Toyotan keskinäyttöproblem

Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
394
2020 e210 rollan keskinäyttöön ilmeni pikselin levyinen koko näytön korkeudeltaan oleva viiva. Onkohan lähtölaskenta alkanut ruudulle? Vika suht pieni vielä, onkohan saumaa että ei tuosta pahene?

Onko kellään tietoa jos tollaisen ostaa saman vuosimallin (2019-2021) esim ovoko.fi tai suomesta romuttamolta, meneekö vaan laittamalla kiinni, vai pitääkö koodata tai onko muita riskejä että uusi laite ei mätsää.

Parempaa aftermarket ratkaisua en löydä kun kiinasta jotain hämäriä, uskaltaakohan lähteä sellaseen? Peruutuskamera pitää näkyä ainakin.

Liitteeks kuva ruudusta
 

Liitteet

  • IMG_20240510_225618.jpg
    IMG_20240510_225618.jpg
    202,7 KB · Luettu: 384
2020 e210 rollan keskinäyttöön ilmeni pikselin levyinen koko näytön korkeudeltaan oleva viiva. Onkohan lähtölaskenta alkanut ruudulle? Vika suht pieni vielä, onkohan saumaa että ei tuosta pahene?

Onko kellään tietoa jos tollaisen ostaa saman vuosimallin (2019-2021) esim ovoko.fi tai suomesta romuttamolta, meneekö vaan laittamalla kiinni, vai pitääkö koodata tai onko muita riskejä että uusi laite ei mätsää.

Parempaa aftermarket ratkaisua en löydä kun kiinasta jotain hämäriä, uskaltaakohan lähteä sellaseen? Peruutuskamera pitää näkyä ainakin.

Liitteeks kuva ruudusta
No tuossahan on takuu voimassa, jos ei ole niin käyt viemässä merkki liikkeeseen huoltoon ja sitten on relax turva voimassa. Se voi kattaa tuollaisen vian.
 
No tuossahan on takuu voimassa, jos ei ole niin käyt viemässä merkki liikkeeseen huoltoon ja sitten on relax turva voimassa. Se voi kattaa tuollaisen vian.

Ei oo takuu voimassa, auto on 2020 ja 3v takuu. Relax onki sitten mielenkiintosempi, toitsu sanoo että "audio ja navbox" kuuluu, mutta "multimedialaitteet ja näytöt" ei. Yritän toki, tulkitaanko tuo jälkimmäinen esim takamatkustajien viihdenäytöiksi mutta pahoin pelkään että koskee kaikkia ruutuja.
 
Ei taida infotaiment tosiaan Relaxiin mennä. Kovaa ajoa vaan, ei tommonen viiva kuolema oo.
 
Kannattanee kysyä kuluttaja-asiamieheltä kuinka kauan tuollaisen pitäisi kestää. Voi olla että sanoo kuuluvan virhevastuuseen.
 
2020 e210 rollan keskinäyttöön ilmeni pikselin levyinen koko näytön korkeudeltaan oleva viiva. Onkohan lähtölaskenta alkanut ruudulle? Vika suht pieni vielä, onkohan saumaa että ei tuosta pahene?
Tuosta mallista ei hajuakaan, mutta noin yleistäen LCD näyttöjen osalta, voi olla että jää tuohon, mutta johtuuko vika yhden linja vikaantumisesta, jolla ei yhteyttä muihin, esim valmitusvika. Vai onko se vain ensimmäinen ilmiö tulevasta, esim valmistu(laatu)vika. Oma lukunsa sitten jos kokenut mekaanista rasitusta (valmistusvika tai ulkoinen ei suunniteltu) joka vaurioittunut tuota, sekin sarjaa jää tuohon, tai voi olla vasta ensi oire.

Siinä ihan ideaa että lähtee heti selvittelee korjaamisvaihtoehtoja, ja heti tekemään reklamaatioita, jossa vetoaa mahdolliseen takuuseen, ja sen puuttuessa kuluttajasuojaan / valmistusvirheeseen / suunnitteluvirheeseen.

Siitä ei ole hajua minkälainen kokonaisuus vaihto komponentti on, siis tuohon tarviiko "koodailla", jos pelkän LCD panelin vaihtaa, tai koko yksikkön.


(Oletin että LCD, eikä OLED, sinänsä se ei ole oleelista, LCD näytö noin oletuksena herkempi mekaaniselle voimille.
 
Toi on vaan mielenkiintonen miten se piirtää esim noi valkoset pikselit tossa screenshotissakin. Ei oo kaikki ns död
 
Toi on vaan mielenkiintonen miten se piirtää esim noi valkoset pikselit tossa screenshotissakin. Ei oo kaikki ns död
Vilasin kuvaa isompana, siinä kyllä näyttää siltä että vakoisena loistavat, ihan noin uteliaisuutta sitä voisi tiirailla vähän tarkemmin ja jos kameran kyvyt antaa myöten niin ottaa sellainen kuva missä näkyy pikselin osavärit. (RGB tai mikä nyt onkaan)

RGB tyypisessä valkoinen tarvii kuitenkin kaikki värit.
 
Kannattanee kysyä kuluttaja-asiamieheltä kuinka kauan tuollaisen pitäisi kestää. Voi olla että sanoo kuuluvan virhevastuuseen.

Jotain rajaa näihin kuluttaja-asiamiesjuttuihin. Suomessa ei kohta kukaan myy mitään, kun kaikki pitäisi aina saada jonkun muun korvattavaksi. Varsinkin autoissa ja omakotitaloissa tuo kuluttajansuoja on aivan älytön.
 
Jotain rajaa näihin kuluttaja-asiamiesjuttuihin. Suomessa ei kohta kukaan myy mitään, kun kaikki pitäisi aina saada jonkun muun korvattavaksi. Varsinkin autoissa ja omakotitaloissa tuo kuluttajansuoja on aivan älytön.
3-4 vuotta vanhasta autosta vikaa komponentissa minkä oletettu elinikä on auton elinikä.
Tässä en tarkoita että yksi pikseliraita olisi se juttu, vaan varautuminen siihen että ensioire ja koko näyttö pimenemisestä.


(no 2020 voi tarkoittaa yli 4v)
Suomessa ei kohta kukaan myy mitään,
Toki myy, asiakkaallee edullisempaa että myyjä kantaa vastuun, kilpailulle eduksi että markkinoilta poistuu ne jotka siirtää riskin kuluttajalle. + rahastaa vielä sitä asiakasta jos osuu tuulettimeen.
 
Jotain rajaa näihin kuluttaja-asiamiesjuttuihin. Suomessa ei kohta kukaan myy mitään, kun kaikki pitäisi aina saada jonkun muun korvattavaksi. Varsinkin autoissa ja omakotitaloissa tuo kuluttajansuoja on aivan älytön.

Puhumattakaan siitä, että yhteys otetaan oikeasti kuluttajaneuvontaan. Kuluttaja-asiamiehiä on Suomessa tasan yksi, Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttaja-asioiden vastuualueen ylijohtaja.
 
Tuohan johtaa vain siihen että valmistuskustannukset (tai myyntikate) nousevat tähtiin, kun on varauduttava korjaamaan kaiken maailman 5-v vanhoja näyttöjä.
Kohta "köyhille" ei ole mitään edullista enää myynnissä kun joka tuotteessa on niin vahva kuluttajansuoja, että mitään edullista ei voi enää myydä jos on pienikin riski että se hajoaa ennen "oletettua elinikää".
 
Tuohan johtaa vain siihen että valmistuskustannukset (tai myyntikate) nousevat tähtiin, kun on varauduttava korjaamaan kaiken maailman 5-v vanhoja näyttöjä.
Kohta "köyhille" ei ole mitään edullista enää myynnissä kun joka tuotteessa on niin vahva kuluttajansuoja, että mitään edullista ei voi enää myydä jos on pienikin riski että se hajoaa ennen "oletettua elinikää".
Ostat uuden, yli 30ke auton... ja nykyään erittäin keskeinen medianäyttö hajoaa parissa vuodessa. Annatko asian olla, vai koetko että jotain kusee? Jos jo 20v sitten näytölliset mankat saatiin kestämään, mikä piru on ettei Toyotan kaltainen pulju saisi yhtä medianäyttöä kestämään vuonna 2020?

Ihme vinkumista asiasta missä valmistaja on hyvin yksiselitteinen velvollisuus korjata vika/osallistumaan vian korjauksiin suurimmilta osin. Eikä ehkä niiden 20v ei olennaisia asioita medianäytöllä omaavien autojen kohdalla väliä, mutta nykyään siltä näytöltä hallitaan jopa niinkin olennaisia asioita kuin vaihteita. Tuo ei ole enää mikään luksus lisävaruste, kuten se joskus oli. Joten se sinun "kaiken maailman 5-v vanha näyttö" on auton jopa kriittinen osa, ei vain random lisävaruste.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohan johtaa vain siihen että valmistuskustannukset (tai myyntikate) nousevat tähtiin, kun on varauduttava korjaamaan kaiken maailman 5-v vanhoja näyttöjä.
Kohta "köyhille" ei ole mitään edullista enää myynnissä kun joka tuotteessa on niin vahva kuluttajansuoja, että mitään edullista ei voi enää myydä jos on pienikin riski että se hajoaa ennen "oletettua elinikää".
Kulutajalle edulisempaa, korjaamisessa ja varaosista ei voi rahastaa ja tai joutuu tekemään kunnollista.

Huonolla kuluttasuojalla on toki pieni voiton mahdollisuus, jos tuuria ja sattuu se jokusen vuoden kestävä auto, mutta pitkässä juoksussa casino voittaa.
 
Tottakai kannattaa kysellä virhevastuun perään myyjältä. Toki muistaen, että virhevastuu ei tarkoita 100% korvausta. Esim. vaihtotyöt voi jäädä itselle vaikka uuden osan saisikin kuluitta.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 821
Viestejä
4 411 037
Jäsenet
73 260
Uusin jäsen
Avaruuslapsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom