Top Gear Suomi

Ihan hyvää "aivot narikkaan" viihdettä, oikeastaan ainoa asia mikä pisti silmään ja nolostuttamaan oli Malmin radan puitteet ja näkymät. Eikö tosiaankaan suomesta löydy ratayhtiöitä joka olisi voinut alkaa ohjemalle "kummiksi" ja saada näin satoja ellei tuhansia maksavia asiakkaita ajamaan "Top Gear - ratahaastetta"

Ei epäilystäkään etteikö kiinnostusta tähän olisi...
 
niin, olisi vaikka kymiringille mennyt, siellä tuskin ruuhkaa on.. tuo lopun rallijuttu oli kyllä hieno, siis lähinnä hattu nousi päästä kun nämä kaikki mestarit oli samassa pöydässä. Ajosta ei saanut tietty mitään kuvaa siitä, miten he oikeasti ajaa, mutta tuskin olisivat halunneet kellottaa omia aikojaan. Hienoja miehiä kyllä kaikki.
 
Ihan hyvää "aivot narikkaan" viihdettä, oikeastaan ainoa asia mikä pisti silmään ja nolostuttamaan oli Malmin radan puitteet ja näkymät. Eikö tosiaankaan suomesta löydy ratayhtiöitä joka olisi voinut alkaa ohjemalle "kummiksi" ja saada näin satoja ellei tuhansia maksavia asiakkaita ajamaan "Top Gear - ratahaastetta"

Ei epäilystäkään etteikö kiinnostusta tähän olisi...
Varmaan sijainti kriteerinä ollut. Mutta totta puhut, hieman aikaa nähnyt ympäristö se on.

No ei se orkkisohjelmankaan rata ihan viimeistä huutoa ollut.
 
Palan katsoin. Ihan mielenkiintoista kuunnella miten Leikolaa opetettiin ajamaan. (Ei ne kai oikeasti käsijarrua käytä kuin korkeintaan 180° käännöksissä?)
Ei kyllä mikään Stigun henkilöllisyys kiinnosta pätkän vertaa..
 
Palan katsoin. Ihan mielenkiintoista kuunnella miten Leikolaa opetettiin ajamaan. (Ei ne kai oikeasti käsijarrua käytä kuin korkeintaan 180° käännöksissä?)
Ei kyllä mikään Stigun henkilöllisyys kiinnosta pätkän vertaa..

Wrc:llä nyvitään vähän rallista riippuen kokoajan kässäriä että saa perän irti sopivasti ennen mutkaa.
 
Kyllähän tätä katsoi taustalla sunnuntai-aamupäivällä. Ihan hyvältä vaikutti, kakkosjakson teiniautohaaste oli kyllä hyvä ja oikeat autotkin valittu :) Vieras nyt vähän niin ja näin..
 
Ihan hyvää "aivot narikkaan" viihdettä, oikeastaan ainoa asia mikä pisti silmään ja nolostuttamaan oli Malmin radan puitteet ja näkymät. Eikö tosiaankaan suomesta löydy ratayhtiöitä joka olisi voinut alkaa ohjemalle "kummiksi" ja saada näin satoja ellei tuhansia maksavia asiakkaita ajamaan "Top Gear - ratahaastetta"

Ei epäilystäkään etteikö kiinnostusta tähän olisi...

Siis sekin vielä, etteivät maalanneet rataviivoja tai vaikka jotain kumisia irroitettavia hidestetöyssyjä korvikkeeksi saaneet aikaiseksi, vaan ihan aidosti käyttivät tötsiä. Suomessa kyllä muutenkin vähän ajoratoja ainakin kansalliseen identiteettiin suhteutettuna, mutta aikalailla naulan kantaan, että melkein pelkästään tämän ohjelman puitteissakin olisivat voineet luoda uuden pienen radan jonnekin pellolle ja olisi ollut kannattava.

Itsekin miettinyt minne lähden Espoosta ajelemaan vaikkapa muutamaksi kierroksen omalla kiesilläni ex tempore. Olisi tosiaan tilausta.
 
Wrc:llä nyvitään vähän rallista riippuen kokoajan kässäriä että saa perän irti sopivasti ennen mutkaa.
Vasemman jalan jarru ajaa tuon asian, enemmän painoa keulalle, että kääntyy paremmin. Ei Grönholm muuten olisi 46s putkeen pitäny kaasua pohjassa aikanaan Ouninpohjassa.
 
Vasemman jalan jarru ajaa tuon asian, enemmän painoa keulalle, että kääntyy paremmin. Ei Grönholm muuten olisi 46s putkeen pitäny kaasua pohjassa aikanaan Ouninpohjassa.

No ei se kyllä aja pienissä nopeuksissa. Aika todella huono vertauskuva :D
 
Tulipa nyt "katottua" tämä eka jakso. Ehkä 20min alkuun ja kelailin loppuun eri kohtiin onko mitään mielenkiintoista. Mestarit toki oli hyvä hetki, mutta noin muuten aika vaisu. Se blondi kaveri ärsytti ihan hemmetisti, Selänne taas ei oikein napannu yhtään ja Leikola oli ihan hauska, jos nyt pitää joku näistä hauskaksi nimetä. Toki en kattomalla kattonu tätä vaan kelailin läpi.

Tuli vaan väkisten mieleen, että ratsastetaanko tässä nyt Selänteen nimellä? TG = Teemu Gear(heh heh).
 
Tuli vaan väkisten mieleen, että ratsastetaanko tässä nyt Selänteen nimellä? TG = Teemu Gear(heh heh).

Toi on kaukaa haettu jopa mun skaalalla :lol: Ei toki olisi valittu tehtävään jos ei olisi ollut niin suuri nimi.

Teemu ei ole suosiossa ihan ymmärrettävistä syistä, mutta muuten en kyllä yhtään ymmärrä tämän palstan yleistä kritiikkiä tuossa roolissa. Hän on järkyttävän itsevarma, mutta just passeli Clarksonin rooliin just sen takia ja jotenkin saa sen näyttämään, että hän on tehnyt tuota ohjelmaa vuosia. Just sen tähtikarisman takia jollain Strandbergilla on niin vaikeaa olla siinä vieressä.
 
Toi on kaukaa haettu jopa mun skaalalla :lol: Ei toki olisi valittu tehtävään jos ei olisi ollut niin suuri nimi.

SIlläpä mie laitoinki sulkeisiin "heh heh" :lol: Oli toki ihan hemmetin kärjistetty kommentti ja pahoittelut jos tuo närästää :lonely:
 
Ihan hyvää "aivot narikkaan" viihdettä, oikeastaan ainoa asia mikä pisti silmään ja nolostuttamaan oli Malmin radan puitteet ja näkymät. Eikö tosiaankaan suomesta löydy ratayhtiöitä joka olisi voinut alkaa ohjemalle "kummiksi" ja saada näin satoja ellei tuhansia maksavia asiakkaita ajamaan "Top Gear - ratahaastetta"

Ei epäilystäkään etteikö kiinnostusta tähän olisi...
Luulisi olevan aika itsestäänselvää että oikeassa radassa menee nopeudet liian kovaksi ja väistamättä tulee seinät väkivaltaisemmin vastaan, toisin kuin tuolla lentokentällä. Eli etenkin tuolle julkkisvierasosuudelle parempi valinta, mutta myös noissa Stigin (tai Stigien) kierroksissa helpompi saavuttaa maksimi hyvinkin pienellä kierrosmäärällä kuin oikealla radalla, jossa myös sää alkaisi vaikuttamaan enemmän.
 
Teemu ei ole suosiossa ihan ymmärrettävistä syistä, mutta muuten en kyllä yhtään ymmärrä tämän palstan yleistä kritiikkiä tuossa roolissa. Hän on järkyttävän itsevarma, mutta just passeli Clarksonin rooliin just sen takia ja jotenkin saa sen näyttämään, että hän on tehnyt tuota ohjelmaa vuosia. Just sen tähtikarisman takia jollain Strandbergilla on niin vaikeaa olla siinä vieressä.

Itse pidän Selännettä tuon ekan jakson perusteella ainakin onnistuneimpana suorituksena, kun vielä ottaa huomioon että kyseessä ns. "tavis juontajana" verrattuna noihin kahteen muuhun jotka sentään tehnyt kyseisiä esiintymisiä ennenkin ja työkseen.
Ja kun tietää Selänteen autohistorian ja harrastuksen tason niin hänen valintansa tähän ohjelmaan on harvinaisenkin onnistunut.

Ymmärrän että poliittiset mielipiteet jakaa varmaan kansaa ja aiheuttaa osalle närää.
 
Tuossa kun noita top gear-best offeja pyörii töllössä koko ajan eri kausilta niin tuli mieleen että suomi-tg:kin voisi tehdä noita tribuutteja ja antaa kudosta niille joille kuuluu. Leo Kinnusesta vaikka stooria ja teukka vaikka käy jossain vetämäsä 917:lla ja/tai Henri Toivosesta.

Uuden kaupungin tehtaastakin saisi varmaan ohjelmaosion, valmistettuja autoja testattaisiin ja varsinkin unhoon jääneitä erikoisuuksia.
 
Yllätti taas positiivisesti, pientä viilausta voisi olla mutta hyvää viihdettä...
 
Sitten arvauksia, kuka on Suomen Stig?
Heikki Kovalainen? Toni Vilander? Emma Kimiläinen? Jyrki Järvilehto? Mika Salo?
Ja onhan näitä nuorempiakin "tuntemattomiakin" tuossa liuta.
 
tai sitten palkkioiden säästämiseksi se on joku tavis ja ajat vedetään hatusta ja editoidaan ajo näyttävän näköiseksi, kaikki tv:ssä ei ole aina totta..:hmm:
 
Voisivat brittien tapaan kierrättää suomi-kisakuskit ajamassa oman kierroksensa ja saisimme selville kuka on nopein. Saisi joku sitten brassailuoikeudet (baarissa 15v kuluttua... "mä kerron teille... olin silloin kaikkein nopein... hik")
 
Voisivat brittien tapaan kierrättää suomi-kisakuskit ajamassa oman kierroksensa ja saisimme selville kuka on nopein. Saisi joku sitten brassailuoikeudet (baarissa 15v kuluttua... "mä kerron teille... olin silloin kaikkein nopein... hik")
Se selittelyn määrä eri olosuhteista, lämpötiloista, renkaiden paineista, asvaltin pito, kuskien painot, auton kunto ja paino... Kuluneilla renkailla on lyhempi välitys ja jos pito ei ratkaisevasti muutu niin nopeampi. Eihän se nyt ole mitenkään verrattavissa!
 
Ei kai ole taloudellisesti mitään järkeä ottaa Stigiksi jotain Kovalaista kun henkilöllisyyttä ei koskaan paljasteta. Eipä tuossa haittaa vaikka ei maailman nopein kuski olisikaan.

Vähän pilaa toi maksu-tv kun jotkut katsovat jaksot jo viikon ennakkoon (ja uutisissa spoilataan), eipä niistä sitten voi keskustella oikein samalla tapaa kun ei tiedä onko vastapuoli edes katsonut jakson. Silloin kun Ritari Ässä pyöri telkkarissa 80-luvulla MTV:llä tiesi mistä jutella seuraavana päivänä koulussa! Se oli sukupolvikokemus se.
 
Yllätti taas positiivisesti, pientä viilausta voisi olla mutta hyvää viihdettä...
Samaa mieltä. Hyvin tuotettu ja esikuvalleen uskollinen sarja. Ei tätä tarvitse hävetä, vaikka tosiaan sieltä täältä voisikin viilailla. Strandberg sopii muottiin heikoiten, mutta josko se siitä.
 
Sitten arvauksia, kuka on Suomen Stig?
Heikki Kovalainen? Toni Vilander? Emma Kimiläinen? Jyrki Järvilehto? Mika Salo?
Ja onhan näitä nuorempiakin "tuntemattomiakin" tuossa liuta.
Katsomatta sekunttiakaan Suomen TG:ä, niin Stig:nä kurvailee Markus Palttala.
 
Pakko sanoa että kaksi jaksoa katsottuani, on ihan äärimmäisen hyvin saatu alkuperäisen formaatin idea apinoitua Suomalaiseen käyttöön. Vielä kun olisivat kakkosjaksossa näyttäneet pilluralli.tk:n legendaarisia ajelupätkiä.

Selänne on yllättävän hyvä juontaja. Luonteva, selkeä ja näköjään ylivoimaisesti kovin rattimies tuosta porukasta. Leikolan ja Strandbergin ajaminen lähinnä hosumista ja sohlaamista, siinä mielessä hiukan erikoiset valinnat autoilu-ohjelmaan. Veikkaan että alkuperäisen ohjelman kaikki kolme pyyhkivät näillä suomiversion kavereilla pöytää jos oikeasti lähdetään ajamaan.

Strandberg yleishabitukseltaan menee "ok" ryhmään, on jopa yllättävänkin "amis" ja skene hallussa. Kuvittelin että olisi hienostuneempi ukko ja kuva kiillotetumpi näin TV:ssä esiintyessä, mutta on jopa rehdin oloinen kertoessaan oman elämän esimerkkejä ja kuvittelisin että voisin hyvin lähteä ukon kanssa roadtripille.

Plussaa siitä että "homo" läppääkin saa heittää ja siitä ei kukaan loukkaannu (eikä pitäisikään).

Leikola... Noh, en välitä kaverista, ihan hauskoja läppiä, mutta noitahan nyt voisi käsikirjoittaa kuka tahansa. Ajomiehenä ei oikein vakuuta jos ei tajua edes luistonestoa ottaa pois eikä ole autonsa renkaita itse vaihtanut koskaan.
Mielestäni auto-ohjelmassa pitäisi olla autoihmisiä juontamassa, jotta aiheesta jotain ymmärtävällekin homma olisi katsottavaa.

Mutta 8/10 Suomiohjelmaksi. Toivotaan että saavat tehdä pari kautta ja rahoitusta tulee vähän isompiinkin tempauksiin, niin latuhan on auki.
 
Katsoin tuon 3. jakson alun. Myötähäpeää ja vitutusta lähinnä aiheitti. En osaa sanoa mikä on käsikirjoitettua mutta aika surkeaa suoritusta tuo maasturi testi.
Yksi idiootti ei osaa ajaa manuaalia, polttaa kytkimen. Nissan yllättäen meni ilman ongelmia, tuotesijoittelua? Defenderin kuski painoi jarrua! kesken mäkeä, mistä päästiinkiin siihen että nyt se kaivaa itsensä mäkeen.
Tuo aikalailla riitti etten katso enää ikinä yhtään jaksoa.
 
Joo, se tuossa itseäkin kyllä vähän rassaa että noista ei tosiaan taida rattimiehiä olla kuin Selänne... Näin tuota kolmosjaksoa katsomatta.
 
Joo, se tuossa itseäkin kyllä vähän rassaa että noista ei tosiaan taida rattimiehiä olla kuin Selänne... Näin tuota kolmosjaksoa katsomatta.

No onhan tuo selänne ralliakin ajannut jollain Teukka Salama tms salanimellä muistaakseni.. Harmi että WOKE sarja niin ei pysty kattoo.
 
No onhan tuo selänne ralliakin ajannut jollain Teukka Salama tms salanimellä muistaakseni.. Harmi että WOKE sarja niin ei pysty kattoo.
Ajoi Mitsulla ja Toyolla (melkein), sekä taklasi Kalervo Kummolan.



ezgif-1-7121abdd94.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Joo, se tuossa itseäkin kyllä vähän rassaa että noista ei tosiaan taida rattimiehiä olla kuin Selänne... Näin tuota kolmosjaksoa katsomatta.

Suomessa kun mies rikastuu niin hänestä tulee helposti ”automies”. Rytsölöiden Lambot, kenkäkauppiaiden Porschet etc. mutta Teemu on ilmeisesti ollut automies ekasta palkasta lähtien.
 
Harmi että WOKE sarja niin ei pysty kattoo.
Tuota, ehkä kannattaa katsoa, jos sen jälkeen vielä kokee tuon "WOKE" sarjaksi, niin sitten katsottavaa pitää hake netiin äärilähteistä. Jos hakee jotain punaniska juttua, niin ei ehkä syvintä sitä, mutta kuitenkin enemmän ne jutut on sitä kuin "WOKE",
 
Pakko sanoa että kaksi jaksoa katsottuani, on ihan äärimmäisen hyvin saatu alkuperäisen formaatin idea apinoitua Suomalaiseen käyttöön. Vielä kun olisivat kakkosjaksossa näyttäneet pilluralli.tk:n legendaarisia ajelupätkiä.

Selänne on yllättävän hyvä juontaja. Luonteva, selkeä ja näköjään ylivoimaisesti kovin rattimies tuosta porukasta. Leikolan ja Strandbergin ajaminen lähinnä hosumista ja sohlaamista, siinä mielessä hiukan erikoiset valinnat autoilu-ohjelmaan. Veikkaan että alkuperäisen ohjelman kaikki kolme pyyhkivät näillä suomiversion kavereilla pöytää jos oikeasti lähdetään ajamaan.

Strandberg yleishabitukseltaan menee "ok" ryhmään, on jopa yllättävänkin "amis" ja skene hallussa. Kuvittelin että olisi hienostuneempi ukko ja kuva kiillotetumpi näin TV:ssä esiintyessä, mutta on jopa rehdin oloinen kertoessaan oman elämän esimerkkejä ja kuvittelisin että voisin hyvin lähteä ukon kanssa roadtripille.

Plussaa siitä että "homo" läppääkin saa heittää ja siitä ei kukaan loukkaannu (eikä pitäisikään).

Leikola... Noh, en välitä kaverista, ihan hauskoja läppiä, mutta noitahan nyt voisi käsikirjoittaa kuka tahansa. Ajomiehenä ei oikein vakuuta jos ei tajua edes luistonestoa ottaa pois eikä ole autonsa renkaita itse vaihtanut koskaan.
Mielestäni auto-ohjelmassa pitäisi olla autoihmisiä juontamassa, jotta aiheesta jotain ymmärtävällekin homma olisi katsottavaa.

Mutta 8/10 Suomiohjelmaksi. Toivotaan että saavat tehdä pari kautta ja rahoitusta tulee vähän isompiinkin tempauksiin, niin latuhan on auki.
Aika paljon samoja ajatuksia. Yllättävän hyvin toimi noiden kemiat ekassa kahdessa jaksossa, vaikka ymmärränkin että jollain tasolla on vielä vähän jäistä. Mutta tässä nyt on noilla aikaa joko kehittyä tai sitten kangistua.

Teemun somepersoonasta/-käytöksestä en ole ikinä välittänyt, joten siinäkin mielessä yllätys että tuota jaksoi katsoa. Strandbergin Tesla-esittely taas oli sekin sillä tavalla myös positiivinen yllätys, että vuonna 2024 Teslan esittely auto-ohjelmassa on omasta mielestäni suunnilleen tylsintä mitä voi tehdä ihan jo itse auton ja senkin takia, että noita on esitelty jo niin paljon, mutta jaksoin silti katsoa sen loppuun. Että jotenkin se oli kirjoitettu ihan aavistuksen paremmin kuin olisin uskonut.

Nähtäväksi jää, oppiiko Teemun lisäksi muut noita rattimiehen taitoja. Ja että onko sillä ylipäätään väliä.
 
Viimeksi muokattu:
Noloa on ainoastaan suomalainen kateus.
Sakotuksessa ei ole kyse kateudesta vaan siitä että jollain keinolla sakon pitää tuntua miljonäärille samalla lailla kuin vaikkapa työttömälle. Oletko oikeasti sitä mieltä että esim joku normi 100€ tms vaikuttaisi tuon summan sekunnissa ansaitsevaan jotenkin? Ja/tai oletko sitä mieltä ettei rikkaan edes tarvitse lakeja noudattaa.

Toki ajokieltoja pitäisi suomessa enemmän antaa ja pitempiä, esim Uk:ssa näyttää nykyään helpostikin saavan vaikka parinkin vuoden tai useammankin ajokieltoa jos perseilee liikenteessä, suomessa ei taida kk tai muutamaa enempää tulevan mistään.
 
Aika paljon samoja ajatuksia. Yllättävän hyvin toimi noiden kemiat ekassa kahdessa jaksossa, vaikka ymmärränkin että jollain tasolla on vielä vähän jäistä. Mutta tässä nyt on noilla aikaa joko kehittyä tai sitten kangistua.
Ja jos muistetaan että mukana oli ihan puhdas amatööri, ja yksi jolla paljon esiintymiskokemusta, mutta ei mistään tälläisestä. Ja millainen jumppa tuotannolla ollut että näin hyvän saaneet pakettiin, ei siellä voida joka kohtaa ottaa tilanteita uusiksi, eikä kaikkea voida isolla materiaalimäärällä paikata. Ja yhdessä kohtaa paljastettiin että yksi kuski unohti kokonaan siellä ratissa höpöttää.
 
Harmi että WOKE sarja niin ei pysty kattoo.

Anteeksi sivistymättömyyteni, mutta mitä tuo 'WOKE' tarkoittaa käytännössä jos puhutaan vaikka sarjasta tai miksei elokuvista? Miksi joku sarja on woke ja joku toinen ei?
 
