TP-Link Archer C1200, wifi-ongelma

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 165
Hommasin tuossa jokin aika uuden reitittimen. Aika lailla vakioasetuksilla tuo on, verkkojen nimet, salasanat yms muutettu.

Seuraavaa ongelmaa on nyt ollut useita kertoja: langattomat verkot näkyvät, mutta niihin ei millään laitteella pysty yhdistämään.

Tänään ongelma sai uuden käänteen, kun emännällä oli etäpäivä. Aamulla ei työkoneellaan (win10) päässyt nettiin. Henkilökohtainen macbookki kuitenkin toimi 5GHz verkossa koko päivän, vaikka oli "nukkumassa" välillä. Langallisen yhteyden päässä yhteys toimi myös. Testasin sitten napata wifin pois päältä macbookista ja eipä sen jälkeen enää yhdistänyt. Oma päivän pois päältä ollut pc ja kantaman ulottumattomissa ollut android-puhelin eivät myöskään yhdistäneet.

Reitittimen uudelleen käynnistäminen korjasi tilanteen ja kaikki laitteet yhdistyivät sen jälkeen automaattisesti.

Onkohan nyt jokin asetus pielessä vai onko tuo reititin ihan romu? Mistä ongelmaa pitäisi lähteä etsimään? Ei mielestäni ole kohtuullista, että reititintä joutuu boottailemaan muutaman päivän välein.

Pahoittelut mahdollisesta väärän termistön käytöstä. En ole hirveästi langattomien verkkojen kanssa puljannut.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 525
Jos reitittimen boottaus korjaa asian, todennäköiseti kyseinen katiska on viallinen. Omasta kokemuksesta juurikin boottia kaipaavat reitittimet ovat harmillisen yleisiä. Kokeile ajella hatken tehdasasetuksilla laitetta jotta varmistuisi että asetuksien muutokset eivät vaikuta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
635
Jos reitittimen boottaus korjaa asian, todennäköiseti kyseinen katiska on viallinen. Omasta kokemuksesta juurikin boottia kaipaavat reitittimet ovat harmillisen yleisiä. Kokeile ajella hatken tehdasasetuksilla laitetta jotta varmistuisi että asetuksien muutokset eivät vaikuta.
Tähän vielä lisäyksenä se, että kokeile toisella virtalähteellä. Jos tehdasasetukset + toinen virtalähde ei auta, takuumenettelyyn vaan.

EDIT: Tarkista myös valmistajan sivuilta, löytyykö ohjelmistopäivitystä. Jos löytyy,
reititin tehdasasetuksille, päivitys ja uusi yritys. Jos ei toimi, niin on melko varmasti rikki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 165
Noniin. TP-Linkin tukisivulta kävi ilmi, etten tosiaan ole ainut vastaavan ongelman kanssa painiva. Nyt on beta-firmis sisällä ja toistaiseksi toiminut ok. Aiemmin välillä tahmannut chromecast-käyttökin on parantunut. Tällainen kuvaus ongelmasta tuli TP-Linkin puolelta:

Hi All,

Following initial research and investigation, our Engineering Team is confident that they've determined one of the key origins of the issue. From what we have gathered so far, the issue appears to be related to some recent releases of Android OS and Google Apps. This issue stems from these devices' "Cast" feature, which sends MDNS multicast discovery packets in order to keep a live connection with Google products such as Google Home. These packets normally sent in a 20-second interval. However, we have discovered that the devices will sometimes broadcast a large amount of these packets at a very high speed in a short amount of time. This occurs when the device is awakened from the "sleep mode", and could exceed more than 100,000 packets in a short amount of time. The longer your device is in "sleep", the larger this packet burst will be. This issue may eventually cause some of router’s primary features to shut down – including wireless connectivity.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 114
Viestejä
4 299 930
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom