Moro vaan kaikille ja anteeksi,mikäli tällaisen uuden ketjun avaaminen on ärsyttävää ja turhaa, mutta en oikein löytänyt tällaista, missä oltaisiin suoraan vastattu minua askarruttaneisiin kysymyksiin.
Okei, lähdetään liikkeelle tämän hetken kokoonpanostani:
Emolevy: Asrock Z77 Pro3
Suoritin: Intel(R) Core(TM) i5-3570K 3.40GHz
Muistit: G Skill F3-10666CL9-4GBNT X 2 (yht 8gb) DDR3-1333
Näytönohjain: asus geforge gtx 1060 dual-gtx1060-06g 6144mt
Kotelo: Fractal Design, Define R3
HDD muistia 1 TB
Käyttis Samsung ssd 850 evolla
Virtalähde super flower golden green 80+ 500w
Tähän päivään asti olen pärjännyt kyseisellä kokoonpanolla. Tietokoneella tulee lähinnä katsottua lätkää ja pelailtua. Intohimona nimenomaan Battlefield-pelit. Uusimman Battlefield V:n betavaiheessa totesin, että nyt alkaa prossusta ja muisteista loppua kyllä teho eli niitä pitää lähteä päivittämään. Pääasiallinen tarkoitus olisi siis nimenomaan pärjätä siten, että BFV pelin pelaaminen olisi nautinnollista. Kyseinen pelihän on melkoinen prosessori syöppö käsittääkseni..?
Eli uudet muistit, emo, prossu, prossutuuletin hakusessa (muu kokoonpano varmaan riittänee eikös?), mikä olisi tällaiseen käyttöön tällä hetkellä oikeasti järkevin valinta, jos päivittämisen hinta ei saisi hirveästi lipsua yli 700 euron? Eli pidetään nyt tuota 700 euroa rajana (tietenkin +/- muutamat kympit ei haittaa).
Netistä olen tutkinut ja kysellyt asioita ja suurin osa ehdottaisi seuraavaa päivitystä:
Intel Coffee Lake Core i5-9600K, LGA1151, 3.70 GHz, boxed
Asus ROG STRIX Z390-F GAMING
G.Skill 16GB (2x8GB), Ripjaws V, DDR4 3200MHz, CL16
Onko tässä oikeasti se järkevin setti? Muutamat ystäväni väittävät kovasti, että pitäisi nimenomaan hankkia 8-ytimellinen prosessori, mutta toiset taas ovat toista mieltä ja sitten vielä tuodaan AMD mukaan keskusteluun ja avot: minä olen aivan sekaisin ja hukassa!
Kiitoksia kaikista vastauksistanne jo etukäteen! Mikäli ketju on väärässä paikassa/olen monistanut jotain muuta ketjua, niin kertokaa myös tämä minulle.
Edit: lisätty powerin tiedot
Okei, lähdetään liikkeelle tämän hetken kokoonpanostani:
Emolevy: Asrock Z77 Pro3
Suoritin: Intel(R) Core(TM) i5-3570K 3.40GHz
Muistit: G Skill F3-10666CL9-4GBNT X 2 (yht 8gb) DDR3-1333
Näytönohjain: asus geforge gtx 1060 dual-gtx1060-06g 6144mt
Kotelo: Fractal Design, Define R3
HDD muistia 1 TB
Käyttis Samsung ssd 850 evolla
Virtalähde super flower golden green 80+ 500w
Tähän päivään asti olen pärjännyt kyseisellä kokoonpanolla. Tietokoneella tulee lähinnä katsottua lätkää ja pelailtua. Intohimona nimenomaan Battlefield-pelit. Uusimman Battlefield V:n betavaiheessa totesin, että nyt alkaa prossusta ja muisteista loppua kyllä teho eli niitä pitää lähteä päivittämään. Pääasiallinen tarkoitus olisi siis nimenomaan pärjätä siten, että BFV pelin pelaaminen olisi nautinnollista. Kyseinen pelihän on melkoinen prosessori syöppö käsittääkseni..?
Eli uudet muistit, emo, prossu, prossutuuletin hakusessa (muu kokoonpano varmaan riittänee eikös?), mikä olisi tällaiseen käyttöön tällä hetkellä oikeasti järkevin valinta, jos päivittämisen hinta ei saisi hirveästi lipsua yli 700 euron? Eli pidetään nyt tuota 700 euroa rajana (tietenkin +/- muutamat kympit ei haittaa).
Netistä olen tutkinut ja kysellyt asioita ja suurin osa ehdottaisi seuraavaa päivitystä:
Intel Coffee Lake Core i5-9600K, LGA1151, 3.70 GHz, boxed
Asus ROG STRIX Z390-F GAMING
G.Skill 16GB (2x8GB), Ripjaws V, DDR4 3200MHz, CL16
Onko tässä oikeasti se järkevin setti? Muutamat ystäväni väittävät kovasti, että pitäisi nimenomaan hankkia 8-ytimellinen prosessori, mutta toiset taas ovat toista mieltä ja sitten vielä tuodaan AMD mukaan keskusteluun ja avot: minä olen aivan sekaisin ja hukassa!
Kiitoksia kaikista vastauksistanne jo etukäteen! Mikäli ketju on väärässä paikassa/olen monistanut jotain muuta ketjua, niin kertokaa myös tämä minulle.
Edit: lisätty powerin tiedot
Viimeksi muokattu: