Tonnin pelikone

Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
31
Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Kyllä
Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Ei
Ylikellotatko prosessoria?: En
Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Hiljaisempi aina parempi
Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Ei
Koneen käyttötarkoitus: 1080p pelaaminen

upload_2018-4-3_15-17-53.png


Noin tonnin budjetilla olisin liikenteessä ja ylläolevaan olisin päätymässä, miltä näyttää? Lisäksi mietin pitäisikö kuitenkin hetkisen vielä odotella näytönohjainten/muistien hintojen laskua, vai puhutaanko tässä jopa kuukausien odotuksesta?
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Pyrkisin saamaan tehokkaamman näyttiksen mukaan. Jos peleinä jotain PUBG/BF1 yms. tasoista niin aika nopeesti tulee tuo vastaan. GTX 1060 ois jo selvästi parempi. EVGA GeForce GTX 1060 -näytönohjain, 6GB GDDR5 - 339,00€

Säästökohteita:
Prossun mukana tuleva wraith spire on ilmeisesti ihan kelpo jäähy eli siinä olis jo 29€. Varsinki jos et kellota niin pitäs riittää hyvin.
Sinänsä kopasta ja powerista sais muutaman kympin säästettyä mutta toisaalta noi on sen verran laadukasta kamaa että kestää ehkä seuraavaankin kokoonpanoon ja on hiljaisia niin en ehkä säästäisi siinä.

Onko mitään kokemusta itsellä tai jollain kaverilla koneen kasauksesta? Vaikka ei olis niin se on todella helppo homma, johon menee aloittelijalta ehkä 3 tuntia aikaa rauhallisesti tehden. Jos kasaat itse niin näyttiksen vois saada muualta parempaan hintaan myös.

Näyttisten ja muistien hinnat tuskin ihan lyhyellä aikavälillä tosiaan paranee.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
31
Prossujäähyn osalta olin siinä uskossa että boxedit on aina surisevia paskoja, mutta nopealla googlauksella näköjään tuohan on ihan passeli. Kasauksesta, olen koneen jos toisenkin aikanaan koonnut mutta nyt lähinnä laiskuus iski :)

Tosiaan tuon coolerin ja kasauksen pudottamalla ja näytönohjaimen vaihtamalla GTX1060:n päästään näköjään melko samoihin summiin kuin ekassa hahmotelmassani. Onko noiden näyttisten tuulettimien hiljaisuudella paljonkaan eroja? Jimsiltä löytyy noita kahden tuulettimen versioita muutaman kympin kalliimmalla, esim. tämä: Asus GeForce GTX 1060 DUAL OC -näytönohjain, 6GB GDDR5 - 389,00€
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Prossujäähyn osalta olin siinä uskossa että boxedit on aina surisevia paskoja, mutta nopealla googlauksella näköjään tuohan on ihan passeli. Kasauksesta, olen koneen jos toisenkin aikanaan koonnut mutta nyt lähinnä laiskuus iski :)

Tosiaan tuon coolerin ja kasauksen pudottamalla ja näytönohjaimen vaihtamalla GTX1060:n päästään näköjään melko samoihin summiin kuin ekassa hahmotelmassani. Onko noiden näyttisten tuulettimien hiljaisuudella paljonkaan eroja? Jimsiltä löytyy noita kahden tuulettimen versioita muutaman kympin kalliimmalla, esim. tämä: Asus GeForce GTX 1060 DUAL OC -näytönohjain, 6GB GDDR5 - 389,00€
Onhan niillä, toki 1060 on aika vähävirtainen kortti eli pienikin jäähy sikäli on riittävä. En kuitenkaan missään nimessä maksaisi neljää sataa GTX 1060:stä oli sitten millä tahansa jäähyllä. Siihen rahaan saat jo käytetyn 1070:en.
 
Liittynyt
10.03.2018
Viestejä
1
Muistit ei toimi täysillä kelloilla tuolla emolla ja prossulla, 2933mhz toimii vakaasti. Itellä samat setit.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 683
Viestejä
4 188 779
Jäsenet
70 779
Uusin jäsen
K01571N3N

Hinta.fi

Ylös Bottom