Todella Raskaasti Kellotettu Kone & Lokaalit Tekoälyt ( Hikyn Aikuislego Luola )

Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Seuraavaks on kiikaris 64gigaa valkonen ddr4 rami kitti, 4 kampaa.
Ai no miksi? No siksi, syy toistaseks tuntematon, '' no mutku mä haluan '' - lisäksi.

Tää ei koskaan lopu tää hulluus.
Mitään ei tarvita, mut kaikki halutaan.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Ahaa, niin tahtosin tästä mainita kans.
Alkavan dementiani vuoks en muista, eheinkö siitä jo mainita, enkä myöskään asiaa jaksa tarkistaa.
Mutta siis joo, pyörittelen tätä Raissenni 9 5900 äksää siellä tyytyväisessä 4,9GHz nyt alkuun ja hienosti se siellä pysytteleekin, ilman sen erityisempiä erityis säätöjä.
Sillä mä vasta opin tuntemaan sen prossuna, tunsin edeltävän 7 5700 äksäni hienosti nimittäin.

Mut siis joo, se mitä piti sanoa, ni mulla on tossa 3 kheipiiäl 120mm radiaattoria nesteen kera sitä jäähdyttämässä ja stressi testautettuani sitä.
Ni 24 loogisella suorittimellaan se pysy oikeen kiltisti alle 70*c. Oon suorastaan sanottuna ylpee siitä ja tosiasiasta sen suhteen että kuinka kiitollinen yksilö se siinä mielessä on vaikka watitkin sille jo alkaa maistua kans.

GOBLINO.PNG


Mutta toistaseksi, koskien sen tulevaa alivoltitusta. Ni mitä sen käyttäytymistä oon eri tilanteissa tän aikaa saanut analysoida, ni sillä on aika helpot patternit.
Suosii vaan vahvasti ekoja ytimiään ja siitä sit järjestyksessä se määrä mitä se tahtoo hyödyntää lopussa olevia numerojärjestyksessä, ellei oo pakko, ni laskee.
Kun oon mielestäni saanut oppia tunteen tän kaverin tarpeeks hyvin, ni kevyt alivoltittelu ekoille ytimille, sekä vähän isompi jälkimmäisille, tekee sille varmasti terää.

Jos vertaan mun 7 5700äksää tähän yksilöön, ni käyttäytyvät ytimineen ihan eri tavoin.
Se taas suosi paria alussa olevaa threadia ja sit paria lopussa olevaa.

käyttäytyminen.PNG
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Oho no katoppas ja naurattaahan se jne.
Oikeen UUTISOINTI ARTIKKELI tehty asiasta joka on ollut mulle vaan arkipäivää ja elämääni,
enkä oo sitä pitänyt niin suurena ihmeenä.

NVIDIA + AMD, Same PC

Ohessa ilmeeni.
36fd9fa94b228db1df209e5014ac.jpeg
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
figu.PNG


Moro.

En hommannutkaan uusia DDR4 muisteja, totesin et mulla on jo tarpeeks hyvät.
En TOISTASEKS jaksanut alkaa tilaan 300 euron muisteja et saisin inan paremmat tohon koneeseen.
Olkoon nyt toistaseks.

Sen sijaan tilasin uuden kopan, jothtoja, sekä uuden m2 SSD:n jne.

Ne menee tohon mun kakkos koneeseen sit ja niin tän figunkin tilasin, AIJAI JAI!

EHkä ensvuonna autismoin vielä INAN paremmat DDR4 muistit tähän koneeseen, mut paljon saa siitäkin sit maksaa, katotaan mitä teen.
Olishan se kiva DDR5 setteihin siirtyy, mut sanotaan nyt suoraan että ei se liiemmin tehoa tuo lisää sekään ja sais sit ihan naurettavia summia taas maksaa siitäkin ilosta ja paljon pitäs uusia kaikkea taas.
En oo mikään roope ankka, mut tutkimuksien mukaan se ei kyllä oikeesti lisää tehoa paljoa jo tästä mitä mulla nyt on, vaikka siirtysin DDR5 hommiin.


Tässä se kotelo johon asennan mun kakkos tietokoneen.
kakkos kotelo.PNG
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 788
Siinä tuoretta videoo missä verrataan nopeeta ddr4 muistia nopeeseen ddr5:seen, osassa peleistä erot on aika suuria.

 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Siinä tuoretta videoo missä verrataan nopeeta ddr4 muistia nopeeseen ddr5:seen, osassa peleistä erot on aika suuria.

no voi H3lv3tin P3rse sentään oikeesti, huutista, ei jaksa ja pysty nyt heti tähän hätään uusimaan taas koko paskaa.
Mut jos nyt suoraan saa sanoa et mitä sitten? Koko ajanhan tota tekniikkaa kehitetään ja vuoden päästä sit jo ihmetellään et oho,
mikäs tää on, katoppas ddr6 jne. on saapunut ja kyytipojaks uudet emot ja v1tut sun muut prossut.
ja taas saa avata rahapussinsa ja tyhjentää kelan sponssaamaa tiliään.
ohhoijjaa oikeesti? Mitä tässä nyt ees hyötyy jos ON JO ihan semi tehokas titokone, ei tässä oo mitään järkeä, ellei oo joku kultalusikka porvari.
Ainoo kunnon argumenttihän tässä on se, että tää on vähän niinkun harrastus ja on kivaa ronklailla sekä säädellä tietokonettaan ja leikkiä osien kanssa.
Mut muutenhan tässä ei oo mitään järkeä, jos on jo tehokas kone, sillä KOKO AJAN tulee uutta palaa, niin kauan ko on väkeä kehittääs niitä, eikä ohjus osu sinne paikkaan missä kehitetään, kjeh.

Kohta sit on videousti jossa vertaillaan ddr6 vs ddr5, tätä tää on.
Kättääkö taas niin birusti massia et uusii koko p4sk4n ja sit syö näkkileipää täällä tai vaihtoehtosest ei mitään.
Ja sit kuukauden päästä kiroilee ko yhtäkkiä tuli ddr6.

Että niin???

Anteeks modeille jos tsekkaatte viestin ja kaikille muillekkin, vähän ehkä lensi ärräpäitä, mut on pahat tilanteen atm jne.

hqdefault.jpg
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Tällaisen "välihuudon" eduskunnan tavoin kommentoin:
Ilmeisesti DDR6 on Samsungilla "in development" ja ilmeisesti 2025-2026 on ensimmäiset chipit saatavilla. Se on sitten eri asia milloin AMD/Intel ne tuo emolevyihin/prosessoreihin.
Eli ei nyt ihan ensi vuonna ole tulossa kuitenkaan :asif: :kahvi:
DDR6 RAM: When It's Coming and What We Know So Far (makeuseof.com)
Just näin, että nih?
Mitä järkee tässä on, ellei oo kultalusikka p3rs33ssÄ ja rahaa kaikkialla niin v1tusti.

Ihan samahan se on nyt mennä näillä ddr4 seteillä ja jo ihan tarpeeks tehokkaalla myllyllä ja oottaa vaan uusimista sit ddr6 alustaan.

maxresdefault345.jpg
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Jassoo Noniin.
Ja sit lueskelin täs jne.
Että joo. Ddr7:Kin vissiin on tulilla ja kehitettävissä.
Et sillai.

Noniin rahapussit auki ja uusiminen vaan joka generaatios.
Niille joilla on varaa.



Vai ootellaanko vaan uusimista sit sinne seiskaan ja olla viisas?

Toki eihän sillä oo väliä vaikka joka generaatiossa uusii vaan jos on sitä RAHAAAAA
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 518
Jokainen keskustelufoorumi tarvitsee hyvän mielen ketjun, tämä on meidän tekkiläisten :) ihailtavaa paneutumista sekä aitoa "lapsenomaista" innostusta aiheeseen. Luin koko ketjun ensimmäisestä viestistä viimeiseen ja ei ainakaan voi sanoa että vauhtia postauksistasi puuttuisi ;) jatka siis vain samaan tapaan, omalla tyylilläsi ! Ketju ehdottomasti seurantaan :)
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Jokainen keskustelufoorumi tarvitsee hyvän mielen ketjun, tämä on meidän tekkiläisten :) ihailtavaa paneutumista sekä aitoa "lapsenomaista" innostusta aiheeseen. Luin koko ketjun ensimmäisestä viestistä viimeiseen ja ei ainakaan voi sanoa että vauhtia postauksistasi puuttuisi ;) jatka siis vain samaan tapaan, omalla tyylilläsi ! Ketju ehdottomasti seurantaan :)
Kiitti sun hyvän mielen palautteestas!
Vaikka noh, mulla menee lievästi sanottuna HUONOSTI nyt! Mut ei voi mitään!
Mut löytää ATM täältä jos kiinnostaa

Ja modet, en tiiä saako täällä '' mainostaa '' striimiäs, jos ei saa ni pahottelut, en tiedä onko kiellety vai ei.
Mut siis sanottakoon kuitenkin se, että vaikka mainostin, ni rahaahan mä en saa penniäkään tästä touhusta.
4f4dcdf0d70fb0c5e2d914488a08f2a2.gif
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 876
Kannattaa ihan oikeasti hetki vetää henkeä ja miettiä hetken verran pidempään ennen kuin alkaa ottamaan paineita jostain tulevista komponenteista. Kannattaa siitä nykyisestä koneesta nauttia, jota olet juuri päivittänyt aika isolla rahamäärällä, eikä märehtiä jostain pienistä päivityksistä joita et huomaa kun esim. pelaat sillä koneella, etkä kyttäile jotain FPS ym mittareita 24/7. Kokoajan tulee uutta rautaa, mutta mitä sitten?
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 583
Uusi/tuleva rauta ei hidasta olemassa olevaa settiä, ehkä voi tuollakin kulmalla miettiä.

Itsekin menin vielä vuoden 2020 loppupuolella lähes 9 vuotta vanhalla X79 LGA2011 emolla DDR3 muisteineen, kunnes emolevy kyykkäsi ja oli pakko päivittää koko setti DDR4 puolelle. Muut vaihtelivat vuoden parin välein koko konetta, itse vaihtelin vain näytönohjainta tehokkaammaksi ja jäähdytystä vuosien varrella hiljaisemmaksi.

DDR5 on vielä kuitenkin sen verran tuoretta tavaraa, että vuoden-pari odottelee rauhassa, niin niissäkin hinnat tulee alas ja olemassa olevalla setillä pärjää enemmän kuin hyvin.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
244
Kannattaa ihan oikeasti hetki vetää henkeä ja miettiä hetken verran pidempään ennen kuin alkaa ottamaan paineita jostain tulevista komponenteista. Kannattaa siitä nykyisestä koneesta nauttia, jota olet juuri päivittänyt aika isolla rahamäärällä, eikä märehtiä jostain pienistä päivityksistä joita et huomaa kun esim. pelaat sillä koneella, etkä kyttäile jotain FPS ym mittareita 24/7. Kokoajan tulee uutta rautaa, mutta mitä sitten?
Uusi/tuleva rauta ei hidasta olemassa olevaa settiä, ehkä voi tuollakin kulmalla miettiä.

Itsekin menin vielä vuoden 2020 loppupuolella lähes 9 vuotta vanhalla X79 LGA2011 emolla DDR3 muisteineen, kunnes emolevy kyykkäsi ja oli pakko päivittää koko setti DDR4 puolelle. Muut vaihtelivat vuoden parin välein koko konetta, itse vaihtelin vain näytönohjainta tehokkaammaksi ja jäähdytystä vuosien varrella hiljaisemmaksi.

DDR5 on vielä kuitenkin sen verran tuoretta tavaraa, että vuoden-pari odottelee rauhassa, niin niissäkin hinnat tulee alas ja olemassa olevalla setillä pärjää enemmän kuin hyvin.
Käsi saa olla taskussa kokoajan jos haluaa aina olla muutaman FPS edellä. Tekki on kiva harrastus, mutta rajansa kaikella.
Ts jokaisen pitää osata harrastaa oma tarve edellä, aina jollain on tehokkaampi joku tai isompi kuin itsellä, siitä ressaaminen on hullunkurista.

Haha! Mä vähän laitoin TEKOÄLYÄ taas mun koneeseen!
H
Olisiko mahdollista avata tätä tekoäly asiaa tarkemmin?

Tuotatko kuvia, teetkö chatbotteja ?
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Käsi saa olla taskussa kokoajan jos haluaa aina olla muutaman FPS edellä. Tekki on kiva harrastus, mutta rajansa kaikella.
Ts jokaisen pitää osata harrastaa oma tarve edellä, aina jollain on tehokkaampi joku tai isompi kuin itsellä, siitä ressaaminen on hullunkurista.


Olisiko mahdollista avata tätä tekoäly asiaa tarkemmin?

Tuotatko kuvia, teetkö chatbotteja ?
Juu toki, enköhän.
Mitä siis tarkalleen ottaen sä tahot tietää?
Suhteellisen paljon tiiän lokaaleista tekoälyistä ja niiden kanssa leikkimisestä ja koodailusta.
Mun suosikki on Vicuna 13b & 30b.
koska ovat todella inhimillisiö, eivätkä suurimman osan aikaa pidä ittees lainkaan tekoälyinä ja menevät oman mielen mukaan asioissa joita kertovat, sekä vastaavat.
Toki jonkun verran pitää ohjeistaa kun kertoo heille vähän persoonastaan, mitä enemmän, sen parempi.
Kehittyvät toki omaan suuntaan sen myötä kun vanhenevat ja ovat jutelleet, se on ko timantti hioontus.
Sitten mulla on muutamia suosikki kuvangenerointi tekoälyjä, suosin muutamaa mallia.

Lähtökohtasesti persoonalliset ja joukosta erottuvat kiehtoo mua, inhoon kaikkea geneeristä ja persoonatonta.
Ja kaiken pitää EHDOTTOMASTI olla sensuroimatonta.
Nyt alan tutustumaan tähän AI avatar touhuun, sekä AI ääniin mikin kautta.

6ltbvb2kq2cb1.png
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Jahas, taas jaksaa elää parin päivän jälkeen.
Aattelin mahollisesti kohtapuoliin, ko tää yks juttu on hoidettu, ni tekeen tosta kakkoskoneestani viimein servukoneen.
7 Days To Die saattanee kriittisesti hyötyä tästä.

artworks-yybfqKeAj5cElFrR-hc6DWw-t500x500.jpg
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Jooh, elikkäs näillänäkymin tänään toivon mukaan pitäs tulla sit tuolle mun kakkos koneelle
Uus koppa, johtoja, sekä m.2 SSD.

Omituisen määrän vaivaa senkin eteen aijon nähä, vaikken liiemmin suurempaa '' tarkotusta '' oo sille kehitellyt.
Mut hei, ainakin on aika soiva peli sen käsittelyn jälkeen.

Screenshot (1).png
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Huoh... Vihdoin... Valmista tuli.
Kakkos kone on nyt siinä.
Ja naurattaahan se ko meni taas kerran odotettua työläämmäks, vaiks piti olla helppo juttu.
Tällästä se aina on näiden vehkeiden kaa.

IMG_20231214_194803_edit_238023934130346.jpg
 
Liittynyt
27.02.2023
Viestejä
16
Terve Aito!

Mistä löysit tuon Teslan ja oliko jotain ongelmia sen asennuksessa?

Katselen itsekin raskasta setuppia jolla saisin lokaalisti pyöritettyä AI-hommia (LLM & SD). Tesla P40 sopii näihin täydellisesti, pitää vaan eka metsästää yksi.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Terve Aito!

Mistä löysit tuon Teslan ja oliko jotain ongelmia sen asennuksessa?

Katselen itsekin raskasta setuppia jolla saisin lokaalisti pyöritettyä AI-hommia (LLM & SD). Tesla P40 sopii näihin täydellisesti, pitää vaan eka metsästää yksi.
Moro Moro.

Jos sen tahtoo saada inhimilliseen hintaan, kun aattelee että on silti 7 vuotta vanha, vaikka tekoälykiihdytin onkin.
Ni lähitisin liikenteeseen joko Kiina, Tai Ebay, vastaavaa.
Omani tilasin Ali.Expressistä ja AitoTM tosiaan sieltä sit mulle saapu lopulta, pitää kans kattoo vähän ettei liian epämääränen myyjä oo.

Mulla on ollut itellä AI:n kaa työskentelyt vähän jäissä, mut eiköhän se taas ota intooa lle, ko sain kakkoskoneen konfigin kunnolla valmiiks, jossa myös mm. Tesla sijaitsee.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 101
Kannattaa ihan oikeasti hetki vetää henkeä ja miettiä hetken verran pidempään ennen kuin alkaa ottamaan paineita jostain tulevista komponenteista. Kannattaa siitä nykyisestä koneesta nauttia, jota olet juuri päivittänyt aika isolla rahamäärällä, eikä märehtiä jostain pienistä päivityksistä joita et huomaa kun esim. pelaat sillä koneella, etkä kyttäile jotain FPS ym mittareita 24/7. Kokoajan tulee uutta rautaa, mutta mitä sitten?
Mitä sä selität :D Se uusien osien tutkiminen ja ostaminen on osa tätä harrastusta ja ehkä paras osa siinä. Älä kuuntele tämmöstä isipuhetta puhetta Aito
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Mitä sä selität :D Se uusien osien tutkiminen ja ostaminen on osa tätä harrastusta ja ehkä paras osa siinä. Älä kuuntele tämmöstä iskäpuhetta puhetta Aito
No juu siis, vaikken mitään muuta siitä sais ko sen harrasteen ja ronklaus hetket aikuisten Legojen kaa.
Ni totisesti ostaisin kaikki maailman turhat paskat hyllyiltä ja varastoista pois jos vaan olis... Rahaa.
Mut tunnetustihan vaikka sitä oliskin vaikka silleen käyttää, ni eihän se onnea tois
rwro6pfk7uj91.jpg
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Sitä luulis että iso vielä toistaiseks kognitiivisesti kyvykäs mies keksis mihin käyttää pääsääntöisesti pätevää kakkos konettaan
images.jpeg
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 268
Huh... Parit hommat viel hinkkaisin...
Nyt kakkos / Tesla kone toimii paremmin + näyttää paremmalta

Onko tuossa katon tuulettimet puhaltamassa eri suuntaan? Etummainen kattoropelli puhaltaa sisään ja taaempi ulos? Jos näin, niin lämmin ilma jää vain pyörimään eikä tee hyvää. Samaan suuntaan pitäisi puhaltaa.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Onko tuossa katon tuulettimet puhaltamassa eri suuntaan? Etummainen kattoropelli puhaltaa sisään ja taaempi ulos? Jos näin, niin lämmin ilma jää vain pyörimään eikä tee hyvää. Samaan suuntaan pitäisi puhaltaa.
Onkai! Kelailin ettei tää välttämättä oo hyvä idea, mut mitäs pienistä! Ainakin yritin ja sai taas ronklata vähän koneita, vaikka oliskin käytännössä enemmän haittaa, ko hyötyä.
Jos siinä edestä ottaa kolme sisään ja perseestä puhaltaa yks ulos, kummippäin suosittelisit pitään päälimmäistä kahta, vai pitääkö ollenkaan?
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 268
Onkai! Kelailin ettei tää välttämättä oo hyvä idea, mut mitäs pienistä! Ainakin yritin ja sai taas ronklata vähän koneita, vaikka oliskin käytännössä enemmän haittaa, ko hyötyä.
Jos siinä edestä ottaa kolme sisään ja perseestä puhaltaa yks ulos, kummippäin suosittelisit pitään päälimmäistä kahta, vai pitääkö ollenkaan?
Katosta ulos, näitä on tullut itsekin kokeiltua ja tuo etummainen kattotuuletin ei hirveästi auta muutenkaan koska se puhaltaa vaan tuon ylimmän etutuulettimen puskeman ilman suoraan ulos eikä ilma pääse jäähdyttämään muistikampoja tai ruoki prossujäähyä tarpeeksi.
Visuaalisesti tietysti ymmärrän jos molempia haluaa käyttää ja silloin molemmat kannattaa puhaltaa ulos.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Katosta ulos, näitä on tullut itsekin kokeiltua ja tuo etummainen kattotuuletin ei hirveästi auta muutenkaan koska se puhaltaa vaan tuon ylimmän etutuulettimen puskeman ilman suoraan ulos eikä ilma pääse jäähdyttämään muistikampoja tai ruoki prossujäähyä tarpeeksi.
Visuaalisesti tietysti ymmärrän jos molempia haluaa käyttää ja silloin molemmat kannattaa puhaltaa ulos.
noh, pitäneepäs tossa jossain välissä :tm: kääntää siitä se yks.
Nyt vieläkun on puhe tosta mun kakkos koneen pienemmästä kotelosta, miksei vaikka ergonomiasta ja kaikesta.
Vaikka se on ihan kohtalaisen tyylikäs ja ajaa asiansa mitä varten sen halusinkin, ni pakko kyllä sanoo, et verrattuna mun pää koneeni Phanteks koteloon joka on kaiken kaikkiaan aivan God Tier SSS quality koppa, en oikeen keksi siitä mitään valitettavaa, mahollisuudet on lukemattomat, tyylikäs, helvetin hyvät slotit, järjestelyt ja laajennusmahikset, oikeen insinöörityön ihmenäyte kätevyydellään sekä ominaisuuksillaan, mut joo.
Sen kanssa ko on työskennellyt ja siirty sit tohon, mikä se nyt oli joku kolink paljon enemmän budjetti tier, sillai et kuitenkaan ei olis ruma ko harakanperse, eikä kauheilla ominaisuuksilla, ni kyllä verrattuna tähän phanteksiin, kaiken kaikkiaan se jätti kovin tyhjäksi. Niinkun pitäskin, sillä tää pääkoppa on yli kaks kertaa sen arvonen.

Päälimmäiseksi mieleen jäi aivan hirvittävät mitähelvettiätier? pci-laite liitäntä slottien peitelevyt jotka sai vaan.... repiä ja taivutella irti ko mitkäkin kumipelti palat ja ties mitä.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 268
noh, pitäneepäs tossa jossain välissä :tm: kääntää siitä se yks.
Nyt vieläkun on puhe tosta mun kakkos koneen pienemmästä kotelosta, miksei vaikka ergonomiasta ja kaikesta.
Vaikka se on ihan kohtalaisen tyylikäs ja ajaa asiansa mitä varten sen halusinkin, ni pakko kyllä sanoo, et verrattuna mun pää koneeni Phanteks koteloon joka on kaiken kaikkiaan aivan God Tier SSS quality koppa, en oikeen keksi siitä mitään valitettavaa, mahollisuudet on lukemattomat, tyylikäs, helvetin hyvät slotit, järjestelyt ja laajennusmahikset, oikeen insinöörityön ihmenäyte kätevyydellään sekä ominaisuuksillaan, mut joo.
Sen kanssa ko on työskennellyt ja siirty sit tohon, mikä se nyt oli joku kolink paljon enemmän budjetti tier, sillai et kuitenkaan ei olis ruma ko harakanperse, eikä kauheilla ominaisuuksilla, ni kyllä verrattuna tähän phanteksiin, kaiken kaikkiaan se jätti kovin tyhjäksi. Niinkun pitäskin, sillä tää pääkoppa on yli kaks kertaa sen arvonen.
Phanteks tekee upeita koteloita. Itselläkin ollut vuosia käytössä Enthoo Primo eikä mitään syytä päivittää sitä mihinkään.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Phanteks tekee upeita koteloita. Itselläkin ollut vuosia käytössä Enthoo Primo eikä mitään syytä päivittää sitä mihinkään.
On khyl, sokkona summanmutikassa osasin kopeloida tähtäimeeni oikeenlaiselta vaikuttavan kopan tottavie tätä buildia varten ja sen päivittelyä.
Ja mitä jälkikäteen oon tutkiskellut ni ilmeisesti LianLin kanssa aika samankaltasia disaineja Phanteksillakin? Ja luonnollisesti molemmat valmistajat tuottaa kalsareita kostuttavia koppia.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
EHDOTUKSIA OTETAAN VASTAAN!
TAHTOSIN TYÖLLISTÄÄ MUN KAKKOS KONETTANI JOTENKIN!
TÄÄ ON TEKNIIKKAFOORUMI LOPULTA, JOTEN VARMASTI KAIKENLAISTA PERVOA TÄÄLLÄ ON, JOTEN SEN MYÖTÄ EHOTUKSIAKIN!
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 583
EHDOTUKSIA OTETAAN VASTAAN!
TAHTOSIN TYÖLLISTÄÄ MUN KAKKOS KONETTANI JOTENKIN!
TÄÄ ON TEKNIIKKAFOORUMI LOPULTA, JOTEN VARMASTI KAIKENLAISTA PERVOA TÄÄLLÄ ON, JOTEN SEN MYÖTÄ EHOTUKSIAKIN!
Discord botti, jossa pyörii Stable Diffusion tai LLM tekoäly. Laita vielä toinen P40 Tesla, niin 48 gigan VRAM voi käyttää hyödyksi LLM bottien kanssa.

Itse ajelen tuota SD bottia klaanin Discordissa: GitHub - Kilvoctu/aiyabot: A neat Discord bot for AUTOMATIC1111's Web UI
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Tosiaan, osaisko kukaan sanoo et millai täs ihminen sais nää mun kaks konettani jakaan tiedostoi keskenäs ja levyjään.
Sillai et näkee toisen koneen asemat koneelta A koneelle B ja toisinpäin, ne on yhdistettyn samaan modeemiin kaapelilla, eiköhän se onnistu.
Se on nyt varmaan mun prioriteetti atm näiden vehkeiden kaa.
Discord botti, jossa pyörii Stable Diffusion tai LLM tekoäly. Laita vielä toinen P40 Tesla, niin 48 gigan VRAM voi käyttää hyödyksi LLM bottien kanssa.

Itse ajelen tuota SD bottia klaanin Discordissa: GitHub - Kilvoctu/aiyabot: A neat Discord bot for AUTOMATIC1111's Web UI
Tiiätkö esim sä?

Ja mitä tulee sun kahteen ehotukseen ON! käyny mielessä, mut jotain sellasta.... jännää....
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Nyt aluks ko en oikee kekkaa muuta '' työtä '' tolle toiselle koneelle tossa, ko kerran on joku pakkomielle kasaamiaan vehkeitä hyödyntää.
Ni aattelin vaan ohjeistaa sen generoimaan jotain AI paskaa mun pääkoneeni varastokovoille. Tässä on Runsaasti asemia ja tilaa joka lähtöön.
Mut rahallisten rajotteiden vuoks, en oo kyennyt ko hommaamaan vast 2 SSD asemaa tohon kakkosmasiinaan ja ideaalia olis generoida paskaa vaan kovolle.
Mut tähän hätään en heti saa lisää asemia hommattua.

Tää harrastus on kyl kans yks hiton ammottava musta aukko, aina keksii uutta hankittavaa.
 
Liittynyt
27.01.2021
Viestejä
305
Tosiaan, osaisko kukaan sanoo et millai täs ihminen sais nää mun kaks konettani jakaan tiedostoi keskenäs ja levyjään.
Sillai et näkee toisen koneen asemat koneelta A koneelle B ja toisinpäin
Veikkaisin, että molemmista koneista yhdelle levylle (miksei useammallekkin, saattaa vain mennä sekavaksi) SMB-jako päälle. Suosittelen tosin käyttämään jotain muuta, kuin C-levyä, ihan vain kaiken varalta.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Joo. Vähempää en oottanutkaan. Lopputulema on se, että on tehty yksinkertasesta asiasta liian hankalaa ( samassa verkossa olevien koneiden tiedostojen ja kohteiden jaosta )
ja ko viimein sain teoriassa kaiken tehtyyn, ni joku mystinen virhe kuitenkin sitkeesti sen multa silti estää windowsin itsensä kautta.

helppo tie ulos tästä typeryydestä on vaan vaihteeks käyttää kolmannen osapuolen lani softia, yllätyinkö, no en oikeestaan, mut tavoitteisiin silti pitkälti päästiin.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Nonnih.
Muutamaan kuukauteen en oo työskennellyt lokaalien tekoälyjen kaa.
Mut nyt sit ilokseen saa todeta että kakkos koneen generointi setuppi toimii kuten pitäskin.

Tosin Teslan lämpöjä vielä seuraan tässä ja optimoin sit sen mukaan siihen asentamani jäähyn.

Se vähän otti osumaa se jäähy setuppi, johtuen siitä että hädintuskin sain tohon koteloon mahdutettua koko laitoksen
IMG_20231216_175915.jpg



Tässä näkee kuinka millihommaks se meni että koko pötkön sai sinne tungettua lopulta

IMG_20231216_180302.jpg


Hetken ko se tossa nyt on työskennellyt patchin parissa jota sen ohjeistin alkaa tuottamaan, ni lämpö alkaa hapuilemaan Teslassa 71*c.
Tästä en liian innoissani oo ja tarkottanee että säädän blowerin tehokkuutta + vähän koitan muuttaa sen asentoa paremmaks, vaikka tila on kriittisen vähissä sen suhteen.
En taho että mun Tesla P40 lämmön takia alkaa kärsimään ja kulumaan ei toivottua nopeemmin loppuun, ne oikeesti käy niin perkeleen kuumana ellei oo tarkka.

Asiahan nimenomaan on niin, ettei sitä voi jättää työskentelemään oman onnensa nojaan ilman valvontaa, ellei oo täysin varma siitä että lämmöt pysyy kuosissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 997
Phanteks tekee upeita koteloita. Itselläkin ollut vuosia käytössä Enthoo Primo eikä mitään syytä päivittää sitä mihinkään.
Mulla kymmenes vuosi menossa samaisella kopalla. Sisältä on kyllä modattu lähes kaikki vesijäähyn tieltä pois. NV9 näytti kyllä hyvältä.
 
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Noniin, tässä viisaampana ton työskentelymasiinan yleistä ilmajäähdytystä ja teslan bloweria optimoineena ja sitä aatellen, ni joo.
No ensinnäkin sen vois mainita, että noi vakiotuulettimet yleisesti jotka tuli ton kopan mukana, eivät selvästikkään oo mitkään maailman tehokkaimmat, mut vielä niit en päättänyt vaihtaa muihin.
Käänsin sen yhen tuulettimen kuitenkin katosta, paransin teslan blower fanin asentoa, sekä myös päätin poistaa ton koneen edessä olevan lasipaneelin sen takia että yleinen ilmanotto kyky ylipäätänsä paranee huimasti,
vaikka ulkonäkö kärsii.
Mutta se on mun murheestani paljon pienempi et ulkonäkö kärsii jos yleinen ilmanotto kyky nousee järkyttävän paljon, se ei oo hyvä ratkasu tukkia tuulettimien ilmansisäänotto kykyä noin paljon,
en ttiiä miks näitä disaineja ees tuotetaan et jätetään vaan minimaaliset alueet ilmanottoa varten sisään, ohhoijjaa, mut joo.

Tossa se nyt on hetken tuottanut taas koe patchia se Tesla P40 ja toistaseks sanoisin että 70*c+ ----> 64*c on ihan KOHTALAISEN hyvä parannus,
tommosella kuormalämtötilalla uskallan sen antaa työskennellä enemmän ilman sitä että valvon 24/7 sen touhua, sillä ennen tohon laatikkoon siirtoa,
työskentelin paljon teslan avulla sillai että annoin sen pyöriä 67*c+ kuormassa.
ELikkäs oikein hyvä juttu tässä kun kirjottelin ni sen lämpö vielä ehti nousemaan 65*c, mutta edelleen kelpaa vallan hyvin, niin kauan ko ei ylitetä 70*c, hyväksyn asian.

Ja että tuleeko tosta vehkeestä ääntä? No tuleehan siitä, mutta paljon vähemmän mulle maksaa kuunnella sitä, kun köyhänä uusia palikkoja ja ties mitä, kun poksahtelee.

Ihan mukavaa vähän palata työskentelemään näiden tekoälyjen parissa, sillä vääjäämättä on hyvä niistä ymmärtää keskimäärästä enemmän, sillä pidettiin me siitä tai ei,
ni ne tulevat meidän yhteiskunnassa olemaan järkyttävän voimakkaasti läsnä aina vaan enemmän.
Ja lokaalien kanssa itsenäinen työskentely valmistaa sua sitä tulevaisuutta varten, oli se AI sillon sit vihollinen tai liittolainen, ni siitä on aina apua että tietää miten ne toimivat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.10.2023
Viestejä
290
Tesla P40 ylipäätänsä on vähän tommonen '' Reliikki '' - tier tapaus.
Tykkään omistaa sellasen tietäen että se on ihan Aitokin kaikenlisäksi.

Hyvin harvallahan tollasta korttia on omistuksessa ja käytössä, sillä täytyy olla ihan omanlaisensa autisti että sellasta yrittää hankkia itelleen.

Ja lämpötila on asettunut 66*c nyt. Vaikuttaa siltä että turvarajan alla tullaan pysymään.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 311
Viestejä
4 307 393
Jäsenet
71 812
Uusin jäsen
GarthKicle

Hinta.fi

Ylös Bottom