Dansken mobiilisovellus on ilmoittanut kerta toisensa jälkeen kuinka tunnusnumero on löytynyt netistä ja se tulisi vaihtaa. Homma alkoi asennettuani ChatGPT:n Android-tablettiin. Tabletti oli kirjautuneena Googlen käyttäjätunnuksella, jossa oli puhelinnumeroni (turvakiellon alainen ja mainosestot päällä). Olin aikonut vaihtaa ChatGPT:n vaatiman tunnuksen tekemistä varten toisen, 'tyhjän' Google-tunnuksen, mutta se jäi puolitiehen: varsinainen Google-tunnus olisi pitänyt poistaa väliaikaisesti tabletilta. Tiesin tämän, mutta kämmäsin jossain vaiheessa ja kirjautuminen ChatGPT:hen tapahtui tällä varsinaisella tunnuksellani.
Olin vielä hoitamassa verifikaatioita, kun Intiasta tuli WA-soitto. En vastannut. Pari viikkoa kulua ja Danske teki ensimmäisen ilmoituksen tunnusnumeron vuodosta. Vaihdoin sen, ja jonkin ajan kuluttua tuli toinen ilmoitus. Kuuden viikon aikana niitä on tullut ehkä viisi kappaletta. Asensin F-securen kaikkiin laitteisiini (pc, kaksi tablettia, läppäri ja puhelin). Nämä toimivat samassa Wifissä. Mistään ei löytynyt haitallisia ohjelmia eikä havaintoja tietoturvaongelmista.
Tunnusnumeron vuotaminen ei vaikuttaisi olevan kytköksissä yhteen laitteeseen. Olen voinut edeltäneenä päivänä - tai samana päivänä - käyttää vain yhtä laitetta pankkitunnusten kanssa, ja ilmoitus on tullut seuraavalla kerralla kun kirjaudun puhelimella pankkiin. Mobiilisovellus on toiminnassa ainoastaan puhelimessa.
Vaihdoin vastikään DNA:n boksin salasanan oletussalanasta LastPassin ehdottamaan pätevään salasanaan. Tämä ei lopettanut tunnusnumeron vuotamista.
Olen myös pitänyt eri Googletunnuksia osassa laitteista sekä kirjautunut niistä välillä ulos. Tuo tunnus on Wifin ohella ainoa yhdistävä tekijä, jonka keksin. Luultavasti se on ollut kaikilla laitteilla jossain kohtaa päällä.
Olisiko ajatuksia tai kokemuksia millä lähteä ratkomaan tätä hieman ärsyttäväksi käyvää ongelmaa?
Olin vielä hoitamassa verifikaatioita, kun Intiasta tuli WA-soitto. En vastannut. Pari viikkoa kulua ja Danske teki ensimmäisen ilmoituksen tunnusnumeron vuodosta. Vaihdoin sen, ja jonkin ajan kuluttua tuli toinen ilmoitus. Kuuden viikon aikana niitä on tullut ehkä viisi kappaletta. Asensin F-securen kaikkiin laitteisiini (pc, kaksi tablettia, läppäri ja puhelin). Nämä toimivat samassa Wifissä. Mistään ei löytynyt haitallisia ohjelmia eikä havaintoja tietoturvaongelmista.
Tunnusnumeron vuotaminen ei vaikuttaisi olevan kytköksissä yhteen laitteeseen. Olen voinut edeltäneenä päivänä - tai samana päivänä - käyttää vain yhtä laitetta pankkitunnusten kanssa, ja ilmoitus on tullut seuraavalla kerralla kun kirjaudun puhelimella pankkiin. Mobiilisovellus on toiminnassa ainoastaan puhelimessa.
Vaihdoin vastikään DNA:n boksin salasanan oletussalanasta LastPassin ehdottamaan pätevään salasanaan. Tämä ei lopettanut tunnusnumeron vuotamista.
Olen myös pitänyt eri Googletunnuksia osassa laitteista sekä kirjautunut niistä välillä ulos. Tuo tunnus on Wifin ohella ainoa yhdistävä tekijä, jonka keksin. Luultavasti se on ollut kaikilla laitteilla jossain kohtaa päällä.
Olisiko ajatuksia tai kokemuksia millä lähteä ratkomaan tätä hieman ärsyttäväksi käyvää ongelmaa?