Pari ekaa jaksoa tuli katseltua ja kelpo viihdettähän tämä on. :thumbsup: Tulee katsottua varmaan loputkin jaksot. Jokainen juontaja vetää omalla tyylillään ihan mainiosti. Alkuperäinen on aina alkuperäinen, mutta harvinaisen hyvä Suomi-versio. Yleensä ne tuppaa olemaan todella ala-arvoisia.
Edit. lisätään vielä, että toistaiseksi parhaat palat ollut tuo teini-auto osuus + Litin haastattelu. "Siis sä pelasit mestarien liigan finaalissa ja ajoit Opel Corsalla?" tms. Kuninkaan ei tartte autoilla brassailla. :D
 
Sakotuksessa ei ole kyse kateudesta vaan siitä että jollain keinolla sakon pitää tuntua miljonäärille samalla lailla kuin vaikkapa työttömälle. Oletko oikeasti sitä mieltä että esim joku normi 100€ tms vaikuttaisi tuon summan sekunnissa ansaitsevaan jotenkin? Ja/tai oletko sitä mieltä ettei rikkaan edes tarvitse lakeja noudattaa.

Toki ajokieltoja pitäisi suomessa enemmän antaa ja pitempiä, esim Uk:ssa näyttää nykyään helpostikin saavan vaikka parinkin vuoden tai useammankin ajokieltoa jos perseilee liikenteessä, suomessa ei taida kk tai muutamaa enempää tulevan mistään.
Kateuskommentillani viittasin sinuun, kun kerta käytät termiä "sikarikas". Sen sijaan Suomen päiväsakkokäytännössä kyse on enimmäkseen epätasa-arvosta, joka osaltaan ruokkii ehtymätöntä luonnonvaraa, kateutta. Tasa-arvon pitäisi mielestäni olla absoluuttinen määre; joko Suomessa on tasa-arvo tai ei ole. Ja kun lain silmissä kaikkien pitäisi olla tasa-arvoisia tässä maassa riippumatta sukupuolesta, uskonnollisesta tai poliittisesta suuntautumisesta, ihon väristä jne. niin kuitenkin jätetään merkillinen poikkeus henkilön varallisuuden osalta? Tuo on mielestäni väärin. Ainoana nyt mieleentulevana poikkeuksena sallin toki iän, eli alaikäisten rangaistusten ei tule olla yksi yhteen aikuisten kanssa.

Rangaistuksista mm. ajokielto on tasapuolinen rangaistus, Suomen päiväsakkokäytäntö ei ole.
 
Rangaistuksista mm. ajokielto on tasapuolinen rangaistus, Suomen päiväsakkokäytäntö ei ole.
Koska oli ohjelman aihe, niin kai sopii ohjelman omaan ketjuun.
Tässä kai kyse siitä millä, missä kohtaa mitataan. Jos yksikkö on euroa, niin helppoa taulukko , rike/rikos tämä, näin ja näin paljon euroja. Jos aika, niin sama homma, mutta ajokieltoa, tai häkkiä, tai palvelua.

Mutta sehän on ihan tapauskohtaista kuinka kovalta rangaistukselta tuo tuntuu, viidenkympi euro sakko voi olla jollekkin todella iso, toiselle tonnin sakko ei heilauta hyvin vointi, kolmannelle kuukauden ajokielto ei merkitystä, toiselle viikonajokielto todella iso vaikutus. Ei vapausrangaistuskaan kaikille sama, pänniin se päiväkopissa taparikoillista, kuin kuuliaista sinkkua, yksinhuoltajan voi pistää vaikeuiksiin.

Päiväsakkohan on suhteessa kaikille sama eli hyvinkin tasapuolinen.
No ei sekään ole sama, ei ole euroissa, eikä siinä kuinka kovalta tuntuu.

Mutta se totta että jos olisi kiinteä, sanotaan 500e jollain keskiverto vaikutukselta, niin jollekkin se on talouden romuttava, jollekkin se nyt on yksi kännissä tilattu/tarjottu ylimääräinen pullo, jota ei edes huomaa ennenkuin kaverit kuittailee. Kolmas kuittaa sen sillä että jättää yhdenpien sataman väliin
 
Päiväsakkohan on suhteessa kaikille sama eli hyvinkin tasapuolinen.
Siitähän se Selänne juuri valittaa, kun se ei haluaisi mitään tuloihin suhteutettua sakkomenettelyä, kun se on sen mielestä epäreilua jos rikas joutuu maksamaan enemmän. Sakon pitäisi muka olla aina saman suuruinen kaikille. Heppu ei kuplassaan halua ymmärtää mikä sen sakon idea on.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom