Tietokonepaketti

Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
621
Toimii varmasti yhteen :tup:

Kokoonpanosta teoriassa voisi saada viilailtua osista kuten kotelo, poweri ja ssd riittävästi rahaa näytönohjaimen vaihtamiseksi 2070 superiin. En kuitenkaan itse ainakaan näe tätä tarpeelliseksi, sillä saavutettu 2070s ei välttämättä ole se hiljaisin.

Oletko jo tutustunut hinta.fi palveluun jota ylläpitää tämän fooruminkin perustanut?
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280
Mutta onko tämä paketti hyvä kaikkiin peleihin? Pystyykö pelaan kaikkia pelejä 1080p FULL HD 144fps?

Ja onko isokin ero tuolla 2070 superilla ja 5700 XT:llä?
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280
En tarvitse tehokkaampaa kun kuitenkin ajattelin pelata CS,fortnite... Joten tarvetta 2070 superille ei ole. Ja budjetti on just tuo 1450€... Mut kiitos avusta!!
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Pelaatko vain vanhoja pelejä vai onko tarkoitus pelata tuleviakin AAA-pelejä?
Vanhoille peleille riittää kuusiytiminenkin, mutta next-gen pelit tulevat olemaan kahdeksanytimiselle prossulle suunnattuja.

Joka tapauksessa tuo 2070 Super on selvästi brändiylihintainen.
Ja vaiha nuo poweri, prossujäähy ja SSD halvempiin niin säästyy 50€.
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280
No ajattelin että tekisin tuolla koulu hommiin ku meen amiksen ekalle vasta ja ajattelin pelaa kaikkia pelejä myös tulevaisuudessa. Kun pelit kuitenkin kehittyy kokoajan nii tarvitsin tehomyllyä kuitenkin tulevaisuudelle. Jos joku viitsii nii voisi kasata/listata mulle osia jotka tulisi pyörittää pelejä FULL HD 144fps > 240fps...
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280
Ja lisään vielä että tulen pelaamaan UUSIA pelejä jotka tulee mutta ainoat pelit mitä tuun pelaan heti kun koneen saan käsiini on GTA V, Fortnite, R6, Rust, Loli ja Apex Legends
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280
Asiaton käytös. Yksi ketju kolmen sijasta riittää.
Pitäisikö mun vaihtaa tässä koneessa jotain? Otan myös vastaan ihan toisia koneita!


Tuo olisi mulle varmaan ihan hyvä mutta pitäskö tossa vaihtaa näyttistä vai mitä pitäs tehdä?
 
Liittynyt
19.06.2020
Viestejä
9
Riippuu aika pitkälle siitä, millaiseen käyttöön kone tulee. Omaan silmään esim ssd on aika ylihintainen, ja peruskäyttöön tuo prossutuuletin on turha kun ryzenin 7 sarjan mukana tulee erinomainen AMD Wraith Prism tuuletin. Itse ottaisin myös Nvidian näyttiksen, ihan vaan oman mielipiteeni perusteella. Ja virtalähde on imo aika tyyris, Seasonicilta saisi halvemmalla.
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280
Pelailuun tuo on tarkoitettu. Olen kattonut tuosta ssdstä paljon videoita nii se on nopea siinä että se pystyy toimimaan maximi nopeudella normaalia kauemmin ja se on myös laadukas
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Pelaatko vain vanhoja pelejä vai onko tarkoitus pelata tuleviakin AAA-pelejä?
Vanhoille peleille riittää kuusiytiminenkin, mutta next-gen pelit tulevat olemaan kahdeksanytimiselle prossulle suunnattuja.

Joka tapauksessa tuo 2070 Super on selvästi brändiylihintainen.
Ja vaiha nuo poweri, prossujäähy ja SSD halvempiin niin säästyy 50€.
Trio on markkinoiden hiljaisin jäähy joka tehokkaammista ohjaimista löytyy

Ei mielestäni mitään ylihintaa jos kriteereissä on täysin hiljainen ohjain.
Tuolle jäähylle piisaa alle 1000rpm kierrokset.

Pitäisikö mun vaihtaa tässä koneessa jotain? Otan myös vastaan ihan toisia koneita!


Tuo olisi mulle varmaan ihan hyvä mutta pitäskö tossa vaihtaa näyttistä vai mitä pitäs tehdä?
Jos sä halut AMD näytönohjaimen?
Sun rahat sun kone sun päätös :)
Minä varmaan pistäisin extra euroja likoon ja ostaisin tuon 2070S Trion koska tiedän silloin etten pety.
Mutta ei toi 5700XT red devil huono ole, mutta ei niin hyvä kuitenkaan kuin 2070S Trio.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280
Eli onko mun hyvä ostaa tuo paketti vai? Haluaisin kuitenkin että joku kokoisi/valitsisi mulle hyvät osat koneeseen. Budjetti on noin 1200-1400€.

Kone tulee pelaamiseen enimmäkseen. Raskaatkin pelit olisi hyvä jos olisi 144fps FULL HD
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Eli onko mun hyvä ostaa tuo paketti vai? Haluaisin kuitenkin että joku kokoisi/valitsisi mulle hyvät osat koneeseen. Budjetti on noin 1200-1400€.

Kone tulee pelaamiseen enimmäkseen. Raskaatkin pelit olisi hyvä jos olisi 144fps FULL HD
Ihan Ok osat tuossa, jimss esim myös kokoo koneen jos sieltä ostelet osat.

Täällä myös paljon topikkeja joissa hyviä kone ehdotuksia ja menee tuohon sun budjettiin, kannattaa selata näitä topikkeja hieman läpi.
 
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
961
Laitetaas oma ehdotus ja siihen hieman perusteluja. Kasasin kaikki Jimmsin ostoskoriin mutta ei ole suositus ostaa heiltä. Ostaisin mistä halvimmalla saan.

Emo, B550 nyt kannattaisi hankkia tulevaisuuden päivityksiä ajatellen. Ehdottamani on aikalailla parhaimmistoa vrm osalta tässä hintaluokassa ja saanut kehuja medialta.

Prosessori, 6-ytiminen on aikalailla sweetspot pelaamiseen. Jaksaa raskaammat pelit ja 8-ytimisestä ei ole juurikaan hyötyä vielä. Sitten kun siitä 8-ytimisestä alkaa saada hyötyjä, on jo seuraavat Ryzenit myynnissä.

16Gb muistit riittää hyvin keskiraskaaseen pelaamiseen ja sitä on helppo lisätä kun tarve ilmenee. Itse ehkä ostaisin jopa 3600MHz CL16 nopeudella toimivat koska seuraava prosessorisukupolvi saattaa tästä hyötyä. Sitten on vain helppo iskeä sisään toiset 16Gb kammat.

Tallennustila on melko suolaisen hintainen mutta ei kannata ostaa mitään missä ei ole omaa DRAM Cachea.

Näytönohjain näyttää olevan kohtuu hintainen ja nopealla googletuksella en löytänyt arvioita joissa se olisi haukuttu sysipaskaksi. Varmasti parempia malleja on.

Kotelo ja virtalähde oli nyt ensimmäiset jotka nappasin ja ei niillä ainakaan pahasti pieleen mene. Fractal Design on ollut ihan laadukas, olen ehkä 5 konetta kasannut heidän koteloihin joten otanta ei ole kovin laaja. Phanteksin kotelot on ollut myös ihan hyviä.

Edit, kotelon tuuletusta tehostaisin vielä ja taisin unohtaa prosessorijäähyn.

Screenshot_20200627-193823.jpg
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Laitetaas oma ehdotus ja siihen hieman perusteluja. Kasasin kaikki Jimmsin ostoskoriin mutta ei ole suositus ostaa heiltä. Ostaisin mistä halvimmalla saan.

Emo, B550 nyt kannattaisi hankkia tulevaisuuden päivityksiä ajatellen. Ehdottamani on aikalailla parhaimmistoa vrm osalta tässä hintaluokassa ja saanut kehuja medialta.

Prosessori, 6-ytiminen on aikalailla sweetspot pelaamiseen. Jaksaa raskaammat pelit ja 8-ytimisestä ei ole juurikaan hyötyä vielä. Sitten kun siitä 8-ytimisestä alkaa saada hyötyjä, on jo seuraavat Ryzenit myynnissä.

16Gb muistit riittää hyvin keskiraskaaseen pelaamiseen ja sitä on helppo lisätä kun tarve ilmenee. Itse ehkä ostaisin jopa 3600MHz CL16 nopeudella toimivat koska seuraava prosessorisukupolvi saattaa tästä hyötyä. Sitten on vain helppo iskeä sisään toiset 16Gb kammat.

Tallennustila on melko suolaisen hintainen mutta ei kannata ostaa mitään missä ei ole omaa DRAM Cachea.

Näytönohjain näyttää olevan kohtuu hintainen ja nopealla googletuksella en löytänyt arvioita joissa se olisi haukuttu sysipaskaksi. Varmasti parempia malleja on.

Kotelo ja virtalähde oli nyt ensimmäiset jotka nappasin ja ei niillä ainakaan pahasti pieleen mene. Fractal Design on ollut ihan laadukas, olen ehkä 5 konetta kasannut heidän koteloihin joten otanta ei ole kovin laaja. Phanteksin kotelot on ollut myös ihan hyviä.

Edit, kotelon tuuletusta tehostaisin vielä ja taisin unohtaa prosessorijäähyn.

Mietitytti tämä näytönohjain niin kävin hakees hyllystä ja avokopassa nopea testi niin ihan Ok jäähy, ei ainakaan liian agressiivinen tuuletin profiili kun alle 1600rpm ja n.77c

6ydin riittää nykyään vielä mutta mainintana että vain jos 12säikeinen.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
No ajattelin että tekisin tuolla koulu hommiin ku meen amiksen ekalle vasta ja ajattelin pelaa kaikkia pelejä myös tulevaisuudessa. Kun pelit kuitenkin kehittyy kokoajan nii tarvitsin tehomyllyä kuitenkin tulevaisuudelle. Jos joku viitsii nii voisi kasata/listata mulle osia jotka tulisi pyörittää pelejä FULL HD 144fps > 240fps...
Mites oletko valmis päivittämään prossua esim vuodessa-parissa, vai pitäisikö olla sen suhteen "fire and forget" paketti?


Tallennustila on melko suolaisen hintainen mutta ei kannata ostaa mitään missä ei ole omaa DRAM Cachea.
On 50€ halvemmassa Kingston A2000:ssakin DRAMia.
Kingston 1TB A2000 NVMe PCIe SSD-levy, M.2 2280, 2200/2000 MB/s - 129,90€
Ei sillä DRAM cachella tosin paljoa ole merkitystä, jos käyttö on lähinnä lukuja. (kuten pelailu)
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280
Täytyykö mun päivittää tuon emolevyn BIOS ennenkuin alan pelailemaan pelejä? Onko päivittäminen ilmaista ja onko se edes vaikeaa?
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280
Huomautus. Yksi ketju riittää.
Hei! Tämä on eri paketti mikä tuolla yhdessä keskustelussa on mutta voisiko joku kertoa että onko tämä hyvä ja toimiva setup?

Ja jos tämä menee sinne aikaisempaan keskusteluun joka on kuollut ku kukaan ei ees viitti auttaa nii juu.

Tää kone on enimmäkseen pelailuun tarkoitettu. Pelinä ovat rainbow six siege, Rust, fortnite, Minecraft,cs-go ja apex...

Joten onko tää setup hyvä noita koneita varten hyvä ja halpa?

 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Jos sinulla on jo avattuna keskusteluketju samasta aiheesta, niin jatka suosiolla siellä, olkoonkin että konepaketin sisiältö olisi muuttunut. Ei jokaista muutosta varten tarvitse, eikä pidäkään avata uutta keskustelua.
 
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
62

Äijät onko tää halpa? Tähän vielä joku siisti koppa ja nopee SSD nii bueno?
Kai tolle 2070:lle on halvempia malleja mutta tuo nyt tehojäähdytteinen ja valoja löytyy. Ite miettisin kyllä jo tuossa budjetissa r7 3700x:ää, mutta sä päätät. Ottasin ehkä 30€ maksavan riserin että saa poikittain tuon näyttiksen: Riser. Kaikki kotelot eivät tue sitä.

Onko sinulla virtalähde jo katottuna.

Tykkäätkö valoista koska corsair niitä kopissaan tarjoaa:
Corsair Crystal Series 570X RGB
Hillitympää löytyy esim:
NZXT H510i (tukee pcie riser)
Tai
Phanteks Eclipse P400A

A2000 sarjan kingstonit ihan laadukkaita 1tb 130€
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280
Kai tolle 2070:lle on halvempia malleja mutta tuo nyt tehojäähdytteinen ja valoja löytyy. Ite miettisin kyllä jo tuossa budjetissa r7 3700x:ää, mutta sä päätät. Ottasin ehkä 30€ maksavan riserin että saa poikittain tuon näyttiksen: Riser. Kaikki kotelot eivät tue sitä.

Onko sinulla virtalähde jo katottuna.

Tykkäätkö valoista koska corsair niitä kopissaan tarjoaa:
Corsair Crystal Series 570X RGB
Hillitympää löytyy esim:
NZXT H510i (tukee pcie riser)
Tai
Phanteks Eclipse P400A

A2000 sarjan kingstonit ihan laadukkaita 1tb 130€
No mä haluisin koneen joka kuitenkin pyörittää pelejä 165FPS koska on jo 165hz näyttö..

Ja se viel että tarviiko m.2 ssdt jotka menee emolevyyn kiinni nii erillistä kaapelia vai ei?
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 300

Äijät onko tää halpa? Tähän vielä joku siisti koppa ja nopee SSD nii bueno?
Halpa on suhteellinen käsite. Minusta tuo ei ole halpa, vaan aika kallis. Katselemalla erikseen tarjouksesta osat säästäisit sievoisen summan. Aiotko itse kasata? Siinä tapauksessa suosittelen unohtamaan Jimmssin muuta kuin tarjousten osalta. Amazonista saat pienellä vaivannäöllä erittäin hyvään hintaan tavarat. Huomio että siellä hinnat vaihtelevat jopa päivittäin.
 
Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
280
Pitäisikö mun vaihtaa Gigabyte RX 5700 XT johonkin RTX 2070? Oon saanu taiteltuu ihan hyvän koneen noin 1100 euroon ja sillä pärjäisi ihan hyvin?


Tarviiko mun hommaa joku erillinen prossujäähy toho? Jos tarvii onko tämä hyvä
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Auttakaa nyt perkele ku täytys tilaa jo osat heti maanantaina ku palkka tulee
No vaihda jo tuo brändihinnoiteltu Corsair Seasonic Focukseen.
Seasonic 650W FOCUS GX-650, modulaarinen ATX-virtalähde, 80 Plus Gold, musta - 99,90€

Prossun vakiojäähy taas on kroonisen kääpiökasvuinen ja mitoitettu sinne tekstinkäsittelyyn.
Freezer 34 riittäisi erinomaisesti 8 ytimisille päivittämiseen, eikä olisi huono 12 ytimisellekään.
ARCTIC Freezer 34 -prosessorijäähdytin - 27,90€
Vain kuusiytimiselle ilmna päivityksiä kyllä riittäisi pienempinkin, jos meinaa budjetti ahdistaa.
Jonsbo CR-1400 -prosessorijäähdytin - 20,90€

Ei näytönohjaimeksi ole järkeä ottaa ~400€ luokkaa kalliimpaa selvästi tehokkaamman next-genin ollessa jokusen kuukauden päässä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 448
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom