Torista näytönohjain.

Liittynyt
13.01.2022
Viestejä
19
Uskaltaakohan Tori.fi ostaa näytönohjainta. Onko kenelläkään hyviä kokemuksia? 1080 ti ois kyseessä. Kaupat ois naamatusten ja samassa kaupungissa asutaan
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
483
Ainahan sitä saa jänskätä ku käytettyä ostaa että millon se kakkendaali ossuu omalle naamalle mutta kyllähän tolleen f2f tilanteissa pääsee vähän helpommalla kuin anonyyminä netistä jonkun tuntemattoman kanssa säätäessä... Itekin tässä muksujen koneita päivittelen ja mietin että mitä kaikkea sitä uskaltaa turuilta ja toreilta ostella...
 
Liittynyt
13.09.2019
Viestejä
407
Jos face to face kaupat niin eiköhän nuo maaliin hyvin mene. Ite kaupannu vaikka mitä kampetta sitä kautta ja ostajat ainakin olleet asiallisia.

Jos tilaamaan päädyt niin varmuudeksi maksaisin myyjälle ensin vaan sen verran että saa paketin postiin postiennakkona... ei harmita niin paljoa jos joku kusettaja sattuu kohdalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 246
Jos tilaamaan päädyt niin varmuudeksi maksaisin myyjälle ensin vaan sen verran että saa paketin postiin postiennakkona... ei harmita niin paljoa jos joku kusettaja sattuu kohdalle.
Postiennakossa ei ole enää lähetyksen tarkistusoikeutta, niin joku kusettaja voi lähettää pelkkiä kiviä.
Lisäksi postiennakko maksaa lähettäjälle luokkaa 35-40€, jos et haekaan lähetystä, niin enpä myyjänä sitä suosisi ja tilille pitäisi laittaa paljon enemmän kuin se 20€ postimaksuja.

Tämä käytännössä suojaa vaan lähetyksiltä, joita ei koskaan lähetetä.

--

Ja yleisesti: torissa on myyjiä. Jokainen myyjä on erilainen. Jos on f2f-kaupat, todennäköisesti ainakin se näytönohjain löytyy, mutta onko hinta sopiva ja onko sillä mainattu - vain sinä/myyjä voi tietää.
Itse en ostaisi. Ostaisin f2f-kaupoilla takuullisen näytönohjaimen ja jos kuittia "ei juuri nyt löydy" - tai "toimitetaan myöhemmin", haistattelisin myyjälle ja kävelisin pois tilanteesta tekemättä kauppoja. Kuitilla takuu, näytönohjain takuunalaisessa kunnossa tai sitten saa olla hyvin halpa (<300€) ja silti myyjältä toimivuustakuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 081
Pitkästä aikaa tuli GPU kaupoissa huijatuksi. Onneksi oli vain 30€ halpis kyseessä mutta ärsyttää se silti. Täältä vielä uskallan postilla ostaa.
 
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
149
itse katsastan sen nimimerkin alla olevan > Torin käyttäjä x-kuusta 20xx < osion , jos tuo näyttää jotain tyyliin > Torin käyttäjä heinäkuusta 2014 < sen sijaan että olisi ihan äskettäin pystyyn pykätty, niin luottamus on vähän korkeammalla silloin näitten tori kauppojen suhteen.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
960
Itse muutaman ostanut postituksella torista ja menny putkeen. Kerran kusetettu, mutta taukki kusetti omalla nimellään ja joutunee vastuuseen, kun oli tehnyt noita useampiakin kuulemma.
Torilla on kyllä pitkä matka huuto.netin käytettävyyteen. En tajua miten tori muodostui edes suositummaksi kuin huutonet, jossa voi ostaa ja myydä tavaraa myös suoraan ilman huutokauppaa.
 
Liittynyt
29.09.2019
Viestejä
43
Itse muutaman ostanut postituksella torista ja menny putkeen. Kerran kusetettu, mutta taukki kusetti omalla nimellään ja joutunee vastuuseen, kun oli tehnyt noita useampiakin kuulemma.
Torilla on kyllä pitkä matka huuto.netin käytettävyyteen. En tajua miten tori muodostui edes suositummaksi kuin huutonet, jossa voi ostaa ja myydä tavaraa myös suoraan ilman huutokauppaa.
Pikaisena offtopiccina, kuinka kauan meni ennen kun kuului rikosilmoituksen jälkeen?
Minä jouduin kanssa vastaavan kusetuksen uhriksi noin 10kk sitten eikä ole kuulunut vielä mitään. Omalla nimellä kusetti ja jätti noin 500e arvoisen tuotteen lähettämättä ja katkaisi yhteydenpidon.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
418
Tulin kusetetuksi 2012 nettikaupoissa. Myyjä sai 300€ tililleen muttei ikinä lähettänyt tuotetta. Tein rikosilmoituksen ja tekijä saatiin aikanaan kiinni tilinumeron perusteella. Oikeudessakin tekijä kävi ja siellä selvisi ettei ollut ensimmäinen kerta kun kusettaa ihmisiä. Oikeuden päätöksessä sanottiin että tekijä joutuu palauttamaan rahat huijatuille. Mitään ei ole tuon jälkeen kuulunut. Poliisikin tiesi jo rikosilmoituksen tekovaiheessa että rahoja tuskin tulet enää näkemään. Eli varmaan kohtuullisen huonosti noista kusetuksista saa rahojaan takaisin. Mistäpä nuo laitapuolen kulkijat ikinä makselisi nuita kusetuksista saamiaan rahoja takaisin?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
483
Täälä nyt ei suoraan itelle oo onneksi sattunut kohille mutta näin perheellisenä vaimoke on onnistunu pöljäileen pari kertaa; yks 50eken muumimuki jäi saamatta ja sarjakoijarilta ei mitään saanu takas vaikka joukkokanteesta on jotain 5 vuotta... sitten se tilas meijän teinille jotku satasen kengät jostaki nettikaupasta kiinasta ja kuten arvata saattaa niitä ei koskaan tullut (ei ollu aliexpress). Ei sitten kehannut pitkään aikaan kertoa ja juttu kerkes vanheta joten mastercardia ei kiinnostanu.

Jotku tyhmät angsti -platformit ne kengät ois ollu muutenkin joten toisaalta hyvä ettei ikinä tulleet... ;)
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
960
Pikaisena offtopiccina, kuinka kauan meni ennen kun kuului rikosilmoituksen jälkeen?
Minä jouduin kanssa vastaavan kusetuksen uhriksi noin 10kk sitten eikä ole kuulunut vielä mitään. Omalla nimellä kusetti ja jätti noin 500e arvoisen tuotteen lähettämättä ja katkaisi yhteydenpidon.
Vuosi.
Hupaisinta oli pankin "apu", kun yritin sitä kautta saada rahojani takaisin. Maksullinen palvelu eikä mitään takeita. Vastaus oli "ei saatu takas, mutta tässä sen nimi ja kotiosoite". Mitäköhän vittua mun olis niillä tarkoitus tehdä? :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 081
Pikaisena offtopiccina, kuinka kauan meni ennen kun kuului rikosilmoituksen jälkeen?
Minä jouduin kanssa vastaavan kusetuksen uhriksi noin 10kk sitten eikä ole kuulunut vielä mitään. Omalla nimellä kusetti ja jätti noin 500e arvoisen tuotteen lähettämättä ja katkaisi yhteydenpidon.
Mulla meni muutama viikko että Poliisilta soittelivat. Meni syyttäjälle johonkin listan jatkoksi kun ilmeisesti paljon muitakin oli rahojaan vastimassa. Tuskin tulee rahoja koskaan.
 
Liittynyt
29.09.2019
Viestejä
43
Vuosi.
Hupaisinta oli pankin "apu", kun yritin sitä kautta saada rahojani takaisin. Maksullinen palvelu eikä mitään takeita. Vastaus oli "ei saatu takas, mutta tässä sen nimi ja kotiosoite". Mitäköhän vittua mun olis niillä tarkoitus tehdä? :D
Mulle taas pankki sanoi, ettei voi antaa mitään tietoja ja poliisille voi vaan luovuttaa. Aika kyseenalaiselta kyllä kuulostaa, että pankki luovuttaa sinulle toisen asiakkaan kotiosoitteen. :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 261
Viestejä
4 230 972
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom