisyyslehden myyminen ei eroa ihan hirveästi finamielessä ihan perus julkaisutoiminnasta, tuotot vain ohjataan jonnekin muualle kuin suoraan osakkeenomistajien taskuun. Jos omistaisin lehden joka tuottaisi 2M liikevaihdolla 700k tuottoa, olisin enemmän kuin tyytyväinen.
Olin itse joskus opiskeluaikana hetken aikaa kesäduunissa yhdessä vastaavanlaisessa kuviossa, jossa myytiin jengille lehteä RY:n piikkiin ja hommattiin materiaaleja hyväntekeväisyystarkoituksiin. Siinä mun mielestä en itse puhelimen varressa istuessani saanut esihenkilöiltä sellaisia vastauksia kysymyksiin RY:n ja firmojen taustoista mihin olisin ollut tyytyväinen.

Jos olisin journalisti niin selvittelisin vähän noita taustoja sen kautta että onko materiaalin toimittavilla firmoilla samoja omistajia / johtohenkilöitä jotka ovat itse (tai jonkun serkkupojan tai kumminkaiman kautta) olleet itse pistämässä RY:tä pystyyn tai istuvat siellä päättävissä asemissa. Ja myös se mitä tyyppien taloushistoriaan sisältyy, löytyykö taustalta edelleen pyöriviä tai jo pakettiin pistettyjä vastaavia kuvioita.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 369
...mitä nyt nopeasti googlailin niin tässä ei näyttäisi nopeasti olevan mitään hähmäistä, vaan verkkosivuilla on aika hyvät tiedot toiminnasta. Mitään tuollaista ostetaan itseltä -kuviota ei näyttäisi olevan takana.

Tuo RY on perustajana Tukilinja -säätiössä joka sitten jakaa tuotot ulos. Sillä on ihan hyvät infot toimintakertomuksineen saatavissa netissä. Säätiöiden toimintaa valvotaan, ja ko. säätiöllä on myös rahankeräyslupa, mikä ei sekään irtoa ihan tuosta vaan. Ainakaan suoraan en keksi miten tuo voisi olla kusetus (mikä nyt ei tietenkään noin 15min googlauksella ole mikään viimeinen totuus asiasta).
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 591
Viestejä
4 205 542
Jäsenet
70 923
Uusin jäsen
Rezponze

Hinta.fi

Ylös Bottom