"Tosi-äijien" työkalut/tavarat (sopii myös naisille)

Eli täällä voi puhua "miehisistä" asioista. Aloitan vaikka tulentekovälineellä...
Parashan se joku tommonen "toho" on. imho.
esim. tommonen Jetflame saksasta 4eur ja motonetistä niitä on laarillinen siellä, olikohan 3eur max.
Eli olisi haussa joku "tuulenkestävä" sytytin. Tossa (ylemmässä olevassa lainauksessa) näytti olevan ihan hyviä. Mutta tuntuu liian halvalta, kyllä mä joku 20-30 euroa olisin valmis maksamaan.
zippo.jpg

Zipoista tosiaan tykkään, niitä löytyy - ja rahaa on mennyt. Mutta aika vaivalloisia ovat. Haluaisin jonku helpon sähköllä ladattavan, joka ei tuulta pelkää.
parfym.jpg

En tiedä, ovatko hajuvedet "äijämäisiä". Noh, itse ainakin luettelen ne...
leather man.jpg

Näitäkin tykkään kerätä. Noh, mulla on nytten vasta kolme. Mutta, uskon että määrä tulee lisääntymään. Olen yhden tälläisen jo kadottanut.
Tämä saattaa astua joidenkin jo olemassa olevien ketjujen päälle (esim. vaikka hajuvedet), mutta niistä voi sitten puhua siellä. Sytkäreille tämän lähinnä tein, semmoista ei taida olla. Onko edes Leatherman ketjua?
Mutta puheenaiheita on monia, sen tämän ketjun otsikko takaa. Sana on vapaa!

Hajuvedet on yks perkele, ei äijien vaan nykyään pienempien ihmisryhmien hommaa. Leatherman on ihan ok vehje jos ei saa vaikka antennia irti ennen autopesua, mutta ei kyllä "töihin" tarkoitettu.
Enää ei mene syöpäkäärylettäkään niin räpsä sytyttimen tilalla

Itselläni on ollut 25v EDC:nä Leatherman Supertool, se on pelastanut monesta pulasta tässä vuosien varrella ja on omistamistani monitoimityökaluista ehdoton suosikki, harmi vaan kun siihen ei enää saa varaosia kun alkaa olemaan vähän "käytön jälkiä" siellä sun täällä.

Muutama muukin monitoimityökalu löytyy, mutta ne eivät vaan jotenkin ole mielestäni niin hyviä. Taitaa löytyä ainakin Leatherman Wingman ja joku pikku-Leatherman, Supertoolin kopio sekä olikohan se yksi Gerber. Gerberin taisin löytää jostakin hylättynä, pari leathermania olen saanut lahjaksi ja Supertool-kopion ostin jo joskus ennen ensimmäistä Leathermania. Eihän noilla multitooleilla mitään oikeita töitä tehdä mutta jos tarvitsee joku paketti avata, köysi katkaista, pari ruuvia kiristää tai jotain kulmaa viilata vähän pyöreäksi niin sellaisiin hommiin ihan päetviä hätävaratyökaluja ettei pikkuhomman takia tarvitse työkalupakille lähteä käymään.

Hyviä vinkkejä joka sään sytyttimistä otetaan vastaan, kaikenlaisia pääsääntöisesti kaasu- mutta myös sähkösytyttimiä on tullut kokeiltua mutta hyvää, kestävää ja joka säällä toimivaa ei oikein ole tullut vastaan. Joku Zippo tai muu bensasytkäri tietty olisi jo melko varmatoiminen mutta menee niissäkin kiviä (ja aina pahimmalla hetkellä) eikä bensiininkäry oikein houkuta.

Rekyyli-lehti, kettinki ja moottoriöljy. Ai, että! Äijäh!

Hajuvedet…. No, ei, paitsi jos moottoriöljy?

Pikkuinen 14€ Gerber Dime on roikkunut avaimenperässä vuosikaudet. Siitä on tarvinnut lähinnä pinsettejä ja semmoista terää millä avataan pakkauksia, ei siis varsinainen puukko vaan pienempi. Tuo on siitä hyvä multitool että se on oikeasti pieni, viitsii kuljettaa mukana.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 092
Jäsenet
78 752
Uusin jäsen
AllanT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom