• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Tokmannin yms. tavaratalon varastohyllyt (suht edulliset)

Rupesin miettimään että miksei ole semmosia koottavia varastohyllyjä missä laitat sen kasaan pulteilla/ruuveilla samaan tapaan kuin räkkilaitteet PC server konesalipuolella?
Ne saa myös purettua, jopa helpommin kuin tommoset missä hakataan vasaralla hyllyn osat toisiinsa kiinni niin että semmonen ohkanen metallin pala menee sille tarkoitettuun rakoon
Kun ei oo ruuveja niin jatkuva kasaaminen ja purkaminen varmaan rikkoo ne lopulta.

Eikö ruuvit sitten kestä painoa vai mikä on?

hylly.jpg

rack.jpg

Rupesin miettimään että miksei ole semmosia koottavia varastohyllyjä missä laitat sen kasaan pulteilla/ruuveilla samaan tapaan kuin räkkilaitteet PC server konesalipuolella?
Minulla on sellaisia varastohyllyjä käytössä. Juuri nämä kyseiset ovat ihan paskoja. Pelti on ohutta kuin maksalaatikkorasia ja hyllyt aivan nyrjähdyspisteessä. Mitään painavaa ei uskalla niille laskea ja hävitän ne kunhan ehdin. Jostain halvan roskan kaupasta nuokin ovat peräisin.

Ruuvi ei tosiaan ole ihanteellinen kannatin sellaisenaan, mutta pienessä varastohyllyssä voi esimerkiksi M6 tai M5 olla vahvempi kuin mikään muu osa. Oleellista ei mielestäni ole se, minkä tyyppinen hyllytasojen kannatinrakenne on vaan laatuluokka, suunnittelun taso ja rakenteen järeys.

Juuttuvat osat ovat tietysti ikävä juttu jos täytyy tehdä muutoksia, mutta pääosin nuo hyllyt on ajateltu koottavaksi kerran ja purettavaksi kerran.

Varmaan juuri siksi että pysyisivät edullisina ja helppoina koota, ainakin teoriassa. Kyllä näitä löytyy esim. K-Raudasta eri vahvuuksia. Niissä on selkeästi mainittu paljon painoa kestävät per hyllylevy. Ei ne miksikään mene jos niitä nyt muutaman kerran purkaa ja kokoaa, en tiedä miksi joku niitä purkaisi ja kokoaisi ”jatkuvasti”.

Edullisuus kyllä. Itselläni varmasti toistasataa hyllymetriä Kasten(?) hyllyjä ja varmasti kestää mitä keksiikään niihin lastata. Yksinkertaista ja nopeaa kasata ilman työkaluja, okei sivuttaiseen tukeen tarvitsee 8mm lenkin. Uutena ei varmasti halpoja, mutta käytettynä saanee hyvään hintaan. Tyyli sama kuin noissa halvemmissa.

Edullisuus kyllä. Itselläni varmasti toistasataa hyllymetriä Kasten(?) hyllyjä ja varmasti kestää mitä keksiikään niihin lastata. Yksinkertaista ja nopeaa kasata ilman työkaluja, okei sivuttaiseen tukeen tarvitsee 8mm lenkin. Uutena ei varmasti halpoja, mutta käytettynä saanee hyvään hintaan. Tyyli sama kuin noissa halvemmissa.

Ääni näille.
Tuntuvat kestävän ns. isältä pojalle :D
Käytettynä ostanut myös aika monta metriä Kastenin tavaraa, ja uutta (käytettyä) pitäisi kohta haalia lisää. Torista löytyy aika hyvin.

300€ muutamasta hyllystä ei liene "suht edullista".

Itse kasasin hk-putkesta ja 20mm vanerista. Sain vähän rahaa käteen kun "hävitin" putket ja levyt kävin kierrätyksestä 5€/peräkärry. Joten kokonaisuus öbaut ilmainen.

300€ muutamasta hyllystä ei liene "suht edullista".

Itse kasasin hk-putkesta ja 20mm vanerista. Sain vähän rahaa käteen kun "hävitin" putket ja levyt kävin kierrätyksestä 5€/peräkärry. Joten kokonaisuus öbaut ilmainen.
Tässä haettiin nyt valmista tuotetta eikä mitään "tein itse ja säästin" -viritelmäkertomusta. Kaikilla ei ole samanlaista mahdollisuutta/tiloja/laitteita/osaamista/mielenkiintoa alkaa värkkäämään tämmöistä itse.

Niinpä.

- Edullinen & helppo ei ole tukeva
- Tukeva & helppo ei ole edullinen
- Edullinen & tukeva ei ole helppo

Noista voi kukin valita itselleen sopivan vaihtoehdon.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 829
Jäsenet
75 250
Uusin jäsen
samnpba

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom