Olin kai 11-vuotias kun läksin naapuriin kaverinluo, jossa menimme vanhaan majaan ja sattuman kautta löysimme sieltä kaksi louhoksilla räjäytyksissäkäytettävää alumiiniputkilopillin näköistä esinettä, joista kummastakin lähti niinikään sähköjohdot. Tuolloin emme tienneet mitä ne ovat ja arvelimme niiden olevan lämpövastuksia. Totesin kaverille, että näytetään niitä hänen isälleen, mutta hän ei halunnut, ja johdatteli minut huoneeseensa. Näppäriä elektroniikkajätkiä kun olimme, niin olihan se kierrettävä johdot sähkömuuntajaan.
Olimme siinä sitten kaverin silloisen huoneen oviaukolla, jonka vierellä seinässä, alhaalla oli pistorasia. No minäpä sitten aattelin laittaa muuntajaa pistorasiaan, kun kaveri vielä piteli kytkettyä "sähkövastusta". Tökkäsin muuntajan seinään, ja siinä samassa aivan helvetinluja pamaus. Kuuloaistimus alkoi rätistä, enkä kuullut oikein mitään. Koko pää tunsi äänet rätisevinä, ja korvissa soi helvetisti.
Kaverin isä hypähti keittiössä ja ryhtyi huutamaan, "Saatanan nulikat! Nyt ulos täältä!". Menimme ulos ja korvissa rätisi ja vinkui edelleen. Myöhemmin kaveri kertoi että esine oli hänen kädessään hetkeä ennen räjähdystä, jolloin hän heitti sen eteensä lattialle. Räjähdys oli niin voimakas, että se repi seinän listaan pingispallon puolikkaan kokoisen vaurion, ja lattiallaolleen pölyimurin lattiasuulakkeen muovinen runko hajosi. Onneksi kaverille ei käynyt kuinkaan. Itselle jäi tuosta tinnitys, joka on sittemmin jatkunut, ja häiritsee vieläkin jos on hiljaista.
Tuntuu ja kuulostaa siltä kuin koko päässä sois, vaikka kuulokoe menee öpaut hyvin, ja A -papereilla kävin armeijankin. Kyseessä oli siis mahdollisesti vanhempien lasten kähveltämät, tai haalimat louhoksillakäytetyt sähkönallit, joita käytetään dynamiitin räjähdyksen alkuunsysäämiseen. Liian kova ääni siitä kuului, kun se oli n. 50cm -1m etäisyydellä. Oon koittanu saada vaivaa loppumaan, mutta turhaan.
Kuulossani on siis hieman vikaa, mutta en ole kuuro, ja kuuloni on lähes normaalilla tasolla noin niinku muuten. En tiiä onko pitkittynyt tinnitys jäänyt päälle esimerkiks varhaislapsuudessa tärykalvojen läpi asennettujen putkien takia. Sittemmin tutkiskellu USB kynämikroskoopilla korvat, ja täryt on kyllä öpaut terveen näköiset, vaikka putkien lävistyskohdilla on hieman paksumpaa kudosta. Ehkä se sitten on syynä vinkumiselle. En tiedä. Tuo silloinen kaverikin kuoli valitettavasti laskuvarjohypyn mentyä väärin, jonka seurauksena hän menehtyi saamiinsa vammoihin Porissa. Räjähdystilanteen muistan kyllä hyvin, enkä juurikaan ehtinyt reagoida, tai edes säikähtää tuossa tilanteessa.
Koko juttu tuli ns. puskista, jonka takia asia hieman hämmentää pientä kulkijaa... Vajaa 30-vuotta kova soiminen alkaa jo naurattaa sadistisuutensa takia, koska en tiedä onko kiinalaisten vanhat kidutuksetkaan yhtä vituttavia... Oli miten oli, oon koittanu monenlaista äänihoitoa itse, liikkunu, tehny leukaharjoituksia, treenaillu, ettiny ruokavalioo, mutta tavallaan toi soiminen ei jotenki tuntus olevan peräisin omasta kehosta. Enemmänki oon aatellu, että kysees on luonnon/avaruuden luontaista ääntä, jota mun keho ei mahollisesti pysty sellaisenaan kuulemaan, jonka takia toi tinnitys on vähän kuin yli-/alijäämä siitä, mitä pitäis kuulla.
Elikkä avaruuskohinaa, jonka kuulemiseks tarttis kyetä suuntaamaan vastaanottimensa niin, että toi korkeataajuuksinen koherentti kohdistus menis oikein, ja saundi välittyis oikein, eikä jäis ns. ulkopuolelle, vaikka keho sitä jo tavallaan aistiikin. Oikeella harjotuksella varmaanki helppohoitoinen juttu, mutta näin ummikkona vähän vaikeetahan toi on keksiä miten 'se loppuis'. Fiilispohja se tuntuis olevan, joka ei pysty tuohon tinnitys saundiin samaistumaan, joten arvelen kyseessä olevan jokseenki haitallinen avaruuskohina -tyyppinen luonnonvakio, joka tarttis mahollisesti hylkiä, eikä vastaanottaa.
Mikäli nyt oikein olen ymmärtäny on tässä ympärillämmeolevassa ilmassa myös tuo suprajohtuvuuskyky, jonka kautta myös televiestintä kulkee, joten tinnitys voi olla tuokin asia. Eli säteilytilavuus, jonka havaitseminen fyysisillä orgaanisilla aisteilla voi olla mahdotonta, tai jopa haitallista. Eikä tuollaisen tinnitys -tyyppisen signaalin, taikka tilavuuden sisällöstä muutenkaan korvakuulolla saa selvyyttä. Sitten on vielä unet, joita monet ovat kertoneet nähneensä. En ainakaan itse usko, että ihmiskeho itse pystyy tuottamaan unikuvitelmia, jotka ovat kuitenkin realismiinverrattavalla tarkkuudella, joten tuollaiset unet, ja tinnitys voi hyvinkin olla paljon oletettua suurempia juttuja, kuten esimerkiks tuon pienen ikuisuudenverran tuossaolleen avaruuden sisältämien planeettojen heijastuksista, ja kaikenlaisista vuorovaikutuksistajohtuvia videomuistikuvatyyppisiä juttuja, jotka sinkoilevat tuossa, ja osuvat joskus ihmisiinkin aiheuttaen tuollaisia hetkellisiä, tai pitkäkestoisia häiriöääniä, unia tms.
Mikäli nyt oikein oon ymmärtäny on ihmisen kyky muistaa vähän samantyyppinen kuin videokamera, ja muistotkin videokuvatyyppisiä, joten en sitte tiiä minkälaiset eritteet, taikka orgaaniset osat ovat niitä muistoja tallentaneita, ja että variseeko niitä ihmisistä, sekä eläimistä tuonne ilmaan, ja että aiheutuuko harhamuistoja toisille ihmisille, taikka eläimille jos tuollaista biologista muistitallentumiasisältävää eritettä välittyy heidän/niiden elimistöön jne. Eli paljon on mahdollisuuksia tuollaista selittää. Tinnitys on kuitenkin yleisestiottaen haitalliseks koettu, ja jopa vaivaksi määritelty, joten parempi se olis jotenkin välttää, eikä ryhtyä sitä sen enempää keskittymään, vastaanottamaan, tai tulkitsemaan, jos vain mitenkään pystyy itseään kääntämään niin, että 'se jokin' heijastuis toiseen suuntaan tms.
Semmoistakin oon miettiny, että kysees saattaa olla äänimuistoihin jääny tilanne, joka toistaa itseään vähän samantyyppisesti kuin tietokone, joka on tiltissä, ja ääni on jäänyt päälle. En sitte tiiä miten biologinen kone resetoi itsensä, mutta... niih. ;( Voihan tuo olla teletransienttikin. Esimerkiks toisesta ihmisestä, tai eläimestä peräisin olevaa dna-kantaa, joka pyrkii väittämään ihan olevansa, jonka takia tunnepohja ja elimistö kokee jonkinasteista aistialavääristymää identiteetin suhteen juurikin ton toisenlaisen, mutta elävän solukon takia. Tuommost tapahtuu aika useinkin, että jonku toisen sylkeä ajautuu hengityksen, tai suun kautta koneistoon, eikä ruuansulatus oikeastaan kykene sitä tappamaan, jolloin kehoon muodostuu evalvaatiotilanne, jossa ympäristö vuorovaikuttaa sen vieraan solukon kanssa luullen sitä toiseks, ja osoittaa sitä vierasta kantaa kantavaa kehoa väärällä nimellä, jolloin ristiriitainen tilanne muodostuu. Tinnitys voi olla semmoinenkin. On kai monia mahdollisia selityksiä tuollaiselle asialle.
Sitte yks selitys vois olla telepatia. Teleteknologia on kuitenki täyttä totta, ja sitä voidaan käyttää vertailukohtana kun etitään biologisesta elimistöstä satunnaisestimuodostuneita kohdanteita, jotka sisältää jotaki metallipitoisuuksia, jotka muodostuttuaan aiheuttaa vastaanotto/lähetys -tyyppisiä toimintoja, ja aiheuttavat kehonsisäisiä ärsytyksiä. Teknisesti toi telepatia nyt ei kovin ihmeellinen asia ole, joten vastauksia vois etsiä myös teleteknisistä samanaikaisuuksista, sekä yhdenmuotoisuuksista, tai esimerkiks identiteettiä väärinkäyttävistä laitoksista, ihmisistä tms. Esimerkiks parisuhteessa omaa dna:ta välittyy parisuhteen toiseen osapuoleen, joka erottuaan, vihaisena sitte toteuttaa vaikeita asioita, jotka voi myös osaltaan aiheuttaa ylitarkkaa hermostuneisuutta juurikin tuollaisella solutasolla. Jos exä kantaa dna-replikoitunutta kantaa, ja esiintyy "minuna", niin haittaahan se kyllä korkeataajuuksisintakin ajattelun osa-aluetta, että ehkä sekin on mahdollinen aiheuttaja, kuten lemmikkieläin, joka kävi muuten vain nuolaisemassa pintaa, ja lähti sitten toteuttamaan idioottielämäänsä johonkin toiseen huoneeseen. Monia monia mahdollisiia selityksiä tuolle. Identiteettitieto sisällytettynä tietokoneeseen voi myös aiheuttaa ko. tiedon karkailua korkeammille taajuuksille, jolloin identiteettikeskeinen havaitsija voi kokea sen närkästyttävänä, tai haittaavana, eikä ole mahdotonta että tinnitys olis tuollaisen tietojärjestelmän verkkotaajuus, jossa syötetty nimi, taikka identiteettitieto sitten vaeltaa, eikä yksilö itse oikein saa itsestään enää kiinni, kuten ennen.
Kaikkee sitä on tullu mietittyä, mutta ehkä tuo loppuu itsestään, jos se on toisista riippuvainen, kun en itse tinnitystä ainakaan ole tilannut. Joten EN MAKSA! EN TILANNUT!